LBLGypsyCobs schreef:Is het geen idee om de verantwoording van een goede discussie wat meer bij de gebruikers van Bokt terug te leggen?
Dat de mods een meer sturende functie krijgen en niet zo zeer moeten ingrijpen.
Als je je in een discussie voelt aangevallen of iemand zegt iets wat je niet bevalt, kun je een mod waarschuwen.
Je kunt het ook bekijken als het echte leven, waar je mensen tegenkomt die altijd vriendelijk zijn, maar ook mensen die recht voor z'n raap kritiek geven.
Ik heb inmiddels ontdekt dat je vaak van die laatste groep best eens kunt schrikken, maar ook veel kunt leren.
En soms kun je er niks mee, dan reageer je niet meer op zo iemand, op straat zou je gewoon doorlopen of je hoofd afdraaien.
Waarom moet er hier dan een mod inspringen?
Ik vind dat ingrijpen pas nodig is als iemand met ziektes gaat schelden, bij discriminatie of bedreiging.
Of als iemand overduidelijk gepest wordt en negeren niet helpt.
Maar niet bij de eerste de beste felle reactie ingrijpen, er hoeven van mij niet alleen maar zoete broodjes gebakken te worden.
Af en toe flink je tanden kapot bijten op wat harde brokken is alleen maar goed en vaak een leermoment.
Mijn ervaring is ook dat de wat minder gezapige reacties wel beter gelezen worden en iedereen even wakker schrikt uit het stramien van 'vind ik ook' en 80x dezelfde opmerking in 1 topic.
Ieder mens is uniek en zo ook zijn mening en ik zou het doodzonde vinden als men geen mening meer durft te geven of wil geven.
Precies wat ik bedoel, mooi verwoord!