Moderator

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:05

_Nienke schreef:
die andere hebben dan pech

maar even seri. jij vind echt dat ik mod kan worden?
dan heb je volgensmij mijn berichten niet gelezen

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:30

_Nienke schreef:
ik zeg niet dat de regel aangepast moet worden, ik vind wel dat er een uitzondering gemaakt moet kunnen worden

nu,

je gaf aan 'als het niet goed gaat dan blijft het 18+'

dat betekent, als het wel goed gaat dan wordt het anders.

en idd, zoals aangeven, waarom zou je specifiek uitzonderingen willen gaan maken,
als er genoeg mensen geschikt zijn die wel aan de eisen voldoen?

welkom tot de volwassenheid, ook in het 'echte' leven zul je er tegen aan lopen dat je iets kunt en wilt, maar dat anderen beter aan de voorwaarden voldoen en daarmee eerder een plekje ergens verwerven..

waarom zou je dan perse mensen naar voren willen schuiven die te jong zijn volgens de geldende richtlijn, terwijl er ook voldoende mensen zijn die geschikt zijn en wel voldoen aan de leeftijds eis?

_Nienke

Re: Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-14 18:34

zo zie je maar weer hoe ego volwassenen zijn. jongeren niet eens een kans geven....

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:36

Volgens mij snap jij het niet helemaal meid.
Aan het begin van het topic zeiden volwassenen dat kinderen van 14 heel volwassen kunnen praten. Soms nog wel volwassener dan 20 plussers
Het gaat hier niet over "een kans geven" het is de regel van Bokt en dat heeft niks met kansen te maken.
Leg je er bij neer.
Laatst bijgewerkt door Weggebokt op 20-10-14 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

HeartOfHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:37

_Nienke schreef:
zo zie je maar weer hoe ego volwassenen zijn. jongeren niet eens een kans geven....

Omdat jongeren niet geschikt zijn om moderator te worden, zoals al vaker in dit topic is duidelijk gemaakt.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:37

_Nienke schreef:

Iedereen krijgt dezelfde kansen. De volwassenen die hier nu zitten zijn ook allemaal jong geweest. Iedere mod was ooit jonger dan 18 en mocht geen mod zijn.

Het punt is: je moet volwassen zijn om in te zien dat je het gedrag van jongeren (precies het gedrag wat jij nu vertoont) geen volwassen gedrag is. Nú klinkt dat heel oneerlijk, over 10 jaar snap je het een stuk beter :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:38

Het feit dat het je na 6 pagina's nog steeds niet duidelijk is waarom mods 18+ zijn, geeft min of meer al antwoord op je vraag, TS.

_Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-14 18:43

nou oke!
maar ik vind het wel raar dat ze niet eens 1 iemand voor 1 week de kans geven.....

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:47

_Nienke schreef:
nou oke!
maar ik vind het wel raar dat ze niet eens 1 iemand voor 1 week de kans geven.....

En wat heeft dat voor zin?
Je moet minstens 2 uur per dag online kunnen zijn, kinderen van onder de 18 zitten waarschijnlijk gewoon op school, bokt kan niet verantwoordelijk zijn voor het huiswerk en leerwerk.
Je kan er een heel punt van gaan maken en zeggen dat volwassenen egoïstisch zijn maar er gaat toch geen verandering in komen, er zijn zoveel dingen die boven de 18 pas mogen. Het is gewoon niet iets voor niet-volwassenen om mee te helpen een site te beheren.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:47

ik ben met 2 weken een kwart eeuw (25 :') ) en ik vind het zelfs een te grote verantwoordelijkheid. Je kan als mod niet even lekker "rellen" en je moet ten alle tijden wel een beetje professioneel blijven. Je bent en blijft een "visitekaartje" van het forum als je naam groen is. Het vreet daarbij enorm veel tijd en je moet ook weerstand kunnen bieden en jezelf goed en netjes kunnen formuleren in ABN, iets wat vaak ontbreekt bij 13+ :+

bokker: "waarom is mijn topic gesloten ? :o "
Mod 13+ : "omdat het niet mag"
bokker: "wat mag niet?"
Mod 13+: "topics als deze maken"
bokker: "maar waarom dan niet?"
Mod 13+: "omdat dit in de regels staat"

.... :')

Nee eff serieus. Ik weet met zekerheid te zeggen dat een 14 jarige niet kan functioneren als een moderator op DIT forum :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:48

_Nienke schreef:
nou oke!

Waarom zouden ze?

Als iemand 14 is en goed is, en diegene is er nogsteeds als hij/zij 18 is, dan heb je iemand die al minimaal 4 jaar lid is, die weet hoe het werkt, die volwassen is, die meer levenservaring heeft dan 4 jaar daarvoor.

Sowieso is modden dusdanig lastig dat je het niet in 1 weekje aanleert, nieuwe mods krijgen altijd een hele tijd iemand die met ze meekijkt en ze helpt. Je legt dus best wel een grote belasting op een moderator die alles wat de mini-mod moet controleren, naast hun eigen werkdruk. En waarom? Alleen om te zien of ze het kunnen?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:49

Waarom zouden ze dat willen doen? Het modereren gaat prima op deze manier en ik zie geen enkele reden waarom er mods van 18- zouden moeten komen.
Jij kunt het wel raar vinden, maar dat zegt ook genoeg over jouw inlevingsvermogen. Er zijn nu al 6 pagina's lang, redenen gegeven waarom het NIET zou moeten. Er is niemand die van jou verwacht dat jij alles snapt en begrijpt wat 18-plussers bespreken, maar vaak is dat een kwestie van accepteren. Accepteer dat modereren niet is weggelegd voor mensen onder de 18. En veelal nieteens voor mensen boven de 18. En de enkele 'puber' die het wel zou kunnen, gaat er vast echt niet moeilijk over doen dat hij/zij geen mod mag wezen. Die heeft vast genoeg andere dingen te doen waardoor er te weinig tijd overblijft om bokt.nl in het gareel te houden.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:49

lifaya schreef:
ik ben met 2 weken een kwart eeuw (25 :') ) en ik vind het zelfs een te grote verantwoordelijkheid. Je kan als mod niet even lekker "rellen" en je moet ten alle tijden wel een beetje professioneel blijven. Je bent en blijft een "visitekaartje" van het forum als je naam groen is. Het vreet daarbij enorm veel tijd en je moet ook weerstand kunnen bieden en jezelf goed en netjes kunnen formuleren in ABN, iets wat vaak ontbreekt bij 13+ :+

bokker: "waarom is mijn topic gesloten ? :o "
Mod 13+ : "omdat het niet mag"
bokker: "wat mag niet?"
Mod 13+: "topics als deze maken"
bokker: "maar waarom dan niet?"
Mod 13+: "omdat dit in de regels staat"

.... :')

Nee eff serieus. Ik weet met zekerheid te zeggen dat een 14 jarige niet kan functioneren als een moderator op DIT forum :)

haha dat voorbeeld :')

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:52

Ik vind dat je de modjes van hier op bokt als een soort moeder moet zien. Een ouder. Iemand die dus de verantwoordelijkheid neemt en dingen oplost zoals het hoort, een mod moet ook te vertrouwen zijn met een SA bijv. Zodra je iemand van 13/14/15 aan dat werk zet, zal het niet meer zo verantwoordelijk blijven, ook denk ik dat een jongere dingen veel sneller doorvertelt dan een mod.
Laatst bijgewerkt door Weggebokt op 20-10-14 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:52

Om een algemeen beeld te schetsen heeft lifaya een mooi voorbeeld geschetst. Uitleg is uiterst belangrijk. Uitleggen waarom een bepaalde regel is geschreven, oorzaak-gevolg zien etc zijn skills die je in je moet hebben. Een moderatietaak is niet even zo gedaan, daar komt veel meer bij kijken, ook achter de schermen. :)

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:55

SindyKaya schreef:
Ik vind dat je de modjes van hier op bokt als een soort moeder moet zien. Een ouder. Iemand die dus de verantwoordelijkheid neemt en dingen oplost zoals het hoort, een mod moet ook te vertrouwen zijn met een SA bijv. Zodra je iemand van 13/14/15 aan dat werk zet, zal het niet meer zo verantwoordelijk blijven, ook denk ik dat een jongere dingen veel sneller doorvertelt dan een mod.

Goeie vergelijking :j.

Of als leraar :).
Zonder kennis kan je niet zomaar van alles gaan doen. Leraren kan je ook niet zomaar worden onder de 18.
En TS, dan kan jij zeggen dat iemand als soort assistent kan mee moderatoren met iemand maar hoe wilde je dat doen? Zeker voor alles eventjes mailen naar de moderator die je gaat assisteren om te kijken of deze het er mee eens is?

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:56

ik ben eigenlijk wel benieuwd welke extra knopjes enzo erop zitten bij het forum als je mod bent. maar ja dat gaan ze natuurlijk niet laten zien.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:58

Xfjord schreef:
ik ben eigenlijk wel benieuwd welke extra knopjes enzo erop zitten bij het forum als je mod bent. maar ja dat gaan ze natuurlijk niet laten zien.

Niet heel veel knopjes. Verplaatsen, verwijderen, splitsen, aanpassen etc. Ook een bepaalde Klik/scroll balk waar je naar afgeschermde delen van het forum kan, als ik mij niet vergis.

Voor de duidelijkheid, ik ben geen mod geweest dus mijn informatie is niet 100% betrouwbaar maar 'vroeger' heb ik zelf wel eens een forumpje gehad en die knopjes zaten er toen.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:59

Xfjord schreef:

Ja ik ook wel :)) .

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:01

ik denk dat TS bedoeld met assistent dat je een mod gewoon helpt met slotjes plaatsen of zo?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:02

_Nienke schreef:

Zie het meer als de kinderen beschermen ;)

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:03

Xfjord schreef:
ik denk dat TS bedoeld met assistent dat je een mod gewoon helpt met slotjes plaatsen of zo?

Het gaat er om dat een moderator dat zelf kan en ook kan bepalen wanneer dat nodig is :P. Een moderator enkel helpen met een slotje plaatsen is nogal overbodig ;).

Ghostattack

Paar jaar terug was ik moderator op een andere site, een niet zo groot paardenspel. De tijd was hartstikke leuk, maar ik heb het uiteindelijk opgegeven omdat ik er de tijd niet meer voor had. Denk je eens in, ik praat hier dan over een klein paardenspel met een klein forum. Daarbij vond ik de taken die ik daar had, als toen ongeveer 16-jarige, al hartstikke groot en zeker niet makkelijk. Als ik dit vergelijk met bokt, dan zou ik absoluut nog niet geschikt zijn als mod. Ik weet ongeveer wat het inhoudt, hoeveel tijd het kost en welke verantwoordelijkheid je hebt. Zelfs al zouden ze het me aanbieden, zou ik nee zeggen met mijn gezonde verstand :)

18+ is prima, al zou ik 21+ nog net iets beter vinden. Maar daar gaat het niet om.

zonnebloem18

Het valt mee hoor met de extra knopjes, zo spannend is dat niet.

Als moderator zou ik het geen goede zaak vinden als een minderjarige mod zou worden, er staat best wel veel gevoelige informatie achter de schermen en je krijgt niet altijd even vriendelijke pb's van gebruikers.
Daarnaast moet je ook in de discussies met je medemods sterk in je schoenen staan, iets wat ik zelfs af en toe best moeilijk heb gevonden.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:05

Xfjord schreef:

Dat zal nog een probleem worden, want je zult zonder meer vragen krijgen waarom een topic gesloten is. Uitleggen waarom is gesloten is, is direct al een stapje lastiger, want hoe ga je dat netjes onder woorden brengen?