Ik sta op het punt om te vertrekken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 20:06

nine1987 schreef:
bigone, precies.. Zo kan ik dus ook zijn..

In ieder geval twee bitches die hetzelfde denken *\o/*

Nayomie

Re: Ik sta op het punt om te vertrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 20:11

Als ik het zat ben, denk ik bij mezelf 'je kunt nog wel voor brugman gaan praten, maar het zal niet doordringen' en laat ik het gaan met de gedachte dat diegene het ooit nog terug zal lezen en denken 'misschien heeft ze daar wel een punt.' Aangezien ik wel benieuwd ben hoe zoiets afloopt, hou ik de stip erop. :j

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 20:13

Ooit zat ik op een klein forum 'Zadelkamer', toen (2001/2002??) al gemoedelijker als Bokt. Maar helaas is die opgeheven. Daar kende je meer mensen (meetings) en werd iedereen meer als indiviueel gewaardeerd omdat het 'persoonlijker' was. Maar zoals al genoemd wordt, het is zo makkelijk om je af te reageren of bot te zijn als je iemand toch niet kent en het niet terug komt.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 20:16

Hier kun je het, door de grootte en vele gebruikers, niet persoonlijk houden. Maar dat maakte de waarde van een ander niet anders.

Al moet ik wel toegeven, dat als ik sommige mensen zie met hun reacties, dat ik niet meer zo sterk de moeite neem om te reageren.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 20:18

Ik kan dit forum wel gaan vergelijken met andere fora, maar ik weet zo ook wel dat dit forum lang niet het meest ongezellige van allemaal is. Echter, ik vergelijk dit forum wel met het Bokt van zoveel jaren geleden, want daar zit wel degelijk een verschil tussen.
Waarom ik de zoveelste ben die dit topic opent, als er al zoveel topics over lopen? Omdat ik de zoveelste ben die er een beetje klaar mee raakt en dat moet naar mijn mening ook gezegd worden.

Tevens was het niet mijn bedoeling om discussies over het beheer en de bijbehorende mods op gang te brengen.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 20:19

Ja maar...... Wij zijn er toch allemaal??? Wij zijn toch leuk?? :D

HighVoltage

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 20:21

Nayomie schreef:
Als ik het zat ben, denk ik bij mezelf 'je kunt nog wel voor brugman gaan praten, maar het zal niet doordringen' en laat ik het gaan met de gedachte dat diegene het ooit nog terug zal lezen en denken 'misschien heeft ze daar wel een punt.' Aangezien ik wel benieuwd ben hoe zoiets afloopt, hou ik de stip erop. :j

Mooie gedachte. De TS'ers doen dat inderdaad hoor, ken er genoeg die hun fouten WEL verbeteren, al hebben sommigen tijd nodig

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 20:21

nine1987 schreef:

Ik mis de like knop.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 20:23

bigone schreef:
nine1987 schreef:

Ik mis de like knop.

Dat heb ik aangevinkt bij de enquete :))

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 20:24

Hahaha ik ook, zou denk ik ook heel erg handig zijn om oneliners te voorkomen..

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 20:26

Ik ben het met TS eens, maar ik denk ook dat dat komt doordat de moderators de Bokkers die het voor de rest verpesten niet individueel aanpakken, maar vervolgens het hele topic straffen voor iets wat een x aantal Bokkers in dat topic doet.

Dat massaontslag vind ik ook nog steeds een erg domme zet, in mijn ogen was het grote aantal van deze moderators het meest actief. Ik wacht inmiddels al bijna drie weken op een reactie van een moderator, het antwoord ligt klaar, maar mijn 'contactpersoon' heeft wat minder tijd dus ik moet maar wachten..

Als je ook ziet dat sommige moderators zóveel subforums onder hun hoede hebben, vraag ik me af of zij dit wel 'aankunnen'. Ik heb liever wat meer moderators die de boosdoeners beter in de gaten kunnen houden doordat zij minder subforums in de gaten moeten houden, dan moderators 'ontslaan' en hiervoor amper nieuwe mods in de plaats nemen waardoor hele topics worden gestraft en de boosdoeners niet individueel.

Daarnaast denk ik dat de vakantie ook meespeelt, mensen vervelen zich en gaan dus actiever reageren, maar zich door de verveling ook sneller ergeren aan elkaar.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 20:31

Ik denk vooral dat het komt omdat mensen advies vragen, en dit goed bedoelde advies dan niet opprijs stellen.
Of een topic openen in RIJ-ITP, maar geen commentaar willen op de hele waslijst aan dingen die niet goed zijn. Ja... Je kan dat wel neer zetten, maar dat commentaar krijg je toch wel. Wil je geen commentaar, moet je geen topic openen. Nu ben ik een bokker dat daar echt wel rekening mee houd, tenzij het zo storend is dat het toch gezegd mag worden.

Ik zie vaak veel jongere bokkers die vragen om advies, maar je advies vervolgens als onzin bestempelen. Ook mogen veel bokkers eerst even afkoelen voor ze iets als 'onaardig' opvatten.
Je kan zeggen; ik vind dat niet mooi, en je kan zeggen; ik vind dat niet mooi. Maar welke van de twee zinnetjes word onaardig gezegd? Dat weet niemand? Daar mogen veel bokkers best eens bij stil staan.

Iemand kan zijn zin heel bot over laten komen met lettertjes getypt, en dit weten en aan geven, maar iemand kan ook heel bot overkomen en dit niet weten. Maar het kan ook nog eens dat iemand echt gewoon bot is. En daar vind ik dat een mod best wat van mag zeggen. Maar dat zijn al 3 verschillende manieren, die alle drie te maken hebben met 'onaardig wat zeggen'..

En in veel gevallen gaat het daar mis.
Ook gaat t veel mis in het accepteren van elkaars mening. Die doet dit, die doet dat. Prima vind ik. Je kan een ander altijd nog een tip mee geven, maar dat; 'jij doet t niet zoals ik, dus dat is niet goed' gedoe komt me ook de neusgaten uit..

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 20:55

Like-knop zou ik persoonlijk verschrikkelijk vinden :+
Nu er geen like-knop is, moet je per reactie aangeven dat je het met iemand eens bent, en omdat berichten als 'dat is waar.' Of 'vind ik ook' verboden zijn, ben je verplicht om argumenten te geven waarom je iets vindt. Met een like-knop mis je dus al die extra ervaringen en argumenten, en dat maakt de discussie ook meteen minder interessant.

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 20:57

Arc_En_Ciel schreef:
Like-knop zou ik persoonlijk verschrikkelijk vinden :+
Nu er geen like-knop is, moet je per reactie aangeven dat je het met iemand eens bent, en omdat berichten als 'dat is waar.' Of 'vind ik ook' verboden zijn, ben je verplicht om argumenten te geven waarom je iets vindt. Met een like-knop mis je dus al die extra ervaringen en argumenten, en dat maakt de discussie ook meteen minder interessant.

Eens :j

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 20:59

Ik denk dat je met een like-button ook een boel 'luie' forumleden krijgt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 21:00

Wat is er mis met een fototopic waar een like knop onderstaat, soms vind ik ze best mooi maar dan zie ik dat ik nummer 345 ben die zegt dat de foto's mooi zijn, even liken is leuker en wil je wat vragen dan kan dart alsnog.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 21:01

Ik snap nu niet zo de link van reltopics/ruzietopics met de like-knop. Dat is weer een compleet andere discussie :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 21:06

Ikzelf vind die likeknop wel prettig om een ieder even te bedanken voor een reactie zonder dat ik tig reacties hoef te gaan quoten of namen moet gaan noemen oid.
Of idd in een discussie, als iemand een reactie geeft waar ik het geheel mee eens ben, dan hoef ik niet te herhalen wat al gezegd is of te quoten en daaronder iets als '+1' of 'eens met *naam*' of 'amen' oid te zetten.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 21:07

Like knop discussie is een beetje offtopic dames. Even terug naar: ik sta op het punt om te vertrekken.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 21:07

lor1_1984 schreef:
Ikzelf vind die likeknop wel prettig om een ieder even te bedanken voor een reactie zonder dat ik tig reacties hoef te gaan quoten of namen moet gaan noemen oid.
Of idd in een discussie, als iemand een reactie geeft waar ik het geheel mee eens ben, dan hoef ik niet te herhalen wat al gezegd is of te quoten en daaronder iets als '+1' of 'eens met *naam*' of 'amen' oid te zetten.

Of je laat het gewoon zitten, als je ziet dat jouw mening al gedeeld is. Scheelt ook weer geruzie.

charysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 21:08

Ik heb dit topic een beetje meegelezen en ik ben het met TS eens ,
Ik reageer niet vaak in topics , lees vooral veel mee. Alleen als ik leuke foto´s voorbij zie komen :+
Maar als ik wel eens lees wat er voorbij komt en hoe mensen de grond ingestampt worden dan ben ik blij dat ik niet eens reageer! Bokt moet leuk blijven voor iedereen!
Hoop dat de sfeer snel wat gaat veranderen! :j
Verder kruip ik weer onder de meeleesmodus

kaat12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 21:11

AustriaTrick schreef:
smurfje1 schreef:
Ik ben het helemaal met je eens!!!

Jij moet zeker ook nuttige berichten hebben? Hoe kun je het eens zijn met amper 10 berichten? :')

TS: Ik kom hier ook alleen maar om het nieuws te lezen en zo nu en dan van saaiheid even door bokt te browsen.. maar voor de gezelligheid kom ik hier al lang niet meer.

zon reactie is precies wat ze bedoeld denk ik :(

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 21:12

Ik ben het zeker met TS eens.
Het jammere is dat wanneer je een discussie start, het direct als aanval gezien wordt.
Je bent direct negatief wanneer er geen smiley achter je zin staat. Nee, het is gewoon een discussieforum!
Er wordt meteen met rotopmerkingen geslingerd bij een eerste fototopic of een onbenullige vraag. Het schijnt dat je overal verstand van moet hebben wil je meepraten.
Leven en laten leven, Bokkers!

charysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 21:13

En volgens mij is Bokt juist ook bedoelt om dingen te leren..

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 21:13

Wat mij eigenlijk ook opvalt, dat er soms van die domme opmerkingen worden gemaakt of juist van die betweterige.
En daar word dan ook weer medogenloos op gereageerd.

En soms kijk in dan in het profiel, dan zijn het vaak hele jonge meiden die van die "wijze" opmerkingen plaatsen.