Hoe wordt de 'nieuwswaarde' van berichten bepaald?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DeHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 17:41

Ik moet eerlijk toegeven dat ik dit een enigzins onbevredigend en nietszeggend antwoord vind. Deze tekst is namelijk al in dit topic te vinden, dus ik snap niet helemaal dat er zoveel tijd in dit antwoord is gaan zitten.
Er was namelijk een heel specifieke vraag waarom nu juist dit topic de voorpagina heeft gehaald en het niet in het centrale topic voor vermiste paarden is gezet. Persoonlijk vind ik het jammer dat daar dus geen antwoord op is gekomen.
Ik snap dat jullie geen verantwoording schuldig zijn aan de gebruikers, maar ik zou het toch prettig vinden om duidelijkheid over deze beslissing te krijgen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 19:11

Als er een nieuwsbericht over een gestolen paard is de nieuwsredactie dit gewoon oppakken, de nieuwsredactie staat wat dat betreft los van het forum.

Het is wat anders als een gebruiker die een topic opent dat zijn of haar paard gestolen is, dat hoort inderdaad in het centrale topic. Je kan dit niet vergelijken met een nieuwsbericht.
Als er een paard van een lid van de nieuwsredactie wordt gestolen hoort dat ook gewoon in het centrale topic.

Als je paard gestolen is en er is een officieel nieuwsbericht van dan kan je natuurlijk wel contact opnemen met de nieuwsredactie.

DeHP

Re: Hoe wordt de 'nieuwswaarde' van berichten bepaald?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 19:14

Bedankt voor dit antwoord. Geeft voor mij toch meer duidelijkheid.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 09:21

Gini schreef:
Ik zou toch eens de koppen bij mekaar steken bij de Nieuwsredactie. Waar ik een paar weken/maanden geleden nog zalvende woorden had, vind ik dat er te veel fouten gemaakt worden, die -moet ik toegeven- wel snel verbeterd worden, dus dat is wel goed. Maar nu moet je een stap verder willen gaan en ervoor zorgen dat die fouten nooit gemaakt worden. Het valt me op dat er de "laatste tijd" veel van dergelijke correcties moeten komen van de nieuwsredactie uit. Dus ergens zit toch een zwak punt.

Ik wil even -naar aanleiding van de laatste "blunder"- mijn bericht nog eens quoten.
Ergens loopt er iets mis bij de NR, ergens. Waarom worden er zo veel fouten gemaakt? Is er geen eindredacteur?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 10:20

In mijn tijd was er geen eindredacteur en ik geloof niet dat er nu in dat opzicht veel veranderd is.
Nu ik wel meer ogen op m'n werk heb merk ik wel dat je als nieuwsredactie op bokt zijnde wel een beetje een 'ongeleid projectiel' bent zonder goede begeleiding, maar het blijft natuurlijk vrijwilligerswerk en dan moet je roeien met de riemen die je hebt. Ik heb wel een fijne tijd gehad :)

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 17:39

@Gini; Ik neem aan dat jij het hebt over het paardenbeet topic? Dat bericht is geplaatst op basis van een recent nieuws artikel maar de basis daarvan is schijnbaar oud. Dat nieuws (en bijbehorende filmpje) hebben, voor zover ik weet, nooit op VN gestaan dus is het niet heel vreemd dat het plaatsen als zijnde 'nieuw' :) Of het bericht los daarvan wel of niet op de voorpagina past is nogal afhankelijk van wie je het vraagt. De bezoeker die alleen geïnteresseerd is in de ontwikkelingen in de internationale dressuurwereld zal vinden van niet. Een groot deel van de bezoekers is echter breder geïnteresseerd en vind een 'opmerkelijk' bericht op zijn tijd erg welkom.

Op dit moment kunnen we de bezoekers geen gepersonaliseerde nieuwspagina aangeven, je krijgt al het nieuws te zien en kan niet aangeven of je b.v. western wel/niet interessant vindt. Hierdoor zal je zelf wat moeten filteren op basis van je eigen interesses. Als je 'paard in de sloot' niet interessant vindt dan raad ik je aan die berichten niet te lezen :) Verder begrijp ik het erg goed dat het vervelend is als er wel een bericht over het bestuur van het KPWN op VN verschijnt (wat je niet kan boeien) en er die dag niets op VN verschijnt over het hengstenkeuring van het Fjordenstamboek. We zijn inderdaad geen krant waardoor we vastzitten aan een bepaald aantal pagina's maar we proberen wel te voorkomen dat we op een dag 30 (of 2) nieuwsberichten hebben. Ook zijn we niet van al het nieuws op de hoogte en hebben we niet overal verstand van. Wat dat betreft stellen we het zeer op prijs als jullie 'Tip de Redactie' (ook te bereiken via de 'nieuw onderwerp' knop) willen gebruiken. Mail sturen naar de redactie kan natuurlijk ook.

TeR en de mail staan ook open voor kritiek, suggesties, opmerkingen, etc. Van feedback worden we allemaal wijzer. Wel wil ik iedereen vragen dat op een respectvolle en constructieve manier te doen. Als je kort door de bocht gaat, schiet je hoogstwaarschijnlijk je doel voorbij. Je wekt dan vooral weerstand en ergernis op waardoor de kans dat er iets met je punt wordt gedaan vooral kleiner wordt. De nieuwsredactie bestaat uit vrijwilligers die hun vrije tijd, over het algemeen met liefde en plezier, besteden aan het verzorgen van gratis paardgerelateerd nieuws voor jullie. Dat doet iedereen met veel enthousiasme maar binnen de tijd en de mogelijkheden die we hebben. De nieuwsredactieleden hebben geen 8 uur per dag om zich bezig te houden met het plaatsen van nieuws, dat zou erg ongelukkige werkgevers, paarden en echtgenoten opleveren. Ook zitten de redactieleden niet allemaal op een kantoor waardoor de communicatie soms wat lastig verloopt. Is allemaal niet erg, is allemaal erg werkbaar, maar het zorgt er wel voor dat we niet dezelfde mogelijkheden hebben als bijvoorbeeld een NRC of zelfs een Metro. Het nieuws op Bokt is een gratis service naar jullie toe maar voor die service zijn we behoorlijk afhankelijk van jullie. Dit via nieuwssuggesties maar ook door enthousiaste reacties op een bericht of constructieve feedback hoe we kunnen verbeteren.

Dat er nog niet echt is ingegaan op de vraag mbt gestolen paarden is vooral mijn schuld. We zijn nog even aan het puzzelen wat daarvoor de beste plek is en uitzoeken wat we doen met eventuele haken en ogen. Ook zijn we aan het kijken hoe vaak dit een nieuwsbericht op zou leveren, niet prettig/effectief als er iedere dag een nieuwsartikel over een gestolen paard voorbij komt.

Als laatste het bewerken van VN artikelen; als er een grote aanpassing aan een artikel wordt gedaan dan wordt dit (over het algemeen) in het artikel vermeld. Misschien moeten we nog eens tegen het licht houden wat we onder 'grote aanpassing' verstaan. Op zich een kleine moeite om de aanpassing te melden natuurlijk.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 09:34

Bart, Heb je dit topic goed gelezen? Ik denk dat de merendeel van de posters in dit topic wel begrijpen dat wat voor hun absoluut niet interessant is voor een ander wel kan zijn. Er zijn hier een aantal nieuwsberichten gepost die gewoon echt nergens over gingen voor wie dan ook, daar wordt terecht over geklaagd.

Dat iedereen vrijwillig hier "werkt" dat wordt alom gewaardeerd, Dat mensen die werken fouten maken wordt ook alom begrepen. Dat er niet "geleerd" wordt van de fouten ook al worden ze aangegeven is wat vervelender voor de wat kritischere mensen onder jouw publiek. Daarnaast is vrijwillig niet vrijblijvend. Ook vrijwilligers moeten gesteund, geleerd en gewezen worden op tekortkomingen zodat zij zich kunnen ontwikkelen.

De cultuur binnen het team op bokt is dat elke kritiek als aanval wordt gezien en per definitie dus niet OK, persoonlijk vind ik dat jammer en een gemiste kans. Er is in dit topic aangegeven dat kwantiteit boven kwaliteit gaat. Nou is het mij wel opgevallen dat dit al een stuk verbeterd is, Ik heb al een tijd geen totale onzinnieuwsberichten meer gezien en dat is een grote stap in de goede richting.

Bokt heeft zich geprofileerd als een redelijk professionele organisatie, althans doet daar zijn best voor. Maar laat steken vallen in het primaire proces. Ik merk als gebruiker dat er teveel verschillende opvattingen zijn door teveel verschillende mods en dat de neuzen in alle kanten gericht zijn behalve dezelfde. Ik zou je adviseren om daar mee aan de gang te gaan en dat je speerpunt 2014 te maken.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 18:37

Ook ik vind dat het nieuws op bokt tegenwoordig van een bedroevend laag niveau is, het is echt ontzettend achteruit gegaan... Vol met fouten, nieuws waarvan je denkt 'heeft dat nieuwswaarde?', slecht vertaalde stukken en oud nieuws. Die richtlijnen zijn leuk, maar daar wordt zo te zien niet erg veel gebruik van gemaakt.

Ik zie ook wel eens ingestuurde stukken van bokkers met rampzalig veel fouten. Als nieuwsredactie lees je dat toch eerst even door voor je het plaatst?

Men is op bokt geen fan van speculatie maar vervolgens wordt er wel dit geplaatst: [VN] Wolven vermoedelijk oorzaak van dood negen paarden Duitsland (met ook nog eens een vrij misleidende titel)

Zo was er dit topic: [VN] Arrestatie in zaak gedode minipaardjes Australië de titel is inmiddels veranderd, maar er stond eerst 'Arrrestatie in zaak gedoodde minipaardjes Australië' als er alleen in de titel al 2 fouten staan... :x
Ik snap dat iedereen fouten maakt, dat is logisch. Maar je zou toch denken dat de mensen die lid zijn van de nieuwsredactie wat beter kunnen omgaan met taal dan de gemiddelde mens, en dat de boel wordt nagelezen. De laatste tijd worden er opvallend veel fouten gemaakt en sommige dingen zijn echt rampzalig vertaald.

Ergens in oktober was er door de NR een topic aangemaakt op VN over een evenement dat begin juli plaatsvindt (ja echt :') ) met foto's uit 2012 (!). Dit is een controversieel onderwerp wat al meerdere malen op bokt heeft gestaan en waarvan ook enkele beelden zijn verwijderd door de mods (ivm mishandeling). Waarom plaatst de NR daar ineens een topic over, zonder aanleiding? Ten eerste zijn het oude foto's, ten tweede heeft het al meerdere malen op bokt gestaan en zijn er zelfs dingen over verwijderd... Als je dat vervolgens opmerkt en om uitleg vraagt (en dat werd door meerdere mensen gedaan) krijg je geen reactie. Helemaal niks.
Het contact tussen de nieuwsredactie en de gebruikers is erg slecht. Er wordt niet gereageerd op opmerkingen. Opmerkingen worden alleen verwijderd uit het topic en vervolgens genegeerd, de nieuwsredactie reageert niet als je erom vraagt en er wordt je verteld om je commentaar via pb te sturen maar ook daar krijg ik niet echt de indruk dat er veel mee wordt gedaan. De ene keer moet je een mod contacteren, de andere keer een NR lid. Wat is het nou? Daar is veel onduidelijkheid over.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 18:56

Zoals je in dit topic kan zien wordt er wel degelijk gereageerd op opmerkingen. Niet op VN. Dat klopt. Want daar is het niet de bedoeling en het is ook niet mogelijk om dat op VN/ON te doen. Het is hier al een paar keer uitgelegd waarom niet. Wanneer heb je contact met ons op genomen via de TeR, want er is op jouw naam geen open of gesloten ticket te vinden? We kunnen alleen reageren en handelen op opmerkingen die hier geplaatst worden of die via de TeR of Pb (of TeM, al zullen de meeste mod's je doorverwijzen naar de TeR of pb-box van de NR) binnenkomen.

Ik kan mij zo ook niet snel een pb heugen van jou over een spelfout of andere opmerking, correcte spelfouten worden gewoon aangepast. Dwz er is dus een pb van iemand geweest over de titel arrestatie en n.a.v. die pb zijn de foutjes in de titel en een in de tekst aangepast. Of heb je een pb gestuurd naar een ander NR-lid?

Voor de inhoud/ opmaak e.d. van een nieuwsbericht moet je bij de NR zijn, voor de reacties van andere gebruikers bij de mods. (bijv. schelden op elkaar, off topic reacties, spam enz.)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 19:01

Die tweede TT is wel heel erg, die zou het daglicht niet eens mogen zien :').

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 19:11

Ik heb wel eens (maar dat is al een tijd terug) een NR lid gepb't, nu was dat niet vaak maar kreeg niet altijd wat terug... maar onlangs nog contact gehad met een mod die over jullie forumdeel gaat (ze had heel netjes met mij contact opgenomen na een vraag/commentaar!) en die zei dat ze het met de NR zou bespreken, geen idee of dit daadwerkelijk gebeurd is. Dat vond ik wel heel netjes afgehandeld. Las net over de TeR, ga dat dan maar gebruiken. De fouten die er zijn worden vaak al snel verbeterd, dat wordt heel netjes gedaan. Alleen zou het natuurlijk het mooiste zijn als die fouten er in de eerste plaats niet waren.
Maar ik blijf het bijzonder vinden dat als meerdere mensen in een topic om opheldering vragen dit niet komt. Je kan wel zeggen dat het topic er niet de plaats voor is, maar als meerdere mensen erom vragen kun je dat toch even verduidelijken? Lijkt me een kleine moeite.

Dit topic geeft mij toch niet erg de indruk dat er ook daadwerkelijk wat met de opmerkingen wordt gedaan. Misschien heb ik het mis, maar het is van september en ik heb nog geen verbetering gezien. Wie weet moet ik wat geduldiger zijn en duurt het gewoon wat langer.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 19:22

Nee, dat kan niet. Want ten eerste mogen we eigenlijk al niet op VN/ON reageren (behalve bij een inhoudelijke vraag en een spelfout opmerking is niet inhoudelijk). Ten tweede is het echt ernstig off-topic, want mensen komen niet op VN of ON om te lezen of iets wel of niet op VN hoort en of een spelfout al dan niet klopt of zsm aangepast moet worden. Hier (dit forum) kan het prima en via pb of TeR ook, want meer dan een spelfout aanpassen kan op dat moment niet. Is het een grammatica, vertaal- of andere fout kunnen we het meenemen voor een volgende keer om het op die manier te voorkomen dat een dergelijke fout nogmaals geplaatst wordt.
Ten derde is het ook niet bij te houden (reacties op VN/ON)... Sommige artikelen hebben in no-time tig reacties en dat zouden wij allemaal bij moeten gehouden voor het geval dat iemand er een vraag over stelt. (voor de gein.. kijk even naar het aantal artikelen wat er vandaag is geplaatst en ga dan ook alle reacties doorlezen en dan ook de reacties doorlezen die vandaag op oudere artikelen zijn geplaatst. En dat dan elke dag)

Eerlijk gezegd snap ik niet helemaal wat je bedoelt met 'het is van september'. Gaat dat over het eerste gedeelte van je post? Wat was de vraag precies of waar ging het precies over? Er valt bij mij -helaas- even niet zo snel een kwartje.. Dat wil niet zeggen dat de mod het niet heeft doorgespeeld, het kan ook gewoon even mijn holle geheugen zijn. :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 19:26

Fiffil bedoelt dat dit topic (deze, waar we nu in posten) al in september is geopend met dezelfde issues die nu nog spelen. Ze vraagt zich dus af wanneer er daadwerkelijk iets met de opmerkingen wordt gedaan.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 19:49

Klopt wat _San87_ zegt, dat bedoel ik inderdaad. We zijn nu bijna 4 maanden verder.

Maar bedankt voor de opheldering wbt het reageren. Het topic wat ik als voorbeeld gaf, dat over het controversiële evenement - mogen jullie daarop dan wel reageren? Dat ging immers niet om een spel- of taalfout, maar meerdere mensen vroegen zich af waarom dit geplaatst was door de NR. Daar kwam geen opheldering over en dat vind ik jammer. Moeten die mensen jullie dan afzonderlijk gaan pb'en of zouden jullie naar aanleiding van een pb wel een reactie met opheldering voor de rest mogen plaatsen?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 09:07

Dat er geknipt wordt in berichten die grove spellingsfouten aanhalen, vind ik tenenkrommend. Het is vechten tegen de bierkaai, terwijl het niet eens vechten zou mogen zijn.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 12:06

Als het via het juiste manier gedaan wordt, hoeft er niet 'geknipt' te worden. Op de rest van bokt is het ook heel normaal dat dingen verplaatst, verwijderd of gesloten worden. Op haw blijven ook geen vragen over een hengstenkeuze staan.

Nooit meer een spelfout op de vp van bokt vinden is utopisch.. Een mooi streven, maar gewoonweg utopisch. Het heeft ook echt geen zin om dat te eisen of te pushen door over twee spelfouten in een artikel zodanig te vallen met flinke superlatieven op een dag waar dik tien berichten geplaatst worden waar verder geen commentaar op is gekomen. Misschien wordt het eens tijd om de hulp op een andere manier in te zetten en dus die PB te sturen of die ter te plaatsen als je een verbetering weet. Dan ben 'jij' blij en wij zijn blij.

We zijn achter de schermen nog bezig om t eea te bespreken, maar dit kost idd tijd. Het moet over verschillende schijven en dat kan soms dagen tot enkele weken in beslag nemen. Vervolgens uitwerken en implementeren. Op een punt is zo goed als een afspraak, maar dat wacht nog op de uitwerking en toepassing.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 12:09

Er zit wel een verschil tussen spelfouten en spelvauten.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 12:10

Niet om het één of ander Sammie, maar ik vind de toon in jouw bericht niet bepaald fijn. Er is in dit topic zoveel meer aangegeven waar totaal niet op wordt gereageerd. Het lijkt erop dat je (jullie) niet echt open staat (staan) voor feedback. Jammer.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 12:12

Wat mij persoonlijk best stoort is dat Bokt trager werkt dan menig ministerie blijkt. Hoe kan het dat zulke simpele dingen zo lang op zich laten wachten?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 12:12

Winged schreef:
Niet om het één of ander Sammie, maar ik vind de toon in jouw bericht niet bepaald fijn. Er is in dit topic zoveel meer aangegeven waar totaal niet op wordt gereageerd. Het lijkt erop dat je (jullie) niet echt open staat (staan) voor feedback. Jammer.

^ dit :)

Niemand hier heeft het over dat er nooit meer fouten mogen voorkomen :? sterker nog, ik lees in de meeste reacties dat fouten maken menselijk is en dat dat best eens kan voorkomen, dat is logisch. Maar er is een verschil tussen af en toe een foutje en echt (veel) grove fouten.

Ik ben ook benieuwd naar het antwoord op mijn vraag.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 12:24

Wat staat er dan in dit topic waarop nog geen enkele reactie is geheven door Bart of een Nrlid? Naar mijn idee is vrijwel op alles een reactie gekomen, maar bon ben een mens en ik reageer hier op de laatste paar opmerkingen. Alles daarvoor is naar mijn idee al eerder aangehaald door Marga, Bart of ander Nrlid. Het kan best zijn dat ik ergens over heen heb gelezen, maar dat hoeft perse moedwil te zijn. Dat soort insinuaties vind ik iig niet fijn en ik kan mij ook niet voorstellen dat het de bedoeling is dat in elke post alles wat al besproken is opnieuw aangehaald moet worden?

Als je t idee hebt dat een vraag gemist wordt, haal m opnieuw aan. Geen probleem, kijken we er (opnieuw) naar.

@fifill ik vind opmerkingen als tenenkrommend, vechten tegen een bierkaai of de eerdere blunders e.d. Anders aardig overkomen als dat de nr geen enkele fout mag maken. Vooral het vechten tegen de bierkaai als t vervolgens om twee fouten in een titel gaat op een dag dat er dik tien berichten geplaatst worden zonder commentaar op spelfouten.

@ ceriadawin. Om verschillende redenen. Bokt runt gewoon grotendeels op vrijwilligers die ook niet altijd online zijn. Ander punt is dat alles ook bijna via het forum verloopt en niet via 8 uur knoppen doorhakken vergaderen in een zaal.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 12:39

Misschien moet er wekelijks zo een "vergadering" ingelast worden? Kan tegenwoordig heel grappig online met bijvoorbeeld Skype.

Zoals ik al zei, vrijwillig is niet vrijblijvend. Bokt kan dus met de beslissers (hoofdmods, beheer ed) afspreken elke donderdag avond om 7 uur de lopende dingen te bespreken, te besluiten en af te tikken. Mocht er een mod niet kunnen dan kan er een volmacht gegeven worden. En dan hoeft het allemaal niet zo lang te duren.

En ja Sammie, mijn vraag aan Bart of hij überhaupt het topic gelezen heeft na zijn post, komt niet geheel uit de lucht vallen.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 12:43

Krijg toch meer het idee dat er nu een lynch naar de nieuwsmedewerkers bezig is dan dat er goed bedoelde adviezen gegeven worden... je zou haast verwachten dat ze het zelf beter kunnen. Zou dat geen idee zijn, geef jezelf op en ontdek dat t vast niet meevalt zoals er al gezegd wordt door oa sammie. Ik stuur ook wel eens een pb als er iets fout staat of het misschien anders kan en daar wordt altijd netjes op gereageerd. Zelfs nog sneller dan gemiddeld mod dat doet.
Uiteraard kan het altijd anders of beter, maar dingen die goed gaan mogen ook genoemd worden:
Dus bij deze een dikke pluim voor het boktteam dat ze toch zo veel mogelijk proberen ieders wensen te horen en met de tips wat te doen !

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 12:54

Wekelijks een vergadering van 8 uur inlassen? :D ik begrijp heel goed dat je dergelijke adviezen geeft, maar je ziet alleen de buitenkant van bokt. Je ziet niet de tijd die er nodig is voor alles dat er gebeurd ( zichtbaar en onzichtbaar) Dat allemaal gedaan wordt naast de hobby's, het werk en de overige werkzaamheden. En dat kan je ook niet zien, dus dat geeft ook niet. Maar naast die dingen, ook nog wekelijks vergaderen via Skype vind ik nog al wat. Daar heb ik iig geen tijd voor. Ik vind t ook jammer dat sommige dingen lang duren. Ik kan slechts uitleggen waarom iets is zoals t is.

Als je vindt dat Bart ergens overheen heeft gelezen, wil m best lokken, maar misschien is het dan een idee om concreet vragen met voorbeelden te stellen. Naar mijn idee is vrijwel alles voor Bart zijn post reeds beantwoord en heeft hij dat nogmaals bevestigd / aangehaald met nog een paar aanvullingen op tussentijdse Posts.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 12:54

Vind de toon van Sammie's berichten (niks tegen jou Sammie, maar je bent op dit moment het enige NR lid dat hier post :P ) ook niet zo fijn overkomen maar dat kan op internet lastig zijn. Krijg de indruk dat men niet echt openstaat voor commentaar aangezien er nogal kortaf en defensief wordt gereageerd ipv te komen met concrete voorbeelden van waar er dan aan gewerkt wordt. Maar zoals ik al zei, misschien is het helemaal niet zo bedoelt dat blijft altijd het nadeel aan geschreven tekst!

Sammie je haalt nu opmerkingen van die ene post aan, volgens mij is het merendeel het er nog altijd over eens dat fouten maken menselijk is.
Er wordt hier toch niemand gelyncht? Snap alleen wel dat mensen zich gaan afvragen wat het nut is van advies geven als ze het gevoel krijgen dat er toch weinig mee wordt gedaan.
Je zal mij niet horen zeggen dat de nieuwsredactie nooit goed werk verricht. Ik snap dat het allemaal vrijwilligers zijn en die steken er veel tijd en moeite in. Maar fouten zijn er bijv. makkelijk uit te halen door dingen door iemand anders na te laten lezen, wordt dat nu niet gedaan of wel? (Lijkt me van wel)

Ik was nog wel benieuwd of jullie nou wel of niet opheldering in een topic mochten plaatsen als het niet om een taalfout ging, of dat iedereen jullie dan apart moet gaan pb'en om uitleg.