Ketaki, ik hou de eer aan mezelf. Ik heb in dat topic niet gereageerd. Iets met een ezel en een steen. Ik zal de ezel wel zijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hanmar schreef:cp122; zaken kunnen veranderen. Dat het team in het verleden (ik was toen overigens nog geen mod) er 'minder heilig' over was betekent niet dat wij daar nu toch ineens uitspraken over doen. De huidige afspraak geldt nu, dat wij er geen uitspraken over doen. Dat is geen 'bullshit'. Dat zijn de regels.
GamblersCup schreef:Hanmar schreef:echter, over sommige zaken kunnen we in hoedanigheid als moderator geen uitspraken doen. Dat betekent niet dat wij iets negeren.
Lente, niemand heeft gezegd dat wij al dan niet 'weigeren' of vergeten posts onder de loep te nemen. Feit blijft echter dat er geen uitspraken over sancties gedaan zullen worden.Lente schreef:Maar als er niets gebeurd met posts die veel mensen dwars zitten dan denk ik dat je onrust kweekt bij je gebruikers.
Twee dingen dus, die tegenover elkaar staan. De gebruikers van dit forum hebben het idee dat deze bokker alles mag en kan maken, dat er geen moer door jullie gedaan wordt. Aan de andere kant mogen jullie geen uitspraken over sancties (triest eigenlijk, op een publiek forum, kindercreche) doen. Dan zoeken jullie daar maar een oplossing voor. Daar zijn jullie voor. Zodat de gebruikers, waar het forum door loopt en waarvoor het bedoeld is, zich weer prettig kunnen voelen. Want we hebben het hier niet over 1 bokkertje, we hebben het hier over een hele grote groep die zich onprettig en beledigd, persoonlijk aangevallen voelt door een specifieke bokker. Deze grote groep gebruikers maar gewoon negeren is NIET de manier.
Tieneke schreef:Hanmar, die afspraak was er toen in het team ook. Die regel was er toen ook. Ik was toen (of toch zeker bij 1 of 2 keer) overigens wel mod. Zeg dan niet dat het nooit gebeurt.
Ketaki, ik hou de eer aan mezelf. Ik heb in dat topic niet gereageerd. Iets met een ezel en een steen. Ik zal de ezel wel zijn
cp112 schreef:DeHP schreef:Ik heb het betreffende topic niet gelezen, maar van wat ik hier lees concludeer ik dat er een bokker is die stelselmatig een bepaalde groep beledigd. Hij doet dit alleen op zo'n manier dat het zijn mening is en hij er niemand persoonlijk mee aanvalt.
Dat is dus volgens de bokt regels. Je mag je mening uitspreken zonder mensen persoonlijk aan te vallen.
Daarom mogen zijn posts dus ook blijven staan.
Een grote groep bokkers vindt gaat niet mee in zijn mening en valt hem er persoonlijk op aan. Dat mag volgens de boktregels dan weer niet. Je moet op de bal spelen en niet op de man.
Dit is volgens mij de reden dat de posts van de beledigde bokkers wel verwijderd worden en de post van deze man niet.
Vrij simpel is het dus een kwestie van regels toepassen en geen vorm van de hand boven het hoofd houden.
(al kan ik mij voorstellen dat het voor sommige mensen wel zo voelt. Probeer dan ook in een discussie nooit persoonlijk te worden en zodra je merkt dat het je toch te veel aangrijpt sluit dan gewoon het topic of negeer de onruststoker.)
Citaat:
Uit ervaring blijkt dat een hele kleine groep gebruikers veel overlast voor anderen kan veroorzaken, zonder daarbij bovenstaande gedragsregels te overtreden. Maar ook zonder te schelden, grof of beledigend te reageren kan er voor gezorgd worden dat - kort gezegd - de sfeer op Bokt flink verziekt raakt.
...
Het is op Bokt dan ook niet toegestaan om je zodanig te gedragen dat je het plezier van andere mensen verpest. Het hinderen van discussies, storend aanwezig zijn op het forum of andere bezoekers lastig vallen met overtuigingen of stokpaardjes kan uiteindelijk tot uitsluiting leiden. Wees niet die ruiter die de rijbaanregels negeert en zo de les voor alle anderen in de bak verstoort.
Voorbeelden van dit soort gedrag zijn:
Het blijven hameren op jouw mening, jouw overtuiging, jouw stokpaardje, zeker waar dit niet relevant is;
Discussiepartners uitlokken en uitdagen;
Onaangepast gedrag: continu zuigend, hautain, betweterig, arrogant, et cetera aanwezig zijn
cp112 schreef:Hanmar schreef:cp122; zaken kunnen veranderen. Dat het team in het verleden (ik was toen overigens nog geen mod) er 'minder heilig' over was betekent niet dat wij daar nu toch ineens uitspraken over doen. De huidige afspraak geldt nu, dat wij er geen uitspraken over doen. Dat is geen 'bullshit'. Dat zijn de regels.
Zoals ik dus al zei, de regels die meneer contstant overschrijdt en waar niks aan gedaan wordt. Zo heilig zijn jullie regeltjea dus blijkbaar niet?
Hanmar schreef:cp112 schreef:
Zoals ik dus al zei, de regels die meneer contstant overschrijdt en waar niks aan gedaan wordt. Zo heilig zijn jullie regeltjea dus blijkbaar niet?
Maar wie zegt nu precies, dat er niets mee gedaan wordt? Ik heb meerdere malen aangegeven dat:
a) Het topic onder een vergrootglas ligt; overleg moet worden gepleegd in complexe situaties als deze
b) Wij geen uitspraken over sancties doen; niet dat er geen sanctie is uitgedeeld, niet dat er wel een sanctie is uitgedeeld. Dat er niets gedaan is of wordt is jullie uitspraak en niet die van het team.
Hanmar schreef:Maar wie zegt nu precies, dat er niets mee gedaan wordt? Ik heb meerdere malen aangegeven dat:
a) Het topic onder een vergrootglas ligt; overleg moet worden gepleegd in complexe situaties als deze
b) Wij geen uitspraken over sancties doen; niet dat er geen sanctie is uitgedeeld, niet dat er wel een sanctie is uitgedeeld. Dat er niets gedaan is of wordt is jullie uitspraak en niet die van het team.
Lente schreef:Even voor de goede orde; ik heb niks tegen het team maar ik ben wel erg kritisch. Ik denk ook dat dat mag in een situatie als deze.
En persoonlijk denk ik ook dat een weloverwogen reactie van een hoofdmod of het beheer in deze meer zoden aan de dijk zet dan reacties van iemand die nog niet zo gek lang mod is. Niets persoonlijks tegen jou Hanmar, absoluut niet, maar bij deze mate van kritiek vanuit de gebruikers Steven je anders toch al gauw af op cirkeltjespraten met het onvermijdelijke slotje voor overleg tot gevolg waarna de boel helemaal explodeert.
Dus graag van een hoofdmod of beheer een inhoudelijke reactie op de kritiek die aangedragen wordt. Niet over de al dan niet opgelegde sanctie van deze gebruiker, maar wel over de gang van zaken en of er een oplossing te verzinnen is voor het gevoel van onveiligheid wat er heerst bij de gebruikers.
GamblersCup schreef:Hanmar schreef:Maar wie zegt nu precies, dat er niets mee gedaan wordt? Ik heb meerdere malen aangegeven dat:
Het gaat er om dat deze grote groep gebruikers het gevoel heeft dat er geen reet mee gedaan wordt, omdat (even op jouw maniertje):
a) zijn klöte opmerkingen blijven staan. Al twee jaar.
b) er geen mod opmerking in de topics te vinden zijn om te waarschuwen
c) meneer gewoon doorgaat
Die groep gebruikers die zich niet prettig voelt, beledigd wordt en in de grond getrapt door deze specifieke bokker, wordt dus wel degelijk genegeerd. Ik denk niet dat dat de bedoeling is.
cam schreef:Gini schreef:Ik quote even een stukje uit de Boktregels. Ik hoop dat de moderators met betreffende bokker in het achterhoofd dan begrijpen waar de meesten hier op doelen:
Uit ervaring blijkt dat een hele kleine groep gebruikers veel overlast voor anderen kan veroorzaken, zonder daarbij bovenstaande gedragsregels te overtreden. Maar ook zonder te schelden, grof of beledigend te reageren kan er voor gezorgd worden dat - kort gezegd - de sfeer op Bokt flink verziekt raakt.
...
Het is op Bokt dan ook niet toegestaan om je zodanig te gedragen dat je het plezier van andere mensen verpest. Het hinderen van discussies, storend aanwezig zijn op het forum of andere bezoekers lastig vallen met overtuigingen of stokpaardjes kan uiteindelijk tot uitsluiting leiden. Wees niet die ruiter die de rijbaanregels negeert en zo de les voor alle anderen in de bak verstoort.
Voorbeelden van dit soort gedrag zijn:
Het blijven hameren op jouw mening, jouw overtuiging, jouw stokpaardje, zeker waar dit niet relevant is;
Discussiepartners uitlokken en uitdagen;
Onaangepast gedrag: continu zuigend, hautain, betweterig, arrogant, et cetera aanwezig zijn
Maar mod waarom reageren jullie niet op deze post. Dit is wat we allemaal ervaren in de posten van de bokker die wij hier niet zullen noemen.