Gescheld via pb hoe melden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 15:02

Shirley schreef:
Dat vind ik dus ook, MariekeB, ik vind het een beetje struisvogelpolitiek om dingen te verbieden alleen zolang ze zichtbaar zijn ..

Voorbeeld: ik wil ook niet dat er hier thuis gepest of gevochten wordt, doen mensen dat toch, dan kunnen ze vertrekken, dat doen ze maar thuis ... ik wil dat gedrag ook niet hier op plekken waar ik het niet kan horen of zien :n

Wil jij dan wel dat de Mods je PB's lezen?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 15:04

Maar de inhoud van de PB's, hoe weet je die dan? Omdat de gebruikers ze doorsturen?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 15:05

Shirley schreef:
Dat is de vraag niet :)

Het gaat niet om een persoonlijke vete, maar om een duidelijk vervelende gebruiker, die dus diverse andere gebruikers lastigvalt met bedreigende PB's ...

Als die gebruiker dat niet openbaar doet, in principe niet. Maar als 20 of 30 gebruikers, die verder helemaal niets met elkaar te maken hebben, geen gemeenschappelijk iets hebben (bv. niet in dezelfde HK of andere topics zitten, want je wilt uiteraard uitsluiten dat een groep gebruikers met 'valse' PBs iemand weg wil pesten), zoiets melden, en als er online nergens niets te vinden is, en iemand echt out-of-the-blue vervelende PBs rondstuurt, dan zouden we zo iemand als spammer betitelen.

Alleen denk ik dat zoiets gewoon niet zal voorkomen. Iemand die vervelende PBs rondstuurt, heeft (denk ik tenminste) openbaar minimaal 1x een aanvaring en/of pittige discussie/meningsverschil gehad met het 'PB-slachtoffer'. En dan is er dus bijna altijd openbaar wel iets te vinden als aanleiding. Maar als daar geen regels worden overtreden, en in de PBs wel, dan kunnen we dus niets doen.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 15:07

Ibbel schreef:
Shirley schreef:
Dat is de vraag niet :)

Het gaat niet om een persoonlijke vete, maar om een duidelijk vervelende gebruiker, die dus diverse andere gebruikers lastigvalt met bedreigende PB's ...

Als die gebruiker dat niet openbaar doet, in principe niet. Maar als 20 of 30 gebruikers, die verder helemaal niets met elkaar te maken hebben, geen gemeenschappelijk iets hebben (bv. niet in dezelfde HK of andere topics zitten, want je wilt uiteraard uitsluiten dat een groep gebruikers met 'valse' PBs iemand weg wil pesten), zoiets melden, en als er online nergens niets te vinden is, en iemand echt out-of-the-blue vervelende PBs rondstuurt, dan zouden we zo iemand als spammer betitelen.

Alleen denk ik dat zoiets gewoon niet zal voorkomen. Iemand die vervelende PBs rondstuurt, heeft (denk ik tenminste) openbaar minimaal 1x een aanvaring en/of pittige discussie/meningsverschil gehad met het 'PB-slachtoffer'. En dan is er dus bijna altijd openbaar wel iets te vinden als aanleiding. Maar als daar geen regels worden overtreden, en in de PBs wel, dan kunnen we dus niets doen.

Dat is niet altijd waar. Ik heb hier en daar ook PB's ontvangen van mensen die het niet eens waren met een stelling van mij, maar die daar in het topic niets over zeiden, maar ondertussen wel een smerige PB naar mij toe stuurden.. Ik klik ze gewoon weg, maar leuk is anders.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 15:09

Shirley schreef:
Dat vind ik dus ook, MariekeB, ik vind het een beetje struisvogelpolitiek om dingen te verbieden alleen zolang ze zichtbaar zijn ..

Voorbeeld: ik wil ook niet dat er hier thuis gepest of gevochten wordt, doen mensen dat toch, dan kunnen ze vertrekken, dat doen ze maar thuis ... ik wil dat gedrag ook niet hier op plekken waar ik het niet kan horen of zien :n

Mods zijn toch geen babysitters, er is gewoon een rood kruisje in de hoek als je er geen zin in hebt klik je het weg, of je negeert de PB's, gooit ze weg, wat dan ook. Het is allemaal heel simpel hoor.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 15:10

MariekeB schreef:
Twee zaken die ik wat bijzonder vind.

1 natuurlijk kunnen jullie pb's bekijken, niet jullie als Mods, maar de beheerders kunnen dat.Er is geen beginnen aan natuurlijk, daar hebben meerder mensen een dagtaak aan.. Maar het is mogelijk, en niet moeilijk ( zoals je systeembeheerder op je werk, ook je mail can checken).. (Ja ik zit in de ICT.).
Google kan je mail ook lezen hoor :)

2 ik hoop toch echt dat er met echt cyberpesten wel ingegrepen wordt. Doodsbedreigingen kun je mee naar de politie stappen, maar je kan jonge meisjes/jongens het leven heel moeilijk maken via pb.. Dat vindt ik wel iets voor Mods om zich verantwoordelijk voor te voelen.

ad 1: dat schreef ik ook, Bart kan dat wel, maar om 1 specifieke PB op te zoeken is godsonmogelijk veel werk. En niet echt simpel, mail is nog wel iets anders dan phpBB.

ad 2: Cyberpesten pakken we wel aan. Alleen niet als dat alleen via PB gebeurt. Maar in verreweg de meeste gevallen zijn er echt eerst openbaar aanvaringen geweest voordat iets 'ondergronds' via PB verder gaat. En dan kan je op grond van de openbare uitingen wel dingen aanpakken.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 15:10

nynke55 schreef:
Shirley schreef:

Wil jij dan wel dat de Mods je PB's lezen?

Ja, als ik daar zelf om zou vragen in een dergelijk geval wel :j

Niet dat ze daar dagelijks toegang tot zouden hebben ..

nynke55

Re: Gescheld via pb hoe melden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 15:11

Maar als jij verkeerd wil, zou je zo'n PB kunnen wijzigen, dus daar kun je als mod niks mee.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 15:12

Fiffill schreef:
Shirley schreef:

Mods zijn toch geen babysitters, er is gewoon een rood kruisje in de hoek als je er geen zin in hebt klik je het weg, of je negeert de PB's, gooit ze weg, wat dan ook. Het is allemaal heel simpel hoor.

Voor mij persoonlijk ook, maak me er ook totaal niet druk om, maar in het geval van meerdere pesterijen bij jonge meiden ?
Tja .. dan zie ik het verschil niet tussen babysitten in het openbaar of achter de schermen !

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 15:13

Shirley, deze jonge meiden kunnen het melden bij de moderators. 99 van de 100 keer is er een aanleiding van de pesterij die openbaar staat. Daar kunnen wij als moderators gebruikers op aanspreken.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 15:16

nynke55 schreef:
Maar als jij verkeerd wil, zou je zo'n PB kunnen wijzigen, dus daar kun je als mod niks mee.

Je kunt toch niet je inkomende originele post zo maar wijzigen ?
Of ben ik daar gewoon te dom voor om daar niet op te komen -O- ?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 15:16

Maar om nou voor pesterijen bij jonge meiden de privéberichten maar leesbaar te maken voor mods... hmm... moeten we die jonge meiden gewoon niet onder toezicht staan van ouders die leren hoe internet werkt. Internet en ook Bokt... is gewoon de echte wereld... geen beschermde afgeschermd wahalla... waar iedereen lief en aardig voor elkaar is.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 15:17

Dan mogen de posts dus ook gewoon in het openbaar blijven staan, dan leert iedereen er iets van :j

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 15:18

Ehh... Shirley... wat is nou je standpunt?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 15:19

Shirley schreef:
nynke55 schreef:

Je kunt toch niet je inkomende originele post zo maar wijzigen ?
Of ben ik daar gewoon te dom voor om daar niet op te komen -O- ?

Tuurlijk kan dat. Want je zult 'm moeten quoten, en dan kun je wijzigen. Net zo goed als dat met geforwarde email ook kan trouwens.
En een beetje handige Harry kan een printscreen met fotoshop ook verbouwen.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 15:22

Mods kunnen niet ALLES voorkomen, het zijn geen agenten, en ook zij hebben een normaal leven naast bokt. Sommige mensen denken echt dat Mod's kunnen toveren ofzo.. :roll:
Als iets je niet aanstaat, klik het dan weg.. Waar doen we in godsnaam moeilijk over. Je hebt zelf in de hand wat je ermee doet.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 15:28

Maar ik weet van iemand die een stalker had.
Hij deed op bokt heel braaf en lief, maar ondertussen zat hij haar te stalken met pb'tjes. en geloof me dat waren ongeveer de meest ranzige pbtjes die je verzinnen kan.

Dit was in mijn eerste jaren op bokt, en zij was 2 jaar jonger als ik, (15).

Hier word niet op gemod. omdat het pb's zijn. ondertussen had dat meisje doodsangsten omdat ze voornamelijk op bokt zo gestalkt werd.

Dat vind ik best erg. waarom word er op zulke dingen dan niet gemod?

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 15:31

Ladybird schreef:
Maar ik weet van iemand die een stalker had.
Hij deed op bokt heel braaf en lief, maar ondertussen zat hij haar te stalken met pb'tjes. en geloof me dat waren ongeveer de meest ranzige pbtjes die je verzinnen kan.

Dit was in mijn eerste jaren op bokt, en zij was 2 jaar jonger als ik, (15).

Hier word niet op gemod. omdat het pb's zijn. ondertussen had dat meisje doodsangsten omdat ze voornamelijk op bokt zo gestalkt werd.

Dat vind ik best erg. waarom word er op zulke dingen dan niet gemod?

Dat is niet aan een Mod, maar aan een agent als het werkelijk zo ver gaat.

Nietes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-12 15:33

Ik ben uitgescholden door een 13 jarige.
Die zou onder toezicht moeten staan.
Nog even en.ik heb echt de neiging haar naam hier te noemen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 15:34

Evelijn schreef:
Ehh... Shirley... wat is nou je standpunt?

Als je stelt dat de jeugd niet beschermd hoeft te worden tegen het pesten, dan mag het dus zowel achter de schermen als in het openbaar .

Ik vind dat je ze wel mag beschermen, dus zowel zichtbaar als onzichtbaar voor anderen.

En dat mensen "bewijsstukken" zouden vervalsen is natuurlijk ontoelaatbaar, dat is het in de echte wereld ook, dat is zelfs strafbaar ..

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 15:35

Nietes schreef:

Ik denk dat we die allemaal inmiddels wel al weten ;)

Nietes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-12 15:37

Fijn, hoef ik zelf geen namen meer te noemen :Y)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 15:38

Beste nietes, ik kan je enkel adviseren om dat niet te doen. Als het je werkelijk erg hoog zit kan je dit met een mod bespreken via PB.
Waarschijnlijk ben je deze bokker tegen gekomen in een topic. Kijk even wie er daar mod is en neem via de PB contact op met een van deze mods.
Een andere optie is om deze bokker in je foeilijst te staan en/of de PB's ongelezen weg te gooien.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 15:39

Nietes schreef:

Heb je haar op je foei-lijst en kun je haar PB's nog wel lezen?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 15:49

Nietes schreef:

En hoe oud ben je zelf????
Zie dit dan toch als een puberruzie...