Doneren ja of nee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 16:24

quera schreef:
Nynkster schreef:
Ik vind het logisch dat de mods ingrijpen. Regels zijn regels en de grens van het ophalen van geld is nu al zoveel verzet dat de 7500 euro allang opgehaald is. Ze hadden het ook direct de eerste dag kunnen doen en dat hebben ze niet gedaan. Er is nu 15000 euro opgehaald zowat, vind het dus ook niet erg dat daar geen aandacht meer aan besteed mag worden

Daar ging het de afgelopen pagina`s al niet meer over in het betreffende topic ;)

Nee maar het is er wel over gegaan een tijdje terug. Dat zou dan ook niet mogen en zouden de mods dan verwijderen. Wat ik logisch vind.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 16:30

mvdende schreef:
De titel luidt toch: wel of niet doneren?

Ik geef een mening over niet doneren. Dat ik vervolgens enorm vervelende reacties krijg, vind ik niet gepast. Er wordt om een mening gevraagd en die heb ik gegeven.

Dan nog kun je
A. De OP eerst fatsoenlijk lezen en daar op anticiperen. Dat had al de helft gescheeld
B. Niet hoeven schreeuwen. Echt braakneigingen krijg ik daarvan.
C. Niet hoeven doen overkomen alsof je bijna jaloers bent. Jaloers op een vrouw die naar Disney mag met haar familie. Jaloers op een veel te jonge vrouw die door de medische wereld is opgegeven en waarbij de kans op het niet kunnen zien opgroeien van haar jonge kinderen aan zekerheid grenst. Had dan andere voorbeelden gepakt...

Ts, hoewel ik snap dat de mods hebben ingegrepen (en na het lezen van de laatste pagina's van jouw andere topic ook eens ben dat het als mosterd na de maaltijd overkomt), hoop ik wel dat je nog een lading mooie herinneringen met je man en kinderen en overige familie kunt delen.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 16:31

Ik denk dat we het punt van discussie over de fout gevallen mening beter kunnen laten voor wat het is, in dit topic.

Het spreekt voor zich dat dit achter de schermen zeer serieus wordt opgepakt!

Olympia; Secret Santa is een erg leuk initiatief onder Bokkers waar geen gevoellige info gegeven wordt zoals bankgegevens. De insteek en uitvoering ervan is ook (heel) anders dan wanneer iemand moedwillig geld probeert af te troggelen en vele Bokkers dupeert.

DideH: ik begrijp je punt heel goed, de timing had anders gekund. Of dit beter was geweest, weet ik niet- dan hadden we meteen ingegrepen, was er veel minder opgehaald, en was het in verband met de feestdagen denk ik extra cru gevallen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 16:32

khirshanta schreef:
Ik denk dat we het punt van discussie over de fout gevallen mening beter kunnen laten voor wat het is, in dit topic.

Olympia; Secret Santa is een erg leuk initiatief onder Bokkers waar geen gevoellige info gegeven wordt zoals bankgegevens. De insteek en uitvoering ervan is ook (heel) anders dan wanneer iemand moedwillig geld probeert af te troggelen en vele Bokkers dupeert.

DideH: ik begrijp je punt heel goed, de timing had anders gekund. Of dit beter was geweest, weet ik niet- dan hadden we meteen ingegrepen, was er veel minder opgehaald, en was het in verband met de feestdagen denk ik extra cru gevallen.

In de links van mij worden ook niet om bankgegevens gevraagd? Sterker nog je betaald via iDeal.

daantjuhhh

Re: Doneren ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 16:37

Maar is wel heel anders quera.

Jij haalt er een groot bedrag uit.
Nu ben jij te vertrouwen, maar voor bokt is het heel.lastig na te gaan wie er te vertrouwen is of wie niet.

Zn kadootje gaat om een klein bedrag. Iedereen die daar aan meedoet loopt kans op een klein kadootje mis te lopen terwijl ze zelf ook een klein bedrag investeren.

Bij een doneer actie is alles wat binnen gehaald wordt voor 1 persoon!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 16:40

daantjuhhh schreef:

Nu ben jij te vertrouwen, maar voor bokt is het heel.lastig na te gaan wie er te vertrouwen is of wie niet.

Zn kadootje gaat om een klein bedrag. Iedereen die daar aan meedoet loopt kans op een klein kadootje mis te lopen terwijl ze zelf ook een klein bedrag investeren.

Snap ik zeker. Maar hij is nogal mosterd na de maaltijd omdat t al een aantal pagina`s over disney ging. En niet meer over de funding.

Ik heb de betreffende mod ook een pb gestuurd hier over.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 16:44

daantjuhhh schreef:

Iedereen is vrij om wel of niet te doneren. Deze actie is niet opgezet door bokt, alleen de link is (op vraag van bokkers zelf!) in het topic gezet, en TS heeft geen account op bokt gemaakt om zielig te doen over te weinig geld.
Wat in het verleden ook regelmatig gebeurd is.

Vind ik wel een verschil. En alsnog is iedereen vrij om wel of geen geld te geven.

daantjuhhh

( Met alle respect uiteraard)

Ik bedoel dit echt niet aanvallend of persoonlijk bedoeld) Je hebt je woord gedaan. Modjes hebben hier een reactie op gegeven.

Ik denk dat we met zijn allen er van uit mogen gaan dat er wat met alle info uit dit topic achter de schermen wordt gedaan.

DideH

khirshanta schreef:

Kan mij ook goed voorstellen hoor dat het ook voor jullie lastig is om in zo'n situatie iets te plaatsen. Het is en blijft een delicaat onderwerp. Andere optie was misschien 2 of 3 dagen o.i.d. eerder, feestdagen voorbij en doel was al behaald. Nu een paar dagen verder, wanneer het al over andere onderwerpen gaat, komt het echt meer over als: "ohja, dit moesten we ook nog even afkappen." Maar wat is gebeurd is gebeurd, we hebben helaas geen tijdmachine om even terug te spoelen.

Zoals ik al eerder zei: hopelijk trekken ook jullie hier lering uit en maken we de wereld met zijn allen een stukje beter ;)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 16:45

verootjoo schreef:
daantjuhhh schreef:

Iedereen is vrij om wel of niet te doneren. Deze actie is niet opgezet door bokt, alleen de link is (op vraag van bokkers zelf!) in het topic gezet, en TS heeft geen account op bokt gemaakt om zielig te doen over te weinig geld.
Wat in het verleden ook regelmatig gebeurd is.

Vind ik wel een verschil. En alsnog is iedereen vrij om wel of geen geld te geven.

Misschien toch nog eens de antwoorden lezen van de modjes?
Hierin staan antwoorden waarom er en waar er een grens getrokken wordt.
Laatst bijgewerkt door daantjuhhh op 03-01-19 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Re: Doneren ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 16:46

Ik heb helemaal geen vraag :?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 16:46

daantjuhhh schreef:
( Met alle respect uiteraard)

Ik bedoel dit echt niet aanvallend of persoonlijk bedoeld) Je hebt je woord gedaan. Modjes hebben hier een reactie op gegeven.

Ik denk dat we met zijn allen er van uit mogen gaan dat er wat met alle info uit dit topic achter de schermen wordt gedaan.

Vandaar dat ik de mod even een pb heb gegaan :j
Dit is nu gebeurd. En daar kan niets meer aan veranderd worden.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 16:47

quera schreef:
daantjuhhh schreef:

Snap ik zeker. Maar hij is nogal mosterd na de maaltijd omdat t al een aantal pagina`s over disney ging. En niet meer over de funding.

Ik heb de betreffende mod ook een pb gestuurd hier over.

Dit heb je inderdaad aangegeven.
Modjes hebben ook een uitleg gegeven waarom het gegaan is zoals het is gegaan.

Ik zou er nu gewoon vanuit gaan dat er achter de schermen over wordt gesproken.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 16:48

Ik bedoelde dat ik na het laatste bericht van de mod nog een berichtje had gestuurd :)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 16:50

verootjoo schreef:
Ik heb helemaal geen vraag :?

Excuus. Ge-edit.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 16:58

BloemBloem schreef:
Nikass schreef:
Ik ging er vanuit dat het topic niet persoonlijk was. Als dat wel zo is wordt het een ander verhaal.

quera schreef:
Zoals in mijn eigen topic te lezen is. Is er een modopmerking geplaatst.
Omdat we graag mijn eigen topic daarmee niet willen belasten kan hier verder gediscussieerd worden.

Dat had je in de OP kunnen lezen Nikass :)

De ts heeft meerdere keren in dit topic laten weten dat dit topic niet bedoeld is over haar persoonlijke situatie maar over doneeracties in het algemeen.
Zo lees ik ook de OP, en zo heeft mvdende dat waarschijnlijk ook gedaan.

Ik ben uiteraard van mening dat je moet letten op je formulering en dat je altijd moet proberen om mensen niet te kwetsen. Maar besef wel dat een bericht op een openbaar forum multi-interpretabel is (dat blijkt alleen al uit hoe wij de OP verschillend lezen)
Respect is ook er niet direct van uit gaan dat iemand kwaad in de zin heeft, iemand kan iets ook anders opvatten dan jij.
Zo vat ik de opmerking van mvdende ook niet op als een persoonlijke sneer naar ts.

Natuurlijk kan ik me voorstellen dat het op ts nu wel pijnlijk overkomt.
Ik zou haar dan ook willen adviseren niet aan een topic als dit deel te nemen. Lijkt mij het beste en het enige wat je kan doen, want er zullen altijd opmerkingen zijn die verkeerd kunnen vallen, ook al zijn ze niet altijd zo slecht bedoeld.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 17:02

Nikass schreef:
De ts heeft meerdere keren in dit topic laten weten dat dit topic niet bedoeld is over haar persoonlijke situatie maar over doneeracties in het algemeen.

Ik ben uiteraard van mening dat je moet letten op je formulering en dat je altijd moet proberen om mensen niet te kwetsen. Maar besef wel dat een bericht op een openbaar forum multi-interpretabel is (dat blijkt alleen al uit hoe wij de OP verschillend lezen)
Respect is ook er niet direct van uit gaan dat iemand kwaad in de zin heeft, iemand kan iets ook anders opvatten dan jij.
Zo vat ik de opmerking van mvdende ook niet op als een persoonlijke sneer naar ts.

Natuurlijk kan ik me voorstellen dat het op ts nu wel pijnlijk overkomt.
Ik zou haar dan ook willen adviseren niet aan een topic als dit deel te nemen. Lijkt mij het beste en het enige wat je kan doen, want er zullen altijd opmerkingen zijn die verkeerd kunnen vallen, ook al zijn ze niet altijd zo slecht bedoeld.

Als ik het goed heb begrepen heeft mvdende enkel de titel gelezen en gedacht: dit topic gaat over of je voor of tegen doneren voor goede doelen bent. Maar kan me nog wel ergens jouw gedachtegang over het onderwerp indenken als je de OP op die manier opvat.

Wescha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 17:04

In het topic op voorpagina nieuws, over de stalbrand en de heldendaad wordt ook gezegd dat er goederen gedoneerd zijn. Dan mag dat toch ook niet? Waarom wordt daar dan niet op gewezen.

Ik snap wel dat vanuit het verleden er vervelende dingen zijn gebeurd. Was wel zo netjes geweest om Q eerst een bericht te sturen, zodat het niet zo plots kwam.

Het blijft denk ik een lastige situatie om te beoordelen. In dit geval wordt er geen geld gevraagd, iemand anders heeft een werving opgezet, dit wordt in het topic besproken, daarna in het onderschrift van Q vermeld. Ik zie hier geen problemen in.

Kan mij topics herinneren waar om geld wordt gevraagd. Is toch een heel ander iets.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 17:06

khirshanta schreef:

Bankgegevens uitwisselen is iets van de vorige eeuw. Nou vooruit, van 5 jaar geleden.
Met alle mogelijke online crowdfunding sites plus iDeal, PayPal en weetikveel wat meer is dát geen argument om het beleid over inzamelingsacties te handhaven.

Zoals ik al eerder heb aangegeven, een centraal waarin iemand z'n crowdfund-actie voor wat-dan-ook kan linken waar verder niet op gereageerd mag worden, is dat geen werkbaar compromis?

Waar je ook je sponsorloop voor KiKa kunt zetten, of the Ocean Clean Up, of de Nierstichting, of het WNF, of of of (mits via hun officiele kanalen, vrijwel ieder goed doel heeft z'n eigen platform om 'acties derden' te faciliteren), of wat dan ook?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 17:16

khirshanta schreef:

Nou.... er is in meerdere SS topics door iemand moedwillig niets opgestuurd maar wel ontvangen. Zelfde persoon die in het verleden een permanente ban heeft gehad... dus tja :=

Verder wat dit betreft.

Ts, in hoeverre er kanten zijn, sta ik aan de jouwe. Maar daarom juist mijn vraag. Is het je je waard om je hierom (nog) druk te maken? Je energie in een online forum te steken met online groene mensen? Aan jou de keuze uiteraard :(:)

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 17:19

Nikass schreef:

En toch blijft TS steeds terug refereren naar haar eigen topic. In welke mate is het dan algemeen bedoeld en niet bedoeld over haar persoonlijke situatie? Je kunt wel A zeggen, maar dan moet je ook A doen en niet B.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 17:29

Die vraag is niet aan mij om te beantwoorden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 17:31

Jongens, hou toch eens op met dat "in dat andere topic mocht je wel over donaties praten." Serious request, secret santa, stalbrand... Ik heb ook wel eens gezien dat iemand verkeerd parkeerde en geen bekeuring kreeg, maar dat maakt toch ook niet dat ik mag parkeren waar ik wil? Dit is waarschijnlijk juist precies de reden dat ze er zo strikt op modereren: Dat bij alles wat over het hoofd gezien wordt of gedoogd wordt, mensen meteen menen dat zij daar rechten aan kunnen ontlenen en beginnen te zeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 17:40

mvdende schreef:
De titel luidt toch: wel of niet doneren?

Ik geef een mening over niet doneren. Dat ik vervolgens enorm vervelende reacties krijg, vind ik niet gepast. Er wordt om een mening gevraagd en die heb ik gegeven.

Prima dat je je mening geven is, maar moet dat op zo'n toon? Heb jij geen hart ofzo?
Ik denk dat ik het beste me aan kan sluiten bij Lieveli dat je nog een hoop te leren hebt.
Ik hoop niet dat je in real life ook op deze manier en toon met je mening rond loopt te strooien want dan ben ik bang dat je een keer een verkeerd iemand tegen het lijf loopt als dit jou manier is van je mening geven...

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 17:40

safina schreef:
Jongens, hou toch eens op met dat "in dat andere topic mocht je wel over donaties praten." Serious request, secret santa, stalbrand... Ik heb ook wel eens gezien dat iemand verkeerd parkeerde en geen bekeuring kreeg, maar dat maakt toch ook niet dat ik mag parkeren waar ik wil? Dit is waarschijnlijk juist precies de reden dat ze er zo strikt op modereren: Dat bij alles wat over het hoofd gezien wordt of gedoogd wordt, mensen meteen menen dat zij daar rechten aan kunnen ontlenen en beginnen te zeuren.

Hier sluit ik me bij aan. :o

Het is vreselijk wat Quera overkomt.
Maar laten we kijken naar wat de actie wel opgeleverd heeft.