18+ en Jeugdjournaalproof

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 23:26

En laat Bokt.nl nu net een site zijn die NIET alleen voor minderjarigen bedoeld is.

Ja er word wel gevraagd regels op te stellen wat betreft topics, als dan gemeld wordt dat 18+ in de naam te zetten zou moeten voldoen komt dat het de kans groter maakt (verleidelijker) voor minderjarigen om het toch te lezen.
Ging trouwens in op Jillhorse, die vroeg wat we toezicht noemde, vond haar antwoord overkomen alsof ze ermee bedoelde te zeggen 'Ouders kunnen niet constant opletten', tja dan gaan ze maar niet op internet, want de site's kunnen er niets aan doen.

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: 18+ en Jeugdjournaalproof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-13 20:13

En? hoe staat de stand van zaken er nu voor modjes?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 11:47

Ik vind dat mensen zich compleet voor schut zetten en hun privacy weghalen. Bovendien, je weet hoe kinderen zijn; nieuwsgierig. Dus die laten zich écht niet weg doordat er in de titel 18+ staat.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 11:54

Nayomie, en wiens probleem is dat? Hoort toch zeker niet dat van ons te zijn.
Zoals vaker aangehaald, ouders hun taak om hun kind op te voeden en te zeggen '18+ is ook echt 18+'.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 11:56

Ik denk niet dat dit enkel de verantwoordelijkheid is van de ouders. Die hebben ook niet overal toezicht op, op wat een kind op bokt uitvreed. Daarentegen kan bokt dit wél en een beetje rekening houden is opzich ook niet slecht ;)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 12:02

Dus moeten de topics weg omdat mensen hun 9 tot 13 jarige kinderen gewoon op internet laten? Beetje kul toch, als zij het niet kunnen controleren gaan ze toch maar met de barbie's spelen? Simpel zat.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 12:05

xSlvna schreef:
Dus moeten de topics weg omdat mensen hun 9 tot 13 jarige kinderen gewoon op internet laten? Beetje kul toch, als zij het niet kunnen controleren gaan ze toch maar met de barbie's spelen? Simpel zat.

Dit vind ik best grof gezegd wat je doet. Internet is nu eenmaal iets van het nu, en je kunt kinderen niet verbieden om op internet te gaan. Het is immers openbaar.
Als jij het zo graag over sexuele dingen wilt hebben, praat je er toch lekker in PB over of richt je zelf een forum op, waar je dit soort prielepraat kwijt kunt.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 12:08

Waarom, bokt mag ook best een 'grappig topic' voor de volwassenen hebben, nietwaar? :)

jillhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 12:08

xSlvna schreef:

Maar http://www.bokt.nl is toch een paardenforum GEEN sexforum

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 12:10

xSlvna schreef:
Waarom, bokt mag ook best een 'grappig topic' voor de volwassenen hebben, nietwaar? :)

Ja dat mag, maar die prielepraat doe je maar lekker ergens anders.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 12:10

*schrikt*, stel je voor dat één van de 1000 (meer zelfs?) topics over pielemans, sixpacks, gappie's en macho's gaat.
Seksforum, waarom? Er wordt gesproken over mannen, af en toe ook over seks, maar ik heb geen vieze dingen zien staan.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 12:11

xSlvna schreef:
*schrikt*, stel je voor dat één van de 1000 (meer zelfs?) topics over pielemans, sixpacks, gappie's en macho's gaat.
Seksforum, waarom? Er wordt gesproken over mannen, af en toe ook over seks, maar ik heb geen vieze dingen zien staan.

Nee hé? Lees zelf ook mee, en dat afknapperstopic ben ik her en der gewoon sexuele teksten (wellicht anders uigelegd) tegengekomen.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 12:13

ik lees hier al een tijdje mee, maar als je geen 18+ dingen wilt lezen sla je het toch lekker over? en dat bokt geen sexforum is klopt, daarom zijn er ook misschien maar 2 of 3 topics over ;) gewoon leven en laten leven, wil je het niet lezen lees je het niet!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 12:14

Jeetje wat een gedoe. Seks is imo iets heel gewoons. En kinderen horen gewoon niet zonder toezicht op internet. Niet op bokt niet op Facebook enz enz.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 12:15

Misschien heb jíj wel het vermogen om niet te kijken, maar jongere kinderen zijn vaak nieuwsgierig, willen uitproberen en willen ontdekken. Doe dan die praat in HK, daar stroomt het immer van topics dus valt het daar niet op.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 12:16

jillhorses schreef:
xSlvna schreef:

Maar ook geen auto- kook- of computerforum. Ook die vragen komen aan bod, dus ik begrijp de instelling wel.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 12:16

Nayomie schreef:
xSlvna schreef:

Nee hé? Lees zelf ook mee, en dat afknapperstopic ben ik her en der gewoon sexuele teksten (wellicht anders uigelegd) tegengekomen.

Ik zeg toch 'af en toe over seks' :')
Vind het erbij niet schrikbarend, ga eens een seksforum lezen, dan vallen je de schoenen uit. Hier is nog alles netjes.

Quera, dat heb ik ook vaker gezegd. Geen toezicht = geen internet, wij horen ze niet op te voeden of te beschermen, dat moeten hun ouders.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 12:17

Iris82 schreef:
jillhorses schreef:

Maar ook geen auto- kook- of computerforum. Ook die vragen komen aan bod, dus ik begrijp de instelling wel.

Maar dat zijn dingen waar geen leeftijd aan verbonden zit.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 12:18

Nayomie schreef:
Misschien heb jíj wel het vermogen om niet te kijken, maar jongere kinderen zijn vaak nieuwsgierig, willen uitproberen en willen ontdekken. Doe dan die praat in HK, daar stroomt het immer van topics dus valt het daar niet op.

neehoor, ik kijk gerust maar volgens mij kunnen ook kinderen hier gewoon tegen hoor.. hier krijgen ze vanaf 12 jaar gewoon alles in voorlichting, incl. beeldmateriaal! dan zullen afknapper verhalen niet kunnen? kom op nou, niks is meer afgeschermd het zit in films en alles, en dan zouden die paar topics hier niet mogen?

merrylegs

quera schreef:
Jeetje wat een gedoe. Seks is imo iets heel gewoons. En kinderen horen gewoon niet zonder toezicht op internet. Niet op bokt niet op Facebook enz enz.

ik zit zonder toezicht op internet <<) <<)
sorry, kon het niet laten :')

jillhorses

[/quote]
Nee hé? Lees zelf ook mee, en dat afknapperstopic ben ik her en der gewoon sexuele teksten (wellicht anders uigelegd) tegengekomen.[/quote]
Ik zeg toch 'af en toe over seks' :')
Vind het erbij niet schrikbarend, ga eens een seksforum lezen, dan vallen je de schoenen uit. Hier is nog alles netjes.

Quera, dat heb ik ook vaker gezegd. Geen toezicht = geen internet, wij horen ze niet op te voeden of te beschermen, dat moeten hun ouders.[/quote]

Maar wat versta je onder toezicht nogmaals
Je moeder die meeleest?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 12:19

Ja, tot een jaar of 13 wel. Het regent niet, ga buiten spelen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 12:20

Dus omdat het nergens afgeschermd is hoeft het op bokt ook niet? De grootste kul ooit

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 12:21

naast dat er van die "grappige"topics zijn waar het een beetje lollig word gehouden staan op bokt ook serieuze en heftige verhalen over bijv. verkrachtingen etc.
moeten deze nu ook weg om de jeugdige bokkers te beschermen?
(nee ik vergelijk deze topics niet, ik zeg alleen dat er meer heftige niet jeugjournaalproof topics zijn in andere hoeken)

een beetje prietpraat en 18+ moet eens kunnen, slap prutsmuts waar niemand mee gekwetst word.
bokt is naast een paardenforum ook een plek waar mensen van zich af kunnen schrijven en waar veel informatie word uitgewisseld zonder dat er ook maar een paard besproken word.
en anders is er altijd nog de boktcensuur ;)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 12:21

Tot 13 inderdaad. Daarvoor vind ik gewoon niet zonder toezicht op internet. Daarna hebben sommige zelfs als seks dus waarom zou je dan zo'n topic verbieden..