Lalidan schreef:Inmiddels gaan we met deze discussie een andere kant op, en dat maakt mij eigenlijk heel nieuwsgierig: Degene die het hebben over inconsequent en meten met twee maten, denken jullie echt dat Bokt er leuker van wordt als we een wetboek maken en elke regel tot op de letter op elk topic toepassen? Of zou bokt leuker zijn als er per situatie gekeken wordt, niet zozeer of er een regel overtreden wordt, maar of er een regel overtreden wordt waarbij het nodig is om op te treden, om welke reden dan ook? Gewoon, met de regels als richtlijnen. Met als gevolg dat er dan inderdaad veel ruimte blijft voor interpretatie, verschil van mening (ook onder de mods) en discussie? Maar ook met als gevolg dat veel dingen gewoon wél kunnen, die misschien heel strikt genomen niet kunnen of, als je de regels dicht gaat timmeren, niet meer kunnen?
Ik snap het punt wat jij aanhaalt.
Het probleem vind ik alleen dat je alle bokkers gelijk moet trekken.
Er word bijvoorbeeld een topic geopend over een gestolen paard.
Topic word gesloten en er word doorverwezen na het centrale topic (waar je niets aan hebt, want wie kijkt daar nog??)
Terwijl een paar dagen daarna een ander gestolen paard groots uitgelicht staat op de voorpagina, namelijk als voorpagina nieuws.
Ik kan mij wel indenken dat je als ts van het eerste topic daar niet blij mee bent omdat jij jouw gestolen paard ook terug wil en ergens in een verdomhoekje bent gestopt (centrale topic).
Op zo'n moment vind ik het meten met 2 maten wat toch wel oneerlijk is.
Wat betreft het topic wat er word aangehaald in de topicstart.
Ts word toch een beetje zwart neergezet (nee, niet letterlijk, maar ik kan mij wel indenken dat dat zo op haar overkomt). En de argumentatie is als volgt: prive communicatie mag niet openbaar genaakt worden.
Dat vind ik gewoon een rare reden, want dat gebeurd zovaak in topics.
Nogmaals, ik benadruk in mijn vorige post nog dat ik niet vind dat het door mij aangehaalde topic op slot moet. Maar dat ik vind dat het een kulreden is die gegeven word.