klacht markt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 00:27

Ik lach me dood hier, bokt en bijbehorende mods zijn weer lekker bezig.... zoals ik al eerder schreef, meet bokt vaak met twee maten. Of ze zijn stekeblind en dom, dat kan ook nog. Advertenties op de bokt markt die als titel hebben "Te koop aangeboden voor een klant" of die beginnen met "Wegens operatie van de eigenaresse, bied ik de pony aan".... En hier bij hoog en laag volhouden dat het niet mag en dat er geen uitzonderingen worden gemaakt! Ja he, dus... Dan neem je het hele forum en de mensjes die de boel "runnen" toch niet meer serieus... :') Ok, dat deed ik al héél lang niet meer, maar ze bevestigen het hiermee weer eens zelf.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 01:08

GambersCup ik heb die advertenties ook langs zien komen en ben benieuwd wat daar de verklaring voor is. Maar je schrijfwijze is onbeschoft, denigrerend en op de persoon. Wat doe je nog op bokt als je er zo over denkt en je altijd maar ergert? Ik zou er niets mee te maken willen hebben als ik jou was en mensen van mijn eigen niveau opzoeken. Als je meent een ander te kunnen aanspreken op zijn/haar gedrag, kijk dan ook even naar je eigen gedrag. Daar valt nog wel wat aan te verbeteren.

De regel die is ingesteld is alleen maar verstandig vind ik.
Dat die te omzeilen is, is geen reden om de regel maar niet te stellen. Dan kan het gros van de regels in de wereld opgedoekt worden.

Wie zegt dat ts te goeder trouw is, kennen jullie haar allemaal persoonlijk dat jullie zo voor haar opkomen? Of is het weer een mogelijkheid om lekker tegen bokt aan te schoppen voor sommigen?

Ik zeg niet dat ts te kwader trouw is, maar vind haar tekst op punten dubieus. Ik ken haar niet, ik weet het dus niet.
Eerst noemt ze een ander de eigenaar. Maar spreekt wel over wij hebben besloten hem te verkopen (kent ts haar plaats?). Dan verklaart zij zichzelf ten onrechte eigenaar. Ze komt overheersend en drammerig over. Is die oude man wel tegen haar opgewassen of legt zij hem haar wil op. Wat vindt de familie van die man ervan dat een buitenstaander/ponydame zich met zijn zaken bemoeid? Is de eigenaar wel op de hoogte van de verkoopplannen van ts? Allemaal vragen waar wij het antwoord niet op weten. En daarom wordt een dergelijke regel mede ingesteld. En natuurlijk kan het bokt beheer deze zaken niet ter plekke en persoonlijk gaan verifiëren.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 01:33

boras, dank je dat je je mening gegeven hebt over mij. Maar helaas, het interesseert me niet :D

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 01:48

Dat had ik ook niet verwacht.

Gini

Re: klacht markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 08:10

GamblersCup, misschien zou het je beter wat meer interesseren, want jeetje wat komt jouw tekst vreselijk arrogant over.

Wanneer een paard professioneel te koop aangeboden wordt voor een klant, dan mag dat dus idd. Een handelsstal/persoon verkoopt commercieel en meestal zitten er contracten en dergelijke achter. Hier ben je dus ook wettelijk ingedekt als koper.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 12:15

Nee.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 12:21

Gini schreef:
GamblersCup, misschien zou het je beter wat meer interesseren, want jeetje wat komt jouw tekst vreselijk arrogant over.

Wanneer een paard professioneel te koop aangeboden wordt voor een klant, dan mag dat dus idd. Een handelsstal/persoon verkoopt commercieel en meestal zitten er contracten en dergelijke achter. Hier ben je dus ook wettelijk ingedekt als koper.

Die indekking heb je ook wanneer er particulier verkocht wordt, mits er ter goeden trouw gehandeld wordt en dat zou in dit geval wel zo zijn. Eigenaar is op de hoogte en stemt in met de verkoop, TS is enkel een tussenpersoon.

Er is genoeg jurisprudentie over te vinden.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 12:30

Dus schriftelijk contract of opname maken van een mondelinge overeenkomst tussen eigenaar van het paard en TS en alles gebeurt conform de regels. ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 12:38

Gini schreef:
Dus schriftelijk contract of opname maken van een mondelinge overeenkomst tussen eigenaar van het paard en TS en alles gebeurt conform de regels. ;)

Exact.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 14:18

Maar dat had ik al gezegd, toch?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 14:23

Prrrr schreef:
Maar dat had ik al gezegd, toch?

Zou kunnen. Echter is beide niet noodzakelijk. Ook zonder schriftelijke toestemming of een opgenomen mondelinge afspraak kun je een paard voor een ander verkopen, een mondelinge afspraal is ook rechtsgeldig, immers. Dus wat TS doet is wettelijk gewoon toegestaan en de koper is zelfs gewoon beschermd onder dezelfde bescherming die een koper heeft bij een handelaar.

Vandaar dat ik het standpunt van Bokt niet zo goed snap, eigenlijk.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 14:32

Natuurlijk zijn mondelinge afspraken geldig en bindend. Wat er afgesproken is, is dan alleen erg slecht te bewijzen - en dat maakt de positie van de koper wel erg kwetsbaar. Vandaar dat standpunt.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 15:04

Iedere advocaat zal je aanraden een mondelinge afspraak op te nemen of voor neutrale getuigen te zorgen.

Als koper sta je nergens wanneer een achterbakse verzorger paard verkoopt zonder medeweten van de echte eigenaar van het paard. Dan wordt dat een juridisch gehakketak van wie is de echte eigenaar, is er sprake van diefstal etc. Een lang aanslepende zaak waarbij beide partijen gedupeerd zijn.
In theorie is alles mooi, maar een mondelinge afspraak stelt niets voor wanneer deze niet bewezen kan worden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 15:12

Gini schreef:
Iedere advocaat zal je aanraden een mondelinge afspraak op te nemen of voor neutrale getuigen te zorgen.

Als koper sta je nergens wanneer een achterbakse verzorger paard verkoopt zonder medeweten van de echte eigenaar van het paard. Dan wordt dat een juridisch gehakketak van wie is de echte eigenaar, is er sprake van diefstal etc. Een lang aanslepende zaak waarbij beide partijen gedupeerd zijn.
In theorie is alles mooi, maar een mondelinge afspraak stelt niets voor wanneer deze niet bewezen kan worden.

De eigenaar is bij de verkoop aanwezig en daar kun je als koper ook op aandringen. Al kan TS inderdaad makkelijk alles op papier laten zetten en is dat ook het beste, uiteraard.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:36

Gini schreef:

Ik weet niet hoe oud ze is maar misschien heeft ze gewoon geen idee?
En plaatst ze die berichtjes om voor een beetje opschudding te zorgen. Sommige meiden denken dat ze al heel wat weten. Laat maar gaan. Negeren werkt het beste. Wat op internet staat blijft staan. Hopelijk werkt haar dat niet tegen later.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:42

Ach schat, wat een grote woorden voor zo'n jonkie... _O-
Wat gini zegt, geldt ook voor TS haar situatie. Ik weet héél goed waar ik het over heb. Beide is hetzelfde, alleen bokt maakt er weer een regeltje van omdat "zij" denken dat ze bokkers moeten beschermen. Maar daar is een forum helemaal niet voor. Als je meer wilt weten, moet je de posts van San87 maar even doorlezen. Dan zie je dat gini haar bewering maar voor de helft klopt, de mijne helemaal en de jouwe nergens op slaat mop ;)

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:50

Oké weet genoeg.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:55

All hail to the big GamblersCup, what would we be without her. +:)+

San87 zegt dan ook exact, maar dan echt exact wat ik zeg. Het enige wat verschilt is dat ik het standpunt van bokt wel begrijp en zij niet. Maar die conclusies hebben we allebei getrokken uit dezelfde informatie. Waarschijnlijk is dat dan ook de helft die niet klopt. :')

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:34

De regels zijn nu eenmaal zo, je kunt er creatief mee im gaan als je een beetje slim bent, zoals een briefje laten tekenen door de eigenaar of zo. Dit gedoe levert niks op, ik begrijp best dat die regel er is.