Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MyHorseGirl schreef:Snap het probleem, maar het komt denk ik ook grotendeels door alle onzin topics die penny's/kleine kinderen aanmaken en er gewoon niks van begrijpen. Het komt me af en toe ook wel mijn neus uit als er weer door een meisje van pak 'm beet 12 jaar wordt gevraagd wat een shetlander kost, ze een pony af wil dwingen bij haar ouders en hoe ze dit moet doen, hoe ze een shetlander moet beleren en weet ik het. Af en toe is het ook wel eens klaar en naar mijn mening zijn er te veel van dit soort topics op bokt. Dat vind ik ook zonde. De enkele 12-jarige die er dan tussen zit die het wel goed bedoelt, wordt hierdoor dan ' onderuitgehaald'. Jammer, maar ook niet heel onbegrijpelijk. Zelf reageer ik dan ook niet al te serieus. Het zijn dus niet alleen bokkers die hier van 'genieten' (er zullen er vast wel mensen bij zijn die hier wel van genieten), maar er gewoon klaar mee zijn om topic nummer 3421 over of je een shetlander kunt onderhouden voor 50-100 euro per maand.
Bovendien worden (vind ik) een aantal kinderen echt onwijs brutaal. Dit zijn niet alleen kinderen van 12, maar ook van 16. Als er dan wel eens serieus wordt ingegaan op een hulpvraag van een jonger kind, dan worden ze wel afgebrand door TS zelf.
xSlvna schreef:Ik moet best lachen om de reactie(s) van KimD. Het gros van de 14/15 jarige heeft meer sekspartners gehad dan levensjaren (vooral in Kerkrade) en dan mogen ze niet op bokt, serieus?
Ik vraag me overigens ook af wat voor topics je leest, heb nog nooit een (jonge) bokker asociaal zien doen.
Overigens is een deel van de 18+ers hier vreselijk asociaal en onvolwassen, moeten we bokt daar ook maar voor afschermen? En in het echten leven ook, bepaalde leeftijden verbannen...
Santos_05 schreef:Dit is de cultuur van bokt. Die verander je alleen door de enkelen die zo reageren tegengas te geven met goede argumenten, zodat de ts zich geholpen voelt en hopelijk leren degenen die zo reageren dat het ook anders (en het gedrag niet overgenomen wordt door anderen die denken dat het"normaal"is om zo te reageren).
Mods kunnen wel berichten verwijderen, maar geen cultuur veranderen, dat kunnen we alleen zelf
quartel schreef:volwassenen hebben ook niet altijd gelijk........soms kom je jongeren tegen die helemaal zo verkeerd niet denken hoor. Dat is meer een zaak van het hebben van verschillende meningen.
Zoals ik er nu in sta zou ik dan als jongere gerust durven zeggen van joh.......ik snap je mening en ik ga het overwegen maar had het fijner gevonden als je dat minder fel zou brengen.
Ieder verhaal heeft nu eenmaal twee kanten.....kom je er niet uit dan is het wellicht fijn als je iemand van hier kan benaderen misschien. Of anders een mod vragen of die mee kan kijken. Er zijn denk ik bijna altijd wel oplossingen te bedenken en als dat niet lukt kan je altijd nog op de persoon in kwestie temmen met je verhaal er bij. Alleen met direct boos terug reageren word het vaak alleen maar erger.
[***] schreef:Ik kan me wel aan topic's van kinderen ergeren als het een vraag is waar al duizenden topic's over zijn. Denk aan 'hoeveel kost een paard?', 'hoe haal ik mijn ouders over om een pony te kopen' of 'hoe krijg ik mijn paard aan de teugel'.
[***] schreef:quartel schreef:Zoals ik al zei........ieder geval is weer anders, ik kan er ook genoeg opnoemen waar ik me boos om maak.
Alleen lost het niks op.
Als we er wat mee willen dan gaat alleen maar hier de discussie aangaan ook niet werken.
Dan zullen we gewoon echt wat moeten gaan doen.
Maar dan op een manier die niet nog meer agressie gaat geven.
Ik wil het wel een poging geven.......maar in mijn eentje is dat ook kansloos
Ik wil ook een poging geven. Vind het jammer dat mensen gewoon bang zijn om iets te zeggen! Dat is toch geen communiceren...