Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Airnt schreef:natuurlijk, maar er zijn toch wel verschillende dingen:
'dit is suboptimaal' moet je gewoon kunnen nemen zonder persoonlijk te nemen
maar 'jij mag hier niets over zeggen want jouw wedstrijdresultaten zijn minder dan bla' ofzo zijn minder geoorloofd.
je kan ook wel gefrustreerd worden van een opbouwend bedoelde inhoudelijke opmerking die met hoongelach en rare offtopic opmerkingen wordt beantwoord, etc.
dus het gaat wel over de structuur van de discussie.
Airnt schreef:Fiffill schreef:Eens in de zoveel tijd duikt er weer een topic zoals dit op, volgens mij blijf je dat houden.Ik denk dat het maar net is hoe je er zelf in staat. Ik zie genoeg gezellige en leuke topics voorbij komen, dat is echt wel het merendeel.
Ik ben het overigens niet eens met Airnt wbt fora over dieren, ik ken buitenlandse dierenfora (die zeker niet klein zijn) en daar gaat het er heel anders (veel tammer) aan toe. Maar dat zijn grotendeels Amerikanen, ik heb gemerkt dat dat toch best een verschil is met onze directe Nederlanders. Wij zeggen waar het op staat maar als je dat daar probeert heb je de poppen aan het dansen, alles moet met fluwelen handschoentjes worden aangepakt.
Vreselijk vervelend af en toe overigens
Wellicht moet ik je daar gelijk in geven, eigenlijk.
i stand corrected.
maar er is wel een verschil tussen 'direct' en 'onbeschoft' en onnodig op de persoon spelen.
je kunt dingen met de mantel der liefde bedekken, dat moet niet hoeven, maar of je überhaupt open staat voor een punt en bereid bent een inhoudelijke discussie aan te gaan ipv rare persoonlijke aanteigingen is toch nogal wat anders
bij nader inzien is bokt wellicht het slechtst discussierende forum dat ik ken
ik vindt het eigenlijk ook schokkend dat boven op deze pagina al weer gekat wordt in een topic over 'katten'...
Echt onbegrijpelijk.
Iris82 schreef:Airnt schreef:natuurlijk, maar er zijn toch wel verschillende dingen:
'dit is suboptimaal' moet je gewoon kunnen nemen zonder persoonlijk te nemen
maar 'jij mag hier niets over zeggen want jouw wedstrijdresultaten zijn minder dan bla' ofzo zijn minder geoorloofd.
je kan ook wel gefrustreerd worden van een opbouwend bedoelde inhoudelijke opmerking die met hoongelach en rare offtopic opmerkingen wordt beantwoord, etc.
dus het gaat wel over de structuur van de discussie.
Ik ben het zeker met je eens. Echter is het erg lastig om te modereren op cirkelredeneringen en drogredenen (en daarom ook niet wenselijk op Bokt), die vaak toch erg sfeerbepalend zijn. Wat ik ook wel meemaak is dat in een kort tijdsbestek veel mensen over elkaar heen buitelen om allemaal hetzelfde negatieve commentaar te geven of zich aan te sluiten bij iemand die het netter verwoord. Je mening geven is een recht, gelukkig maar, maar ik denk wel dat het goed is om stil te staan bij de manier waaróp.
Iris82 schreef:lieveli schreef:En als het je niet bevalt op bokt, dan gá je toch gewoon? Niemand dwingt je hier te blijven.
Nou, dat is wel kort door de bocht. Ik kan me wel 101 redenen bedenken waarom iemand wel op Bokt zou willen blijven. En een forum als FZ is natuurlijk wel de plek om je mening te ventileren.
Pandameisje schreef:als we nou gewoon allemaal aardig doen tegen elkaar en niet gaan uit schelden word het voor iedereen leuk
Maaike162 schreef:Pandameisje schreef:als we nou gewoon allemaal aardig doen tegen elkaar en niet gaan uit schelden word het voor iedereen leuk
Deels mee eens. Uitschelden is nergens voor nodig, maar aardig doen kan niet altijd. Stel dat iemand een dier heeft dat ziek is, maar niet naar de DA wil. Dan kan je heel aardig en vriendelijk zeggen dat het misschien wel handig is om ooit een keer naar de DA te gaan, maar soms is het nodig om wat duidelijker te zijn. Dan gaat het moeilijk om het aardig te houden. Maar schelden is idd niet nodig, vind ik
Kiwipitje schreef:lieveli schreef:Niet zo vijandig hèEn als het je niet bevalt op bokt, dan gá je toch gewoon? Niemand dwingt je hier te blijven.![]()
Maaike162 schreef:Pandameisje schreef:als we nou gewoon allemaal aardig doen tegen elkaar en niet gaan uit schelden word het voor iedereen leuk
Deels mee eens. Uitschelden is nergens voor nodig, maar aardig doen kan niet altijd. Stel dat iemand een dier heeft dat ziek is, maar niet naar de DA wil. Dan kan je heel aardig en vriendelijk zeggen dat het misschien wel handig is om ooit een keer naar de DA te gaan, maar soms is het nodig om wat duidelijker te zijn. Dan gaat het moeilijk om het aardig te houden. Maar schelden is idd niet nodig, vind ik
Fiffill schreef:Geit kan prima een 'scheldwoord' zijn vind ik... ligt er maar net aan hoe je het gebruikt. Als ik jou een oliedomme makreel noem is dat ook niet heel erg vriendelijk.
chelle_dora schreef:Fiffill schreef:Geit kan prima een 'scheldwoord' zijn vind ik... ligt er maar net aan hoe je het gebruikt. Als ik jou een oliedomme makreel noem is dat ook niet heel erg vriendelijk.
Nee klopt :p Maar dan moet je dus weer helemaal naar de context gaan kijken, om erachter te komen of het direct 'schelden' is of niet. Ik kan iemand ook een 'gebakkie' noemen. Kan ik voor de leuk zeggen, of omdat ik iemand echt een schuimpie vind ( mooi man die woorden), hoe bepaal je dan of er uitgescholden wordt of niet? Waar ga je dan de grens trekken? En moeten we dan politie agentjes op bokt zetten om te controleren of iedereen lief doet naar elkaar?