Nationale rouw, waarom is bokt niet op zwart?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:12

Precies dat Shadow!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:24

zonnebloem18 schreef:
Sientje schreef:
Mooi gebaar Bokt/Bart. Ik heb ook nog een vraag: is het mogelijk dit topic banner-loos te maken? Kreeg hier zojuist een advertentie mbt crematie oid, vind ik eerlijk gezegd nogal ongepast.

Ik ga dit meteen doen, fijn dat je dit gemeld hebt.

Veel dank!

Pearlx

Re: Nationale rouw, waarom is bokt niet op zwart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:40

Ik denk dat veel mensen niet begrijpen hoe bepaalde dingen gebracht worden.
Wat er nu gebeurt is met dit vliegtuig is absoluut niet erger of belangrijker dan alle andere
doden die iedere dag vallen. Dat zal denk ik ook niemand hier beweren.

Ook zie ik mensen al een paar dagen elkaar aanvallen als het gaat om de omgekomen Nederlanders. "En de andere slachtoffers van verschillende nationaliteiten dan? is dat minder erg?"

Nee natuurlijk niet! Dat mensen heel erg geraakt worden door deze gebeurtenis betekend niet dat ze de rest van de wereld minder erg vinden. Dit raakt ze gewoon net wat heftiger.

Als er een manege afgebrand is dan is dat verschrikkelijk, maar als het een manege in jouw dorp is of een stapje hoger; jouw eigen manege dan raakt je dat toch ook veel meer? Maakt dat de overige branden minder verschrikkelijk? nee!

Nu zijn het zoveel mensen tegelijk, het wordt heel groot in het nieuws gebracht en je wordt er dus continu mee geconfronteerd. Daarbij kent bijna iedereen wel iemand die in dit vliegtuig zat, iemand met een kennis die in het vliegtuig zat of inmiddels de talloze verhalen van mensen die in het vliegtuig zaten. Ineens komt zo'n ramp veel dichterbij dan normaal.

Wij zijn ook allemaal kind, moeder, geliefde, studiegenoot etc van iemand en nu worden we al een week heel zwaar geconfronteerd met de dood. Dat betekend niet dat we de gebeurtenissen in de rest van de wereld minder zwaar tellen.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:09

Lolacabana schreef:
Een kennis van mij die gaat vanmiddag trouwen. Al meer dan een jaar aan het voorbereiden en vanmiddag om kwart voor 4 begint de ceremonie. Die zijn hier echt niet blij mee.

Dat zijn alle mensen die zijn overleden en hun naasten ook niet.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:11

HorseTopShop schreef:
linnie050 schreef:
Bokt doet altijd overal aan mee dus er zal echt wel wat zijn waarom nu niks veranderd is!

Het is al veranderd ;)

Oke :)

Op je telefoon is dat moeilijk te zien bij mij tenminste

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:20

Ik ken persoonlijk twee mensen die hun leven hebben verloren tijdens vlucht MH17. Daarom zal ik om 16:00 uur aan ze denken en stil zijn. Ik zal denken aan het verdriet en verlies dat deze mensen achter laten.

Naast deze mensen zal ik ook denken aan al de onschuldige Palestijnen, wiens dagelijks lijden onopgemerkt en zonder rouwen aan ons voorbij gaat. Al 65 jaar lang, iedere dag opnieuw. Ook zullen mijn gedachten uitgaan naar de Israëliërs die, hoewel ze genieten van de luxe van vrijheid en welvaart in een warm en zonnig klimaat, in een voortdurende staat van oorlog worden gehouden door de landroof aspiraties van de opeenvolgende zionistische regeringen

Ik zal denken aan de mensen in het oosten van de Oekraïne, die werden meegezogen in een oorlog waar zij niet om hebben gevraagd, nadat de EU en de VS een stelletje rechtse fascisten geholpen hebben de democratisch gekozen (Janoekovitsj) regering in Kiev onderuit te halen.

Er worden vandaag de dag, wereldwijd, 41 oorlogen uitgevochten. Het is afschuwelijk te beseffen dat ons eigen land nu echt getroffen is door deze ellende. Toch denk ik dat het goed is stil te staan bij de gevolgen en, indien mogelijk, te leren van al de ellende. Dan is het in ieder geval niet (helemaal) voor niets geweest.

Een moment van stilte, steunbetuiging en collectief besef is niet meer dan gepast.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:22

Met alle respect aan de slachtoffers en de nabestaanden...
Ik gedenk ook, maar op mijn manier, daar hoef ik geen avatar op Bokt of Facebook voor te hebben.
Ik ga mee met FriesWytske begin dit topic en ook andere mensen mee, ik houd er gewoon niet zo van dat er dingen aan me worden opgedrongen. Ik wil bijvoorbeeld gewoon muziek luisteren en niet in ELKE talk op de radio op z'n minst het woord 'Vliegramp' of 'rouw' horen. Daarom zou ik het bijvoorbeeld prettig vinden als er een skin beschikbaar wordt gesteld voor mensen die Bokt op zwart willen en voor de andere mensen niet.
Je moet de keuze hebben...

Edit; dit randje vind ik oké. Subtiel, doch aanwezig, mooi. :j
Laatst bijgewerkt door Puchje op 23-07-14 14:27, in het totaal 3 keer bewerkt

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:24

Bij ons in de winkel (v&d) is overal de muziek uit. In de stad luiden elk uur de klokken. En overal hangen briefjes dat de medewerkers om 4 uur stil zullen zijn.

Is het echt precies om 4 uur? Op het blaadje staat 15.58 maar de precieze aankomsttijd weten ze toch nog niet of wel?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:24

Puchje schreef:
Ik ga mee met Pieteritus begin dit topic, ik houd er absoluut niet van dat er dingen aan me worden opgedrongen. Ik wil gewoon muziek luisteren en niet in ELKE talk op de radio op z'n minst het woord 'Vliegramp' of 'rouw' horen. Tevens zou ik het prettig vinden als er een skin beschikbaar wordt gesteld voor mensen die Bokt op zwart willen en voor de andere mensen niet.

???
Geldt dan dan voor alle feestdagen/gelegenheden?
Ik heb bv een pokkehekel aan voetbal en hoorde ook de hele dag over het WK.
Overal vlaggetjes ed.
Maar daar kan ik best mee leven, zolang ze mij maar niet dwingen te kijken.

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:26

Puchje schreef:
Ik ga mee met FriesWytske begin dit topic, ik houd er gewoon niet zo van dat er dingen aan me worden opgedrongen. Ik wil gewoon muziek luisteren en niet in ELKE talk op de radio op z'n minst het woord 'Vliegramp' of 'rouw' horen. Tevens zou ik het prettig vinden als er een skin beschikbaar wordt gesteld voor mensen die Bokt op zwart willen en voor de andere mensen niet.

Edit; dit randje vind ik oké. Subtiel, doch aanwezig. :j

Zou je er last van hebben dan als bokt zwart is? Vind jou post toch wel een beetje respectloos overkomen maar zo zie ik het. Snap dat het voor jou wellicht anders is

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:31

Behalve het respect, wat hebben die slachtoffers, en nabestaanden eraan dat bokt op zwart gaat?
Ik vind het verschrikkelijk wat er is gebeurd, en wens het ook niemand toe.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:32

tabaflab schreef:
Behalve het respect, wat hebben die slachtoffers, en nabestaanden eraan dat bokt op zwart gaat?

Het gaat om het gebaar. Er is niks mis om even stil te staan bij wat er gebeurd is, dat doen we toch al te weinig imo. Zie bijvoorbeeld het gaza conflict. We zijn al gewend dat er iedere dag op het nieuws komt '7 slachtoffers bij bomaanslag gaza'. oid. Te erg voor woorden, toch doen we er allemaal aan mee.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:34

Puchje schreef:
Ik gedenk ook, maar op mijn manier, daar hoef ik geen avatar op Bokt of Facebook voor te hebben.
Ik ga mee met FriesWytske begin dit topic en ook andere mensen mee, ik houd er gewoon niet zo van dat er dingen aan me worden opgedrongen. Ik wil bijvoorbeeld gewoon muziek luisteren en niet in ELKE talk op de radio op z'n minst het woord 'Vliegramp' of 'rouw' horen. Daarom zou ik het bijvoorbeeld prettig vinden als er een skin beschikbaar wordt gesteld voor mensen die Bokt op zwart willen en voor de andere mensen niet.

Met alle respect voor jou. Ik houd er gewoon niet zo van dat Bokkers zonder enig respect dit soort posts aan me opdringen. Ik wil bijvoorbeeld gewoon met respect de slachtoffers gedenken en meeleven met de nabestaanden en overige betrokkenen en niet ELKE keer die steek voelen wanneer iemand te lui is om even een seconde langer na te denken voor ze een dergelijk bericht plaatsen. Daarom zou ik het bijvoorbeeld prettig vinden als er een optie beschikbaar wordt gesteld voor mensen zoals jij die ook kunnen kiezen voor een respectvolle manier om met deze ramp om te gaan.
Serieus, ik vind je bericht laagvloers, ondoordacht en egoïstisch.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:36

tabaflab schreef:

het gaat om het gebaar

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:39

Ik geloof dat sommige mensen nog nooit een naaste hebben verloren, binnen het gezin, en daarna alleen al door hele simpele gebaren van anderen heel veel steun gevoeld kunnen hebben. Nabestaanden kunnen daar steun van voelen, ja inderdaad, van wildvreemden. Iedereen die iets doet, of denkt, op zijn of haar manier kan steun betuigen. Wil je dat niet, doe dat dan niet, maar verkondig dat ook niet. Dat geeft namelijk alleen maar verdriet. Iedereen mag op zijn of haar eigen manier doen waar hij of zij zich prettig bij voelt om al dan niet steun te betuigen. Heb daar respect voor en ga daar niet tegenin. Daarmee kun je mensen onnodig pijn doen.
Ik vind heel erg netjes van Bokt, echt top gedaan team! +:)+

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:43

Respect. _/-\o_ _/-\o_

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:44

Jolien87 schreef:
Met alle respect voor jou. Ik houd er gewoon niet zo van dat Bokkers zonder enig respect dit soort posts aan me opdringen. Ik wil bijvoorbeeld gewoon met respect de slachtoffers gedenken en meeleven met de nabestaanden en overige betrokkenen en niet ELKE keer die steek voelen wanneer iemand te lui is om even een seconde langer na te denken voor ze een dergelijk bericht plaatsen. Daarom zou ik het bijvoorbeeld prettig vinden als er een optie beschikbaar wordt gesteld voor mensen zoals jij die ook kunnen kiezen voor een respectvolle manier om met deze ramp om te gaan.

Mooie post :)

Excuses voor de mensen die aanstoot nemen aan mijn post.
Ik kan wel zeggen dat deze niet zo bedoeld was, het was een opeenkropping van frustratie van de hele dag. Overal waar ik kijk, wat ik luister en wat ik om me heen hoor gaat over de ramp. Ik word daar gewoon ook erg verdrietig van en wil het af en toe ook gewoon even kunnen uitzetten, even voor kunnen vluchten. Want ik leef óók mee, natuurlijk. Elke keer die beelden door mijn hoofd van een laatste moment. Ik wil daar eigenlijk helemaal niet aan denken omdat het me zo verdrietig maakt.
Het zit me erg hoog dat ik er continu mee wordt geconfronteerd.

Sorry mensen. :)

Salama

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:48

Ik vind het een ontzettend mooi gebaar van Bokt, de zwarte rand.

Helaas zijn er uit mijn stad een aantal mensen ons ontnomen door deze vreselijke gebeurtenis, waaronder een vriendje van mijn broertje, die ik ook gekend heb. Maar al had ik niemand gekend die aan boord was, dan zou ik zo'n gebaar als dit alsnog waarderen, en alsnog stilstaan bij deze afschuwelijke gebeurtenis.
Bovenal vind ik niet dat dit topic een plek is om discussies te voeren, je wordt er al mee lastiggevallen op facebook, de discussies/weddenschapjes van 'wat is erger, dit of dat'. Verschrikkelijk.. :n

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:54

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:56

Heel veel respect voor Bokt en het beheer,
De zwarte rand en het grijze logo zijn voor mij een gebaar van groots respect tegenover de slachtoffers en nabestaanden.

Maar wat ik tevens ook mooi vind om te zien, is dat er toch zoveel bokkers zijn,
die het medeleven ook tonen door hun avatar aan te passen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 15:06

Mooi ook idd die avatars. Heb m gelijk veranderd.

StellaMay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 15:13

Ook ik, die niet heel vaak pratende actief is hier, heb mijn avatar veranderd. Is wel het minste wat ik kan doen. :o

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 15:18

Santigo_ schreef:
Ik geloof dat sommige mensen nog nooit een naaste hebben verloren, binnen het gezin, en daarna alleen al door hele simpele gebaren van anderen heel veel steun gevoeld kunnen hebben. Nabestaanden kunnen daar steun van voelen, ja inderdaad, van wildvreemden. Iedereen die iets doet, of denkt, op zijn of haar manier kan steun betuigen. Wil je dat niet, doe dat dan niet, maar verkondig dat ook niet. Dat geeft namelijk alleen maar verdriet. Iedereen mag op zijn of haar eigen manier doen waar hij of zij zich prettig bij voelt om al dan niet steun te betuigen. Heb daar respect voor en ga daar niet tegenin. Daarmee kun je mensen onnodig pijn doen.
Ik vind heel erg netjes van Bokt, echt top gedaan team! +:)+

Kan je zeggen dat ik al verschillende mensen in mijn omgeving heb verloren. Dus dit vind ik behoorlijk respectloos. En kan je ook zeggen dat wij vorige week een dag in spanning hebben geleefd. Omdat onze buurman ook die route zou nemen met zijn reis naar Thailand. Hij bleek 'gelukkig' in een vliegtuig later te zitten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 15:21

Jolien87 schreef:
Puchje schreef:

die is er al. De "foei"

r_lolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 15:26

Fijn Bokt! Respect.

En bij sommige mensen vraag ik me écht af of ze een beetje respect en gevoel in hun donder hebben, maar goed. Die mensen kunnen we het beste links laten liggen want zij weten tenslotte alles.