_San87_ schreef:Nou, je zegt t in je laatste alinea. Pukkels bij de ruiter hebben geen invloed op het welzijn van het dier. Het gewicht van de ruiter wel.
En denk jij dat een ruiter dat zelf niet weet? Daarnaast als paar mensen dit genoemd hebben vind ik dit ook wel weer genoeg.
Gewicht is zo iets pijnlijks eigenlijk voor ons allemaal daar mag vind ik, wel iets voorzichtiger mee omgegaan worden.
Daarnaast zijn er bokkers die vinden dat iemand zo snel te zwaar is voor een paard en gewoon niet verder kijken naar dat desbetreffende paard. De persoon wordt dan helemaal met de grond toe gelijk gemaakt en dan dacht ik vaak→ kom maar hier paardrijden op onze Hercule.
Genoeg wat gezette tot dikke mensen hier gehad die perfect mee konden buiten rijden op onze Hercule. Dat was zo een sterk oer paard met een fantastische rug. Mijn man is ook niet de lichtste (80 kg) en dat beestje heeft daar nooit ook maar iets last van gehad. Maar vaak wordt daar niet eens naar gekeken.
Soms lijkt het ook wel dat het belang van het dier zo belangrijk is, dat alle fatsoensnormen worden overtreden in het belang van het dier. En dan denk ik wel eens→ oooh die mens doet er blijkbaar niet toe. Daar mag alles tegen gezegd worden, hoe kwetsend dan ook.
Het voorbeeld van Ladymadonne is natuurlijk in mijn ogen een voorbeeld dat gewoon gezegd moet kunnen worden. Het is opbouwend, netjes en je kunt daar ook nog iets aan hebben als TS zijnde.