Volwassenen die kinderen onderuithalen op Bokt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 00:47

Vaak hebben de mensen die in zulke topics reageren als jong volwassenen en "de volwassenen" geen pony gekregen in hun jeugd. Denk dat daar een frustratie in zit maar ben daar wel wat voorzichtig in omdat ik niet door een beeldscherm heen kan kijken.

Snap werkelijk niet waarom mensen die volwassen zouden moeten zijn kinderen gaan behandelen als volwassenen omdat ze hun topic op de "verkeerde" plaats zouden hebben gezet.

Verder snap ik niet dat zoveel mensen negatief zijn over bokt en bokt zo negatief en lelijk vinden maar hier evenwel dagelijks komen. Contradictio.....?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 00:51

Jammer dat iedereen zo druk is met haar/zijn eigen mening.
Ik heb voorstellen genoeg gedaan die allemaal genegeerd zijn dus ga een andere muur zoeken om tegen te praten, eentje waar wellicht wel een gaatje in te vinden is.
Succes allemaal met de tweestrijd.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-14 01:04

@Quartel: Jouw voorstel om scherper te modereren is wel degelijk aangehaald en op gereageerd, maar was volgens de betreffende mod niet haalbaar. Wellicht heb ik een andere suggestie van je gemist? Ben daar overigens wel benieuwd naar.

Ik denk dat het enige wat iets kan uithalen het temmen is op bepaalde berichten. Als er vaak genoeg op dezelfde personen getemd wordt, zal het mod team met sancties moeten komen. Het pesten van kinderen (en pesten in het algemeen ) op Bokt zou imo hard mogen worden aangepakt.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 01:09

Ik doelde niet op de mod maar op een oplossing vinden hier met elkaar.
Maar eerlijk???
Ik zie alleen maar mensen tegen elkaar op bieden en juist dat zou je hier niet verwachten.
Maar zoals ik al zei.......ik heb er een totaal andere kijk op.....ik denk graag in oplossingen en niet in wie er nou gelijk heeft.
Als ik daar alleen in sta dan doe ik wat iedere volwassene in een jeugd topic zou moeten doen........en dan ook nog het liefst zonder geruzie.

Cinderella

Re: Volwassenen die kinderen onderuithalen op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 02:52

Ik vind dat je wel een punt hebt quartel. De moderators kunnen niet altijd overal bijzijn. De boktgebruikers zouden een front moeten vormen, om het zo maar te noemen. Niet om iemand persoonlijk aan te vallen, maar om duidelijk te maken dat het klaar is met dat soort reacties. Dan kan een topic fatsoenlijk lopen, worden er geen mensen gekwetst en blijven ruzies hopelijk achterwege. De vraag is hoe dat te realiseren?

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 06:03

MyHorseGirl schreef:
Snap het probleem, maar het komt denk ik ook grotendeels door alle onzin topics die penny's/kleine kinderen aanmaken en er gewoon niks van begrijpen. Het komt me af en toe ook wel mijn neus uit als er weer door een meisje van pak 'm beet 12 jaar wordt gevraagd wat een shetlander kost, ze een pony af wil dwingen bij haar ouders en hoe ze dit moet doen, hoe ze een shetlander moet beleren en weet ik het. Af en toe is het ook wel eens klaar en naar mijn mening zijn er te veel van dit soort topics op bokt. Dat vind ik ook zonde. De enkele 12-jarige die er dan tussen zit die het wel goed bedoelt, wordt hierdoor dan ' onderuitgehaald'. Jammer, maar ook niet heel onbegrijpelijk. Zelf reageer ik dan ook niet al te serieus. Het zijn dus niet alleen bokkers die hier van 'genieten' (er zullen er vast wel mensen bij zijn die hier wel van genieten), maar er gewoon klaar mee zijn om topic nummer 3421 over of je een shetlander kunt onderhouden voor 50-100 euro per maand.

Bovendien worden (vind ik) een aantal kinderen echt onwijs brutaal. Dit zijn niet alleen kinderen van 12, maar ook van 16. Als er dan wel eens serieus wordt ingegaan op een hulpvraag van een jonger kind, dan worden ze wel afgebrand door TS zelf.

Waarom worden kinderen altijd penny's genoemd?
Hier kan ik me boos op maken, je bent zelf ook jong geweest. Toch?
Als het je het zo vervelend vind, reageerd dan niet op zo'n topic en klik het dan weg.
Die kinderen zijn van geen kwaad bewust,

Herman97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 06:52

Ik ben het er ook helemaal mee eens, alleen zul je die mensen die zulke jonge kinderen afbranden hier in dit toppic niet vinden want ze lezen het wrs niet eens.
Er stond ook een pony te koop. Aangeboden door een 12 jarig meisje in overeenstemmeing met haar moeder omdat zij de pony het beste kent. Op de advertentie komt alleen maar kritiek.
Jongens word eens wakker en laat iedereen jn zijn of haar waarde. Ik vind het gewoon weg niet kunnen dat mensen zich er schuldig aan maken om zulke kids de grond in te trappen ....

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 07:46

xSlvna schreef:
Ik moet best lachen om de reactie(s) van KimD. Het gros van de 14/15 jarige heeft meer sekspartners gehad dan levensjaren (vooral in Kerkrade) en dan mogen ze niet op bokt, serieus? _O-

Ik vraag me overigens ook af wat voor topics je leest, heb nog nooit een (jonge) bokker asociaal zien doen.

Overigens is een deel van de 18+ers hier vreselijk asociaal en onvolwassen, moeten we bokt daar ook maar voor afschermen? En in het echten leven ook, bepaalde leeftijden verbannen...

Dit is net zo'n kinderachtige reactie. Een woonplaats heeft daar vrij weinig mee te maken. ;) Wat jij doet in je dagelijks leven moet je helemaal zelf weten maar tot ik 14/15 was, dus bijna zo'n 10 jaar geleden had ik vrij weinig op Internet te zoeken. Ja op spele.nl inderdaad en dan via MSN een uurtje chatten met vrienden, voor de rest was ik altijd buiten te vinden of bij vrienden, niet achter een PC.

Mijn oppaskinderen zijn 9, 8 en 5. Ze hebben geen PC in huis en pas sinds vorig jaar een Wii, waarom? Hun ouders vinden het ontzettend belangrijk dat ze zich sociaal ontwikkelen en leren dat er ook andere dingen zijn om zich te vermaken dan TV, computer en dat soort rommel. Mijn oudste oppaskind is dan ook vaak te vinden op de manege of bij mijn paarden. De ouders zijn niet van plan dit te veranderen tenzij dit nodig is. Vind ik geweldig, die kinderen zijn ook lang niet zo asociaal als die wat wel op Internet zitten, want de meeste kinderen zijn gewoon hondsbrutaal. (Dat overigens verder gaat dat het Internet, als ik soms hoor wat kinderen tegen hun ouders zeggen in de winkel.)

Dat iemand fel reageert komt vaak omdat iemand niet een twee drie in de gaten heeft Hoe oud zo'n kind is. Wellicht is het een idee om de leeftijd balk onder de avatar te doen?

Een afgeschermd gedeelte is niet verkeerd, kinderen hoeven niet overal aan blootgesteld te worden.

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 07:56

Dit is de cultuur van bokt. Die verander je alleen door de enkelen die zo reageren tegengas te geven met goede argumenten, zodat de ts zich geholpen voelt en hopelijk leren degenen die zo reageren dat het ook anders (en het gedrag niet overgenomen wordt door anderen die denken dat het"normaal"is om zo te reageren).

Mods kunnen wel berichten verwijderen, maar geen cultuur veranderen, dat kunnen we alleen zelf

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 08:11

Helaas wordt er niet alleen naar kinderen asociaal gereageerd maar ook regelmatig naar volwassenen. En eerlijk is eerlijk ik vind het bij bepaalde onderwerpen ook erg lastig om (naar volwassenen) netjes te reageren, zeker als de gemoederen hoog oplopen in een topic. Naar kinderen ben ik (zover ik weet) wel altijd netjes.

Ik denk dat als je weet dat je moeite hebt om op een belaald topic vriendelijk te reagerrn, voor wat voor reden dan ook, je wellicht beter niet kunt reageren. Dat probeer ik sinds kort zelf ook, want ik merk dat ik er zelf ook last van heb als ik heftig heb gereageerd. En dat is denk ik voor niemand leuk

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 08:33

Santos_05 schreef:
Dit is de cultuur van bokt. Die verander je alleen door de enkelen die zo reageren tegengas te geven met goede argumenten, zodat de ts zich geholpen voelt en hopelijk leren degenen die zo reageren dat het ook anders (en het gedrag niet overgenomen wordt door anderen die denken dat het"normaal"is om zo te reageren).

Mods kunnen wel berichten verwijderen, maar geen cultuur veranderen, dat kunnen we alleen zelf

Amen _/-\o_

Alleen met tegengas kweek je ruzie tenzij je het eens op een andere manier aan pakt.
Maar daarvoor moeten wij alle neuzen wel dezelfde kant op zetten anders gaan we het doel voorbij.
Is dat haalbaar hier?? Alle neuzen dezelfde kant op??

Als ik over straat loop en in mijn omgeving kijk zie ik ook kinderen die ik het liefst een draai om hun oren zou geven. Afschuwelijk grote monden en 24/7 wangedrag dus ik snap sommige reacties echt wel heel goed.
Het makkelijkste voor mij is om dat te denken dat het gewoon een rotkind is en klaar. Maar, als je ze beter gaat leren kennen en hun situatie beter kan bekijken en je ziet hoe of ze leven dan is hun gedrag ook vaak wel te verklaren. En of dat nog niet rot zat is voor dat kind ga ik hem ook nog eens af lopen blaffen........en dan heeft dat kind helemaal geen openingen meer om ander gedrag te laten zien. En dat maakt dan mijn afblaffen enorm kansloos ook al is dat een natuurlijke reactie .En dat kind gaat er ook niet beter van worden.

Ik heb aan mezelf kunnen zien dat het bij volwassenen niets anders werkt als bij de kids.
Als ik ergens voor ga dan ga ik er ook helemaal voor, wat betekend dat als ik uit wil halen ik mezelf ook daar niet in afrem. Als de situatie maar rot genoeg is kan je als groot mens ook zomaar even veranderen in een heel naar ding. Laten we eerlijk zijn....iedereen kent dat toch wel?
En ga je mij op zo een moment op mijn vingers tikken dan ontploft mijn lontje zeker.

Pas als je openingen aan bied en iemand een kans geeft om zelf tot inkeer te komen veranderd er iets.

Annyway.......ik stel voor dat wij elkaar via dit topic op de hoogt brengen van wangedrag in welk topic dan ook die we zien en gelijk een gast/slotje aan vragen. Dan is er wat ruimte en rust om te kunnen bedenken of dat alles misschien niet een reden zou kunnen hebben.

Ik denk niet dat dit de cultuur is van bokt maar van de mensen op bokt en de slechte tijden van nu.
De rotte appels daar gelaten want die zijn er ook natuurlijk.......maar daar kom je pas achter als je er meer van weet.

Het zou een begin kunnen zijn in een verandering....kost wat moeite maar dan heb je ook wat.
Maar dat lukt niet met 3 man.........

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 08:39

Het klopt wat je zegt Quartel, maar het is (netjes gezegd of afgeblaft) vaak waar wat volwassenen zeggen. Dus je kunt het niet altijd tegen spreken met argumenten, ze hebben vaak gelijk. Het enige wat je dan nog kunt doen is melden dat het ook een toontje lager had gekund.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 08:52

volwassenen hebben ook niet altijd gelijk........soms kom je jongeren tegen die helemaal zo verkeerd niet denken hoor. Dat is meer een zaak van het hebben van verschillende meningen.
Zoals ik er nu in sta zou ik dan als jongere gerust durven zeggen van joh.......ik snap je mening en ik ga het overwegen maar had het fijner gevonden als je dat minder fel zou brengen.
Ieder verhaal heeft nu eenmaal twee kanten.....kom je er niet uit dan is het wellicht fijn als je iemand van hier kan benaderen misschien. Of anders een mod vragen of die mee kan kijken. Er zijn denk ik bijna altijd wel oplossingen te bedenken en als dat niet lukt kan je altijd nog op de persoon in kwestie temmen met je verhaal er bij. Alleen met direct boos terug reageren word het vaak alleen maar erger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 09:01

Ik heb niet alles even goed onthouden want ik heb veel gelezen op m'n mobiel. Quartel, volgens mij had jij wat gezegd over 'met z'n allen een front vormen' toch? Dus met zijn allen eigenlijk preventief ingrijpen als een moderator bezig is om het topic toch in goede banen te lijden.

Daar ben ik hélemaal voor, begrijp me niet verkeerd. Maar weet je hoeveel opmerkingen er dan zijn met 'oh oh, de bokt politie!' 'dan ga je toch temmen' 'tem gewoon' 'er komt heus wel een moderator, dat hoef jij niet te doen'.. Ik zou het een heel top idee vinden, maar dan heb je altijd nog bokkers (niet alleen volwassenen, ook de kinderen dus weer) die daar dan alsnog weer vervelend op moeten doen. Dan krijg je dus een discussie tussen volwassenen die totaal misplaatst is.

Het wordt vaak wel geprobeerd hoor, om op die manier een discussie terug te dringen maar er zijn helaas een hoop koppige bokkers.. Zou het aan het paardenvolk liggen? :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 09:09

quartel schreef:
volwassenen hebben ook niet altijd gelijk........soms kom je jongeren tegen die helemaal zo verkeerd niet denken hoor. Dat is meer een zaak van het hebben van verschillende meningen.
Zoals ik er nu in sta zou ik dan als jongere gerust durven zeggen van joh.......ik snap je mening en ik ga het overwegen maar had het fijner gevonden als je dat minder fel zou brengen.
Ieder verhaal heeft nu eenmaal twee kanten.....kom je er niet uit dan is het wellicht fijn als je iemand van hier kan benaderen misschien. Of anders een mod vragen of die mee kan kijken. Er zijn denk ik bijna altijd wel oplossingen te bedenken en als dat niet lukt kan je altijd nog op de persoon in kwestie temmen met je verhaal er bij. Alleen met direct boos terug reageren word het vaak alleen maar erger.

Is ook absoluut waar, maar vaak zijn dat ook de jong volwassenen en niet de echte kinderen om het zo maar even te noemen. Modjes hebben het vaak ontzettend druk en kunnen niet direct ingrijpen, ik heb namelijk al een paar keer een mod een PB gestuurd met imo een dringend onderwerp, helaas duurde het nog bijna 12 uur tot een antwoord. Toen ik de PB stuurde waren de desbetreffende modjes online. Maar zij hebben buiten bokt uiteraard ook een leven en dat is ze ook niet kwalijk te nemen! :n Die reacties wat Chelle_Dora noemt moet je dan maar voor lief nemen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 09:13

Ik denk dat in desbetreffende topics er gewoon (verschillende) mensen moeten wijzen op het feit dat het om een kind gaat en het mensen zou sieren wat vriendelijker te reageren

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 09:14

Helemaal geen discussies is ook een illusie hoor.
Er zal altijd wel ergens iets aan de hand zijn.......
Het is dan ook echt geen makkelijk onderwerp.
Maar als we er voor gaan kunnen we toch gewoon kijken wat wel en niet werkt?
Er zal ook niet voor ieder geval een oplossing te vinden zijn........nou, ok dan.....
Het zij zo......maar wellicht dat het in de loop van de tijd wat minder vaak voor gaat komen.
Niet geschoten is altijd mis toch?
En zolang er niks gedaan word veranderd er zeker niks.

Als mods niet reageren dan zullen ze vast ergens mee druk zijn.......maar als er meerdere verzoeken komen gaat de melding vast meer opvallen.....maar daarvoor zullen we ook weer met elkaar moeten handelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 09:15

Ik kan me wel aan topic's van kinderen ergeren als het een vraag is waar al duizenden topic's over zijn. Denk aan 'hoeveel kost een paard?', 'hoe haal ik mijn ouders over om een pony te kopen' of 'hoe krijg ik mijn paard aan de teugel'.

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 09:19

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 22-08-24 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 09:27

Zoals ik al zei........ieder geval is weer anders, ik kan er ook genoeg opnoemen waar ik me boos om maak.
Alleen lost het niks op.
Als we er wat mee willen dan gaat alleen maar hier de discussie aangaan ook niet werken.
Dan zullen we gewoon echt wat moeten gaan doen.

Maar dan op een manier die niet nog meer agressie gaat geven.

Ik wil het wel een poging geven.......maar in mijn eentje is dat ook kansloos

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 09:28

[***] schreef:
Ik kan me wel aan topic's van kinderen ergeren als het een vraag is waar al duizenden topic's over zijn. Denk aan 'hoeveel kost een paard?', 'hoe haal ik mijn ouders over om een pony te kopen' of 'hoe krijg ik mijn paard aan de teugel'.

Ik ook. En dat is waarom ik ook in het topic heb gereageerd dat TS hier aanhaalt.
Niet om TS de grond in te boren, maar ik vind het gewoon onverantwoord om een meisje van 11 jaar de verantwoordelijkheid over 2 paarden te geven. Waarom? Omdat ik uit eigen ervaring weet hoe ik met bijrijdpaarden was. En omdat ik weet dat je op die leeftijd lang niet genoeg weet om zelf paarden te onderhouden. Papa mag dan nog zo veel dieren hebben, maar minstens 2 paarden op 20 vierkanten meter grond, verteld mij dat er weinig verstand van paarden aanwezig is.
Meisje is dan afhankelijk van een bijrijder 2 dagen in de week (en dan om de week, dus de ene week 2 keer, de andere week niet) , 3 dagen komt er niemand. Een meisje van 11 mag nog zo veel op Bokt rond hangen en lezen, maar wie zegt dat zij weet wat ze moet doen als haar paard koliek heeft? Wie zegt dat ze het uberhaupt zou herkennen?
Ik heb ook zo'n tijd gehad dat ik een eigen paard wou. Heb jaren de oren van mijn ouders hoofd af gezeurd om een eigen paard. Hier is ook de ruimte, en ongetwijfeld ook het geld. Alles is er. Maar tijd spelt ook een rol. En om eerlijk te zijn, ben ik nu blij dat ik geen eigen paard heb, en het nog altijd heerlijk heb met bijrijdpaarden, en weet ik het allemaal. Heerlijk om als je echt wat voor school moet doen, dat je kan zeggen, joh zullen we een dagje ruilen? Ik moet ECHT wat aan school doen.

Reacties als de mijne zijn lang niet altijd rot bedoeld, al komen ze ongetwijfeld wel zo over. -O-

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 09:29

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 22-08-24 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 09:31

[***] schreef:
quartel schreef:
Zoals ik al zei........ieder geval is weer anders, ik kan er ook genoeg opnoemen waar ik me boos om maak.
Alleen lost het niks op.
Als we er wat mee willen dan gaat alleen maar hier de discussie aangaan ook niet werken.
Dan zullen we gewoon echt wat moeten gaan doen.

Maar dan op een manier die niet nog meer agressie gaat geven.

Ik wil het wel een poging geven.......maar in mijn eentje is dat ook kansloos

Ik wil ook een poging geven. Vind het jammer dat mensen gewoon bang zijn om iets te zeggen! Dat is toch geen communiceren...

SUPER *\o/* ......ik hoop dat er meer zijn die zich in willen zetten.....wie weet komen we dan nog ergens

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 09:32

quartel schreef:
[***] schreef:

Ik wil ook een poging geven. Vind het jammer dat mensen gewoon bang zijn om iets te zeggen! Dat is toch geen communiceren...

SUPER *\o/* ......ik hoop dat er meer zijn die zich in willen zetten.....wie weet komen we dan nog ergens

Hoe wil je het precies gaan aanpakken..?
+1

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 09:33

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 22-08-24 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt