topic met eerbetoon paard op slot gegooid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 19:48

Een voorbeeld wat minder acuut en heftig is.

Regelmatig komt er een persoon binnen die sociaal in een isolement is.
Ze weet waar de gratis koffie apparaten zijn. Maakt een praatje met patiënten. Praatje is merkbaar niet altijd wenselijk.
We kunnen haar direct verzoeken te gaan.
Zelfs een verbod opleggen.
Wij kiezen er voor haar even met rust te laten. Haar koffie te drinken en vragen dan te gaan.

ZE is niet wenselijk zo vaak daar.
Maar blijkbaar wel een behoefte te komen ondanks dat ze zo vaak verzocht wordt te gaan.

Wil je een menselijke en prettige omgeving is dat verder kijken.
Mensen worden ook wel eens star tegen regels. Gooien de kont tegen de krib doordat ze onbegrepen zijn. Het niet eerlijk vinden zoals het gegaan is.
Misschien is dat wel een reden van dit meisje om herhaaldelijk regels te overtreden.
Ik zeg misschien ken de reden niet.
Maar gezien de starre reactie op haar topic nu zou me dat niet verbazen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 20:01

Ik ben helemaal voor soepel met regels omgaan, en meten met tien maten. Maar als je iemand iets verzoekt, vraagt, en vervolgens waarschuwt, en diegene wenst niet te luisteren, dan moeten er ook consequenties zijn.

Wat als de persoon in jouw bovenstaande voorbeeld na een vriendelijk verzoek niet vertrekt? Mensen ondertussen lastig begint te vallen en na nog een verzoek nogmaals niet vertrekt? en na herhaaldelijke verzoeken, en uitleg, nog steeds niet? En terug blijft komen en weigert te luisteren, ondanks herhaaldelijke waarschuwingen dat het nu echt op moet houden? Dan moet er toch op een gegeven moment een consequentie komen? Dan moet er toch op een gegeven moment doorgepakt worden? Dat dat dan net op een moment komt dat ze de afleiding heel erg hard nodig is, is vervelend, maar als je daar aan gaat beginnen is er altijd wel wat. Er waren waarschuwingen genoeg, als ze meteen geluisterd had was ze misschien al wel weer welkom geweest. Maar laten we vooral oorzaak en gevolg niet gaan omkeren.

Dan kan ze zich nog zo onbegrepen voelen, het oneerlijk vinden, wat dan ook, als je waarschuwt, moeten er consequenties zijn. Anders heeft waarschuwen en het hebben van regels geen enkele zin en is iedereen vogelvrij.

amandananana

Re: topic met eerbetoon paard op slot gegooid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 20:11

Bruintje ik snap wat je bedoelt, maar idd na herhaaldelijk waarschuwen etc is het gewoon een keer klaar. En kom op, het is maar Bokt/internet. Waarom zou je zoveel moeite gaan doen om nogmaals de regels te gaan breken en je vervolgens nog rotter te moeten voelen omdat je topic die een mooie bedoeling had keihard gesloten wordt? Daar kan je toch op wachten dan?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 20:18

Als wij iedereen na 4 keer gaan verwijderen wil ik bij mijn standaard uitrusting voortaan een kogel en steek werend vest. :)

Waarom iemand hier toch de behoefte heeft toch zijn verhaal te willen doen is niet aan ons. Die persoon voelt dat als waardevol. Prettig?

Waarom komt de vrouw in mijn voorbeeld steeds terug terwijl ze niet gewenst is. En in de buurthuis oid wel.
En ja die heeft iets meer op haar geweten dan koffie drinken. Toch hebben wij besloten het zo te laten. Je kan niet overal op springen.

Ik ja mijn mening blijft. Wil bokt een prettige sfeer komt dat niet door alkeen maar handhaving van regels maar ook door menselijke omgang.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 20:42

Volgens mij loopt deze discussie nu heel erg vast. We zijn het best wel met elkaar eens dat de regels niet altijd strak gevolgd moeten worden. Hetgene waar we echter van mening over verschillen, zijn de omstandigheden en redenen waarom en wanneer een minder strakke handhaving aan de orde is. Dat is ook een grijs gebied en kunnen we dus eeuwig over door blijven gaan. De een vond dit wel een situatie die moet kunnen, de ander vind dat juist niet.

Edit: zo vind ik zelf dat het team haar had moeten toestaan dit topic te maken, mits ze dit netjes had aangevraagd. Dus verzoek indienen terug te komen en aangeven waarom. Ik geloof zelf gewoon niet in het principe 'het doel heiligt de middelen'. Dit had ook correct gekund en dan had er imo idd ruimte voor moeten zijn. Zielig zijn geeft je geen vrijbrief om regels te overtreden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 00:55

bruintje123 schreef:
Een voorbeeld wat minder acuut en heftig is.

Regelmatig komt er een persoon binnen die sociaal in een isolement is.
Ze weet waar de gratis koffie apparaten zijn. Maakt een praatje met patiënten. Praatje is merkbaar niet altijd wenselijk.
We kunnen haar direct verzoeken te gaan.
Zelfs een verbod opleggen.
Wij kiezen er voor haar even met rust te laten. Haar koffie te drinken en vragen dan te gaan.

ZE is niet wenselijk zo vaak daar.
Maar blijkbaar wel een behoefte te komen ondanks dat ze zo vaak verzocht wordt te gaan.

Wil je een menselijke en prettige omgeving is dat verder kijken.
Mensen worden ook wel eens star tegen regels. Gooien de kont tegen de krib doordat ze onbegrepen zijn. Het niet eerlijk vinden zoals het gegaan is.
Misschien is dat wel een reden van dit meisje om herhaaldelijk regels te overtreden.
Ik zeg misschien ken de reden niet.
Maar gezien de starre reactie op haar topic nu zou me dat niet verbazen.

Dat is precies wat ik mij ook af vraag.
Want ik vindt wel een groot verschil of iemand de regels breekt om zijn verdriet te delen, of iemand die regels breekt om andere lastig te vallen (of zelfs op een slimme manier niet de regels breekt maar wel contant andere lastig valt). Ik ben hier geen zwart/wit denker in.

Achter af gezien had ze natuurlijk wel op een legaal manier kunnen doen zoals beschreven in deze topic. Maar dat is achter af praten wat ze natuurlijk nooit van te voren had kunnen weten.

Ook zijn er zat bokkers die met toestemming een schaduw accounts om hun problemen, verdriet, enz te delen....

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 01:10

Mensen, deze dame ging geregeld de fout in. Om een voorbeeld te noemen wat de mods niet eens gezien hebben: [RIJ-ITP] Four Seasons (v. Vivaldi) weer eens itp! Daar post ze tijdens haar ban ook met de account van haar moeder. Deze dame is geregeld op de vingers getikt. En de permanente ban heeft ze niet voor zweetvoeten gekregen.

Mod team heeft van wat ik kan beoordelen goed gehandeld. Kijk ik heb ook geen rechten om op bepaalde forums te reageren omdat ik er geen account heb. Zo moet je een permanente ban ook zien. Je hebt dan (tijdelijk) geen account meer.

Een regel die het mod team misschien wel in overweging mee zou kunnen nemen wat hier al een paar keer geopperd is: dat bij goed (dus geen) gedrag tijdens de permanente ban, deze automatisch vervalt na 1 jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 01:21

Klopt. Dat topic had ik ook al gezien. Maar ik zie niet dat ze op die manier een last is tot anderen.

Ik denk dat in zo gevallen beter is om door de vingers te zien en op achtergrond te houden dat bokt niet voor elkaar krijgt om te verkomen dat ze steeds terug keert (terwijl ze voor rest niks kwaads doet).
Dan dan er zo moeilijk over doen met gevolg dat iedereen vervolgens het te horen krijgt en anderen weer op ideeën brengt.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 01:31

En waarom zij wel en de rest van de gebanden niet? En weet jij wat ze gedaan heeft waardoor ze geband is? Kan wel heel zuur geweest zijn voor bepaalde mensen wat ze gedaan heeft. Misschien heeft ze wel bokkers opgelicht.
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 13-07-15 01:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 01:35

Vandaar mijn advies om op het achtergrond te houden ;)
Nee, dat vraag ik mij ook af?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 01:37

Mij interesseert het niet wat ze gedaan heeft. Zijn ook mijn zaken niet. Maar het is voor het modteam dermate ernstig geweest om haar te bannen. En als iemand... hetzij een mod of een medebokker constateert dat ze leuk doorbokt dan kun je als team dit niet door de vingers zien. Dan krijg je pas echt, meten met 10 maten.

Als gebande krijg je een uitgebreide pb met waar je je aan moet houden tijdens de tijd dat je geband bent..... lap je dat aan je laars.... tja.....

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 02:51

Animal schreef:
...zodat de gebruiker geen berichten meer op Bokt kan plaatsen, niet kan adverteren op Bokt of berichten via Bokt kan versturen.

maar op VN mag je wel citaten en foto's neerzetten van mensen en paarden die geen gebruikers zijn en dus bovenstaande ook niet kunnen doen.

juist. 2 maten. wil je per direct de topics op VN etc dan even op slot gooien? want met toestemming of openbaar heeft het immers niets te maken, de persoon in kwestie geeft toestemming en vind het geen probleem als het openbaar staat.

De wijze waarop het geplaatst is staat in verhouding met de wijze waarop soortgelijke verhalen op VN geplaatst zijn, dit hadden jullie ook naar een nieuwspagina kunnen verkassen. Bokt heeft veel te veel piepers en broekies in het team zitten. Een klein beetje gezond verstand, inschatvermogen qua waarde en ook gewoon een beetje menselijkheid zou jullie niet misstaan. 14 jaar geleden was het veel fijner en gezelliger, met name de laatste 3 á 4 jaar is bokt niet ten positieve veranderd.

gegroet, een ouwe rot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 09:16

Dat laaste ben ik niet met je eens peach. Ik heb een pauze van een jaar genomen en ik zie duidelijk een positieve verandering in het team.

Maar dat is de issue niet hè?

Ik heb het idee dat we met zijn allen in deze discussie een beetje vast komen te zitten. Hij blijft heen en weer gaan tussen (even kort gezegd) 'regels zijn regels' en 'laat dat kind toch, ze doet niemand kwaad'.

Ik ben van mening dat we ons teveel in de details verliezen. Het doet er niet toe waarom bokker Seasons is geband. Dat gaat ons ook helemaal niet aan.

Feit is dat ze keer op keer terug is gekomen om te posten op het account van haar moeder. Dat is tegen de regels en als ze dat de eerste keer nog niet wist, dan weet ze het inmiddels écht wel want elke keer dat een post met dat account ontdekt is zal er ongetwijfeld een bericht naar haar uit zijn gegaan dat haar ban verlengd is en waarom.

De jongedame in kwestie is dus vooral hardleers. Ja, waarschijnlijk was het heel fijn voor haar geweest om haar verdriet met bokt te delen maar simpel gezegd heeft ze het hier zelf naar gemaakt.

Het team wordt in een onmogelijke positie gebracht doordat een deel van gebruikers roept dat ze met twee maten meten en een deel roept dat ze uitzonderingen moeten maken.

Met andere woorden; we worden het nooit eens.

Ik denk dat het team door het handhaven van de gemaakte afspraken zo integer en transparant mogelijk is.

Agree to disagree? :)

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 09:30

@ Lente: volledig met je eens.

Hoe sneu het voor die meid is, het is nou eenmaal verschrikkelijk je paard te moeten verliezen, ze is niet voor niets geband, als je dan je verdriet wilt delen gooi t dan op FB. Snap ook niet waarom je aan bokt denkt op zon moment....

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 09:36

Ik vraag me af, of als ze niet zelf al in haar topic had gezet "ik mag dit eigenlijk niet plaatsen" Dit opgevallen was, en dat het topic dan nog bestaan had?
Dus ze wist heel goed dat het niet mocht, maar toch was haar drang om ook het eind van het paardenleven hier te vermelden.. Juist omdat bijna heel bokt ook het begin mee heeft gemaakt.
Ze had er ook voor kunnen kiezen, om het vanuit haar moeder te schrijven, dan was er geen haan die er naar kraaide, Maar ze koos ervoor om "eerlijk" te zijn. Misschien was het beter om eerst te vragen of ze het mocht plaatsen, maar he als je verdrietig bent, denk jij dan altijd goed na?

Dat ze daarna nog 2 maal reageerde snap ik ook nog wel. ze kreeg me een berg stront over haar heen zeg (bokt bedankt) Dan is het heel moeilijk om op je vingers te blijven zitten.

Hiermee zeg ik niet dat het goed is wat ze deed, want ze heeft de regels overtreden, echter snap ik het wel.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 09:56

Een berg stront? Hoezo overdrijven := Ik zie alleen maar nette posts hier voorbij komen.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 09:58

Er zijn meer topics ;-)

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 10:06

Niet helemaal lente. ik heb steeds vaker het idee dat de regels en richtlijnen op bokt behandeld worden als een grondwet. men bijt zich er in vast, er is geen zijweg, tussenweg, tunnel of brug meer mogelijk. Berichten zoals deze die informatief zijn over het verloop en de eerste symptomen door de persoonlijke ervaring en tevens een zeer triest nieuwsbericht zijn kunnen best door het team in een iets bijgewerkte vorm naar een nieuwspagina verplaatst worden. Dit zijn berichten die men op bokt wél wil lezen. het is waardevol qua inhoud.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 10:18

Daar ben ik het mee eens; Want waarom word dit nu juist zo angstvallig uit het nieuws gehouden?

Ik vind het nogal niet wat dat er 8 paarden overlijden door botulisme, ik vind dat juist een typisch voorbeeld van voorpagina nieuws op bokt en daar heeft een gebande bokker helemaal niets mee van doen uiteindelijk.
Want nu is het voor mijn gevoel een beetje andersom;

Je brengt het nieuws niet op correcte wijze, omdat een van de overleden paarden, van een gebande bokker is?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 10:39

Seasons heeft gewoon niets op bokt te zoeken. Klaar..... Percy heeft nu een topic geopend erover. Super!! En die heeft op 30 juni al melding gemaakt over deze paarden die aan botulisme gestorven zijn.
De gebande gebruiker heeft 10 dagen later tegen alle regels in een topic op memoriam geopend. Zuiver om verdriet kwijt te kunnen en niet om te waarschuwen. Haar drang om mensen te waarschuwen was dus niet zo groot. Waarom krijg ik toch sterk het gevoel dat mensen gewoon graag willen rellen en schieten op de mods??? En daar een verdrietig meisje voor gebruiken....

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 11:00

ohjajoh6 schreef:
Daar ben ik het mee eens; Want waarom word dit nu juist zo angstvallig uit het nieuws gehouden?

Ik vind het nogal niet wat dat er 8 paarden overlijden door botulisme, ik vind dat juist een typisch voorbeeld van voorpagina nieuws op bokt en daar heeft een gebande bokker helemaal niets mee van doen uiteindelijk.
Want nu is het voor mijn gevoel een beetje andersom;

Je brengt het nieuws niet op correcte wijze, omdat een van de overleden paarden, van een gebande bokker is?

als artikel inderdaad, door iemand geschreven die ernaar kijkt en erover schrijft..

zoals een journalist dat doet..

niet vanuit de ogen van dat meisje, in de 'ik' vorm.. Zolang het over botulisme gaat en een im memoriam voor haar paard (want dat is een groot verschil).

Dit is een verslag van haarzelf, uit haar mond, met foto's.. niet een nieuwsitem..

vandaar ook dat iemand een draadje geopend heeft over botulisme, zo kan het ook.. zonder dat het meisje er verder in rond roert..

als ze zich gewoon na haar ban aan de regels had gehouden had ze nu gewoon kunnen vragen om beëindiging van de ban.. maar ik gok dat ze zelfs dat niet eens (voor het posten) gevraagd heeft, maar gewoon gedaan heeft zoals ze altijd gedaan heeft.. op andermans account kruipen en een stukje plaatsen.

en mijn eerdere vraag wordt omzeilt.. Wat waren dan de prangende redenen om stukjes te plaatsen op andermans account voor dit voorval?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 12:17

Dan begrijp ik eigenlijk helemaal niet waarom het toen niet gelijk een nieuwsitem is geweest? Was je uiteindelijk als bokt nog bijna alles voor geweest ook, want nu roept toch iedereen (waaronder ik ook) dat we dit graag hadden willen horen.

Ik heb geen mening over de hele kwestie gebande bokster, want ik weet, zoals bijna iedereen hier, met oh zo sterke meningen erover, niets van de ins en outs.

Maar ik had graag het nieuwsitem erover gelezen en daar mijn deelneming willen betuigen aan de betrokkenen.

Maar bovenal ook, omdat ik ook echt vind dat dit soort zaken als botulisme en een hele of halve stal in 1 klap weg, door een baal voordroog/kuil, juist direct in het nieuws zouden moeten worden gebracht, als waarschuwing...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 12:20

Mee eens. Daar had een nieuwsitem over gemaakt moeten worden. (Kan eigenlijk nog wel) Vraag me wel af of het in de pers heeft gestaan. De nieuwsmods moeten wel gevoed worden natuurlijk.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 12:48

Daarvoor hebben we de knop Tip de NieuwsRedactie.... Het is op Bokt redelijk makkelijk om iets onder de aandacht van de nieuwsredactie te brengen, kleine moeite, groot plezier. Als dat het hoofddoel van de gebande persoon was geweest, had ze dat kunnen laten doen. Daarvoor hoefde ze zelf geen topic te openen, geen gebruik te maken van andermans account, geen enkele regel te breken.
Bovendien had iedereen die het topic al had gezien, dat kunnen doen. Al met al dus geen enkele reden om een topic van een geband persoon open te laten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 13:12

Ik kan mij niet voorstellen dat een geband persoon, dan ineens wel de nieuwsredactie kan en mag tippen.

En ik mag dan wel geen mening hebben over de hele kwestie gebande bokster, maar als mijn paard dood ligt, zijn de regeltjes van bokt toch echt het laatste waar ik mij zorgen over maken zal hoor.

Als dit, als dat, wij kunnen toch niet in haar hoofd kijken zeker, ver-oordeel er dan ook niet zo gemakkelijk over.

Ik doelde simpelweg op het feit dat het, toen het net gebeurd was, er geen nieuwsitem van is gemaakt, dat vraag ik mij oprecht af, juist omdat dit mij groter en vooral belangrijker nieuws lijkt, dan dit hele gezevenzeik over wel of geen topic van een geband persoon openlaten, 2 weken na dato...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-15 13:16, in het totaal 2 keer bewerkt