tmr001 schreef:Nirvana_ schreef:Absoluut. En dat doe je met argumenten. Waar het discussieforum voor is. En hoe beter de tegenargumenten, zonder hun waarheid belachelijk te maken, hoe groter de kans dat ze hun mening bijstellen. Doen ze dat niet? Dan is het niet de taak aan Bokt om het maar helemaal te blokkeren.
Voorbeeldje - als iemand beweert dat dronken rijden hartstikke veilig is, want diegene drinkt zich altijd lam voor ie gaat rijden en heeft nog nooit een ongeluk gehad. Hij of zij kent echter wel anderen die ongelukken hebben gehad toen ze nuchter waren. Conclusie: dronken rijden is veel veiliger. En diegene gaat dan overal lopen roepen dat het superveilig is om dronken te rijden en mensen aanmoedigen om je gewoon lekker overal vol te gieten. Dan kan en mag je echt wel zeggen dat het écht een ontzettend slecht idee en gevaarlijk. En dan mag Bokt -vind ik- ook aangeven dat het strafbaar is om dronken te rijden zonder te censureren.
Ah, dus Bokt is een online politie? Neuh. De sociale controle is hier wel zo hoog, dat diegene dat echt wel van andere gebruikers te horen krijgt dat dat not done is.
Je hebt het hier over 'mensen aanmoedigen'. Eerlijk gezegd, ik lees niet veel mee in de topics waar het over gaat, maar van wat ik wel zie zijn het de "alternatieven" die het netjes als mening presenteren en zeggen dat het in hun mening/ervaring wel/niet werkt.
Vervolgens zijn het de "wetenschappelijk onderbouwden" die het schandalig vinden en hun mening proberen op te dringen aan de ander.
Oftewel, als iemand zegt "Ik heb wel eens dronken gereden, en dat ging goed, dus het hoeft niet onveilig te zijn" moet het gecensureerd worden? Imo niet. De reacties van mede Bokt gebruikers ontkrachten die uitspraak wel en de kous is af.
tmr001 schreef:Nirvana_ schreef:W.b. de discussie over lage IQ's - ik meen me te herinneren dat juist de hoogopgeleiden veel gebruik maken van homeopathie en alternatieve routes. Hoe dat zit tov vaccinatie weet ik niet, maar dat met name laagopgeleiden hier gevoelig voor zijn, lijkt me niet. Maar misschien dat hier ook wel bewijs voor is
En dat is dan ook weer helemaal waarVind ik trouwens een boeiend iets, het blijkt dat mensen zich vooral geholpen willen voelen en dat het minder relevant is of ze nou ook echt geholpen zijn. Als ze zich maar lekker voelen bij de persoon en zich gehoord voelen.
Mentaal en fysiek heeft zo'n directe link dat ik ervan overtuigd ben dat placebo's fysieke problemen op kunnen lossen. Iets ontastbaars wordt op die manier terug gezien in bloedwaardes of op andere manier bewijsbaar gemaakt. Alleen is het nooit te bewijzen dat het aan die placebo lag.
Ik schaar me onder hoogopgeleid, en zal toch 3x nadenken voor ik een medicijn of vaccinatie gebruik. Ik ben namelijk van mening dat geld boven gezondheid gaat in die industrie. Dus in levensbedreigende situaties en ziektes - ja, dan gebruik ik medicijnen / vaccineer ik. Zo niet? Dan gooi ik die troep ook echt niet in mijn lichaam.