Je kind op bokt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 10:25

Celiien schreef:
Jij wel. Maar hoe een ander zn kind opvoed, dat weet je niet. Kinderen pesten om de kleinste dingen. En als ze daar geen goede richtlijnen (oftewel een keer pesten en je hebt een groot probleem) over meegeeft als ouder zijnde...

Als een kind wil pesten, gebeurt dat toch wel, daar hebben ze geen foto's voor nodig die ze op internet zouden moeten opzoeken.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 10:26

Celiien schreef:
Maar, waarom openbaar op internet? Stuur degene die je het wil laten zien een proveberichtje of een mailtje ofzo. waarom op een openbaar PAARDENforum?

Really? Waarom maak je je zo druk over wat een ander op internet zet? Laat een ander lekker gaan en zie geen beren op de weg die er helemaal niet zijn.

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 10:31

Ik zie dat Lola een aantal keren wordt genoemd hier. Ik snap eerlijk gezegd niet zo heel goed wat de topic's van Lola te maken heeft met het onderwerp van dit topic? Vind het daarom ook erg vervelend dat Lola een aantal keren genoemd wordt terwijl dat helemaal niks met dit onderwerp te maken heeft, als het je zo irriteert stuur me dan een pb. ;)
Daarnaast is structureel elke week ietwat overdreven.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 10:34

Diablo schreef:
Celiien schreef:
Jij wel. Maar hoe een ander zn kind opvoed, dat weet je niet. Kinderen pesten om de kleinste dingen. En als ze daar geen goede richtlijnen (oftewel een keer pesten en je hebt een groot probleem) over meegeeft als ouder zijnde...

Als een kind wil pesten, gebeurt dat toch wel, daar hebben ze geen foto's voor nodig die ze op internet zouden moeten opzoeken.

Ben ik het ook mee eens :j
En kinderen hebben vaak wel door welke kindjes zich "laten pesten"... en welke kindjes van zich af zullen bijten. -O-

doemaar schreef:
Kinderfoto's hoeven van mij ook niet zo nodig op bokt. Ja of in een speciaal topic misschien waar ik dan niet komt omdat ik niet warm wordt van kinder of baby foto's. Nu moet ik wel zeggen bij hoge uitzondering kan ik het leuk vinden om zo'n kindje te zien rommelen met een pony :) er is zo'n jochie die glunder van oor tot oor tussen de paardjes :)

Op facebook vind ik het ook niks je heb er tussen zitten die alleen nog maar hun kind op fb plaatsen inplaats van hun zelf. Maargoed ik plaats 9 van de 10 keer foto's van mijn paard of hond kunnen mensen ook irri vinden :o wat ik ook net zo goed begrijp als je niks met paarden en honden heb :D

En kinderen die rond hobbelen op een pony dan? :)

Misschien is een tag in de titel wel makkelijk dan?
dan kunnen de bokkers die er geen interesse in hebben door blijven scrollen en de bokkers die het wel leuk vinden kunnen een kijkje nemen? Voor mij zou het niet uitmaken :) Maar misschien zal dat een passende oplossing zijn voor "het probleem"?

Er komen dan wel een hoop vragen bij en waar trek je dan de lijn? welke leeftijd mag wel en vanaf welke leeftijd hoeft het niet? Het is geen rijden wat de kids doen, maar hobbelen, dus blijft het dan staan bij ITP of moet het dan naar JITP? moeilijk moeilijk moeilijk...

Diablo schreef:
Celiien schreef:
Maar, waarom openbaar op internet? Stuur degene die je het wil laten zien een proveberichtje of een mailtje ofzo. waarom op een openbaar PAARDENforum?

Really? Waarom maak je je zo druk over wat een ander op internet zet? Laat een ander lekker gaan en zie geen beren op de weg die er helemaal niet zijn.

Ben ik het ook volledig mee eens! :)

__Lauraa schreef:
Ik zie dat Lola een aantal keren wordt genoemd hier. Ik snap eerlijk gezegd niet zo heel goed wat de topic's van Lola te maken heeft met het onderwerp van dit topic? Vind het daarom ook erg vervelend dat Lola een aantal keren genoemd wordt terwijl dat helemaal niks met dit onderwerp te maken heeft, als het je zo irriteert stuur me dan een pb. ;)
Daarnaast is structureel elke week ietwat overdreven.

Laura, ik erger mij ook helemaal niet aan Lola haar topics, tot gisteren was het mij niet eens opgevallen dat je wel vaker een topic over Lola opent :D Moet eerlijk zeggen dat ik na gisteren haar topics wel ga volgen! Is een leuke merrie! :)

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 11:02

Ik was van plan me er niet mee te gaan bemoeien, maar ik doe het toch.
Val me aan op mijn leeftijd, ga je gang, ik lig er niet wakker van.

We zijn bokt, een openbaar paardenforum waar discussies gevoerd worden.
Dit zou ik geen discussie meer willen noemen >;)
Mensen persoonlijk aanvallen omdat ze foto's van hun zoon, of omdat ze echo's op bokt zetten? Word even volwassen alstjeblieft.

Als je het niet wil zien, kijk je niet. Kom je het toch tegen, klik je weer weg. Punt.
Leven en laten leven, kan toch niet zo moeilijk zijn?

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 11:08

@Robyn ik heb mijn bericht ook beetje aangepast was iets anders bedoeld toen ik het na las dacht ik hmmm klopt niet helemaal wat ik er mee bedoel komt een beetje belachelijk over. Want ik kan wel zeggen kinder foto's hoeven van mij niet zo nodig op bokt maar wie ben ik om dat te vinden??

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 11:14

prugelpiet schreef:

Mensen persoonlijk aanvallen omdat ze foto's van hun zoon, of omdat ze echo's op bokt zetten? Word even volwassen alstjeblieft.

Als je het niet wil zien, kijk je niet. Kom je het toch tegen, klik je weer weg. Punt.

Veel volwassenen kunnen van jou reactie hier wat van leren ;) en dat mag ook gezegd worden.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 11:17

doemaar schreef:
@Robyn ik heb mijn bericht ook beetje aangepast was iets anders bedoeld toen ik het na las dacht ik hmmm klopt niet helemaal wat ik er mee bedoel komt een beetje belachelijk over. Want ik kan wel zeggen kinder foto's hoeven van mij niet zo nodig op bokt maar wie ben ik om dat te vinden??

Nu staat het er duidelijker, dank je wel :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 11:17

Daar ging het hele topic ook niet over eigenlijk. Ik reageer overigens ook gewoon op topics met kinderen erin, het is gewoon schattig. :j Zelf zou ik graag over een aantal jaar ook een kindje in mijn armen willen sluiten, maar ik denk niet dat ik daar zoveel van online zal zetten.

De meiden van het HK topic heb ik allemaal in één groepsapp staan. Als ik foto's met hun wil delen of de video van de bevalling (flauwekul :') ), dan stuur ik hun dat via de app. Ik zeg niet dat ik nooit foto's online zal zetten, zowel openbaar als Facebook. Maar ik denk er (mede door dit topic) wel drie keer over na. Het is toch een groot risico wat je neemt, je foto's zouden zomaar gebruikt kunnen worden voor het een of ander. Zoals eerder in het topic aangehaald voor 9gag bevoordeeld. Moet er niet aan denken! Lach me dood erom, maar zou ik nog kunnen lachen als het mijn eigen kind is? En zo makkelijk krijg je het er niet meer vanaf als het eenmaal verspreid is.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 11:19

doemaar schreef:
prugelpiet schreef:

Veel volwassenen kunnen van jou reactie hier wat van leren ;) en dat mag ook gezegd worden.

Dat wou ik net zeggen! :)
Prima gezegd!
Ik hou van de jeugd van tegenwoordig _/-\o_ :')
Laatst bijgewerkt door Djoena op 26-11-14 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 11:22

prugelpiet schreef:

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

En trouwens, ik dacht dat er een regel was dat je geen andere bokker mag bespreken in een topic?
Achterwegend laten dat ik het laag bij de grond vind om iemand de zwarte piet op te leggen om als voorbeeld te dienen en om persé gelijk te halen/krijgen.

Mioux

Re: Je kind op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 11:26

Ik als moeder heb ook een topic van mijn zoontje, en foto's op bokt. Waarom? Je bent toch trots op je kind(eren)? En zolang het normale foto's zijn, dus geen kind in bad naakt etc, waarom niet? Vroeger had je dat niet nee, had je een foto album (ik overigens ook voor hem hoor) maar dat zegt niet dat ik geen foto's plaats. Ben super trots op me kleine man, en als alleenstaande mama dubbel zo trots omdat ik het wel even flik zeg maar. De ene heeft een paard, de ander een hond en de ander weer een egel, ik heb katten, vissen,garnalen en een kind :D.

_black_rose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 11:30

Internet onthoud alles en nog veel meer. Ik denk dat dit een van de gevolgen zijn van het digitale tijdperk waarin mensen hebben en houden op internet slingeren en grote bedrijven in hun handjes klappen van vreugde omdat mensen hun alle informatie voor de voeten gooien die ze nodig hebben om bijvoorbeeld heel gericht reclame te maken.
Jonge kinderen worden meegesleurd in dat tijdperk en dat is zoals het er nu voor staat.

Ik vind het persoonlijk onverantwoord en niet slim, tegelijk ben ik de hypocriet die foto's van mezelf op bokt paatst, facebook heeft waar ik met enige regelmaat (1x per 3 weken) wat op gooi en reageer op andere mensen, ook ik had een slimme telefoon waar ik vanalles heb geaccepteerd dat eigenlijk van de gekke is (gps locatie doorgeven, inzage in alle mappen op de telefoon).

Ik heb (gelukkig) geen kinderen, maar ik geloof niet dat die op bokt zouden komen. Ik vind het overigens ook wel meevallen met het aantal schattige kindjes dat op bokt verschijnt. Ik heb er in ieder geval geen last van. Ik ga daarin compleet mee met prugelpiet: leven en laten leven, kan toch niet zo moeilijk zijn?

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 11:35

Hier ook eens met prugelpiet, kan het niet mooier verwoorden. +:)+

Heb er meer moeite mee als er bijna elke week een ITP van hetzelfde kind/dier wordt gemaakt, onafhankelijk van het onderwerp. Niet omdat ik het niet wil zien, maar omdat er meer mensen zijn die een fotoshoot willen laten zien. Vind het altijd sneu als er bij sommigen niet gereageerd wordt, terwijl anderen al zo vaak reacties krijgen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 11:37

chanel1985 schreef:
prugelpiet schreef:

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

En trouwens, ik dacht dat er een regel was dat je geen andere bokker mag bespreken in een topic?
Achterwegend laten dat ik het laag bij de grond vind om iemand de zwarte piet op te leggen om als voorbeeld te dienen en om persé gelijk te halen/krijgen.

Ach kom, het leven bestaan niet alleen maar uit gejuich en "oh wat leuk". Als je zoveel foto's op bokt plaatst moet je imo ook realistisch genoeg zijn om te beseffen dat er mensen zijn die daar moe van worden en dat ook uiten (en nee ik ken betreffende bokker of haar topics niet, heb de titels wel eens voorbij zien komen maar ik open ze nooit. :+ ). Dan moet je niet gaan janken en dramatiseren. Toen iedereen "aah" en "ooooohh" zei toen ze positief genoemd werd was er toch ook geen "oh ik vind het naar besproken te worden in andere topics" reactie?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 11:39

pinto_1 schreef:
Hier ook eens met prugelpiet, kan het niet mooier verwoorden. +:)+

Heb er meer moeite mee als er bijna elke week een ITP van hetzelfde kind/dier wordt gemaakt, onafhankelijk van het onderwerp. Niet omdat ik het niet wil zien, maar omdat er meer mensen zijn die een fotoshoot willen laten zien. Vind het altijd sneu als er bij sommigen niet gereageerd wordt, terwijl anderen al zo vaak reacties krijgen.

Dat is zeker waar, sommige topics vallen volledig in het niet. Erg jammer, want dat zijn vaak topics van kinderen die hun pony willen showen. :j

Mioux, heb jij daar niet eens een topic over geopend of hebben wij niet eens met elkaar gePBt? Daar staat me nog iets van bij, ik was toen zeer onder de indruk.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 11:39

T is iets ander als je negatieve commentaar krijgt in je eigen topic, dan dat je in een compleet vreemde topic je wordt besproken en als voorbeeld wordt genomen.
En buiten dat, het mag gewoon niet.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 11:40

Dit topic was niet bedoeld voor persoonlijke aanvallen. Ik wilde graag meningen van bokkers zonder en met kinderen om na te gaan wat men ervan vindt.
Ook om na te denken wat je op internet zet. Hoever je wilt gaan en wat de consequenties ervan kunnen zijn. Calice is niet de enige moeder hier. Er zijn in dit topic meerdere bokkers voorbij gekomen met foto's van hun kinderen.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 11:42

Wat ontzettend sneu dat er hier zo op de man wordt gespeeld. Ik heb zelf niets met kinderen of wat dan ook, maar zoals hier al zo vaak is gezegd: als het je niet interesseert, klik dan niet op de topics. Sommige mensen delen graag veel zaken die ze meemaken, anderen zijn daar tegenovergesteld in.

Maar om zo'n harde en persoonlijke reacties te plaatsen over bepaalde bokkers vind ik echt heel sneu en niet netjes :n 'Vrijheid van meningsuiting' en 'bokt is een discussieforum' is geen vrijbrief om random bokkers door het slijk te halen en uit te schelden, gewoon omdat je vindt dat die persoon best veel topics plaatst.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 11:46

Ik zit lang genoeg op bokt om de regels te kennen Chanel. ;) Je hoeft het niet uit te leggen. Mij gaat het niet om de regels -die sowieso vrij flexibel toegepast worden want in het andere topic "welk topic blijf jou bij" worden die met elk bericht genegeerd, je mag nl ook geen andere topics bespreken. _O- Dus daar gaat bokt zelf in de fout.- maar om de imo overdreven reactie van de bokker zelf. :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 11:52

Ayasha schreef:
Ik zit lang genoeg op bokt om de regels te kennen Chanel. ;) Je hoeft het niet uit te leggen. Mij gaat het niet om de regels -die sowieso vrij flexibel toegepast worden want in het andere topic "welk topic blijf jou bij" worden die met elk bericht genegeerd, je mag nl ook geen andere topics bespreken. _O- Dus daar gaat bokt zelf in de fout.- maar om de imo overdreven reactie van de bokker zelf. :)

Ik wilde het net gaan aanhalen!

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 11:52

Maar jij vind dat ze overdreven reageert, is dat objectief?

Die regels bestaat nu eenmaal, dat is wel objectief, ofwel hou je aan regels ofwel niet en draag je de concequentie's.

Omdat een ander dit niet niet doet (zou doen), betekent niet dat je zelf niet meer ander regels moet houden en hetzelfde moet gaan doen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 11:53

Zo he, vol verbazing met grote ogen dit topic gelezen. Hoe een bokker gewoon aangevallen en neergehaald wordt omdat ze positiviteit deelt.
In haar ogen het mooiste wat ze heeft en haar trots wat ze graag delen wil. Wat zoveel mensen hier doen als ze weer eens een topic openen over hun dier, over hun setje, over weet ik veel wat dan ook.

Verbaasd hoe ernstig men het vind hoe een kind, vol aangekleed, geniet op een pony, op de foto staat op internet. Zeker ernstig verbaasd omdat dat in mijn ogen niets is vergeleken bij de vele bikini, duckface of beschamende uitgaansfoto's van de 'jeugd van tegenwoordig' waarvan de leeftijdsgrens van deze jeugd steeds verder schijnt op te schuiven.

Verbaasd over dat men elkaar hier niet in waarde kan laten. Ja bokt is een discussieforum, die door de jaren heen steeds harder en lelijker is geworden. Maar toch kon men hier nog een positieve ei kwijt. Maar zelfs dat lijkt nu al niet meer te kunnen en dat is erg beschamend. Een topic als deze geeft idd de draai aan het 'bokt is een zeikforum" wat je op vele stallen hoort galmen als het woordje bokt eens valt.

Jammer, want ook ik deelde de foto's van mijn dochter (ja 3,5) graag met haar prachtige pony. En ja ik vind het leuk om leuke reactie's te krijgen. Opent niet elke bokker daarom een ITP?
En nee, ik ben niet bang voor de gevolgen van later want duidelijk is te zien dat mijn dochter een passie heeft. Een passie waar ik als moeder aan toe geef en alles aan doe om haar gelukkig te maken. Moet ik mij daar voor schamen? Of mijn dochter? Nee, ik denk dat wij dan alleen maar trots kunnen zijn. Trots op wat ze allemaal kreeg, trots op hoe liefdevol het allemaal is. Een moeder die van je houdt en trots op je is. Wat is daar zo beschamend aan?????? :?

Ik maak mij meer druk om de kinderen die bloot in bad op het internet verschijnen zonder enige afscherming. Of gisteren nog een vrouw die met alles erop en eraan op fb verschijnt met haar problemen, jeugdzorg, mishandeling zelfmoordpogingen ect.
Een rijbewijs wat gevonden is, hup fotootje er van en hoppa openbaar op FB, lekker al je gegevens bloot, omdat mensen het dat zo een 'goede daad" vinden om te delen.

Als je je druk maakt om internet en de negativiteit er van, blijf er dan van weg en zit dan ook niet hier, schuilnaam of niet, je bent heus niet echt anomiem hoor ;)

En zoals al gezegd is, leven en laten leven, bevalt het je niet scroll er dan lekker over heen maar laat die bokker wel in haar waarde om haar geluk te delen, net zoals ze dat bij jou doen als jij iets post.
Bokt is groot genoeg om elkaar te kunnen ontwijken ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 11:56

Natuurlijk is dat niet objectief, ik zit hier niet om objectief te zijn, wil je objectief dan moet je een computer/robot kopen.
En de regels zijn objectief maar de toepassing daarvan niet. Feit is dat het beheer het zo nu en dan toe laat (eigenlijk best regelmatig toe laat.) en dat de mods er in het topic dat ik noem zelfs aan mee doen. Kijk dan kan je imo niet verantwoorden dat je in het ene topic zegt "ohja en dit topic met die bokker weten jullie dat nog?" (en heus ook niet altijd positief.) en in het andere de bokkers op de vingers tikt. ;)

Verder zal het me een zorg zijn wat anderen wel of niet doen. :')

ojajoh: harder en lelijker? Kóm op! Toen ik hier in den beginne kwam ging het er veel harder aan toe dan nu hoor, jij kwam er toen ook al dus snap niet dat jij zegt dat bokt harder geworden is. :? Bokt is pakken softer geworden. (lees: je krijgt veel sneller ow's en er wordt veel meer gegumd. :+ )

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 11:58

Ja, dat kan zo zijn (ik volg dat allemaal niet zo, ik lees enkel wat mij interesseert) maar ik ga me niet verlagen, in het spelletje, maar andere doen dit ook, dus ik mag dat ook.