Is Bokt Bokt niet meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 20:57

Ik heb al heel vaak geopperd dat alles na een jaar gewoon niet meer zichtbaar moet zijn ivm privacy en verouderde topics en informatie.
Helaas willen de mensen achter de schermen niets van weten.
Maar dat het een reden is om niet te reageren kan ik me wel voorstellen. :j

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 21:00

bruintje123 schreef:
Ik heb al heel vaak geopperd dat alles na een jaar gewoon niet meer zichtbaar moet zijn ivm privacy en verouderde topics en informatie.

Ja dat. En vooral foto topics voegen weinig toe.
Niet dat ik hele ernstige dingen heb geplaatst. Maar toch. Alles wordt tegenwoordig tot in de puntjes uitgezocht..
Ik wacht met smart tot ze er iets aan gaan doen

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 21:01

Ik geloof dat ik me voor het eerst aangemeld heb in 2003 ( niet dit account ) en ben nu een aantal bans verder :')
Toen had je een aantal hele bekende bokkers, waar het meer en deel als hondjes achterna liepen. En ja dan waren er heel veel rellen.
Ik zie dat veel minder. En toen had je dus heel veel tieners er op zitten ( was ik zelf dus ook ). Ik heb het idee dat de leeftijd nu wat hoger licht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 21:01

bruintje123 schreef:

Regelmatig opruimen kan ik me ook zeker in vinden :j
Die topics van zoveel jaar geleden zijn nu echt niet meer relevant. Ook foto-topics zijn leuk op dat moment, maar daarna is het ook wel weer voorbij. En misschien lost dat dingen ook wel op, regelmatig een frisse start, alleen maar "recente" en actieve onderwerpen erop, ruimte om dingen nog eens te vragen ipv te verwezen worden naar topics van tig jaar oud waar ook veel niet-relevante info in staat, etc.

Ja, ik ben ook wel voor :j

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 21:02

[***] schreef:
bruintje123 schreef:

Regelmatig opruimen kan ik me ook zeker in vinden :j
Die topics van zoveel jaar geleden zijn nu echt niet meer relevant. Ook foto-topics zijn leuk op dat moment, maar daarna is het ook wel weer voorbij. En misschien lost dat dingen ook wel op, regelmatig een frisse start, alleen maar "recente" en actieve onderwerpen erop, ruimte om dingen nog eens te vragen ipv te verwezen worden naar topics van tig jaar oud waar ook veel niet-relevante info in staat, etc.

Ja, ik ben ook wel voor :j

ik ook :j

Gimme_Joy

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 21:03

Ja mee eens! Oude fototopics zijn toch helemaal nutteloos omdat je de foto's niet meer kunt zien. Althans ik niet :+

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 21:05

Precies dat Sabine.
Niet verwezen worden naar oude topics met oude visies.

Foto topics daar doen de foto's het vaak niet eens meer. Ook niet zinvol die te bewaren.

Frisse start. Klinkt goed :j
Elk topic automatisch weg als het laatste bericht er jaar oud is.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 21:06

bruintje123 schreef:
Precies dat Sabine.
Niet verwezen worden naar oude topics met oude visies.

Foto topics daar doen de foto's het vaak niet eens meer. Ook niet zinvol die te bewaren.

Frisse start. Klinkt goed :j
Elk topic automatisch weg als het laatste bericht er jaar oud is.

Denk dat heel veel gebruikers dit een heel goed idee zouden vinden :j

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 21:08

Ik zeg TEM! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 21:09

Klinkt ideaal :j
Maarja, daar zijn we niet veel mee .. Misschien helpt een apart topic? Iemand die zich geroepen voelt? ;)

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 21:16

Maar... mag dat wel, of is dat muiten? Als wij ineens gaan vragen hoe gebruikers bokt willen zien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 21:21

Lijkt mij ook ideaal! Gewoon na een jaar (of anders na twee jaar) een topic/reactie verwijderen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 21:24

Gimme_Spurs schreef:
Maar... mag dat wel, of is dat muiten? Als wij ineens gaan vragen hoe gebruikers bokt willen zien?

Uh ... ik zou verwachten dat Bokt er voor de gebruikers is? Of denk ik nu heel raar? :')

Een jaar lijkt me trouwens lang zat .. bedoeld als: een jaar geen reactie. Als er een jaar niet in gereageerd is zal dat ook niet meer gebeuren. Grote of centrale topics blijven toch wel lopen.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 21:32

Hahaha ja ik weet ook niet hoe dat werkt... voelt als ondermijnen ofzo hahaha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 21:43

Oh, dat valt wel mee hoor, is toch maar gewoon een idee?
Ik wil het topic best openen, maar 2 op 1 dag is misschien wat veel van het goede? :P

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 21:44

Als dat als ondermijnen word gezien is het wel heel erg.
We kunnen niets overnemen of bepalen. Alleen het er over hebben.
En als veel Bokkers een mening gezamenlijk delen zou dat misschien wel eens wat zijn om er op zijn minst over na te denken achter de schermen.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 21:49

Zomaar topics verwijderen ondermijnt nogal de advertentiedoeleinden van bokt denk ik... Heel veel mensen googelen naar paarden (of andere) dingen en komen dan op bokt terecht, ook op oude topics. Daarnaast kan het heel nuttig zijn om informatie uit oude topics te vinden. Ik vind verantwoordelijkheid voor je topics bij de mensen zelf liggen - als je 'm weg wilt, vraag je of hij verwijderd mag worden.

Ik weet niet of bokt veranderd is, maar geen haar op m'n hoofd die eraan denkt om een (foto) topic te openen. Ik krijg advies liever van mijn instructie, mijn stalgenoten en de mensen die me ook echt daadwerkelijk zien ipv alleen op een momentopname. Ik zit niet te wachten op advies van wildvreemden en snap met de beste wil van de wereld niet waarom iedereen zo nodig maar altijd overal z'n mening over moet geven. En dat de adviesgever ook nog verwacht dat de TS meteen zijn/haar advies opvolgt, anders ben je een dierenmishandelaar. Als mensen foto's posten waar ze trots op zijn worden ze meteen neergesabeld vanwege een klein dingetje.

Daarnaast snap ik niet dat dit stelletje experts hier op bokt meer kunnen zien dan de dierenarts, de ostheopaat en alles bij elkaar en soms best kostbare adviezen geven gebaseerd op zeer weinig info (een paar foto's). Ik vind het kennisniveau niet megahoog (op een aantal hele fijne uitzonderingen na), en de toon vaak onaardig. Snap de drang niet om je advies altijd maar op te moeten dringen (vaak ook smaak of paardrijwijze gerelateerd). Wees gewoon eens aardig voor iemand die overduidelijk megatrots is.

elbony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 21:57

nu het topic een andere draai krijgt, wil ik toch wel even reageren. Over het verwijderen van oude topics zou ik toch graag wat nuance aanbrengen: ook al kan informatie verouderen, is dat niet altijd het geval. Ik heb bokt al meerdere malen gebruikt om te zoeken naar bepaalde ervaringen van anderen, om te kijken of ik daar wellicht nog iets aan had. Het kan voor mij dan wel fijn zijn dat je nog oudere reakties/topics kunt vinden. Het informatieve stuk van het forum zou je mijn inziens tekort doen, als je de topics+reakties van 1 jaar of ouder zou verwijderen. Ik heb het dan niet over foto-topics, maar meer over de rest van het forum.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 22:00

Ook ik zoek veel op. Mij gaat het inderdaad over de foto topics. Maar ook andere topics af en toe. Schiften kan natuurlijk niet, maar er staat best een hoop rotzooi tussen...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 22:06

Maar zoek je wat en het is verdwenen kan het toch opnieuw gevraagd worden?
Zonder centraal topic 1001 omdat er al zoveel topics over zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 22:11

Goh, ik weet het niet... Ook ik zoek veel op, en dan komen inderdaad de oudere topics voorbij via google, die bekijk ik wel maar heb ik vaak toch niks aan. Soms staan er ook maar gewoon 3 reacties in ofzo. Misschien zijn er uitzonderingen op dat gebied, maar ik ben ze nog niet tegengekomen. Ik zoek dan vooral op medische dingen of voeding maar kon er toch niet vinden wat ik zocht.

Wat heb je eraan dat persoon X aan zijn/haar paard 5 jaar geleden dat voer gaf. De samenstelling is misschien al 3x verandert en misschien voert persoon X dat nu wel helemaal niet meer om welke reden dan ook. Gewoon dan zelf een topic met "wie heeft ervaringen met.." heb je toch meer aan? Als persoon X het nog steeds voert zal dat ook wel voorbij komen en dan is dat eens zo interessant. Mijn mening natuurlijk ;)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 22:16

Precies voer wat niet eens bestond.
Of waar men nog nooit van atypische myopathie had gehoord.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 00:10

[***] schreef:
Ook ik zoek veel op, en dan komen inderdaad de oudere topics voorbij via google

Dit is de reden dat Bokt (en websites in het algemeen) niet snel oudere topics en artikelen zullen verwijderen. De bezoekers die via zoekmachines binnenkomen leveren extra inkomsten (denk aan reclamebanners) op, en ook naamsbekendheid en mogelijk nieuwe leden.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 00:27

Bokt is inderdaad niet meer zoals 10 jaar geleden, zelfs niet zoals 5 jaar geleden.

Waar dat aan ligt. Tjah, geen idee. Best jammer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 01:42

Vraagje voor de mensen hier die al 10+ jaar op Bokt zitten; hebben jullie het idee dat het hier nu rustiger is qua topics, subforums enz dan vroeger, of niet?

Fototopics blijf ik tegenwoordig lastig vinden, inderdaad omdat er nu vaak wordt gedacht 'ik plaats foto's omdat ik trots ben en ga dus niet lopen zeiken over kleine dingetjes'. Voor de TS is een verkeerd zittend hoofdstel misschien en klein dingetje, voor mij niet, en juist omdat je met een paar gaatjes verschil het welzijn van je paard zo enorm kunt verhogen vind (vond 8-) ) ik het altijd toch de moeite waard om het te noemen.
Mijn idee was onbewust altijd dat Bokt er is/was om met z'n allen het welzijn van onze paarden en andere dieren te verhogen, maar ik heb inmiddels al in diverse berichtjes van mods te horen gekregen met dat dat niet het geval (meer) is en dat we er nu allemaal zitten om gebruikers te trekken en (tevreden) te houden. Dus nee, mensen wijzen op problemen of gewoon stomweg onwaarheden is absoluut ongewenst. Als iemand beweert 'een paard kan prima met maar 3 uur ruwvoer per dag en uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat ze maar elke dag flink aan het werk zet ze ook prima in een stal van 2,5 x 2,5 kunnen staan' dan mag je daar dus niet tegenin gaan. Je mag 1x noemen dat dit niet klopt, maar dan mag je dat niet meer herhalen, ook niet als die ander deze pertinente onzin blijft verspreiden onder al zijn/haar volgers als 'de waarheid'.

Toen ik dat te horen kreeg was het Bokt zoals ik dat kende, als forum om kennis te delen en dierenwelzijn te verbeteren bij onszelf en anderen (als dit Bokt überhaupt al ooit zo heeft bestaan als ik het in mijn hoofd voor me zag) echt definitief dood. Maar goed, het blijkt leuk om hier nog een beetje rond te struinen, alleen valt het me nu op dat er steeds minder te struinen valt. Het lijkt bijna leeg te stromen.