30 euro kwijt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 21:42

Raponsje schreef:
Voor de bokkers die via internet / bokt kopen:

Vraag de verkoper of hij of zij een foto kan maken van de pad met een briefje met datum of tekst er op.
Zo weet je in elk geval dat de verkoper de pads in elk geval in zijn of haar bezit heeft.

Dan nog kan iemand iets niet opsturen of een pad 100 keer verkopen en niet op sturen maar je sluit in elk geval "verkopers" uit die niet bestaande pads proberen te verkopen.

Dan zoekt diegene bij mij maar verder hoor. Als je het niet vertrouwd prima, maar ik ga niet nog eens extra foto's maken. :n

Maureen_M

Re: 30 euro kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-12 21:44

Ik vind het nooit erg voor extra foto's te maken maar als ik voor mijn gevoel al duidelijke foto's heb ga ik geen extra foto's maken :)

xTesslove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 21:49

YUP,

Ja ik heb net ook al met m_hartje_m ge-pb't maar ja, ik ben dus ook door haar opgelicht!! 55 euro! Ik ben zo ongelofelijk boos. Hoe kan iemand zo zijn.. en nog op haar profiel zetten dat ze 15 is en een haflinger heeft die guusje heet. Ik ban 15 en ik heb het zelf moeten betalen. Deze vrouw blijkt al iets van 10 jaar samen met haar man mensen op te lichten via internet. Aah wat ban ik kwaad.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 21:54

Helaas is dit niet de enige bokker.

Er is er nog een die zich steeds weer aanmeld met een ander account en het weer opnieuw probeerd.

Eline is het niet mogelijk om namen te verzamelen en hier een appart topic van te maken om anderen tegen dit soort mensen te beschermen?

Raponsje

moonfish13 schreef:
Raponsje schreef:
Voor de bokkers die via internet / bokt kopen:

Vraag de verkoper of hij of zij een foto kan maken van de pad met een briefje met datum of tekst er op.
Zo weet je in elk geval dat de verkoper de pads in elk geval in zijn of haar bezit heeft.

Dan nog kan iemand iets niet opsturen of een pad 100 keer verkopen en niet op sturen maar je sluit in elk geval "verkopers" uit die niet bestaande pads proberen te verkopen.

Dan zoekt diegene bij mij maar verder hoor. Als je het niet vertrouwd prima, maar ik ga niet nog eens extra foto's maken. :n

Dan maak je om te beginnen foto's met een briefje erbij met je boktnaam erop?
Heb je én duidelijke foto's en bewezen dat het jouw foto's zijn.

uitgebokt

Zet je verhaal op www.opgeletopinternet.nl
Zij kunnen je ook verder helpen. Hoe meer aangiftes tegen 1 persoon, hoe beter.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 21:55

ik was gelukkig optijd omdat mijn ouders een weekendje weg waren.
toen zag ik dat ze geband was , naam gegoogled en ja hoor oplichter !

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 21:55

@ xTesslove, ik neem aan dat je het wel gemeld hebt bij een mod ?

Gatver hé!! dat er zoveel mensen door haar opgelicht zijn! bah! Hopelijk wordt ze gauw gepakt!

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 21:59

Mocht ze weer een ad plaatsen waarom dan niet een te hoog bod doen en zeggen dat je het bij haar thuis komt halen?

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-12 22:01

Jaa idd maar ze heeft een IP adres ban gekregen. Op haar IP kan geen account meer gemaakt worden

xTesslove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 09:10

rOcky_lofz schreef:

Gatver hé!! dat er zoveel mensen door haar opgelicht zijn! bah! Hopelijk wordt ze gauw gepakt!

Eehm nee nog niet gedaan, ik heb nog nooit te maken gehad met zo iets en ik weet niet hoe dat moet.. hoe moet je dat doen?

xTesslove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 09:14

Raponsje schreef:
Mocht ze weer een ad plaatsen waarom dan niet een te hoog bod doen en zeggen dat je het bij haar thuis komt halen?

Goed idee! Ze zal vast zeggen dat ze weinig thuis is en dat verzenden makkelijker is. Ja het zou wel handig zijn want dan weten we meteen zeker waar ze woont. Ze heeft namelijk zogenaamd een adres in dordrecht, groningen, en belgië.. we houden haar in de gaten.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 10:34

xTesslove schreef:
rOcky_lofz schreef:

Eehm nee nog niet gedaan, ik heb nog nooit te maken gehad met zo iets en ik weet niet hoe dat moet.. hoe moet je dat doen?

Ik geef je even een link waar meer uitleg in staat:
[MZ] Veilig handelen op de Markt

Je kunt het beste contact opnemen met de leden van de bezwaarcommissie (bezwaarcommissie@bokt.nl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 10:38

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-12 18:06

Ja dat is zij inderdaad Offline !

Buiten dat heb ik nog heeel veel meer gegevens van haar kunnen verzamelen :) maar dat ga ik hier niet open en bloot op bokt gooien :)

Aangifte is al gedaan maar ik hoor niks meer van de politie.. zal ik ook wel niet meer horen

Nogmaals wil ik heel bokt bedanken voor alle steun en medewerking! Zonder jullie was het mij nooit gelukt om zo veel informatie te vinden!

xTesslove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 07:57

Hoii, ben ik ook weer even !
wij hebben ook aangifte gedaan! Ik hoop dat ze er iets mee gaan doen, maar dat moeten we niet verwachten. we hebben met de rechtsbijstandverzekering gebeld, en die gaan geen zaak aan onder de 2500 euro. (ik heb mn geld trouwens al terug gekregen met een omweg!) Maar Hiskea licht mensen alleen maar op voor relatief kleine bedragen. de politie etc willen er dan niet meteen iets aan doen omdat het veel geld kost om een rechtzaak te starten. dat is ook de rede waarom Hissie al ongeveer 10 jaar mensen kan oplichten.. dit was wat de verzekering me vertelde.

uitgebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:17

xTesslove schreef:
Hoii, ben ik ook weer even !
wij hebben ook aangifte gedaan! Ik hoop dat ze er iets mee gaan doen, maar dat moeten we niet verwachten. we hebben met de rechtsbijstandverzekering gebeld, en die gaan geen zaak aan onder de 2500 euro. (ik heb mn geld trouwens al terug gekregen met een omweg!) Maar Hiskea licht mensen alleen maar op voor relatief kleine bedragen. de politie etc willen er dan niet meteen iets aan doen omdat het veel geld kost om een rechtzaak te starten. dat is ook de rede waarom Hissie al ongeveer 10 jaar mensen kan oplichten.. dit was wat de verzekering me vertelde.

Ik zou graag willen weten hoe jij het hebt teruggekregen. Mijn zoon is vorige maand ook opgelicht met een kap voor een scooter. Ik heb ook aangifte gedaan, maar aangezien ik verder weinig gegevens heb zal ik het geld waarschijnlijk nooit terugzien.

Overigens harstikke goed dat je aangifte hebt gedaan, want de meeste mensen laten het er gewoon bij zitten. En tja, dan kunnen dit soort oplichters gewoon hun gang gaan.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 17:05

Bij dat laatste wil ik me aansluiten: xTesslove: erg vervelend dat aangifte nodig was, maar blij dat je die moeite genomen hebt!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 17:13

Ben zelf ook echt blij dat ik aangifte heb gedaan. Ook al weet ik nu dat er wrsclk toch niks mee gedaan word heb k toch mijn steentje bijgedragen..

Hoop stiekem wel dat ze toch opgepakt word :D

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 17:16

Met een aangifte moeten ze iets doen, sowieso wordt er een melding genoteerd, zijn er meer mensen met hetzelfde verhaal, dan valt dat natuurlijk op...

Ga er wel vanuit dat het een half jaar kan duren voordat je "zaak" aan de beurt is...

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 17:18

Serendip90 schreef:
Met een aangifte moeten ze iets doen, sowieso wordt er een melding genoteerd, zijn er meer mensen met hetzelfde verhaal, dan valt dat natuurlijk op...

Ga er wel vanuit dat het een half jaar kan duren voordat je "zaak" aan de beurt is...

Oke dat klopt, het gaat mij er ook niet zo zeer om dat ik mijn geld terug krijg, dat zal er zeker niet van komen.. Maar ik vind dat zij gewoon opgepakt moet worden..

Ik vind het wel echt belachelijk dat als je al in het nieuws bent geweest, de media en al overal op google te vinden bent de politie er niks mee doet. er is inmiddels toch bewijs zat met al die aangiftes ?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:41

xTesslove, ook namens mij bedankt voor het aangifte doen.

M_hartje_M: je hebt absoluut een punt. Voor ons als 'leken' is het ook onbegrijpelijk dat zoiets maar door kan gaan. Als je op internet kijkt dan zie je inderdaad dat het om iemand gaat die al veel langere tijd dit soort praktijken toepast en dat het ook om flink wat gedupeerden gaat. Net als jij begrijp ik het ook niet :n

xTesslove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 21:02

Ik heb mijn geld terug gekregen ja! De man van waar mn pony staat is heel handig met dat soort dingen. Hij heeft gebeld met de rechtsbijstand verzekering, achmea volgensmij, ik weet het niet. Maargoed, die zeiden de zelfde middag nog dat ze het zouden over maken omdat een rechtzaak op starten vele malen duurder is.. Nouja meer weet ik er ook niet van, het geld staat gelukkig alweer op mijn rekening..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 22:33

Kan het Meldpunt Internetfraude nog iets betekenen? https://www.mijnpolitie.nl/if.shtml
Daar kun je in elk geval online aangifte doen en misschien komt het op een andere plek terecht dan aangifte bij het plaatselijk bureau.

uitgebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 22:46

xTesslove schreef:
Ik heb mijn geld terug gekregen ja! De man van waar mn pony staat is heel handig met dat soort dingen. Hij heeft gebeld met de rechtsbijstand verzekering, achmea volgensmij, ik weet het niet. Maargoed, die zeiden de zelfde middag nog dat ze het zouden over maken omdat een rechtzaak op starten vele malen duurder is.. Nouja meer weet ik er ook niet van, het geld staat gelukkig alweer op mijn rekening..

Kijk, dat is nou eens een goede tip! Ik ga morgen meteen bellen. :P