ongewenste transacties Boktmarkt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 00:26

Sani schreef:
_San87_ schreef:

Dat zegt ze helemaal niet.

Verkeerde benoeming misschien.
Waar ik op doel is dat die slechte verkopen blijven staan ondanks alle goede verkopen.
En lijkt mij dat die slechte verkopen opgelost moeten worden en dat die niks te maken hebben met de goede verkopen.

Dat zegt ze ook niet.

De goede en slechte verkopen zijn enkel een rating, dat betekent niet dat de slechte ervaringen niet opgelost zijn.

Sani

Jellebie schreef:
Sani schreef:
Dus omdat er 96 tevreden klanten zijn en 4 ontevreden hebben die ontevreden klanten dan direct pech? Lijkt mij dat zij ook gewoon recht hebben op een goede afhandeling van een aankoop en niet weggeschreven moeten worden onder 'missers'.

Tuurlijk, maar als iemand 4 keer iets aanbied en 4 keer gaat het mis dan zou ik toch wel mijn twijfels hebben bij de verkoper. Als iemand 250 keer iets aanbied en het gaat 4 keer mis en dus 246 keer goed zou ik eerder denken dat er iets mis is gegaan in de communicatie tussen de koper/verkoper of misschien iets mis bij alleen de verkoper waardoor het niet verstuurd kon worden.

Ik heb het zelf een keer gehad bij iemand, die had iets van mij gekocht en plots gebeurde er bij mij thuis iets heftigs waardoor ik even niet instaat was mijn berichten te lezen en om het pakketje meteen te versturen. Toen ik mijn mail na een paar dagen chekte had ik de ergste verwensingen etc die je maar kon bedenken van de koper naar mijn hoofd gekregen. Ik was daar toen zo kwaat over dat ik echt niet van plan was dat pakketje direct op te sturen met een excuus briefje er bij. Wie weet was er nu oook wel zo iets aan de hand. We hebben nog altijd het verhaal maar van 1 kant.

Het gaat er totaal niet om in deze discussie, maar ga je daar zelf al niet in de fout in? Wanneer jij, wanneer je weer in staat bent om te reageren, direct contact zoekt en de situatie uitlegt en om begrip vraagt van de kopende partij, lijkt het mij dat je het kan uitpraten en/of oplossen door middel van of alsnog verzenden of geld terug geven.
En dat is iets wat in deze situatie dan ook gedaan kan worden en als er dus nu contact gezocht wil worden vanuit verkopende partij kan dit via de bezwaarscommissie.

Duhelo

Ladybird schreef:
mika11 schreef:
Ladybird schreef:

Maar de verkoper krijgt ook niet de kans om 'aan het woord' te komen!

Volgens de openingspost heeft ze een paar weken de tijd gehad, om aan het woord te komen.
Maar goed, het gaat mij helemaal niet om deze persoon.
Alleen dat het iets zakelijks is, kopen en verkopen.

klopt, maar nu krijgen de kopers nu nog wel ruimte om te zeggen hoe het zit enw at ze vinden, terwijl de verkopers dat niet meer kunnen.

ook gebande leden kunnen nog altijd via email contact opnemen met de moderators of de bezwaarcomissie.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 00:27

Ik wil me ook eventjes melden in dit topic

Ook ik heb iets van Shauni gekocht, ja het heeft lang geduurd, maar Shauni had wel redenen hiervoor. Ik vond het niet leuk en mn geduld begon op te raken maar ik heb uiteindelijk wel mijn track en trace code gekregen..

Ik heb dus een slechte/goede ervaring want ik krijg mijn pakketje wel gewoon dinsdag binnen

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 00:27

Maar in dit geval is er toch veel meer gebeurt? Via de modjes en de bezwaarcomissie?
En in jouw geval is het erg onbeschoft van de kopers, maar als jij wel geld ontvangen hebt is het je plicht de spullen te leveren of het geld terug te storten.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 00:28

Jellebie schreef:
Als iemand 250 keer iets aanbied en het gaat 4 keer mis en dus 246 keer goed zou ik eerder denken dat er iets mis is gegaan in de communicatie tussen de koper/verkoper of misschien iets mis bij alleen de verkoper waardoor het niet verstuurd kon worden.

Maar je zou toch denken dat dat met een beetje hulp van Bokt wel opgelost kan worden naar tevredenheid van zowel verkoper als koper? Maar dat is het blijkbaar niet, dus krijg ik de neiging te geloven dat er meer speelt dan een beetje miscommunicatie :)

Sani

En wat mij ook nog te binnen schiet met de situatie die jij noemt met 4 slechte transacties tegenover 246 goede, kan je altijd nog contact zoeken en navraag doen naar die slechte transacties bij de verkoper. Als het netjes opgelost is, ja ik snap inmiddels wat je bedoelt :), kan de verkoper dit toelichten.

YaraJones

Jellebie schreef:
Sani schreef:
Dus omdat er 96 tevreden klanten zijn en 4 ontevreden hebben die ontevreden klanten dan direct pech? Lijkt mij dat zij ook gewoon recht hebben op een goede afhandeling van een aankoop en niet weggeschreven moeten worden onder 'missers'.

Tuurlijk, maar als iemand 4 keer iets aanbied en 4 keer gaat het mis dan zou ik toch wel mijn twijfels hebben bij de verkoper. Als iemand 250 keer iets aanbied en het gaat 4 keer mis en dus 246 keer goed zou ik eerder denken dat er iets mis is gegaan in de communicatie tussen de koper/verkoper of misschien iets mis bij alleen de verkoper waardoor het niet verstuurd kon worden.

Ik heb het zelf een keer gehad bij iemand, die had iets van mij gekocht en plots gebeurde er bij mij thuis iets heftigs waardoor ik even niet instaat was mijn berichten te lezen en om het pakketje meteen te versturen. Toen ik mijn mail na een paar dagen chekte had ik de ergste verwensingen die je maar kon bedenken van de koper naar mijn hoofd gekregen. Ik was daar toen zo kwaat over dat ik echt niet van plan was dat pakketje direct op te sturen met een excuus briefje er bij. Wie weet was er nu oook wel zo iets aan de hand. We hebben nog altijd het verhaal maar van 1 kant.

ik ben een maand lang vriendelijk gebleven geloof me, maar steeds geen antwoord, dan hier op bokt om contact gevraagd in een van haar topics, had ik toch wel niet direct antwoord: gelieve je reactie te verwijderen, daarna krijg je info

ook al is er dus iets heftigs gebeurd, ze kon ook gewoon antwoord van ja sorry er is hier van alles gebeurd, ik doe het morgen op de post...

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 00:31

Sani schreef:
Het gaat er totaal niet om in deze discussie, maar ga je daar zelf al niet in de fout in? Wanneer jij, wanneer je weer in staat bent om te reageren, direct contact zoekt en de situatie uitlegt en om begrip vraagt van de kopende partij, lijkt het mij dat je het kan uitpraten en/of oplossen door middel van of alsnog verzenden of geld terug geven.
En dat is iets wat in deze situatie dan ook gedaan kan worden en als er dus nu contact gezocht wil worden vanuit verkopende partij kan dit via de bezwaarscommissie.

Misschien ga ik daar wel de fout in, maar als ik meerde mailtjes krijg waarin mij de ergste ziektes en doodoorzaken worden toegewenst ben ik zeker niet van plan om deze persoon vriendelijk op te bellen met een excuses voor het lange wachten. Als ik daar in tegen een paar nette mails heb met wat de reden is waarom het zo lang duurt is het een heel ander verhaal en neem ik uiteraard contact om zo snel als ik kan.

Wat ik met mijn post wou zeggen was dat er zo veel aan de hand kon zijn waardoor deze 4 personen gedupeerd zijn geraakt. Daarom vind ik dat topic dat geopend is ook zo onredelijk want mensen gaan toch over speculeren en kunnen zo een heel verkeerd beeld van iemand krijgen

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 00:32

Jellebie schreef:
Sani schreef:

Misschien ga ik daar wel de fout in, maar als ik meerde mailtjes krijg waarin mij de ergste ziektes en doodoorzaken worden toegewenst ben ik zeker niet van plan om deze persoon vriendelijk om te bellen met een excuses voor het lange wachten. Als ik daar in tegen een paar nette mails heb met wat de reden is waarom het zo lang duurt is het een heel ander verhaal en neem ik uiteraard contact om zo snel als ik kan.

Wat ik met mijn post wou zeggen was dat er zo veel aan de hand kon zijn waardoor deze 4 personen gedupeerd zijn geraakt. Daarom vind ik dat topic dat geopend is ook zo onredelijk want mensen gaan toch speculeren erover en kunnen zo een heel verkeerd beeld van iemand krijgen

Maar dat speculeren is juist niet de bedoeling volgens mij. Het gaat om de slechte transacties en niet om meningen van anderen met betrekking tot de koper/koop/verkoper. Lijkt me dat je daar ook op kan TeMen (wat als ik de vele reacties zo, ook wel gedaan wordt.).

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 00:32

Gebruikers worden echt niet zomaar geband. Voordat de ban ingaat is er een behoorlijk tijd verstreken waarin de gebruiker alle kans heeft gekregen om zijn of haar kant van het verhaal toe te lichten en/of de transacties in orde te maken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 00:33

Dit topic is juist de bron van speculaties (geweest). Weinig doordacht topic, imo :).

YaraJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 00:34

+ ik heb haar telefoonnr van gisterenmiddag, ik bel nu al 2 dagen op allerlei verschillende momenten, als ze het dan toch zo goed zou bedoelen dan zou ze toch gewoon opnemen neen? (en ik hoor jullie al afkomen van stel dat ze haar gsm niet bij zich heeft door omstandigheden enz, wel dan had ze dat samen met dat telefoonnr in dat bericht moeten zetten)

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 00:34

Sani schreef:
Maar dat speculeren is juist niet de bedoeling volgens mij. Het gaat om de slechte transacties en niet om meningen van anderen met betrekking tot de koper/koop/verkoper. Lijkt me dat je daar ook op kan TeMen (wat als ik de vele reacties zo, ook wel gedaan wordt.).

Nee dat speculeren is inderdaad niet de bedoeling maar word wel in de hand gewerkt door zo'n topic te openen en berichten te verwijderen zonder er ook maar enige uitleg bij te geven.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 00:35

Ach, ik krijg ook lelijke PB's van de vriendjes van de betrokken bokker. :D
Dit topic doet i.i.g. deze gebande bokker geen goed!

nynke55

Speculeren is wat er hier dus gebeurt, daarom zijn de reacties in het andere topic ook verwijdert.
Degene die dit topic geopend heeft, heeft de verkoper geen dienst gedaan.

Maureen_M

YaraJones schreef:
+ ik heb haar telefoonnr van gisterenmiddag, ik bel nu al 2 dagen op allerlei verschillende momenten, als ze het dan toch zo goed zou bedoelen dan zou ze toch gewoon opnemen neen? (en ik hoor jullie al afkomen van stel dat ze haar gsm niet bij zich heeft door omstandigheden enz, wel dan had ze dat samen met dat telefoonnr in dat bericht moeten zetten)

Dit heb ik ook gedaan, ik heb daarna een whatsapp berichtje van haar zus gekregen en die zei dat ze het pakketje op de post had gedaan. Ik heb mijn track en trace code gekregen, het pakket is hier dinsdag tussen 7 en 9 (wrsclk 10, mijn jongen van de post is altijd laat)

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 00:36

Het is nooit eerder een probleem geweest. Ik heb nooit eerder een topic met vraag naar niet goed verlopen transacties gezien waarbij zoveel berichten zijn verwijderd. Denk dus niet dat de speculaties de problemen zijn. Want die zijn eerder nooit/nauwelijks van toepassing geweest.
Waarom zou er uitleg moeten worden gegeven? De regel is duidelijk en de uitleg in het topic ook.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 00:37

Electra63 schreef:

Oh, dat is ook altijd leuk :D. Ik heb niks ontvangen, moeten ze ook niet proberen. Triest gedoe.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 00:38

Electra63 schreef:

Meen je niet :')

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 00:39

_San87_ schreef:
Electra63 schreef:

Oh, dat is ook altijd leuk :D. Ik heb niks ontvangen, moeten ze ook niet proberen. Triest gedoe.

Ach, het boeit mij totaal niet.

Ik ben hier geen partij in. Ik koop nooit iets via Bokt.
Ik ben tegen het banbeleid van Bokt, behalve bij oplichting of bedreiging. Dan vind ik het een terechte straf.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 00:43

Sani schreef:
Het is nooit eerder een probleem geweest. Ik heb nooit eerder een topic met vraag naar niet goed verlopen transacties gezien waarbij zoveel berichten zijn verwijderd. Denk dus niet dat de speculaties de problemen zijn. Want die zijn eerder nooit/nauwelijks van toepassing geweest.
Waarom zou er uitleg moeten worden gegeven? De regel is duidelijk en de uitleg in het topic ook.

Ik vind dat als er zo'n topic word geopend er op zijn minst het eea verteld en gevraagd mag worden, uitleg in het topic is duidelijk, je kan er alleen bijna niks uit opmaken. Zoals ik eerder al zei snap ik gewoon niet waarom heel bokt moest weten dat er een verkoop van een product bij 4 bokkers is misgegaan. En als bokt het dan zo graag aan iedereen wil laten weten, vind ik dat ze zich best mogen verantwoorden in zo'n topic, maar goed dat is mijn mening.

YaraJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 00:45

Jellebie schreef:
Sani schreef:

Ik vind dat als er zo'n topic word geopend er op zijn minst het eea verteld en gevraagd mag worden, uitleg in het topic is duidelijk, je kan er alleen bijna niks uit opmaken. Zoals ik eerder al zei snap ik gewoon niet waarom heel bokt moest weten dat er een verkoop van een product bij 4 bokkers is misgegaan. En als bokt het dan zo graag aan iedereen wil laten weten, vind ik dat ze zich best mogen verantwoorden in zo'n topic, maar goed dat is mijn mening.

Ik denk nog altijd dat Shauni hier diegene is die zich moet verantwoorden, tegenover Bokt over haar ban en tegenover haar kopers die wachten op hun product... (akkoord via bokt gaat dat nu niet meer, vind ik ook best irritant maar ze heeft ondertussen ook mijn gsmnummer en facebook dus indien ze zou willen kan ze altijd contact opnemen...)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 00:46

Jellebie schreef:
Sani schreef:

Volgens mij is dat topic waar jij op doelt, pas gemaakt, nadat er meerdere malen met de verkoopster geprobeerd is tot een oplossing te komen.
Zo'n topic komt dan voor de verkoper niet onverwachts, die heeft tijd en kansen genoeg gehad.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-13 00:47

Jellebie schreef:
Sani schreef:

Die mening deel ik. en als bokt toch vind dat ze zich er niet over hoeven uitweiden, hoeven ze ook niet te vertellen welke bokkers er slechte ervaringen hebben, en wat ze dan gekocht hebben. dat kunnen de bokkers dan zelf ook wel in het topic zeggen.