Uitgelicht zonder cap.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kobuss1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 08:38

xAnthea schreef:
Als 'Uitgelicht' daarop strenger wordt, dan moet dat voor iedereen gelden. Niet enkel mensen die in de bak rijden, maar ook die mensen met hun jurk aan.

Ik had er eigenlijk nog niet op gelet. Het boeit me dus ook niet zoveel :P

Precies!! Dan ook voor mensen met een jurk aan ofzo! Dan geen uitzonderingen maken.
Vind trouwens ieder z'n eigen beslissing en stoor me er niet aan wel of geen cap.

Kan me trouwens voorstellen dat een paard gekker gaat doen met een flapperende jurk op z'n rug dan bij een rondje door de oude vertrouwde bak!!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 08:54

Murthul schreef:
Zoals eerder in dit topic ook al eens aangegeven is dit de richtlijn wat betreft caps en uitgelicht.
Citaat:
- Voor caps geldt: liever wel, maar geen verplichting. Bij 'gewoon' rijden is het een minpunt, als we moeten kiezen tussen twee topics die even leuk zijn, dan nemen we het topic met cap. Maar geen cap is geen showstopper als het topic voor de rest gewoon erg leuk is, of behoorlijk origineel, erg mooie foto's, etc. Voor dingen waarbij cap niet 'hoort' ('hoedjesdressuur, voltige, western, fotoshoots met jurken, poseerfotos met iemand ernaast) wegen we het niet mee.

Daarin word ook aangehaald dat een cap geen showstopper is. Als ik de keus heb tussen 2 topics die even leuk/mooi/bijzonder zijn waarvan de ene een cap heeft en de andere niet gaat die met een cap voor, maar als die keuze er niet is is het niet ophebben van een cap geen reden om uit uitgelicht te blijven. In dit geval is het puur toeval dat er 2 mensen tegelijkertijd in staan die geen cap dragen.

Wat is er mis mee om regels nog eens tegen het licht te houden?

Eens: bokt heeft geen voorbeeldfunctie en eens: bokt heeft wel een grote invloed en ik zou er dan ook voor kiezen geen foto's zonder cap te plaatsen.

En eerlijk? Ik vind foto's zonder cap kaal, niet af, niet mooi. Het hoort voor mij bij de standaard outfit net als rijlaarzen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-15 08:58

Robin_S schreef:
Overigens wel grappig dat TS in haar profiel zelf zonder cap op een paard zit :')

Grappig, waar lees jij dat ik tegen paardrijden zonder cap ben? Iedereen moet daar zelf over beslissen. Ik vind alleen niet dat die foto's op uitgelicht horen.

Overigens is die foto in mijn profiel een standfoto. Daarna netjes weer mijn cap opgedaan want een ongeluk zit in een klein hoekje.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 09:05

Als het gaat om de jonge meiden een voorbeeld functie geven kan je net zo goed die foto's niet meer toelaten op bokt, want op de voorpagina of niet, dan kunnen ze die foto's toch wel vinden.

deksel

Re: Uitgelicht zonder cap.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 09:18

Heb hier gelezen dat jonge meiden worden beïnvloed omdat andere ook zonder cap rijden? Ja, waarschijnlijk sommige wel ja. Maar ik ken er alsnog genoeg die àltijd hun cap dragen. Ookal rijden er anderen zonder cap.
Zelf heb ik ook wel eens zonder cap gereden. Niks mis mee, ieder zijn eigen verantwoordelijkheid.
Maar is het de verantwoordelijkheid van Bokt om mensen met cap te laten rijden? Ik hoop van niet... Mensen hebben hun eigen verstand gekregen xD

waarom in uitgelicht wel met cap, en in andere ITP niet? Beetje dubbel, vind ik zelf.
Je kan toch net zo hard vallen als je met een jurk op een paard midden in het bos zonder cap, hoofdstel of zadel om 9uur 's avonds bij zonsondergang plaatjes aan het schieten bent dan als je in de bak je eerste beginnersles hebt? Met cap, aan de longeerlijn, braafste paard van de manege...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 09:36

Captain schreef:
Robin_S schreef:
Overigens wel grappig dat TS in haar profiel zelf zonder cap op een paard zit :')

Grappig, waar lees jij dat ik tegen paardrijden zonder cap ben? Iedereen moet daar zelf over beslissen. Ik vind alleen niet dat die foto's op uitgelicht horen.

Overigens is die foto in mijn profiel een standfoto. Daarna netjes weer mijn cap opgedaan want een ongeluk zit in een klein hoekje.

Nou ik vind het een beetje scheinheilig eigenlijk. De moraalridder uithangen en ondertussen zelf een excuus hebben 'ja het was voor de foto'
Ja die in uitgelicht waarschijnlijk ook.....
Dus waar maak je je druk om?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-15 09:43

Ik hang helemaal geen moraalridder uit en ben ook niet schijnheilig. Ben je een beetje op je teentjes getrapt ofzo?
Ik heb zelf ook zonder cap in uitgelicht gestaan, meerdere keren zelfs. Ook omdat dat een shoot was met een thema waar een cap niet bij zou passen. Dat is mijn eigen keuze.

Waar het mij om gaat is dat Bokt met uitgelicht een visitekaartje is en laat zien waar het voor staat. Imo horen daar geen foto's zonder cap.
Dat mensen topics openen zonder cap moeten ze zelf weten, maar ik vind niet dat die op de voorpagina hoeven te staan.

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 09:53

Jullie mogen stoppen hoor, Bokt heeft zijn beleid toegelicht en ik denk niet dat ze dat naar aanleiding van een paar zeurders weer eens gaan veranderen. Ga maar iets leuk doen nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 09:55

Captain schreef:
Ik hang helemaal geen moraalridder uit en ben ook niet schijnheilig. Ben je een beetje op je teentjes getrapt ofzo?
Ik heb zelf ook zonder cap in uitgelicht gestaan, meerdere keren zelfs. Ook omdat dat een shoot was met een thema waar een cap niet bij zou passen. Dat is mijn eigen keuze.

Waar het mij om gaat is dat Bokt met uitgelicht een visitekaartje is en laat zien waar het voor staat. Imo horen daar geen foto's zonder cap.
Dat mensen topics openen zonder cap moeten ze zelf weten, maar ik vind niet dat die op de voorpagina hoeven te staan.

Nou, wat is het probleem dan? Als jij in uitgelicht staat is het je eigen keuze en als anderen uitgelicht zijn zonder cap is het ineens geen goed idee..? %) Ik snap het niet meer, hoor.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-15 10:00

Waar zeg ik dat ik het een goed idee vond dat ik in uitgelicht stond? Je leest dingen die ik helemaal niet zeg. Het is mijn eigen keuze dat ik af en toe voor een shoot rijd zonder cap. Maar dat hoeft voor mij niet in uitgelicht te komen want dat geeft toch geen goed voorbeeld? Graag lezen wat er STAAT en niet wat je WIL dat er staat. Dank je wel.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 10:08

Dit gaat mij veeeel te ver. Cap is eigen verantwoording. En daarbij op die topics worden al genoeg reacties gegeven over het niet dragen van de cap. Dat is mi een duidelijkere booschap dan dat de foto's een slecht voorbeeld geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 10:35

harbourlight schreef:
Robin_S schreef:

Wat doet dat er nu toe? Het gaat toch om wat in uitgelicht staat en niet wat iemand in zijn profiel heeft staan.
Beetje kinderachtig dit, jammer.

Dit topic is inmiddels al meer dan 5000 keer bekeken. Sommige mensen (zoniet veel) kijken ook even naar het profiel van de TS. Daar komt dan nog eens bij dat TS zelf openlijk toegeeft zonder cap in uitgelicht te hebben gestaan.

Dit onderstreept voor mij alleen maar het hoog zeikgehalte van dit topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 10:36

Captain schreef:

TS, heb je dan ook een topic geopend over jezelf toen je zonder cap in uitgelicht stond?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-15 10:43

Robin_S schreef:
TS, heb je dan ook een topic geopend over jezelf toen je zonder cap in uitgelicht stond?

Hallo? Gaat het hier over mij? Ik heb het hier over het algemeen over Uitgelicht en wat Bokt als regels en richtlijnen heeft. Ik zeg toch dat ik het raar vond dat ik er ook in stond? Het viel me gisteren gewoon meer op dan anders omdat er twee topics waren zonder cap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 10:56

:)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-05-23 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 10:58

Waarschijnlijk waren er gister niet zoveel ITP's, dan moeten ze soms een keuze maken om topics zonder caps ertussen te zetten. Mooie ITP's met cap gaan altijd voor.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-15 11:01

Het gaat in dit topic niet over mij maar over het beleid van Bokt. Als je dat nou nog niet door hebt..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 11:02

Wat kan TS er nu aan doen dat zij in uitgelicht stond zonder cap. Dat is toch precies wat haar punt is.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 11:04

Captain schreef:
Het gaat in dit topic niet over mij maar over het beleid van Bokt. Als je dat nou nog niet door hebt..

Ja tuurlijk, maar waar de mensen boven mij op doelen is dat toen je zelf zonder cap in uitgelicht stond vond je dat blijkbaar niet zo'n groot probleem, want heb je er geen topic over aangemaakt, of Bokt modjes benaderd om je topic uit Uitgelicht te halen.
Nu zijn het er toevallig 2 en is het ineens een enorm storend en groot probleem... Dat is wat gek overkomt ;)

Maar idd, De mods hebben hun toelichting gegeven, dus lijkt me dat daarmee de discussie hier wel klaar is...

ilangok

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 11:10

Nou.. Ik ben 16 en ik reed vroeger met cap, nu al jaren zonder.. Ik heb nog nooit gedacht "Goh iedereen in uitgelicht rijdt zonder cap, laat ik dat ook eens doen" :') .
Ja, het beschermt je hoofd, maar je kan alles wel gaan beschermen en alsnog heb je een kans dat het goed mis gaat. Eigen keuze, ik vind dat bokt het prima doet zo.

_black_rose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 11:15

@TS: Ik krijg het idee dat je het niet leuk vind dat je persoonlijk wordt aangesproken en dat kan ik me ergens wel voorstellen maar het lijkt een beetje afbreuk te doen aan je eigen topic wanneer je zelf zonder cap op je paard zit en zonder cap in uitgelicht staat. Je hebt op dat moment geen bezwaar gemaakt (voor zover ik weet) Practice what you preache toch?

en semi- offtopic: een ongeluk zit inderdaad in een klein hoekje: paarden kunnen ook vanuit stand schrikken en er tussenuit knijpen, dan gaat ie ook niet wachten totdat jij je cap op hebt omdat je nu echt gaat rijden.

ontopic: Ik ben ook een van die hersen-loze ruiters die zonder cap op t paard gaat zitten. Dus ik ben het er ook niet mee eens dat cap-loze hoofden van uitgelicht geweerd moeten worden. Er is zoveel zin en onzin op bokt.nl te lezen dat ik denk dat wanneer je deze site pedagogisch verantwoord wil maken, je nog heel, heeeeel veel te doen hebt. Laat dat opvoeden maar over aan manege's, papa's en mama's, instructeurs etc en laat dit forum maar fijn voor recreatief gebruik compleet met de hersenloze onder ons die denken geen cap nodig te hebben.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 11:16

Ayasha schreef:
Wat kan TS er nu aan doen dat zij in uitgelicht stond zonder cap. Dat is toch precies wat haar punt is.

een pb moeten sturen naar de mod, dat het niet past bij het beeld van bokt en dat ze graag verwijderd wil worden :Y)
maar waarschijnlijk was ze vast trots! :Y)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-15 11:20

Ojajoh schreef:
Ayasha schreef:

een pb moeten sturen naar de mod, dat het niet past bij het beeld van bokt en dat ze graag verwijderd wil worden :Y)

En wie zegt dat ik niet een opmerking heb gemaakt richting een mod? Ik vind dit echt heel erg kinderachtig. :') Maargoed, het punt van mijn topic was een vraag stellen over de doelstelling van uitgelicht en Bokt's visie daarop. Dat men mij dan persoonlijk aan gaat vallen vind ik een beetje triest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 11:26

Maar het is al vaker genoemd in het topic. Maar moeten we dan ook geen western en voltige meer toestaan in uitgelicht. Word er ook zonder cap gereden. Een cowboy hoed geeft weinig bescherming :+

En andere onderdelen zonder cap?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 11:26

Ojajoh schreef:
Ayasha schreef:

Ja want de moderators reageren hier in dit topic zo nuttig en adequaat dat het feit dat er nog topics zonder cap in uitgelicht staan een bewijs is dat ze dat niet gedaan heeft. :D