Laatste tijd veel niet paardenmensen op bokt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 13:06

waxmeltsenzo schreef:
Iris82 schreef:
.

Waarom al die moeite doen? Ik denk dat de sfeer op de paardengedeeltes een veel groter probleem is dan die Gerbilfan of die wc-meneer.

Maar de sfeer heb je grotendeels ook zelf in de hand. Iedereen die reageert in een toppic houd dat toppic in stand dus als er een rel toppic ontstaat en dat vlammetje blijft maar aangewakkerd worden dan blijft de sfeer slecht. Je hebt imo wel gelijk over dat het jammer is. Maar hoe meer mensen op een forum ook meer meningen. En dat is iets wat altijd een probleem zal blijven opleveren.

Precies.

Misschien hebben wij als Bokkers geen last van die niet-paardenmensen. Maar het beheer gaat er wel last van krijgen, omdat het niet meer de juiste doelgroep is van hun adverteerders. Feitelijk is er geen exact te bepalen doelgroep meer. En de vraag is of Bokt kan bestaan van inkomsten via Adword-clicks. Waarschijnlijk niet. Maar welke adverteerders trek je aan als je zelf niet eens je doelgroep kan bepalen?
Dus minder inkomsten, waardoor er minder geld beschikbaar is voor ontwikkeling en ga zo maar verder. Dan komt er vanzelf een moment dat Bokt aan z'n lot wordt overgelaten en is het in no time weg. Is allemaal niet iets dat in een jaar tijd gebeurt hoor, maar het is gewoon iets waarvoor je moet waken.

Wil Bokt meer inkomsten uit bezoekers, dan moet er eerder gedacht worden aan over de grens gaan, dan over het aantrekken van meer bezoekers in eigen land. Bijna iedereen in de paardenwereld kent Bokt wel. Of ze lid zijn of niet. Het 'merk' is al behoorlijk gevestigd.

Iris82

Re: Laatste tijd veel niet paardenmensen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 13:13

Maar er zijn al praktisch geen paardgerelateerde ads?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 13:17

Ik zie heel groot een advertentie over een renault Clio. Terwijl ik niks heb met auto,s ik kijk nooit naar auto,s dat is voor mij troep. Daar zou heel groot een advertentie kunnen staan van bijvoorbeeld een merk paardenbrok.

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 13:19

Wat je ziet (zoals de banner hier aan de onderkant) op bokt, heeft met algoritmes, kosten die het bedrijf/merk per advertentie betaald en jouw zoekgedrag te maken hebben. Daar kunnen de moderators (behalve soms het eea blokkeren) niets aan kunnen veranderen.

Zoek jij de hele dag enkel op paarden spullen, dan zal je daar vaker banners van zien, dan bijv. iemand die een cruise of vakantiehuisje aan het zoeken is voor de kerstvakantie (ik zeg maar wat).

Het is een soort veiling, de hoogste bieder met de hoogste relevantie voor jou, zal zijn advertentie mogen laten zien. Hotels, automerken etc die hebben vaak hogere budgetten dan een paardenmerk en zie je dus vaker verschijnen.

Deel je toevallig een computer of netwerk met een man die wel vaak op dat soort sites zit rond te kijken? Ben je in een bepaalde leeftijd, zoek je naar bepaalde andere merken die relevant zijn voor de 'clio' rijder... dit telt allemaal mee. Het is een groot 'big data is watching you' game. Met google die informatie van jou verzameld en dit allemaal in een grote 'data mijn' opslaat.
Laatst bijgewerkt door Karlijnxxx op 21-10-15 13:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 13:19

Is dat misschien een auto die een trailer kan trekken? Paardenmensen hebben best veel met auto's.

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 13:20

Heb niet alle reactie's gelezen, maar ik lees vaak mee in paarden topics en reageer hier bijna nooit in omdat ik niet genoeg kennis heb om anderen tips te geven etc. Dus is mijn reactie een beetje overbodig.

Een topic over mezelf met rijfoto's begin ik helemaal niet aan aangezien sommigen wel erg bot kunnen reageren. Terwijl de tips wel erg handig kunnen zijn als ze het anders brengen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 13:20

Iris82 schreef:
Maar er zijn al praktisch geen paardgerelateerde ads?

Er zijn inderdaad tijden geweest dat je heel duidelijk kon zien dat er een advertentie van Bokt stond. Ik zie op dit moment even geen advertenties. Maar het grootste gedeelte zijn adwords advertenties.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 13:21

Sheran schreef:
Is dat misschien een auto die een trailer kan trekken? Paardenmensen hebben best veel met auto's.

Een Clio? _O-
Nee doe maar liever niet :')

Daarbij is die Clio een advertentie zoals Karlijnxxx die uitlegt.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 13:21

Sheran schreef:

Nee, het is een balk de advertentie wisselt net weer kruitvat en van vakantieveilingen.
Een auto die een trailer kan trekken zou ik nog kunnen begrijpen lol.

Overgens is het niet zo dat ik naar auto's kijk dus die reclame is op mij niet van toepassing.
Net als die over mobiele telefoons.

Op facebook krijg je ook vaak reclames idd er wordt bijgehouden wat je bekijkt en logisch dat je daar regelmatig reclames van ziet. Echter de balk onderin hier zie ik reclames die iig niets van doen hebben met mijn interesses.

Heb dit bericht aangepast.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 21-10-15 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 13:26

Dit is allemaal google dames. Ik heb ook nog eens een google telefoon (Nexus (verbinding), naam zegt het al). Als ik tickets boek voor bijv. een trip met KLM dan begint mijn telefoon 4 dagen van te voren aan te geven dat ik over 4 dagen ergens heen ga. Hij laat op de dag zelf de vertrektijden maar ook bijv. als ik naar een andere gate moet zien. Deze informatie haalt de mobiel denk ik uit mijn Gmail.

Zelfs als ik over dingen praat op whatsapp lijkt het gescreend te worden en krijg ik daarna hierover informatie via advertenties. Het is best grappig om, als je over de eerste shock heen bent, hierop te gaan letten.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 13:26

waxmeltsenzo schreef:
Ik zie heel groot een advertentie over een renault Clio. Terwijl ik niks heb met auto,s ik kijk nooit naar auto,s dat is voor mij troep. Daar zou heel groot een advertentie kunnen staan van bijvoorbeeld een merk paardenbrok.

Klopt.

Maar het is een bewuste keuze geweest van Bart om met AdWord advertenties te werken ipv losse adverteerders. Heeft ie laatst nog op FZ gezegd.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 13:27

Ook niet alles gelezen, maar 11 jaar geleden kwam ik hier verzeild als paardenmeisje. Inmiddels rijd ik al jaren niet meer, kom ik niet veel op stal en heb ik met bokt ontzettend veel.
Ik kom hier omdat ik het een prettig forum bind, ik inmiddels veel mensen heb leren kennen. In mijn optiek een hele gezonde ontwikkeling

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 13:27

Iris82 schreef:
waxmeltsenzo schreef:

Klopt.

Maar het is een bewuste keuze geweest van Bart om met AdWord advertenties te werken ipv losse adverteerders. Heeft ie laatst nog op FZ gezegd.

Dat heb ik zelf gemist... Maar dan is het toch wel iets om hem (en daarmee onszelf) te steunen door af en toe eentje aan te klikken :D

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 13:28

Karlijnxxx schreef:
Dit is allemaal google dames. Ik heb ook nog eens een google telefoon (Nexus (verbinding), naam zegt het al). Als ik tickets boek voor bijv. een trip met KLM dan begint mijn telefoon 4 dagen van te voren aan te geven dat ik over 4 dagen ergens heen ga. Hij laat op de dag zelf de vertrektijden maar ook bijv. als ik naar een andere gate moet zien. Deze informatie haalt de mobiel denk ik uit mijn Gmail.

Zelfs als ik over dingen praat op whatsapp lijkt het gescreend te worden en krijg ik daarna hierover informatie via advertenties. Het is best grappig om, als je over de eerste shock heen bent, hierop te gaan letten.

Het grappige is dat ik ook regelmatig op een ander groot forum zit een honden forum. Daar krijg ik alleen puur hond gerelateerde reclames. En dat is dus wel mogelijk :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 13:28

Doe ik ook. Per ongeluk dan. :')

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 13:29

waxmeltsenzo schreef:
Karlijnxxx schreef:

Het grappige is dat ik ook regelmatig op een ander groot forum zit een honden forum. Daar krijg ik alleen puur hond gerelateerde reclames. En dat is dus wel mogelijk :)

Het is wel mogelijk. Maar het is Bart z'n keuze.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 13:30

Ja dat begrijp ik. En dat had ik gemist.
Het kan alleen door bezoekers wel als irritant worden ervaren.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 13:33

Oh spannend. Net nu we het er over hebben krijg ik opeens advertenties onder dit topic terwijl ik mobiel Bok.

En bedankt hè Bart... >;)

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 13:37

waxmeltsenzo schreef:
Ja dat begrijp ik. En dat had ik gemist.
Het kan alleen door bezoekers wel als irritant worden ervaren.

Ik werk niet achter de schermen dus wat ik hier zeg is puur speculatief:

Bokt is een groot forum met veel gebruikers per dag. Het zal dus lastig worden voor paardenmerken om de advertentieruimte te kunnen vullen met puur paardgerelateerde advertenties omdat ze het niet kunnen betalen. Dan zal het opvullen van de ruimte door google veel rendabeler zijn. Het bedrijf 'bokt.nl' moet ergens van draaien.

Een klein forum is minder interessant voor google en zal de advertentieruimte minder opleveren dan eventueel laten opkopen door aan het forum gerelateerde merken en bedrijven (bijv. de honden). Die kunnen dit dan wel betalen.

Nogmaals... puur speculatief^

En nu stop ik met mijn offtopic bezigheden.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 13:38

Ik heb na aanleiding van het hellofresh topic op hellofres gezocht voor ervaringen buiten bokt.
En dit Is mijn add:
Afbeelding

De adds zijn duidelijk Google.
Anyhow terug naar het onderwerp.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 13:45

Lol, ik herinner me een topic van een tijd geleden van een kerel die ook niks met paarden had, maar een massage cursus was begonnen en hier wel proefkonijnen dacht te vinden.. Vooral totaal niet vreemd of zo :+

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 13:46

Snollygoster schreef:
Lol, ik herinner me een topic van een tijd geleden van een kerel die ook niks met paarden had, maar een massage cursus was begonnen en hier wel proefkonijnen dacht te vinden.. Vooral totaal niet vreemd of zo :+

Totaal niet :') echt niet verdacht en eng en vreemd :')

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 13:57

Nee ik ben geen paardenmens. /3 Heb wel zo'n paardenmens zus. Al sinds 2011 op dit forum en bemoei me zelden met paard gerelateerde zaken. Er is namelijk ook een kopje "algemeen". Laat ik nu de eigendunk hebben, dat ik soms best wel meer weet van andere zaken, dan paard gerelateerde mensen ( op de kennis van mijn zusje na, die kent hele encyclopedieën uit haar hoofd. :D ) Een vraag zonder antwoord vind ik niet prettig. Wat wil men dan? Dat Anky van Grunsven, Adelinde Cornelis, Edward Gal of Sjef Jansen, ik noem maar een dwarsstraat, zich bezig gaan houden met problemen die zij allang al opgelost hebben? Want als nu iemand reageert op een post, wordt het antwoord zelden in dank afgenomen. persoonlijk vind ik dat er wél veel paardenmensen op Bokt zitten. Als NIET paardenmens haal je deze mensen er vaak zo uit. Misschien een idee dat Bokt eens vertelt hoeveel paardenmensen er op Bokt zitten? Ik schat 90 % Nee, de beroemde mensen zullen er niet tussen zitten. Zij zijn druk bezig met andere belangrijkere zaken. Maar als het zo is dat het merendeel geen paardenmensen zijn, ben ik bereid me te laten schrappen. Oh ja, ben ooit Bokker geworden , omdat ik de foto's en knutselwerken op het forum zo leuk vond. Je hoeft geen ingenieur te zijn om te zien dat de toren van Pisa scheef is en geen paardenmens om een paardentekening, foto, knutselwerk mooi te vinden....Maar dat vind ik.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 14:00

Ersina schreef:
Nee ik ben geen paardenmens. /3 Heb wel zo'n paardenmens zus. Al sinds 2011 op dit forum en bemoei me zelden met paard gerelateerde zaken. Er is namelijk ook een kopje "algemeen". Laat ik nu de eigendunk hebben, dat ik soms best wel meer weet van andere zaken, dan paard gerelateerde mensen ( op de kennis van mijn zusje na, die kent hele encyclopedieën uit haar hoofd. :D ) Een vraag zonder antwoord vind ik niet prettig. Wat wil men dan? Dat Anky van Grunsven, Adelinde Cornelis, Edward Gal of Sjef Jansen, ik noem maar een dwarsstraat, zich bezig gaan houden met problemen die zij allang al opgelost hebben? Want als nu iemand reageert op een post, wordt het antwoord zelden in dank afgenomen. persoonlijk vind ik dat er wél veel paardenmensen op Bokt zitten. Als NIET paardenmens haal je deze mensen er vaak zo uit. Misschien een idee dat Bokt eens vertelt hoeveel paardenmensen er op Bokt zitten? Ik schat 90 % Nee, de beroemde mensen zullen er niet tussen zitten. Zij zijn druk bezig met andere belangrijkere zaken. Maar als het zo is dat het merendeel geen paardenmensen zijn, ben ik bereid me te laten schrappen. Oh ja, ben ooit Bokker geworden , omdat ik de foto's en knutselwerken op het forum zo leuk vond. Je hoeft geen ingenieur te zijn om te zien dat de toren van Pisa scheef is en geen paardenmens om een paardentekening, foto, knutselwerk mooi te vinden....Maar dat vind ik.

In je context vraag ik me heel erg af hoe jij die mensen herkent. Echt pure interesse hoor, want je schrijft het zo leuk.

Overigens zitten er genoeg bekende ruiters op Bokt ;)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 14:00

karuna schreef:
Als je al meer dan 10 jaar lid bent en niet weet dat Bart bedenker en maker van bokt is. Ai :+ .

Maar ik tem rustig op oneliners of nog erger de plus 1. Meld het niet in het topic maar tem gewoon. :j

Ik meld het hooguit wanneer iets totaal verkeerd staat en dan in de trant van 'volgens mij hoort dit onderwerp op *naam forumonderdeel* thuis, ik heb even voor je getemd'.
Is het een verwijderde OP, totaal offtopic, (persoonlijke) aanval oid dan zeg ik niets.