waarom mag je hier op bokt geen eigen mening hebben??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 18:57

Heb ik gezegd dat jij je aangesproken moet voelen? En weet ik veel waar jij vandaan komt of hoelang je hier al woont. Ik ga niet eerst iedereens profiel doorspitten voordat ik een reactie geef maar als jij je wel aangesproken voelt dan zegt dat genoeg. Ik kan er ook niks aan doen dat jij mijn mening niet deelt dat maakt mij niets uit hoor moet je lekker zelf weten.

Stef: Je hebt groot gelijk. Niet op iedere straathoek maar in bepaalde wijken wel. Net als Turkse theehuizen. Let wel ik heb niks tegen buitenlanders. Sterker nog, ik en de onderbuurvrouw zijn de enige Nederlanders in deze flat. Waar ik mij wel echt mateloos aan irriteer zijn mensen die al meer dan 15 jaar in Nederland wonen en nog niet verder komen dan Hallo en Dag. Vriendin van mij komt uit Zweden, ze woont hier nu bijna 1 jaar en spreekt al bijna vloeiend Nederlands op wat foutjes na ( die gebouw of dat fiets) maar dan denk ik ja meid toch knap van je! Totaal niet te beroerd om de taal en gebruiken te leren.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 19:08

kiki1983 schreef:
Stef: Je hebt groot gelijk. Niet op iedere straathoek maar in bepaalde wijken wel. Net als Turkse theehuizen. .

En pizzeria's, en Chinese restaurants. Oh, en Thaise massagesalons. Moeten die allemaal weg?
Dat is dus het hele punt van een multiculturele samenleving, dan hoort dat er bij. Wil je dat niet, dan zit jij hier verkeerd, niet die Turken.

kiki1983

Re: waarom mag je hier op bokt geen eigen mening hebben??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 19:13

Nee hoor het hoeft niet allemaal weg ( nouja die massagesalons met "happy endings"mogen van mij per direct verdwijnen ;) ) maar het verschil is ook. Ik ben in een Turks Theehuis niet welkom hoor, in de moskee ook niet. Bij de Chinees ben ik daarintegen wel welkom. Het gaat mij erom dat bepaalde volken zich totaal terugtrekken van de Nederlandse cultuur en taal. Nederlandse mannen zijn in de theehuizen ook niet welkom. Antilianen zijn er ook niet welkom. En dat moeten dan "openbare gelegenheden"zijn.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 19:17

Maar goed, je kunt ook over iets anders een mening heel lomp verkondigen.
Bijvoorbeeld over uitkeringtrekkers en dat ze die maar flink moeten korten etc etc.
Als je dan zelf in zo'n situatie zit, is dat heel kwetsend.

Dit voorbeeld gebruik ik omdat de TS van dit topic volgens haar profiel niet werkt en niet in staat is een baan te houden, en is afgekeurd.
Ik bedoel maar, als je er zelf mee te maken hebt, is zo'n lomp opgeschreven mening opeens niet zo leuk meer.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 19:23

Mika11: Dat klopt altijd harder als er wordt gesproken over welke situatie dan ook waar je zelf in zit maar dan nog als het woordje JIJ ( op mij slaand) er niet inzit dan nog slaap ik er geen minuut minder om. Ik geef sowieso niks om de meningen van mensen die ik niet eens ken. Van mensen die ik wel ken en waardeer kan er altijd ook normaal over gesproken worden.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 19:34

Nee, ik geef ook niks om meningen die klakkeloos worden opgeschreven, met allerlei scheldwoorden.
Dan denk ik alleen maar: daar heb je weer iemand die 'zit te kakelen als een kip zonder kop'. :D

Maar als iemand een goed verhaal heeft of gewoon netjes z'n mening verwoordt, dan is het interessant om te lezen en soms kijk je inderdaad anders naar een situatie.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 30-01-13 19:47, in het totaal 2 keer bewerkt

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 19:46

En DAT is zeker waar!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 19:47

Kiki, je eerste post op deze pagina is er weer 1 waarvan ik denk: Whow! Chill!

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 19:50

Peppertree schreef:
Ik vraag me af waarom mensen die het hardst roepen om respect en aanpassingsvermogen, daar zelf het minst blijk van lijken te geven.

_/-\o_

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 20:17

Ik snap ook niet dat mensen hier al jaren wonen en dan soms de taal nog niet spreken. Lijkt me toch een van de eerste dingen die je gaat leren als je in een ander land gaat wonen. Probleem is wel dat Nederlanders al gauw overgaan op Engels, dat maakt het oefenen van Nederlands in de praktijk wel een stuk lastiger. Ken meerdere mensen die uit het buitenland komen en hier zijn gaan wonen en iedereen gaat direct over op Engels als zij erbij zijn of als ze iets vragen. Verder kan het me echt niet schelen in wat voor taal mensen praten als ze onder elkaar zijn (of dat nou thuis of in het openbaar is).

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 20:20

mika11 schreef:
Maar goed, je kunt ook over iets anders een mening heel lomp verkondigen.
Bijvoorbeeld over uitkeringtrekkers en dat ze die maar flink moeten korten etc etc.
Als je dan zelf in zo'n situatie zit, is dat heel kwetsend.

Dit voorbeeld gebruik ik omdat de TS van dit topic volgens haar profiel niet werkt en niet in staat is een baan te houden, en is afgekeurd.
Ik bedoel maar, als je er zelf mee te maken hebt, is zo'n lomp opgeschreven mening opeens niet zo leuk meer.

Ik werk vrijwillig omdat ik idd ben afgekeurd en ja ik woon in t gehucht heiloo en nee ik ben geen vvd stemmer hier stem ik gewoon geertje .... maar wil toch deel zijn van de maatschappij en gewoon werken dus dan doe ik dat vrijwillig
en ja ik had t misschien anders moeten formulieren maar ik ben daar af en toe heel slecht in en zet vaak neer wat ik denk en het spijt me ook daarmee dat ik mensen aan t verkeerde been heb gestoten.

Maar t ging er mij gewoon meer om dat er tegenwoordig zo kinderachtig gedaan word omtrend hoe iemand dus reageert en dat men dat gelijk niet waardeert buiten het hk en al zeg je zoiets in een hk dan krijg je geen ow of een waarschuwing

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 20:34

Maar waarom is dat kinderachtig? JIJ bent toch degene die gewoon neerzet wat je denkt, zonder daar een paar seconden lánger over na te denken? Waarom is het dan kinderachtig van degene die daar wat zegt? Op die manier schuif je wel heel makkelijk de verantwoording in een ander z'n schoenen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 20:39

Edit niet meer relevant bericht was gewijzigd
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 30-01-13 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 20:41

TS, +:)+ voor je laatste reactie!

edit hoewel je politieke voorkeur zeker niet de mijne is
Laatst bijgewerkt door Sammyoo op 30-01-13 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 20:41

Omdat het bokt is. Staat al bekend dat je geen eigen mening mag hebben, en dat moderators corrupt zijn.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 20:45

Corrupt nog wel :')

Rachelle_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 20:45

Ja vast, het zal er hier ook echt zo oneerlijk aan toe gaan :roll:

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 20:46

NathalietjeB schreef:
hier stem ik gewoon geertje ..

Waarom verbaasd dit me niet?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 20:46

Zertab schreef:
Omdat het bokt is. Staat al bekend dat je geen eigen mening mag hebben, en dat moderators corrupt zijn.

Gelukkig heb jij een onderbouwde mening en leg je ook uit waarom je dat vindt!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 20:48

Verder: je bent zelf verantwoordelijk voor je mening en hoe je die brengt, als dat buiten proporties is moet je imo ook niet mieren als daar wat van gezegd wordt...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 20:57

Nathalie, als jij volwassen wil worden behandeld dan moet je je volwassen gedragen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 20:57

Zertab schreef:

Wellicht pas je dan beter op poetsplaats...

Senna012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 20:58

quera schreef:
Dat vraag ik me ook af

Ben het met je eens ;)

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 21:00

Ik herken het wel, wat je zegt.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 21:05

NathalietjeB schreef:
en ja ik had t misschien anders moeten formulieren maar ik ben daar af en toe heel slecht in en zet vaak neer wat ik denk en het spijt me ook daarmee dat ik mensen aan t verkeerde been heb gestoten.

Hebben jullie dit wel gelezen?