Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Muppett schreef:Ooit heb ik een topic aangemaakt met de vraag wat een goed biotinesupplement was. Ik kreeg meteen een hele brigade natuurlijk bekappen fans over me heen. Ik moest meteen de ijzers onder de hoeven vandaan halen. Toen ik zei dat ik geen zin had om mijn paard wekenlang op rust te moeten zetten (terwijl het net lekker ging!) wegens zere, blote voeten was ik een egoïst.
Wat dat aangaat mag het ook wel andersom respectvoller
Maartje1990 schreef:Ik ben dus niemand anders aan het bespreken, ik ben de negatieve reacties die op bokt richting NB'erst worden geplaatst aan het bespreken.
Zoolgangster schreef:Muppett schreef:Ooit heb ik een topic aangemaakt met de vraag wat een goed biotinesupplement was. Ik kreeg meteen een hele brigade natuurlijk bekappen fans over me heen. Ik moest meteen de ijzers onder de hoeven vandaan halen. Toen ik zei dat ik geen zin had om mijn paard wekenlang op rust te moeten zetten (terwijl het net lekker ging!) wegens zere, blote voeten was ik een egoïst.
Wat dat aangaat mag het ook wel andersom respectvoller
![]()
Inderdaad... zo kan ik me ook voorbeelden herinneren uit eerdere topics. En weet ik dat alleen al daarom veel mensen geen trek meer hebben in tips van NB-ers...
De NB-ers begonnen met mensen de grond intrappen!
En nee, natuurlijk is niet iedere NB-er zo, maar de NB-ers die wèl zo deden hebben het verpest.
Billy schreef:Zoek het woord grapje eens op in je woordenboek![]()
Maar goed, het komt wel voort uit het feit dat ik me ook regelmatig erger aan de kruistocht die jij op bokt voert. Dan kun je het voor jouw gevoel nog zo respectvol omschrijven, het ffeit dat jij je opvattingen te pas en vooral te onpas blijft opdringen, getuigt van een behoorlijke mate van disrespect voor mensen die er anders over denken dan jij.
Thioro schreef:En wie is de vakvrouw/man?
Iemand die een dagcursusje gedaan heeft en wat boeken gelezen heeft is het voor mij dus per definitie niet.
Magrathea schreef:Paarden buiten of niet is niet vergelijkbaar met dit, je paard sociaal contact ontnemen is heel wat anders dan luisteren naar een vakman/vrouw
Pearlx schreef:Dat zal altijd zo blijven op bokt en ieder ander forum. In het speciaal wanneer je zegt "ik wil geen commentaar op ......." dan kun je juist op de eerste pagina al meerdere reacties verwachten over dat onderwerp.
CrazyCat schreef:@pmarena: zeer goed verwoord en ik ben het helemaal met je eens. Ik hou zelf alleen niet van ongevraagd advies. Als iemand in een topic al aangeeft geen interesse te hebben dan neem ik echt de moeite niet om te proberen die persoon te overtuigen. Dat zal dan wel ervaring zijn, want het heeft nog nooit gewerkt.
Zo heb ik al jaren last van mensen die je gaan proberen te overtuigen dat je ijzers nodig hebt hier in de bergen. Als ik dan aangeef dat ik mijn redenen heb om absoluut geen ijzers te willen drammen ze ook vaak door en dat vind ik me toch irritant. Dat doe ik dus andersom ook niet.
Goed voorbeeld doet volgen en als mensen vragen om informatie dan leg ik ze met alle liefde mijn standpunt en beweegredenen uit.