Sfeer op Bokt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:22

_Naomii_ schreef:
@ Mang Haha ja dat begrijp ik, ik ga in het dagelijks leven ook stampvoetend door het huis als ik me gelijk niet krijg.
Maar in dit soort gevallen denk ik bokkers grow up! Alsjeblieft! Houd Bokt gezellig.
Laat mensen leuke topics kunnen en durven plaatsen. Want ik ben al zo ver dat ik het al niet mer durf en echt waar ik loop echt tegen een probleem aan tijdens het rijden waar ik echt heel graag tips voor zou willen hebben en meerdere ogen naar zou willen laten kijken.

Het is vooral dat er altijd een paar mensen zijn die het eens zijn met TS. Als je dan bijvoorbeeld in dat drachtige haflinger topic je mond zou houden dan zou TS denken dat ze het allemaal geweldig doet omdat de mensen die aan haar kant staan wel blijven posten, snap je het nog? :')

Het ergste vind ik nog wanneer er in bijvoorbeeld zo'n topic 100 mensen tegen zijn en er zijn er 5 voor, die 5 reacties altijd zo'n betweterige toon hebben als 'bokt is weer lekker op dreef :roll: ' en dat soort berichtjes.

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:25

mang schreef:
_Naomii_ schreef:
@ Mang Haha ja dat begrijp ik, ik ga in het dagelijks leven ook stampvoetend door het huis als ik me gelijk niet krijg.
Maar in dit soort gevallen denk ik bokkers grow up! Alsjeblieft! Houd Bokt gezellig.
Laat mensen leuke topics kunnen en durven plaatsen. Want ik ben al zo ver dat ik het al niet mer durf en echt waar ik loop echt tegen een probleem aan tijdens het rijden waar ik echt heel graag tips voor zou willen hebben en meerdere ogen naar zou willen laten kijken.

Het is vooral dat er altijd een paar mensen zijn die het eens zijn met TS. Als je dan bijvoorbeeld in dat drachtige haflinger topic je mond zou houden dan zou TS denken dat ze het allemaal geweldig doet omdat de mensen die aan haar kant staan wel blijven posten, snap je het nog? :')

Het ergste vind ik nog wanneer er in bijvoorbeeld zo'n topic 100 mensen tegen zijn en er zijn er 5 voor, die 5 reacties altijd zo'n betweterige toon hebben als 'bokt is weer lekker op dreef :roll: ' en dat soort berichtjes.

Ik lees de rel topics altijd wel mee, waarom ik dat doe geen idee, want irriteer me altijd mateloos aan bepaalde bokkers. Bij sommige topics zie je altijd de zelfde weer terug komen die het doen. Tuurlijk is het goed in dit geval dat de TS er op gewezen wordt dat ze beter een DA er naar kan laten kijken. Maar als het niet aan komt bij de Ts waarom dan 15 pagina's door gaan over een Da die toch niet gaat komen?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:26

_Naomii_ schreef:
Ik meld mij ook!

Ik maak nooit een topic met rij foto's aan. Ik loop tegen veel dingen aan met mijn pony waar ik graag handige tips voor wil hebben. Maar hierdoor moet ik ook foto's plaatsen waar in ze gaat staken. Ik durf dit gewoon niet te plaatsen omdat ik bang ben dat ik heel bokt over me heen ga krijgen.

Ook vind ik het vaak jammer dat er op topics 100 keer het zelfde geroepen wordt. Als pietje een foto plaatst reageert jantje hier op met een rottige opmerking en truus, kees en harry plaatsten zowat exact dezelfde reactie. Dan denk ik lees gewoon even! Dan zie je al dat het geplaatst is en komen er ook geen 5 reacties achter elkaar die exact het zelfde zijn.

Waar ik ook moeite mee heb, zijn de foto's op shetlanders. Aaaahh wat zielig je bent veeeel te groot! Een shet kan weet niet hoeveel dragen..

Van te voren zie je vaak al of er gezellige rel topics gaan ontstaan! Als je hier dan wat van zegt om het topic een beetje gezellig te houden heb je zowat direct een PB van de mods in je PB met het verzoek hier niet meer op te reageren.

Nu zullen jullie denken goh, naomi wat doe jij dan nog op bokt? haha
Ik ken ook hele gezellige topics! En ik zie gelukkig ook nog steeds heel veel topics waar ik zelf heel veel info uit kan halen!

EDIT: Wil ik nog een voorbeel geven van een topic waar ik me mateloos aan irriteer aan de mede bokkers, is een topic waar over iemand een vraag heeft over haar Haf omdat ze vermoed (of het eigenlijk wel zeker weet) dat ze drachtig is, ze vraagt hier duidelijk om tips en heel bokt begint gelijk over DA's en geeft rijkelijk 100 keer achter elkaar ze mening, ik lees het topic stil mee maar ben soms in staat bepaalde bokkers een pb te sturen met de vraag of ze het betweterige gedrag ook even opzij kunnen zetten, want oh oh oh wat zijn sommige bokkers goed, en doen nooooit wat fout!

_Naomii_ schreef:
Shadow0 schreef:
Dat is zeker niet waar. Ook in topics waar de TS wel goed reageert komen dat soort herhalingen geregeld voor.

Waarom denk je dat ik geen rij foto's durf te plaatsen? ik weet dat er rug oke is, me zadel is goed, alleen de TA komt nog langs. Mijn pony gaat rennen of staken als ze het ergens niet mee eens is, ze is 4 en heerlijk aan het puberen. Maar ik weet zeker dat ik alleen maar berichten ga krijgen dat ik er een fysio bij moet halen etc.

Ik vind het erg jammer dat je geen topic aanmaakt. Als jij al in je beginpost zet dat hij nagekeken en gezond is, zullen er vast minder bokkers gaan 'zeiken'. De rest moet je gewoon negeren. Zij hebben geen ervaring, enkel theorie kennis. En dan natuurlijk nog wel de theorie dat paarden wel pijn MOETEN hebben, in hun rug etc. als ze iets niet doen zoals wij 'willen' (voor de welzijn van het paard). Want paarden zijn natuurlijk robots zonder eigen wil, en het enige wat ze hebben zijn pijnreceptoren 8)7

Denk er eens over na om een topic te openen. Ik ben erg benieuwd! En anders zou je me ook een pb kunnen sturen. Heb ook veel ervaring met een gezonde staker (vosse merriemerrie).

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:27

Als de bokkers nou gewoon reageren, van TS als ik jouw was zou ik het zo en zo doen want om dit of dat, dan denk ik dat, dat op een veel nuttigere manier gebruikt gaat worden als TS je doet het helemaal fout wat zielig ben je niet goed bij je hoofd? ik denk dat ik dan al gauw af haak als mensen dat laatste tegen mij gaan gebruiken. En wat gaat de TS dan doen? Jep die gaat er vol gas tegen in!

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:28

jans1999 schreef:
laatst een topic geopend met filmpjes en foto's van dubbelonge, kreeg niet echt vriendelijke reacties. tips en opmerkingen vind ik prima maar dat kan je ook gewoon op een aardige manier zeggen...

Ik vind dat bijna alle reacties in jou topic gewoon netjes en opbouwend zijn :? Ze boren je helemaal niet de grond in en geven gewoon tips. Ik vind dat je er zelf ook erg netjes op reageert en dat scheelt echt alles :j

@Naomi, als je een topic opent met een verhaal erboven wat je hier allemaal typt dan krijg je echt geen reltopic. Reltopics krijg je in mijn ervaring alleen als TS idioot reageert.

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:29

@ geryon, ik zal er over na denken. Wil het echt heel graag want ik stap soms gewoon niet meer op omdat ik met me handen in het haar zit, om haar gedrag.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:30

Geryon schreef:
Want paarden zijn natuurlijk robots zonder eigen wil, en het enige wat ze hebben zijn pijnreceptoren 8)

Net als kinderen :roll: Kinderen die drinken, roken, stelen, drugs gebruiken, het slecht doen op school etc etc zijn allemaal slecht opgevoed en hebben rotouders :j

Sorry ik ga een beetje offtopic maar dit vind ik werkelijk het ergste wat er is. Kinderen hebben (net als paarden) een eigen wil, karakter en bepaalde mate van zekerheid en verstand..

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:31

Ik heb al heel vaak een goed bedoelde reactie getyped, opnieuw gelezen en daarna niet verzonden, maar ga verder kijken naar een andere topic. Met zo iets van 'laat maarrr'.
Want ik heb vast wel iets verkeerd gelezen/begrepen of het is 3 bladzijdes terug al verteld. Of het verschilt teveel van de meningen van de gene voor mij.
Even een dom voorbeeld: Iemand opent een topic vanwege een paard dat vervelend is onder het zadel.
De reacties hier op zijn altijd het zelfde: Volledige DA check. Zadelmaker, tandarts, nieuwe instructrice enz enz. - Probeer nu nog maar is iets anders te noemen zoals de rij kunsten van de amazone. AI AI AI!
Dusss dat soort topic lees ik nu niet eens meer ;)

Herkenbaar?

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:31

mang schreef:
Geryon schreef:
Want paarden zijn natuurlijk robots zonder eigen wil, en het enige wat ze hebben zijn pijnreceptoren 8)

Net als kinderen :roll: Kinderen die drinken, roken, stelen, drugs gebruiken, het slecht doen op school etc etc zijn allemaal slecht opgevoed en hebben rotouders :j

Sorry ik ga een beetje offtopic maar dit vind ik werkelijk het ergste wat er is. Kinderen hebben (net als paarden) een eigen wil, karakter en bepaalde mate van zekerheid en verstand..

Ik was vroeger ook zo'n rot kind hoor := , maar heb wel hele lieve ouders alleen luisterde ik gewoon echt niet naar ze

jans1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:32

mang schreef:
jans1999 schreef:
laatst een topic geopend met filmpjes en foto's van dubbelonge, kreeg niet echt vriendelijke reacties. tips en opmerkingen vind ik prima maar dat kan je ook gewoon op een aardige manier zeggen...

Ik vind dat bijna alle reacties in jou topic gewoon netjes en opbouwend zijn :? Ze boren je helemaal niet de grond in en geven gewoon tips. Ik vind dat je er zelf ook erg netjes op reageert en dat scheelt echt alles :j

toch schrok ik een beetje, miss moet ik eraan wennen maar ik moest me inhouden.
@Naomi, als je een topic opent met een verhaal erboven wat je hier allemaal typt dan krijg je echt geen reltopic. Reltopics krijg je in mijn ervaring alleen als TS idioot reageert.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:33

_Naomii_ schreef:
@ geryon, ik zal er over na denken. Wil het echt heel graag want ik stap soms gewoon niet meer op omdat ik met me handen in het haar zit, om haar gedrag.

Doe het gewoon :).

Leg in je OP netjes uit wat je allemaal al geprobeerd hebt en wat daar het resultaat van is en mochten bokkers er toch over beginnen, dan quote je dat deel van de OP en daar ga je net zo lang mee door tot de mensen die niet kunnen lezen hun klep houden of constructief commentaar kunnen geven :).

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:34

Ik zit al een aantal jaar op bokt en heb zelf er nooit rare dingen tegen een TS gezegt, wel zeg ik altijd iets in de trant van "Je moet misschien hier en daar wel even om denken", maar nooit van "Wie doet nou zoiets? Je mishandelt je paard zo gewoon!". Wanneer ik zoiets zie vind ik dat meteen sneu voor de TS want dan krijg je idd dat mensen er niets meer op durven te zetten.

Nu zeg ik wel dat ik zelf wel eens iets gedaan heb met een oud verzorgpony van me, daar was ik echt al te groot voor en werd compleet afgezeken door bokkers. Ik zie nu in dat dat echt niet kon, maar dan nog vind ik die reacties sneu (en echt soms van 30+ terwijl ik zelf misschien 14 was?). Ik heb zelfs een nieuw account aangemaakt omdat ik zelfs een jaar nadat die pony dood ging nog reacties kreeg via PB. Dus vind ik de sfeer verbeterd? Nee, al was het vroeger wel beter qua gezelligheid in HK's. Bokt heeft nog wel rel topics om soms de domste dingen maar ik vind dat je als TS daar altijd klaar op moet zijn, je kunt van sommige mensen verwachten dat ze commentaar gaan leveren over bijvoorbeeld een riempje dat per ongeluk verkeerd zit.

Dus dit vind ik ervan. Ik zet nog maar zelden foto's op bokt tenzij ik zeker weet dat het geen reltopic gaat worden. Nu rij ik al 6 jaar op een fries dus reltopics over dat ik te groot ben heb ik gelukkig niet meer.

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:36

_San87_ schreef:
_Naomii_ schreef:

Leg in je OP netjes uit wat je allemaal al geprobeerd hebt en wat daar het resultaat van is en mochten bokkers er toch over beginnen, dan quote je dat deel van de OP en daar ga je net zo lang mee door tot de mensen die niet kunnen lezen hun klep houden of constructief commentaar kunnen geven :).

Haha, Oke ik laat vanavond foto's maken. Als jullie me maar wel een beetje steunen haha :o

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:37

_Naomii_ schreef:
_San87_ schreef:

Haha, Oke ik laat vanavond foto's maken. Als jullie me maar wel een beetje steunen haha :o

Stuur het topic maar door :D.

_Naomii_

Re: Sfeer op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:38

Ik hoop het topic dan morgen of overmorgen te plaatsen, dan stuur ik jullie een link.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:42

Friso_lover schreef:
Ik zit al een aantal jaar op bokt en heb zelf er nooit rare dingen tegen een TS gezegt, wel zeg ik altijd iets in de trant van "Je moet misschien hier en daar wel even om denken", maar nooit van "Wie doet nou zoiets? Je mishandelt je paard zo gewoon!". Wanneer ik zoiets zie vind ik dat meteen sneu voor de TS want dan krijg je idd dat mensen er niets meer op durven te zetten.

Nu zeg ik wel dat ik zelf wel eens iets gedaan heb met een oud verzorgpony van me, daar was ik echt al te groot voor en werd compleet afgezeken door bokkers. Ik zie nu in dat dat echt niet kon, maar dan nog vind ik die reacties sneu (en echt soms van 30+ terwijl ik zelf misschien 14 was?). Ik heb zelfs een nieuw account aangemaakt omdat ik zelfs een jaar nadat die pony dood ging nog reacties kreeg via PB. Dus vind ik de sfeer verbeterd? Nee, al was het vroeger wel beter qua gezelligheid in HK's. Bokt heeft nog wel rel topics om soms de domste dingen maar ik vind dat je als TS daar altijd klaar op moet zijn, je kunt van sommige mensen verwachten dat ze commentaar gaan leveren over bijvoorbeeld een riempje dat per ongeluk verkeerd zit.

Dus dit vind ik ervan. Ik zet nog maar zelden foto's op bokt tenzij ik zeker weet dat het geen reltopic gaat worden. Nu rij ik al 6 jaar op een fries dus reltopics over dat ik te groot ben heb ik gelukkig niet meer.

Zo was ik 12 toen ik voor het eerst topics van mijn verzorgpony (een 4 jarige arabier, ja echt _O- ) opende. Natúúrlijk was dat geen ideale combi maar dat kreeg je er bij mij echt niet in := Ik moest toen op wedstrijd van de eigenaresse en daar waren wij totaal niet aan toe. Ik heb de dagen daarvoor dus totaal niet geslapen en toen ik de ring inging en de pony de ring eng vond barste ik direct in tranen uit en was ik woest op de beste pony :(:) Blijkbaar heeft iemand dat gefilmd en ik kreeg daarna in mijn rijtopic deze reactie:

Citaat:
hebben dit op film staan (alle proeven uit de klasse) dus voor de geinteresseerden ;)

Deze persoon heeft mij altijd ongelofelijk aangevallen en heeft ook pb's gestuurd maar ik heb nog steeds geen idee wie het is _O-

vuurneon

Re: Sfeer op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:45

Dat is wel heel laag van diegene mang :=
Nieuwe vorm van bokt-big brother? :')

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:46

Wat sneu voor een 12 jarig meisje. Ik snap dat niet

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

vuurneon schreef:

Meer het confronterende van social media. Het kan twee kanten op en bovenstaande is wel heel erg triest gedrag van de betreffende bokker.

mang

Ja daar was ik ook niet zo blij mee, ben ook heel benieuwd wie en hoeveel mensen dat filmpje hebben gezien. (ik heb hem zelf niet gezien en kan me er ook niks meer van herinneren, maar het is wel de reden dat ik met mijn paard geen wedstrijden rijd)

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:47

_San87_ schreef:
vuurneon schreef:

Meer het confronterende van social media. Het kan twee kanten op en bovenstaande is wel heel erg triest gedrag van de betreffende bokker.

Ik hou er zelf wel altijd rekening mee hoe oud iemand is, en de reacties die zij gaf op een meisje van 12 gingen echt nergens meer over. Nu ben ik zelf echt niet van het aaien en kan best harde reacties geven, maar dit was echt gewoon virtueel pesten :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:49

Ik vind het sowieso nogal matig om mensen te filmen en die film ook te publiceren zonder daarvoor toestemming te vragen :).

mang schreef:
_San87_ schreef:

Ik hou er zelf wel altijd rekening mee hoe oud iemand is, en de reacties die zij gaf op een meisje van 12 gingen echt nergens meer over. Nu ben ik zelf echt niet van het aaien en kan best harde reacties geven, maar dit was echt gewoon virtueel pesten :')

Ja, dat doe ik zelf ook. Ik kijk altijd even in het profiel om naar de leeftijd te kijken. Als deze er niet staat wordt het wat lastiger, maar dan nog kan je gewoon netjes blijven, tenzij je terug aangevallen wordt, dan heb je aan mij ook een slechte.

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:51

vanLotje schreef:
weet je, mensen zullen dingen blijven doen die je niet tof vind. De kunst is om te leren dit niet jouw probleem te maken maar het bij hen te laten liggen :)
Ik vind de sfeer prima, maar ben dan ook zeeeer selectief over wat ik me laat raken en wat niet

100% mee eens!

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:52

Maar harde en duidelijke reacties kunnen ook heel leerzaam zijn! Meisjes van 12 13 die een penny topic plaatsen reageer ik vaak niet op. Ook niet als er foto's geplaatst worden wat eigenlijk niet kan. Ik denk dan tsja ben zelf ook jong geweest en door de domme dingen die ik soms deed heb ik ook erg veel geleerd en ben ik een paar keer goed op me bek gegaan.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:55

_Naomii_ schreef:
Maar harde en duidelijke reacties kunnen ook heel leerzaam zijn! Meisjes van 12 13 die een penny topic plaatsen reageer ik vaak niet op. Ook niet als er foto's geplaatst worden wat eigenlijk niet kan. Ik denk dan tsja ben zelf ook jong geweest en door de domme dingen die ik soms deed heb ik ook erg veel geleerd en ben ik een paar keer goed op me bek gegaan.

Bij ouderen kunnen harde reacties zeker weten een wereld van verschil maken. Maar ik denk dat 12 jarige daar nog te eigenwijs voor zijn, als ik naar mijn eigen topics van die tijd kijk :P