Ongepaste reacties.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 19:49

Licor schreef:
Er zit ook nog een heel groot grijs gebied tussen alleen maar ja-knikkers en een onplezierige sfeer in een topic door over en over dezelfde discussie tussen pro en con..

Precies, en dáár zijn de mods voor.

Percy

Berichten: 12091
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 19:56

Dat is zo licor maar moet je daarvoor dan mensen gaan bannen uit een topic?

Licor

Berichten: 2961
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: Ongepaste reacties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 20:05

Nee absoluut niet.. dat zeg ik ook nergens..
Maar het is wel een lastig punt.. natuurlijk ligt daar de taak voor de mods ook.. maar het is lastig om te handhaven omdat het geen objectief gegeven is..

Ik vind het overigens ook prima om een discussie te hebben over wel of niet alternatief.. maar ik kan ook niet verklaren waarom t werkt in mijn geval.. als iemand, een scepticus, open staat voor de ervaringen en discussie is dat ook prima in t topic.. maar met iemand die er bij voorbaat al niet voor open staat en eigenlijk alleen maar in het topic komt vertellen dat t kwakzalverij is, mag die daar in mijn ogen best op aangesproken worden.. op die manier is er namelijk niet eens een discussie mogelijk.. dat kan alleen als beide partijen ook open staan voor elkaars ideeën..
En zeker als t keer op keer gebeurt, mogen mods best ingrijpen imo..

Geldt overigens voor al dit soort controversies.. bitloos/bit, boomloos/boom, natuurlijk bekappen/ijzers, met 3 inrijden of met 7, vegetarisch/vlees eten, etc etc

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 20:07

Licor schreef:
Nee absoluut niet.. dat zeg ik ook nergens..
Maar het is wel een lastig punt.. natuurlijk ligt daar de taak voor de mods ook.. maar het is lastig om te handhaven omdat het geen objectief gegeven is..

Helemaal niet, ze hoeven er niet mee voor de rechter tenslotte.
Ze kunnen gewoon hun eigen subjectieve criteria aanleggen.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Ongepaste reacties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 20:20

De titel van dit topic is imo niet correct. Het gaat meer over ongewenste reacties dan over ongepaste reacties. Ongepaste reacties worden door de mod's correct aangepakt. Ongewenste reacties, tja dat is heel subjectief. Het zou toch geen discussieforum zijn als je alleen mag reageren met 'dat vind ik ook'.

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 21:24

Sclimpre schreef:
De titel van dit topic is imo niet correct. Het gaat meer over ongewenste reacties dan over ongepaste reacties. Ongepaste reacties worden door de mod's correct aangepakt. Ongewenste reacties, tja dat is heel subjectief. Het zou toch geen discussieforum zijn als je alleen mag reageren met 'dat vind ik ook'.
Dat vind ik ook ;).

pien_2010

Berichten: 44025
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 13:02

Licor schreef:
Het is mij eigenlijk nooit zo opgevallen en heb er ook nooit bij stil gestaan.. maar ik bedenk me nu ineens dat dit wel ook de reden is dat ik niet meer in topics over alternatieve geneeswijzen post.. ik heb gewoon geen zin meer om me telkens te moeten verantwoorden naar mensen die er toch niet voor open staan.. en dat vind ik wel zonde in zo'n topic.. iedereen is uiteraard welkom in het topic, maar als je er alleen bent om het alternatieve onderuit te halen en je sws niet van plan bent je ervoor open te stellen.. dan moet je gewoon niet in zo'n topic reageren..
Maar ik denk dat de mods daar moeilijk wat aan kunnen doen..


Herkenbaar dit. Ik doe het zelfde. Ik verwijt het de moderators niet eens want er is niet op te modereren. In een topic waar gevraagd wordt om ervaringen blijft het toch een topic over voor- en tegenstanders zelfs na verschillende moderator opmerkingen. Dus topic bloedt dood want mensen die uit willen wisselen hebben hier gewoon geen zin in.

Idem topic over feminisme. Doe ik ook niet meer echt actief aan mee. Er gaat erg veel tijd in zitten en discussie komt toch niet echt van de grond daar de mensen die het "allemaal mee vinden vallen" erg aanwezig zijn.
Helaas wordt er geen nieuw topic geopend door topic leden of bokkers wel of niet vinden dat emancipatie nodig is, waar dan mensen dit met elkaar kunnen uit discussiëren. TS wilde graag met gelijkgestemden praten. Lukt ook niet, want altijd zijn er mensen die het wel los vinden lopen en dat verstoort de discussie en de diepgang. Begrijp me goed, natuurlijk mogen mensen het wel of niet mee vinden vallen met de geëmancipeerdheid in Nederland. Maar dat is niet het topic waar TS behoefte aan had en nu wel mee te maken heeft. Topic ligt dan ook praktisch op zijn gat, en dat is jammer. Heel bewust heb ik er bijvoorbeeld voor gekozen om geen in memoriam te maken van Renate Dorrestein. Zoiets vraagt veel tijd om dat goed te doen en de moed zakte me al bij voorbaat in de knieën als ik dacht aan bepaalde reacties die dit op zou leveren. Zonde voor TS, die al meermalen heeft aangegeven dit soort bijdrages zo graag te zien.

Ik begrijp dus heel goed dit geopende topic van "ongepaste" reacties. Ik denk alleen dat het niet op te lossen is, hoe goed de moderators ook modereren.

Oscar schreef:
.

Als site/forum moet je een keuze maken in je beleid: wat wil je faciliteren? Wij hebben voor de open manier gekozen en dat betekent ook dat je weleens mensen tegen gaat komen die het niet met je eens zijn. Als je dat niet wilt, dan zijn er gelukkig ook alternatieven. We hebben hier een Huiskamer waarin het er wat anders toe gaat dan op het openbare gedeelte, [i]maar er zijn natuurlijk ook groepen die compleet afgeschermd zijn en waar alleen gelijkgestemden in zitten. [/i]Aan iedereen de vrije keuze om te gaan en staan waar je maar wilt. En het ene sluit het andere gelukkig ook niet uit, het kan ook prima naast elkaar bestaan :)


Kun je over het schuingedrukte meer vertellen Oscar? Kun je zo'n groep aanvragen, of kun je een topic naar toe laten verplaatsen, kun je dat als TS kiezen of mensen die in dat topic zitten. Hoe werkt dat dus? Ik ben daar wel in geïnteresseerd.

Urbanus

Berichten: 44992
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Ongepaste reacties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 13:04

Oscar bedoelt groepen op internet. Niet op bokt.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 13:34

Wat betreft het topic over feminisme begrijp ik werkelijk waar niet waar je het over hebt PdM. De discussie is gewoon doodgebloed omdat dat op een gegeven moment gebeurt. En werd in mijn beleving helemaal niet verstoord door 'overaanwezigheid' (?) van mensen 'die het allemaal wel mee vinden vallen' (met de positie van de vrouw bedoel je, neem ik aan). Die werd juist levendiger en interessanter door de aanwezigheid van verschillende meningen en invalshoeken, en bovendien: het is toch in het belang van het feminisme als beweging dat je ook bereik hebt buiten je eigen geledingen?
Als je daarentegen slechts uit bent op het uitwisselen van ideeën met gelijkgestemden is dat wellicht niet wat je wilt. Maar je kunt moeilijk van de moderators vragen of ze andersdenkenden uit een openbaar topic schoppen, als ze zich verder netjes gedragen. Iets met censuur. Daarbij, wil je als gelijkgestemden met rust gelaten worden, dan kun je ook een huiskamertopic over feminisme openen - is wel openbaar maar het is een beetje een ongeschreven (?) regel dat je daar niet zomaar komt binnenvallen, het heet niet voor niets huiskamer. Of je kunt een besloten groep starten (dat kan toch op Bokt? Zelf nooit uitgezocht, maar aangezien ik ze soms op zie duiken bij Laatste berichten...)

pien_2010

Berichten: 44025
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ongepaste reacties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 18:06

Meningen mogen verschillen en dat zie je dan ook nu waarin jij het anders beleef als ik en dat mag ook. Inderdaad ben ik geïnteresseerd in die besloten groepen en hoe dat te regelen. Wellicht voor de toekomst ooit.

Urbanus

Berichten: 44992
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 19:24

pien_2010 schreef:
Meningen mogen verschillen en dat zie je dan ook nu waarin jij het anders beleef als ik en dat mag ook. Inderdaad ben ik geïnteresseerd in die besloten groepen en hoe dat te regelen. Wellicht voor de toekomst ooit.


Maar dat staat er juist, bokt doet niet aan besloten groepen, maar je kunt natuurlijk een facebookgroep of whatsapp groep maken.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Ongepaste reacties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 19:27

Dat zou ik krankzinnig vinden, bokt is een openbaar forum. Áls er al een besloten groep komt moet dan voor 16< zijn, en niet om gewone onderwerpen te bespreken. dan zouden we straks 100en groepen hebben. Ik vind bokt na 11 jaar nog steeds lastig. :+

Urbanus

Berichten: 44992
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 19:31

En de tag [besloten] is gewoon gebakken lucht tenzij het om een meeting gaat.

Anoniem

Re: Ongepaste reacties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 19:36

Als je gesloten wilt moet je een fb pagina openen LF een whatsapp groepje.
Dit topic vind ik echt een beetje bijzonder.
Het “ besproken kinder topic” vind ik hilarisch, met of zonder mama’s erin.
Als zij het leuk vinden om te lezen en posten zo der hun ding op te dringen prima toch.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 19:37

Ach nee natuurlijk niet. Gaat nergens over Lieveli

pien_2010

Berichten: 44025
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 20:43

Zo zie je dat hier dus verschillend over gedacht wordt. Er zijn meerdere mensen in dit topic die al hebben aangegeven bijvoorbeeld in alternatieve topics niet meer te reageren. En dit terwijl ik heel graag kennis zou willen uitwisselen. Door de tegenstanders van alles wat alternatief is, zucht ik meestal maar als er weer eens een voor mij, interessant topic langs kom en altijd klik ik het vroeg of later weer weg met een zucht (van daar gaan we weer).
Inderdaad is Bokt een groot forum. Ik ben graag op Bokt en voor mij is het het enige in sociaal medialand waar ik actief ben. Over het algemeen vind ik het openbare prima, want ik leer er ook van en dat is leuk.
Alleen vind ik het dus heel erg jammer dat we op Bokt met bepaalde onderwerpen zoals alternatief dus niet de diepte in kunnen gaan, dus dat ik er juist niet meer van leer. Vaak is zo'n topic al eerder doodgebloed doordat de mensen die er wel meer van weten zich terug getrokken hebben. Dus ja, met name alternatief topic zou ik erg graag in een besloten groep willen bespreken.

Anoniem schreef:
Als je gesloten wilt moet je een fb pagina openen LF een whatsapp groepje.
Daar ben ik dus totaal niet in geïnteresseerd. Ik wil graag met paarden mensen uitwisselen en ik wil dat graag op Bokt doen. Want alternatief is zo verschrikkelijk breed, valt zoveel over te vertellen. Daar komen we in elk geval op Bokt jammer genoeg niet aan toe.
Kijk ik zie heel vaak topics langs komen dat ik denk, daar heb ik totaal niets mee of denk totaal anders. Ik zal in zo'n topic nooit mijn mening opdringen, want joh laat mensen lekker het fijn hebben met elkaar. Er zijn echter mensen die dat niet kunnen en irritant zich opdringen in zo'n topic, waardoor die mensen die graag in zo'n topic aanwezig zijn zich terug trekken én het onderwerp dus niet de diepte in gaat.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 20:45

Je kan dan toch de diepte in gaan in een hk topic.?

Anoniem

Re: Ongepaste reacties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 21:24

Maar das niet besloten..

Urbanus

Berichten: 44992
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Ongepaste reacties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 21:27

Tja kiezen of delen hoor :')

Nirvana_

Berichten: 3208
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Ongepaste reacties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 22:57

Kun je in zo'n geval niet doorverwijzen naar een algemeen fiscusdietopic over dat onderwerp? Die is er toch vast wel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 23:11

lieveli schreef:
Tja kiezen of delen hoor :')


Absoluut.
Ik ben er ook geen voorstander van op bokt

rien10
Berichten: 14961
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 02:34

pien_2010 schreef:
Zo zie je dat hier dus verschillend over gedacht wordt. Er zijn meerdere mensen in dit topic die al hebben aangegeven bijvoorbeeld in alternatieve topics niet meer te reageren. En dit terwijl ik heel graag kennis zou willen uitwisselen. Door de tegenstanders van alles wat alternatief is, zucht ik meestal maar als er weer eens een voor mij, interessant topic langs kom en altijd klik ik het vroeg of later weer weg met een zucht (van daar gaan we weer).
Inderdaad is Bokt een groot forum. Ik ben graag op Bokt en voor mij is het het enige in sociaal medialand waar ik actief ben. Over het algemeen vind ik het openbare prima, want ik leer er ook van en dat is leuk.
Alleen vind ik het dus heel erg jammer dat we op Bokt met bepaalde onderwerpen zoals alternatief dus niet de diepte in kunnen gaan, dus dat ik er juist niet meer van leer. Vaak is zo'n topic al eerder doodgebloed doordat de mensen die er wel meer van weten zich terug getrokken hebben. Dus ja, met name alternatief topic zou ik erg graag in een besloten groep willen bespreken.


Maar als jij graag door wilt praten, dan kan je er ook voor kiezen om de “zeurders/rellers/drammers” te negeren en doorgaan met lezen en posten?

Jennyj01
Berichten: 5379
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 07:00

Dat het vrij is om te plaatsen wat en waar je wil snap ik nog wel. Maar er bestaat toch ook nog iets als fatsoen, respect voor een ander zijn mening en wat bescheidenheid. Je hoeft toch niet in elk topic je recht van vrije mening op te eisen? Dat begrijp ik gewoon niet. Waarom moet men daar zonodig een tegen woord laten horen? Er staat duidelijk dat men met gelijk gestemden wil sparren. Dan blijf je weg uit die topics. Lijkt mij dan. Maar misschien heb ik een andere opvoedding gehad.

cobiie

Berichten: 7325
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 07:08

Jennyj01 schreef:
Dat het vrij is om te plaatsen wat en waar je wil snap ik nog wel. Maar er bestaat toch ook nog iets als fatsoen, respect voor een ander zijn mening en wat bescheidenheid. Je hoeft toch niet in elk topic je recht van vrije mening op te eisen? Dat begrijp ik gewoon niet. Waarom moet men daar zonodig een tegen woord laten horen? Er staat duidelijk dat men met gelijk gestemden wil sparren. Dan blijf je weg uit die topics. Lijkt mij dan. Maar misschien heb ik een andere opvoedding gehad.

Als in een topic van 50 man er 40 zijn die het leuk vinden dat de ander gestemde erbij gekomen is, 9 het niet uitmaakt en 1 persoon het niet leuk vindt, moet de ander gestemde dan de groep verlaten?

Je hebt de foei knop hier op bokt, daardoor zie je de geposte berichten van die persoon niet meer, dat is misschien ook een optie. :P

Jennyj01
Berichten: 5379
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 07:47

Dit is nou eigenlijk precies wat ik bedoel. Zo’n reactie van; dan gebruik je de foeiknop. Daar ging het toch niet over? Daarbij weet je helemaal niet of de rest zich het allemaal wel Oke vind.