mods doen niets aan 'persoonlijke aanval'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 18:08

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 18:09

Er zijn wel meer dingen in het leven niet de kers op de taart. En zeker op de internet-taart missen de kersjes vaak. Get over it. Het was een domme opmerking, inmiddels is het een principe-kwestie. En wat heeft dat voor nut? Er wordt nu gedaan of TS zo verschrikkelijk is gepest dat haar een enorme impact op haar leven heeft. Beetje overdreven. Vervelende opmerking? Ja. Al deze ophef nodig? Nee.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 18:12

_San87_ schreef:
liekec schreef:
Waar kan een mens zich druk om maken. Waar wordt jouw leven er precies slechter op of waarom is het vervelend dat dit op internet staat? Je geeft zelf al aan dat je overgewicht hebt dus dat heb je zelf op internet neer gekwakt. Dat iemand er dan een ongenuanceerde opmerking overheen gooit (waar een kern van waarheid in zit) doet jou toch geen kwaad? Ik snap dit echt niet hoor. :o

Als je al heel lang worstelt met een eetstoornis dan is zo'n ongenuanceerde en duidelijk rot bedoelde opmerking niet echt de kers op de slagroom. Kan je toch zelf ook wel bedenken?

Misschien had ze dan beter na moeten denken of je over zo'n gevoelig iets een topic aanmaakt op een forum waarvan je weet dat er pittige mensen tussen zitten..? En duidelijk rot bedoeld vind ik hem niet. Ongenuanceerd wel.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 18:14

Ik snap de ophef ook niet.
Je kiest er ten eerste zelf voor om alles zo op internet te zetten. Ik neem aan dat je je bewust bent van het feit dat iedereen het dus kan lezen? Iedereen kan er zijn mening over vormen, en iedereen kan er dus over zeggen wat hij of zij wil. Als je niet wilt dat mensen er iets over zeggen (positief of negatief), moet je het gewoon niet op internet zetten. Klaar.
Natuurlijk is zo'n reactie niet leuk als je lang worstelt met een eetstoornis. En het is ook geen vrijbrief om zulke opmerkingen over iemand te gaan maken. Maar je weet gewoon dat je op het internet dit soort dingen over je heen kan krijgen, en als je daar niet tegen kan moet je geen gevoelige informatie op het internet zetten. En anders gewoon stoppen met bokt.
De opmerking is nu gemaakt, láát het dan gewoon. Je zult die reactie waarschijnlijk nooit meer zien als je hem niet meer opzoekt, het is niet alsof je er elke dag 10 uur lang naar moet staren.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 18:15

Soms kun je ook iets denken ipv lomp antwoorden.

Spreken is zilver. Zwijgen is goud.
Ook al heeft ts die informatie zelf op internet gezet. Dan is het geen vrij brief dat maar op een lüllige manier te gebruiken.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 18:20

Citaat:
Pesten is een stelselmatige vorm van agressie waarbij één of meer personen proberen een andere persoon fysiek, verbaal of psychologisch schade toe te brengen. Bij pesten is de macht ongelijk verdeeld. Relatief nieuwe manieren van pesten zijn het digitaal en mobiel pesten. Kinderen of jongeren gebruiken dan het internet (bijvoorbeeld pesten via het chatten) of pesten elkaar door vervelende berichten via de mobiele telefoon te sturen.

Maar buiten de definitie om, ik snap dat het vervelend overkomt. De opmerking lijkt een steek onder water, naar jouw gezondheid. Maar het was één opmerking, vervolgens is daar niet op terug gekomen. Jij zelf hebt niet naar haar benoemd dat het je kwetst. De Mods hebben die persoon er op aangesproken en maar gaat er waarschijnlijk niet gebeuren (zie alle berichten van Mods). Wanneer jij dit soort berichten niet online wil hebben zul je zelf moeten zorgen dat niemand het weet. Dit is nu eenmaal het nadeel van internet, dingen gaan er niet altijd meer af. Tuurlijk is die reactie niet leuk, en je vroeg er niet om door die info te geven, maar het is wel een risico. Gevoelsmatig denk ik niet dat het beter wordt door dit topic aan te maken..

Ik hoop voor jou dat je wat rust kan vinden nadat je antwoorden hebt gehad. Zo druk maken is voor niemand goed! :n

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 18:22

Waar maak je je druk om, let it go. Wat maakt het uit wat iemand makkelijk vanachter een schermpje zegt.. Het is internet, veel mensen hebben de neiging om er sneller dingen uit te gooien die niet al te handig/subtiel zijn. Hoort er een beetje bij. (Zou niet zo moeten zijn natuurlijk, maar het is nu eenmaal zo)
Als je ergens geen commentaar op wilt kun je er dus het beste niks over op internet zetten, ter zelf bescherming.

Als je het gewoon bij die tem (die netjes behandeld worden) had gelaten had bijna niemand dat bericht gezien, nu heeft waarschijnlijk het grootste gedeelte van de Bokkers het gelezen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 18:30

Rije schreef:
Fenrir schreef:
Ben het er overigens mee eens dat het beter zou zijn als mods een berichtje sturen dat ze ermee bezig zijn, dan weet iemand dat.

Op de vorige pagina: RianneH @ [FZ] mods doen niets aan 'persoonlijke aanval'

Sorry, dat heb ik gemist. Dan snap ik de ophef al helemaal niet. TS maakt er nu zelf een groter drama van.

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 18:30

Van de bijna 900 berichten die ik heb geplaatst, zijn er denk ik wel zo'n 300 die van mij in de prullenbak mogen. Om verschillende redenen, misschien heb ik nu een ander standpunt, ik ben bijvoorbeeld te hard naar iemand geweest of het was eigenlijk zo dom dat ik het niet op internet had moeten zetten. Maar hé, ze staan er. Jammer maar zo is het nou eenmaal.
Probeer die twee berichtjes je niet al te veel aan te trekken, het is misschien niet netjes. Maar onthoudt iedereen maakt fouten. (En zeker op het internet waar alles zo ongenuanceerd is!)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 18:31

Afbeelding

Waar dit topic me aan doet denken :=

TS, denk echt dat je er veel beter aan doet om dit lekker te laten waaien en je te richten op een leuker topic. Je zult in je leven nog vaak zat meemaken dat mensen niet leuk reageren, als je overal zo'n kwestie van maakt wordt het leven zo lastig joh. Haal je schouders op en laat mensen lekker kletsen...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 18:37

Toch begrijp ik niet waarom de mods moeilijk doen over verwijderen.
Ts vind ze rot. ZE zijn of topic en verwijderen brengt op geen enkele manier een raar gat in de discussie.

Of je het nu wel of geen onzin vind dat ts het weg wil hebben staat daar gewoon los van.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 18:40

bruintje123 schreef:
Toch begrijp ik niet waarom de mods moeilijk doen over verwijderen.
Ts vind ze rot. ZE zijn of topic en verwijderen brengt op geen enkele manier een raar gat in de discussie.

Of je het nu wel of geen onzin vind dat ts het weg wil hebben staat daar gewoon los van.

Ik denk dat het einde zoek is als ze dat gaan doen. Dan komt iedereen met bepaalde dingen die ze graag verwijderd willen zien, dat is onbegonnen werk.
Ook ik vind de opmerking nergens op slaan en ik kan me voorstellen dat TS het niet leuk vindt, maar ik zou me er verder niet te druk over maken. Laat het gaan, dan is iedereen het zo weer vergeten.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 18:42

Dat kruisje indrukken bij een bericht is maar 1 seconde werk.
De starre houding kost meer tijd omdat er nu meer overlegd moet worden.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 18:46

ben ff aan het zoeken geweest naar die rotopmerkingen maar vond het uiteindelijk teveel werk in die topics met veel bladzijden..

maar leven en laten leven denk ik dan :D

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 18:58

Zoe_97 schreef:
Selina schreef:
De mods hebben nu 3x naar je bericht gekeken en ze gaan het dus niet verwijderen. Het beste is gewoon je erbij neer te leggen. Dat is niet makkelijk, maar wel de enige optie.

ik leg me nergens bbij neer, ik heb nu ene hoofdmod gecontacteerd en indien nodig al ik ook het beheer hiermee lastig vallen. Ik wil dit gewoon weg hebben.

Dus omdat niet tegemoet wordt gekomen aan jouw eis roep je de mods openlijk ter verantwoording?
Tot ik dit topic bovenaan de lijst nieuwe berichten las, zag ik niets bijzonders in die opmerking. Nu dus wel en vind ik vooral dat je onvolwassen opstelt door niet te kunnen accepteren dat het modteam het anders ziet.

Ik modereer op een ander forum en krijg eerlijk gezegd de kriebels van leden die openlijk het modteam aanvallen op een beslissing terwijl je als moderator je daar niet tegen kan verdedigen omdat je niet mag melden wat je met een lid hebt besproken of welke sanctie je hebt opgelegd.

Ook al ben je het niet eens met een beslissing, soms moet je gewoon accepteren dat niet iedereen jouw mening deelt. Op Bokt, maar ook in het echte leven.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 19:33

Misschien, ik snap namelijk dat mods niet in detail willen en kunnen treden over een opgelegde sanctie oid, bestaat er een middenweg.

TS is behoorlijk aangedaan en erkenning van het gevoel is vaak de eerste stap tot kalmering ;)
Je kunt als mod ook aangeven "opmerking was onnodig en ongenuanceerd, we zullen zeker contact opnemen met betreffende poster".
Dan weet je iig dat er íets gebeurt.

En wat betreft het verwijderen van berichten. De posts waren off-topic maar doordat er verder niet op wordt gereageerd loopt het topic gewoon door. Geen reden om posts te verwijderen. Want als de mods daar aan beginnen, dan heb ik ook nog wel een paar verzoekjes :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 19:45

liekec schreef:
_San87_ schreef:

Als je al heel lang worstelt met een eetstoornis dan is zo'n ongenuanceerde en duidelijk rot bedoelde opmerking niet echt de kers op de slagroom. Kan je toch zelf ook wel bedenken?

Misschien had ze dan beter na moeten denken of je over zo'n gevoelig iets een topic aanmaakt op een forum waarvan je weet dat er pittige mensen tussen zitten..? En duidelijk rot bedoeld vind ik hem niet. Ongenuanceerd wel.

Verschil van interpretatie, denk ik dan. Ik chargeer ook gewoon wat.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 19:46

Als dit gaat over de opmerking 'als je katten twee afgewogen maaltijden per dag krijgen zullen ze zich beter voelen dan constant eten, zoals je zelf ook doet' (ongeveer) snap ik niet wat er mis mee is. Ja het is misschien ongenuanceerd, maar er zit toch geen steek onder water in die post of wel? Imo is het een behulpzame post, die waar is, want je kan beter porties eten over de dag verdeeld dan constant eten voor je neus hebben en dat geld dan ook voor je katten.

Wat is de rotopmerking dan? dat iemand je topic hiervoor heeft gelezen, en dan de link maakt ? Nou poepoe. Dus als ik naast je zou lopen en zou een opmerking maken, stuur je de politie op me af?
Sommige mensen hebben nu eenmaal geen blad voor de mond. Cyberpesten.. Weet je wat cyberpesten is? Als je dit al dat vind dan kan je je bergen voor als t echt gebeurd. Dan kan je je sowieso bergen in deze keiharde wereld, deur op slot en t huis niet meer uitgaan of zoiets.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 19:46

Kalm aan TS, die vervelende opmerking zegt veel meer over de persoon die hem maakte dan over jou. Dit topic daarentegen... Laat je toch niet zo kennen. :(:)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 19:49

Celiien schreef:
Als dit gaat over de opmerking 'als je katten twee afgewogen maaltijden per dag krijgen zullen ze zich beter voelen dan constant eten, zoals je zelf ook doet' (ongeveer) snap ik niet wat er mis mee is. Ja het is misschien ongenuanceerd, maar er zit toch geen steek onder water in die post of wel? Imo is het een behulpzame post, die waar is, want je kan beter porties eten over de dag verdeeld dan constant eten voor je neus hebben en dat geld dan ook voor je katten.

Wat is de rotopmerking dan? dat iemand je topic hiervoor heeft gelezen, en dan de link maakt ? Nou poepoe. Dus als ik naast je zou lopen en zou een opmerking maken, stuur je de politie op me af?
Sommige mensen hebben nu eenmaal geen blad voor de mond. Cyberpesten.. Weet je wat cyberpesten is? Als je dit al dat vind dan kan je je bergen voor als t echt gebeurd. Dan kan je je sowieso bergen in deze keiharde wereld, deur op slot en t huis niet meer uitgaan of zoiets.

Lees de betreffende reactie nog eens :)). Volgens mij mag quoten uit een ander topic niet, anders had ik het specifieke zinnetje hier voor je neergetypt :).

Celiien

Re: mods doen niets aan 'persoonlijke aanval'

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 19:53

Ja hallo, blijf hem opzoeken :') *gaat al weer zoeken*

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 19:57

Nogmaals, TS heeft het niet over sancties tegen de dame die haar pest. Ze wil dat de beide off-topic berichten verwijderd moeten worden. En door dit te weigeren stellen de mods zich achter de poster van die nare berichten op imo. Off topic berichten worden te kies en te keur verwijderd. Zoals het de mods beliefd. Ik zou me rotschamen om dit goed te praten.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 20:04

Dus alles wat je laat staan daar ben je het mee eens?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 20:14

Tja....Ik zou me eerder druk maken over de opmerking waar ik je over gepbt heb TS, dan hetgeen waar je je nu zo over opwindt. Die was namelijk vast ook niet zo fijn voor die betreffende TS. Laat je die ook verwijderen dan?

Mijn punt? We zeggen allemaal wel eens iets stoms, onaardigs of onbedoeld kwetsend.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 20:21

Ik snap niet waarom de mods er een probleem van maken die berichten te verwijderen?
Redenen om ze te verwijderen:
1 de ts voelt er zich duidelijk slecht om
2 het is een gemene, persoonlijke steek onder water
3 het is off topic
4 nu lijkt het alsof dit gewoon toegestaan/ normaal is
5 er worden vaak berichten verwijderd dus het is niet een speciale sanctie

Redenen om ze te laten staan?
?? Gemakszucht? Dit is een normaal bericht voor de mods?