Jolien87 schreef:Pantykous schreef:Ik heb overigens al meerdere malen aangegeven dat dit topic specifiek NIET bedoeld is om alle foutjes van iedereen erbij te halen. Het gaat hier ALLEEN om het gebruik van me in plaats van m'n of mijn. Niet om het toevallige dt foutje, mensen die eens een letter vergeten of andere foutjes.
In dat geval had je beter eerst de zoekfunctie kunnen gebruiken zodat je had gezien dat er al meerdere (dubbel)topics zijn over het verwarren van wederkerende werkwoorden met bezittelijke voornaamwoorden.
Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar die topics verzanden allemaal in discussies over wie wat fout doet. Ik was meer op zoek naar een oplossing, zoals bijvoorbeeld het knopje bij de voorpagina.
Dan hoef je dus in het topic niemand lastig te vallen, en is de drempel misschien wat lager om iemand op zoiets te wijzen. Zoals eerder gezegd, het is de toon die de muziek bepaald dus hoeft absoluut geen user bashen te worden.
lieveli schreef:Ik vind het wel een beetje sneu hoor, een topic om me of m'n. Zo storend is het niet, sterker nog, je hersenen zijn zo getraind dat je er gewoon overheen leest.
Met dit soort dingen maak je mensen onzeker en ik vind persoonlijk niets zo irritant als iemand die een topic opent met een vraag en antwoorden krijgt mbt tot haar spelling. Joe.
Als je zo'n taalpurist bent doe dan net zoals ik, ga Nederlands studeren en stop daar je energie in.
Ik ben geen taalpurist, waarschijnlijk wel een beetje sneu, en mijn hersenen zijn blijkbaar niet functioneel want ik lees er niet overheen. Of iemand er onzeker van wordt weet ik niet, er wordt hier letterlijk vermeld dat er ook mensen zijn die er beter van zijn gaan schrijven. Niks mis mee toch?
trysteffy schreef:Naja het gaat eigenlijk altijd meer dan alleen me of m'n.
Veel mensen waaronder ik typen gewoon een topic zonder punten en comas daar door zie je die zinnen er ook tussen staan.
En dan is er de conclusie dat veel mensen je topic niet snappen en een paar woorden er uit halen om het een beetje te snappen. Dat is voornamelijk in mijn topics gebeurd als ik iets wou weten of vragen.
Maar vind je het dan vervelend als iemand je er -op een nette manier- op wijst?
Laatst bijgewerkt door Pantykous op 01-04-15 21:39, in het totaal 2 keer bewerkt