huiskamertopics ontoegankelijk maken voor ongewenste visite

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 23:06

papagroom schreef:
_San87_ schreef:
Oh, dit gaat daadwerkelijk om één specifiek persoon? Wauw, die heeft een hoop teweeggebracht dan.

Het gaat hier om een specifiek voorbeeld... :)* ..maar het probleem staat niet op zichzelf

Tjee, heeft lang geduurd voor het kwartje viel bij mij zeg, maar ik heb hem eindelijk door.
Maakt wel dat ik dit topic ineens een stuk minder interessant vind.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 23:06

IKbenEllen schreef:
Ik vind de foei-functie verkeerdom werken. Ik zou het wel prettig vinden als ik bepaalde personen kon blokken, dus dat ze mijn berichten niet meer kunnen zien. Komt zo'n bokker in je hk, kun je hem massaal blokkeren, dan ziet ie niks meer. Opgelost.

Wauw dat vind ik idd een super oplossing en veel beter dan de foeilijst van nu.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 23:07

papagroom schreef:
Nogmaals... het gaat er niet om wat ik schrijf ,en de ander kan lezen, maar wat de ander schrijft

En wat jij kunt negeren :7.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 23:07

Het vervelende vind ik dan dat ik bijvoorbeeld wel een persoon op m'n lijst heb staan, maar een ander niet, vervolgens reageert op een bericht die ik niet kan zien..
Nouja, ik zie wel dat die gene gereageerd heeft, maar kan de tekst niet lezen..

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 23:08

Ja papagroom... waarom staat betreffende bokker dan nog niet op je foei lijst? Want die optie heb je gewoon... wat is daar mis mee?

Yv_

Re: huiskamertopics ontoegankelijk maken voor ongewenste visite

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 23:08

Je kunt ook lezen en er gewoon niet op reageren :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 23:10

Maar dat negeren geeft mij een wrang gevoel. Een beetje zoals ze tegen een gelest jongetje zeggen "als je ze negeert dan houden ze vanzelf op". Terwijl de juiste oplossing zou zijn om de provoceerder aan te pakken naar mijn idee...

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 23:14

secricible schreef:
Maar dat negeren geeft mij een wrang gevoel. Een beetje zoals ze tegen een gelest jongetje zeggen "als je ze negeert dan houden ze vanzelf op". Terwijl de juiste oplossing zou zijn om de provoceerder aan te pakken naar mijn idee...

Precies dit.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 23:17

Negeren is jullie taak, ingrijpen die van een moderator.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 23:19

Yv_ schreef:
Ik ben ook niet voor :n. Het is een openbaar forum en het zou van den zotte zijn als 1 persoon maar bepaalt wie er wel en niet met haar (of hem) mag meepraten.

Iemand gaf aan dat ze haar hart had gelucht en er vervolgens problemen mee kreeg ik haar social life door meelezers. Sja, je wéét dat wat er op internet staat door iedereen gelezen kan worden, dus het is aan jezelf wat je er allemaal neerplant.

Bernette, jij gaf ergens aan dat er bij seksistische opmerkingen wel een mod op af mag gaan, maar denk dat dat in praktijk niet helemaal zo werkt. Dat HK daar gewoon te groot voor is. Om een voorbeeldje te noemen: kijk eens wat voor namen ons topic allemaal al heeft gehad en er is 1x in al die tijd een opmerking geweest van een (buitenstaand) modje en die heeft toen ook wel meteen de naam veranderd :'). Maar ik denk dat ze het topic per toeval is tegengekomen. Denk dat het een fulltime baan voor meerdere mensen zou zijn om de HK's uit te pluizen...

Ik vind bokt en privé heel anders. Ik zit ook alweer een paar jaar met een paar meiden uit het HK topic in een appgroep, maar wij kennen elkaar IRL. Zou daar denk ik ook niet iedereen in willen hebben, want daarin worden echt wel details van het leven besproken wat ik echt nevernooit niet op internet zou gooien :n.

True :')
Ons topic heeft inderdaad al namen gehad die volgens de regels niet zouden mogen. :')

Maar, op het moment dat iemand een loze seksistische, persoonlijke opmerking plaatst wordt daar toch wel iets mee gedaan hoop ik?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 23:19

Ja zo kun je het ook zien. Ik zie het meer als "waarom zou ik me in godsnaam druk gaan maken om iemand die ik niet mag" :)

Weet ik niet Bernette, denk dan wel dat er PBs gestuurd moeten worden naar modjes.
En dan nog zal het eerst bij een waarschuwing blijven...

Zo zat ik eeeeuwen geleden in een topic met allemaal meiden uit de buurt,. De helft kende elkaar IRL, de andere helft alleen van gezicht of een kort praatje op een feestje enzo. Ik ging toen weg bij een stal maar had expres de naam van de stal+ eigenaar er niet bijgezet omdat ik geen gedonder wilde. Iemand uit dat topic noemde toen wel de naam + negatiever dingen van horen zeggen en je raadt het al: de eigenaar las het en ik kon direct mn paard en spullen pakken. Ik heb hier toen heftige PBs over uitgewisseld met mods en er werd gezegd dat IK beter op moest letten met wat ik zei. Ik had niks gezegd, was iemand anders. Naam is overigens na weken eindekijk vervangen door een sterretje. Maarja, toen was het al te laat. Ik denk dus gewoon dat HK te groot en msischien te persoonlijk is om over te oordelen als buitenstaander, dus dat een mod PBen echt niet altijd zin heeft.
Laatst bijgewerkt door Yv_ op 01-12-14 23:23, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 23:21

secricible schreef:

En dat aanpakken van de provoceerder, wiens taak is dat?

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 23:22

_San87_ schreef:
secricible schreef:

En vervolgens gebeurt er niets..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 23:29

palousa_boy schreef:
_San87_ schreef:

En vervolgens gebeurt er niets..

Dan moet je daarvoor bij de moderators aankloppen.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 23:32

Wat is er nou makkelijker dan die personen op zwart te kunnen zetten (voor wat betreft jouw berichten), scheelt Mods ook weer werk, want dat zal me ook een gepluis zijn, wie heeft wat wanneer en waar gezegd, wie is de kwaaie?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 23:34

Maar San87, ik denk dat je dan krijgt wat ik probeer te zeggen in mijn post: dat HK te groot en te persoonlijk is om als buitenstaander te kunnen beoordelen. Want als ik bijv. "boe" zeg is dat voor iemand die mij schijtirritant vind het zoveelste dingetje, terwijl een MODje dat gewoon kan zien als losse opmerking...

Gewoon negeren lijkt mij het beste :j.
Ik kan me uberhaupt niet zo druk maken om wat een ander via internet zegt, daar heb ik het veels te druk voor :').

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 23:37

Ja nou, ik opteer ook voor negeren, hoor :D.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 23:39

Dat zal in het geval van ppg niet echt zin hebben denk ik.

Ik heb de laatste jaren niet meer met zulke situaties te maken gehad gelukkig.

Oja en nog even over wat je op internet gooid en wat niet, en hoe dat effect kan hebben op je privé leven..

Omdat ik nogal eens suggestief en dubbelzinnig post, vinden sommige mensen nogal eens dat ik andere dingen zeg als dat er werkelijk staat.
Dit slechte lezen van anderen heeft mij een keer bijna m'n baan gekost, omdat hun vervolgens schrijven wat ze denken te lezen zodat er iets heel anders in het topic komt te staan als dat ik getypt heb (na een aantal quotes etc).
Vervolgens stuurde deze mensen een mail naar m'n baas met dat wat hun gelezen denken te hebben, en mocht ik zaken gaan uitleggen die ik helemaal niet gezegd heb, en dus geen uitleg voor had.

Zulke dingen zijn niet te negeren want daar gaat het simpelweg niet mee over.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 23:45

Evelijn schreef:
Ja papagroom... waarom staat betreffende bokker dan nog niet op je foei lijst? Want die optie heb je gewoon... wat is daar mis mee?

Dat is de omgekeerde wereld.......en buiten dat, de geiriteerde reacties van mede kamerleden komen wel binnen.
Een comp[eet topic kan zo verziekt worden,en zo lang de tegenpartij zich aan de regeltjes houd kan geen mod er wat aan doen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 23:47

Ik ben tegen. Het kan namelijk ook heel veel nare bij effecten hebben.

En dan denk ik aan kleine of grote ruzietjes in een huiskamertopic. Als de TS van en dergelijk topic het na verloop van tijd niet meer kan vinden met een van de deelnemers kan die laatste er zo uit geknikkerd worden.

Maar wie bepaald of dat wel terecht is?

Misschien juist een goede stimulans in de huidige situatie om problemen onderling gewoon goed op te lossen.

En over een persoon die ongewenst is op bokt....gewoon TEMmen op iedere ongewenste reactie.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 01-12-14 23:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 23:47

Waarom is dat de omgekeerde wereld? :')
Als je diegene niet wil lezen dan doe je dat toch lekker niet..... je hebt het hef in eigen handen. Een OPENBAAR forum kan je gewoon niet mensen bannen van bepaalde delen, dan moet je maar op een GESLOTEN forum gaan zitten he.

Ik dacht dat vrouwen van kleine dingen grote problemen konden maken maar ik zie hier toch echt de 2 mannen schoppen terwijl er oplossingen worden gegeven :Y)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 23:48

papagroom schreef:
Evelijn schreef:

Dat is de omgekeerde wereld.......en buiten dat, de geiriteerde reacties van mede kamerleden komen wel binnen.
Een comp[eet topic kan zo verziekt worden,en zo lang de tegenpartij zich aan de regeltjes houd kan geen mod er wat aan doen.

Allemaal op de foeilijst zetten, dus negeren, en klaar is klara.

Ik ben misschien blond, maar ik snap 't issue echt niet.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 23:49

Sja ppg, het probleem is natuurlijk zo groot als dat je het zelf maakt :)

Ik ook niet hoor San87 :)

Hahahaha Nel ik heb die discussie echt minimaal elke dag met chaufs! Wij hebben de naam, maar ondertussen... _O- _O-

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 23:50

Dan krijg je van de mods een reactie die neerkomt op "we zullen er naar kijken"

Maar kijken lost niets op

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 23:51

Negeren wel. Yay! Opgelost, slotje!