Denk mee over de allereerste Bokt-dag!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jessica

Re: Denk mee over de allereerste Bokt-dag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-17 10:52

Superleuk dat jullie allemaal zo enthousiast zijn! Er zitten zeker een hoop leuke ideeën bij waar we wellicht iets mee kunnen.

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 10:52

Mij lijkt het ook heel leuk om een soort houding workshop te doen, waarbij je allerlei oefeningen zonder paard oefent die houding op je eigen/verzorg/manege paard kunnen verbeteren.
Verder zou ik liever onbekende mensen van bokt zien dan bekende mensen die je ook op Horse Event of andere grote evenementen kunt zien.

OlympicOrry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 10:56

Denken jullie er ook aan dat als er Belgen (zoals ik) naar de boktdag willen komen dat dit ook voor hun goed bereikbaar is? Midden Nederland is een goede optie maar voor de meeste belgen bijna niet te doen qua rijafstand?

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 10:58

OlympicOrry schreef:
Denken jullie er ook aan dat als er Belgen (zoals ik) naar de boktdag willen komen dat dit ook voor hun goed bereikbaar is? Midden Nederland is een goede optie maar voor de meeste belgen bijna niet te doen qua rijafstand?

Ik heb 3 logeer kamers waar je gerust je luchtbed mag neerzetten ;) Kan zeker 10 man kwijt. Oke 20 als jullie bereid zijn krap te liggen. :Y) :+

OlympicOrry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 10:59

Haha is een fijn aanbod :) maar helaas heb thuis een hele dierentuin die verzorgd moet worden en waarvoor ik dus echt s'avonds moet thuis zijn :+

asm_kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 11:17

Leuk! Kan ik misschien toch de fotografie workshop volgen! Als er meer bekend is ga ik Mn ma overhalen hahah

Eline_S_SJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 11:27

Ik heb ook mijn EHBO en doe wel eens vrijwilligerswerk op festivals, maar dan loop ik wel met een heel ervaren iemand mee. Denk dat ik het in mijn eentje nog best eng zou vinden :=

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 12:20

@Cinderella, een catering kan ook voor 2 personen :Y) stel, er komt 10 of 20 of 80 man o.i.d. kan ik er ook voor zorgen dat er schalen zijn met broodjes (bvb 2 pp.) Met een soepje erbij of salades oid. En het evenement tot laat in de avond duurt kan ik bijv. Ook een bbq van a tot z regelen (ik noem maar wat, de mogelijkheden zijn oneindig) en kan ik ook rekening houden met eventuele allergieën en bijv. Vegetariërs. Dan is het misschien leuk als we rond een uur of 1 gezellig met zijn allen even een hapje doen als de locatie dat toelaat. Dan zou ik geen leveringskosten e.d. rekenen en ben bereid het voor een redelijke prijs te doen.

Alleen dan moet ik dit natuurlijk wel van tevoren weten want het zou zonde zijn als ik voor 80 man meeneem en er komt maar 60 man opdagen. Het moet niet zo zijn dat ik dan geld zou moeten bijleggen zegmaar.

Tis maar een gedachte, niks moet uiteraard!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 12:38

Wat een top ideetjes en aanbod komt hier binnen al! Als het Bokt-team daar niet wat mee kan doen! En een aantal genoemde dingen zoals mee op de menwagen of een workshop houding en zit is erg interessant! FNRS Juryleden die willen vertellen is ook interessant, rijd die Fproefjes zelf ook.
Laatst bijgewerkt door JPitty op 14-11-17 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 12:58

Omdat het vooral een bokt dag is misschien ook de optie om een vragenvuurtje richting mods/beheer bijvoorbeeld te kunnen doen ? Zodat de mensen die niet weten hoe t in zn werk gaat er misschien een beeld bij krijgen van wat er achter de schermen zoal gedaan wordt ?

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 13:00

En een (klein) kijkje achter de schermen/ hoe een mod Bokt ervaart lijkt me ook heel leuk!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 13:02

Dat klinkt inderdaad ook als erg interessant! Wat een boel leuke en goede ideeën hier al zeg! Als de teammies daar niet al heel veel mee kunnen, weet ik het ook niet meer. :list:

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 13:06

OlympicOrry schreef:
Haha is een fijn aanbod :) maar helaas heb thuis een hele dierentuin die verzorgd moet worden en waarvoor ik dus echt s'avonds moet thuis zijn :+

Misschien als t zover is voor de Belgen een topic maken dat we kunnen carpoolen ect?? Woon zelf ook in belgie

Verder vind ik het een super idee om een boktdag (weekend?) Te doen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 13:08

Wat leuk!
Als ik kan helpen bij een fotografieworkshop, hoor ik het graag :)
Verder lijkt mij heel leerzaam: hoe leert een paard, dus conditionering en emoties bij paarden uitgelegd en hoe dit in hedendaagse trainingsmethodes wordt toegepast.

Wat ik geloof ik nog niet heb zien langskomen.. een lezing of workshop, online en effectief communiceren en discussiëren. Lijkt me erg passend ;) Of een groepsgesprek/discussie over het verbeteren van de sfeer op bokt, aangezien je merkt dat mensen hier vaak tegenaan lopen.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 16:02

"Nog niet alles doorgelezen ;) "

Komen erg leuke ideeen voorbij! Een strodorp met verschillende foodtrucks erbij lijkt mij erg gezellig! En misschien iets dat men naambordjes kan krijgen/maken met de boktnaam, lijkt mij ook wel handig :j en misschien iets voor de bokkers met kleine kinderen?

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 16:05

Banjer schreef:
Peelie schreef:
Ik heb een leuk idee. Ontmoed je pennypaard of horse&hunk paard. Er hebben inmiddels genoeg paarden van bokt in een van de twee of zelfs allebei gestaan :D

Of ontmoet je Horse&Hunk man :D

Ja leuk :P
Mogen we speeddaten ? _O-
Met de gene die vrijgezel zijn dan :=

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 16:06

foodtrucks worden toch erg duur qua eten lijkt me?
mss leuker dat bokkers onderling eten bereiden en dit ruilen/verkopen/....?
het is ook maar te zien hoe groot/klein het wordt.

hoe groter,hoe complexer qua wetgeving ook,want naast een bokt-dag,komt er dan ook allerlei verzekering en veiligheid bij kijken die gegarandeerd moet worden....
want stel je maar voor dat iets gebeurd met een paard en er publiek gewond raakt,dan moet je toch ook zorgen goed verzekerd te zijn,want niemand wil voor zoiets opdraaien natuurlijk.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 16:07

De ideeen die voorbij komen zijn echt super leuk!
Krijg er nu al zin in :P

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 16:42

Wat leuk zeg! Leuke ideeen komen er ook al voorbij!

Ook heel leuk om te zien dat er wat minder besproken onderwerpen voorbij komen en dat veel mensen ook kiezen voor en door bokkers (en dus ook voor de wat minder bekende bokkers). Ik vind het altijd leuk om relatief onbekende sporten te leren kennen etc. Als ik kan helpen met iets, zoals bijvoorbeeld een leuk onderwerp namelijk: Horse Agility. Zou ik evt. een lezing/clinic/demo over de Horse Agility kunnen geven!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 16:58

Nog even terugkomend op de gratis entree; ik ben bang dat dat te vrijblijvend is. Mensen reserveren een kaartje en bedenken dan op de dag zelf nog of ze werkelijk gaan. "het kost toch niks" Als ze een tientje pp hebben betaald zouden ze eerder wel heen gaan, of hun kaartje weer verkopen.

In de voorverkoop kan je alvast een schatting maken van het aantal bezoekers. Of misschien alleen online ipv kassa's, scheelt een hoop gedoe. Alleen (voldoende) kaartcontrole.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 17:00

Lijkt me erg leuk!
Ik ben natuurlijk fan van kleurengenetica champagne in het bijzonder. Dus iets in die richting is altijd leuk :D als er voorbeeld paarden nodig zijn kan ik ze meenemen haha.

Endurance vind ik ook erg leuk dus iets in die richting met informatie zou ook heel leuk zijn. Vooral gericht trainen met veel tips ed. Lijkt me interessant.

Verder misschien working equitation? Dat is in NL nog niet zo bekend volgens mij.

Fotografie is ook interessant :D

Er is genoeg te bedenken! :D

Ik zou het zeker niet erg vinden een kleine bijdrage te doen in de vorm van een kaartje kopen.
Een poll of iets voor hoeveel mensen zouden willen komen is wellicht handig voor jullie eigen planning.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 17:08

Ik ben het inderdaad eens wbt de entree, hou het bedrag laag maar doe niet zo'n laag bedrag dat men achteraf toch maar niet gaat komen. Houdt de mogelijkheid tot wat meer aankleding van het evenement ook open.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 17:25

Wat mij betreft mag er best een (klein) bedrag aan entree gevraagd worden. Max 15 euro bijvoorbeeld. Ik zou het vooral breed proberen te houden, en zorg dat er ook leuke dingen tussen zitten voor mensen die geen eigen paard hebben. Ideetjes die ik zo nog heb zijn een rij simulator, en iemand die vertelt over rijden met een beperking/chronische ziekte. Fotografie zag ik ook voorbij komen en lijkt mij erg interessant. Zeker als er ook aangesloten kan worden als je geen spiegelreflexcamera hebt, of alle ins en outs van belichting, sluitertijd etc weet.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 17:42

Anoniem schreef:
Wat ook nog een dingetje is om over na te denken als je het gratis en alleen voor bokkers wil houden; hoe ga je dat doen met registraties die een paar dagen van tevoren op bokt zijn gekomen, of nul posts hebben?
Voor en door bokkers is leuk, maar genoeg mensen zijn ook gewoon op zoek naar gratis evenementen (wat logisch is) en zo heb je een grotere kans op spookaccounts, die niet per sé gaan bokken.
Dat is makkelijk te ondervangen als je stelt dat op het moment van aanmelden de bokker een bepaald aantal nuttige posts moet hebben. En dan niet 25 :+

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 17:53

Koper schreef:
Anoniem schreef:
Wat ook nog een dingetje is om over na te denken als je het gratis en alleen voor bokkers wil houden; hoe ga je dat doen met registraties die een paar dagen van tevoren op bokt zijn gekomen, of nul posts hebben?
Voor en door bokkers is leuk, maar genoeg mensen zijn ook gewoon op zoek naar gratis evenementen (wat logisch is) en zo heb je een grotere kans op spookaccounts, die niet per sé gaan bokken.
Dat is makkelijk te ondervangen als je stelt dat op het moment van aanmelden de bokker een bepaald aantal nuttige posts moet hebben. En dan niet 25 :+

Of de regel die ook geldt bij de veulenverkiezing: lid moet langer dan [vul hier je tijd in]maanden/jaar lid zijn.