Account verwijderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 14:29

Indestal schreef:
Dat wij het product zijn, snap ik niet helemaal....

Ik zou wel eens willen weten hoeveel bokkers op advertenties reageren en daadwerkelijk kopen...zou een mooie pol kunnen zijn..

Overigens vind ik het hoogst storend al die grote banners en zeer onzinnige advertenties, zit nu te kijken naar nepwimpers, lekker belangrijk...
Bokt heeft een erg groot bereik, veel actieve gebruikers en enorm veel berichten. Dit is voor adverteerders enorm aantrekkelijk, zij betalen Bart/Bokt geld om hier advertenties te mogen plaatsen aan ons, het 'product'.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 14:30

Indestal schreef:

Ik zou wel eens willen weten hoeveel bokkers op advertenties reageren en daadwerkelijk kopen...zou een mooie pol kunnen zijn..

Overigens vind ik het hoogst storend al die grote banners en zeer onzinnige advertenties, zit nu te kijken naar nepwimpers, lekker belangrijk...

Bokt is een bedrijf dat geld verdient aan advertenties. Eigenlijk dus een bedrijf die advertentieruimte verkoopt. De adverteerder zoekt geen ruimte maar clicks. Dus bokt zal moeten zorgen dat er ook mensen rond die ruimtes zitten. Bijkomstig doen ze dat via een forum.

Zo is het uiteraard niet oorspronkelijk bedoeld, maar zo loopt het nu wel. De klant is degene die het bedrijf betaalt voor het product. Dus de adverteerder betaalt bokt voor goed bezochte adverteerruimtes. Ruim gezien zijn wij dan het product.

Bij Google net zo. Informatie delen is het middel om het product te lokken. Maar Google verdient aan verkopen van zoekresultaten en advertenties.

Ailill: mee eens. Maar goed zorgen voor een product is iets anders dan een klant die mee het beleid bepaalt (wat ook al uitzonderlijk is).

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 14:34

Dani schreef:
Ik denk dat we ook niet moeten vergeten dat lang niet iedereen hier meepraat. Dat er hier fanatiek gepleit wordt voor meer verwijdermogelijkheden, betekent niet dat alle gebruikers die wens delen. Jullie zijn niet per sé representatief voor de hele groep. Dat betekent niet dat we het dús niet serieus nemen, maar houd in gedachten dat de meningen forumbreed wellicht genuanceerder zijn dan hier naar voren komt.

Ik wou ook helemaal niet meepraten omdat het wat mij betreft een verloren discussie is, maar door deze uitspraak toch even een berichtje van mij: Ik ben het met iedereen eens die zegt dat verwijderen gemakkelijker / zelf moet kunnen. Dus niet alleen mensen die niet voor verwijderen zijn praten niet mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 14:34

Maar krijg je niet meer clicks en views en weet ik het allemaal door het allemaal interactief te houden? Mensen aansporen om juist nieuwe topics te maken, alles overzichtelijk te houden (dus opruimen) en stimuleren om vooral nu actief te zijn, ipv alles maar te moeten opzoeken in topics van tig jaren geleden?

Ik probeer een beeld te vormen hierover. Maar het lijkt me interessanter voor bokt (en adverteerders) als er recente activiteit is dan 100duizend oude topics maar mensen die nu niet meer willen posten om wat voor reden dan ook.

Of zie ik dat verkeerd?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 14:35

Ailill schreef:
Bokt heeft een erg groot bereik, veel actieve gebruikers en enorm veel berichten. Dit is voor adverteerders enorm aantrekkelijk, zij betalen Bart/Bokt geld om hier advertenties te mogen plaatsen aan ons, het 'product'.

Aha, daarom mogen er geen berichten weg.Bokt kan zo schermen met Kijk! dat hebben wij aan berichten.
Dat momenteel bokt helemaal niet meer zo actief is word niet verteld.
Maar wel belangrijk voor een adverteerder.
Je zal bokt aan moeten passen aan het nu wil je zorgen dat het een keer niet helemaal dood bloed omdat mensen elders gaan zoals facebook waar je wel zeggenschap hebt over je berichten en account.
Dus misschien toch eens wat luisteren naar de bokkers.

poes

Re: Account verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 14:36

Sabine: nee hoe meer activiteit hoe beter lijkt me?

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 14:37

En daarom mag er nooit een waarschuwing uitgegeven worden naar bedrijven etc toe....dat wordt allemaal gewist...

Maar de meeste adverteerders zijn spammers die volgens mij helemaal niet worden gelezen of op geklikt....heb ook geen idee wie de adverteerders zijn, kijk ee niet eens naar..

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 14:37

Dus eigenlijk "gebruikt" bokt onze oude berichten om adverteerders te lokken.
Dat zou wel heel goed verklaren waarom ze zo moeilijk doen.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 14:38

Ik vergelijk het met mijn eigen zaak;
Ik (verkoper) maak het aangenaam voor mijn gasten (klant) door mijn interieur te veranderen, menukaart te wijzigien, acties etc.. Maar daarvoor hoef ik mijn gasten geen inspraak toe te staan in het beleid.
Wat bokt dus al wel in bepaalde mate doet, maar zij zijn dit niet verplicht
Laatst bijgewerkt door Granoek op 04-11-17 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 14:39

Poes, hebben jullie ook een banner op bokt ? Zie dat jullie autoverhuur doen...heel logisch hoor, zou ik vast ook doen als ik een bedrijf had...maar ik denk nl dat de gebruikers gaan bokken en niet advertenties gaan klikken...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 14:39

Ja dat is de enige conclusie die ik nu kan trekken.
Zeker omdat er ook nooit een eerlijk antwoord komt waarom het niet weg mag.
Ja er vallen gaten is dan een standaard antwoord.
Ja tuurlijk :n

dromertje2 schreef:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 14:40

@ poes : Dat lijkt mij ook, maar tegelijk heb ik het idee dat de activiteit alleen maar afneemt (zie ook het andere topics hierover). Voor mij persoonlijk komt dit door het besef hoe veel er terug te vinden is, letterlijk elk woord wat je ooit gezegd hebt kan teruggevonden worden en ondanks dat er niet veel schadelijks zal staan is het wel een idee dat mij tegenwoordig tegenhoudt om nog echt te posten, en al helemaal geen foto's meer te plaatsen. En ik denk dat ik hiermee niet de enige ben.

Dus als er veel mensen zo gaan denken, en uitwijken naar andere mogelijkheden (facebook etc.) dan komt er alleen maar minder activiteit op bokt, en dan kunnen ze nog 100duizend topics hebben staan die nooit weg gaan, maar daar hebben de adverteerders helemaal niks aan want er gebeurd hier verder niks (even heel extreem getrokken natuurlijk).

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 14:41

poes schreef:
Indestal schreef:

Bokt is een bedrijf dat geld verdient aan advertenties. Eigenlijk dus een bedrijf die advertentieruimte verkoopt. De adverteerder zoekt geen ruimte maar clicks. Dus bokt zal moeten zorgen dat er ook mensen rond die ruimtes zitten. Bijkomstig doen ze dat via een forum.

Zo is het uiteraard niet oorspronkelijk bedoeld, maar zo loopt het nu wel. De klant is degene die het bedrijf betaalt voor het product. Dus de adverteerder betaalt bokt voor goed bezochte adverteerruimtes. Ruim gezien zijn wij dan het product.

Bij Google net zo. Informatie delen is het middel om het product te lokken. Maar Google verdient aan verkopen van zoekresultaten en advertenties.

Ailill: mee eens. Maar goed zorgen voor een product is iets anders dan een klant die mee het beleid bepaalt (wat ook al uitzonderlijk is).
Hoe bedoel je? Het moge duidelijk zijn dat goed voor een product zorgen, verstandig(er) zou zijn. Is dat werkelijk zo, dat de klant deels mee mag bepalen?

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 14:41

Om bokt te onderhouden zijn er inkomsten nodig, dat moeten we ons wel realiseren!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 14:42

Granoek schreef:
Ik (verkoper) maak het aangenaam voor mijn gasten (klant) door mijn interieur te veranderen, menukaart te wijzigien, acties etc.. Maar daarvoor hoef ik mijn gasten geen inspraak toe te staan in het beleid.

Maar als jou gasten meerdere malen aangeven dat ze iets veranderd willen zien wat ook nog wel eens privacy gevoelig is.
Vervolgens merk jij dat het minder druk is dan eerst.
Ga je dan niet eens achter de oren krabben of je perse star moet vast houden aan wat je al 15 jaar doet? Of ga je denken tijden veranderen en de klant wil graag wat anders en wil ik een lopend bedrijf houden ga ik er in mee.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 14:44

Granoek schreef:

Klopt hoor, wie betaald bepaald niet. Maar indirect luister je wel, want je baseert je menu op vraag en aanbod. Als het een maand niet werkt neem ik aan dat je gaat vragen of experimenteren wat ze wel willen hebben.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 14:45

[***] schreef:
Maar krijg je niet meer clicks en views en weet ik het allemaal door het allemaal interactief te houden? Mensen aansporen om juist nieuwe topics te maken, alles overzichtelijk te houden (dus opruimen) en stimuleren om vooral nu actief te zijn, ipv alles maar te moeten opzoeken in topics van tig jaren geleden?

Ik probeer een beeld te vormen hierover. Maar het lijkt me interessanter voor bokt (en adverteerders) als er recente activiteit is dan 100duizend oude topics maar mensen die nu niet meer willen posten om wat voor reden dan ook.

Of zie ik dat verkeerd?
Dan geldt nog steeds: Hoe meer er in de datebase staat, hoe hoger de (verkoop)cijfers naar de klanten.

Al klopt het wel, vernieuwing/nieuwe berichten en meer interactiviteit zal inderdaad voor nog meer inkomsten gaan zorgen, al kost dit vooraf uiteraard wel werk. Al blijft dan denk ik, nogmaals, het feit: De waarde van het 'product' zal dalen als de database gaat slinken.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 14:46

bruintje123 schreef:
Maar als jou gasten meerdere malen aangeven dat ze iets veranderd willen zien wat ook nog wel eens privacy gevoelig is.
Vervolgens merk jij dat het minder druk is dan eerst.
Ga je dan niet eens achter de oren krabben of je perse star moet vast houden aan wat je al 15 jaar doet? Of ga je denken tijden veranderen en de klant wil graag wat anders en wil ik een lopend bedrijf houden ga ik er in mee.

Zeker wel!
Zoals ik al schreef in vorige reacties ben ik absoluut voor verandering.
Ik legde enkel wat uit nadat iemand zei het niet te begrijpen, ik heb dus eerdere reacties anders verwoord.
Ik wil er ook alleen maar mee zeggen dat het niet als vanzelfsprekend gezien hoeft te worden.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 14:47

dromertje2 schreef:
Dat lijkt mij een vrij logische verklaring, maar ik kan het mis hebben. Al denk ik gelijk te hebben :+

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 14:50

Granoek schreef:
Bokt, een online forum/platform is in vrijwel geen enkel opzicht te vergelijken met een restaurant.

Alhoewel, Bokt is de laatste tijd qua lay-out/invulling en nieuwe zaken wel haar menukaart aan het veranderen. Echter is dit in mijn optiek meer om de gebruikers een plezier te doen/het forum uit te breiden. Dit kan, nogmaals denk ik, doordat de reclame/klicks veel geld opleveren. Het zijn meerdere vicieuze cirkels door elkaar.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 14:53

Zoals hierboven reeds geschreven gebruik ik enkel ander beeldspraak ter verduidelijking van de gebruikte termen (product, klant,..)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 14:58

Ailill schreef:
[***] schreef:

Of zie ik dat verkeerd?
Dan geldt nog steeds: Hoe meer er in de datebase staat, hoe hoger de (verkoop)cijfers naar de klanten.

Al klopt het wel, vernieuwing/nieuwe berichten en meer interactiviteit zal inderdaad voor nog meer inkomsten gaan zorgen, al kost dit vooraf uiteraard wel werk. Al blijft dan denk ik, nogmaals, het feit: De waarde van het 'product' zal dalen als de database gaat slinken.

Aha, dat verklaart veel..
Hoewel die natuurlijk ook gaat slinken als er niemand nog wil posten (weer even heel extreem) en andere dingen jou dan voorbijsteken omdat mensen daar veel actiever zijn. Toch?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 15:01

Zie het een beetje als Instagram: Meer volgers = groter bereik = aantrekkelijker voor evt. sponsors/klanten = kassa.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 15:02

Maar als je volgers om wat voor reden dan ook 1 voor 1 afhaken zit je toch met een probleem...

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 15:03

[***] schreef:
Maar als je volgers om wat voor reden dan ook 1 voor 1 afhaken zit je toch met een probleem...
Klopt :P