Gast ban mogelijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 21:53

Een hart onder de riem kan ook uitstekend via pb, daar hoeft het topic niet voor open.

Je kunt je misschien voorstellen dat het in dit geval verstandig is om niet in verschillende stappen te bedenken wat je met het topic en de hoofdrolspelers wil, maar dat er één lijn wordt vastgesteld die dan vervolgens wordt uitgevoerd. Het is verstandig om die lijn met het team vast te stellen, en de mensen die er al mee bezig zijn geweest, niet met de mensen die toevallig beschikbaar zijn.

En over maatregelen naar individuele bokkers wordt überhaupt niet gecorrespondeerd, behalve met de bokker zelf.

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 21:56

slimmerik schreef:
Ik begin het echt jammer te vinden dat dit niet snel op te lossen is. Zag vanmorgen ook het beheer meelezen... maar er wordt gewoon niets gedaan behalve slotje. Waardoor TS en andere betrokkenen onterecht worden gestraft voor een goede en overwegend nette discussie.

En ik weet dat sancties naar bokkers toe niet besproken worden met derden maar ik vind het schrijnend dat zulke opruiende en afschuwelijke posten voor de slachtoffers blijven staan. Die zijn toch even weg te gummen totdat overlegd is en eventueel met onderbouwing van het team weer teruggeplaatst kunnen worden mocht het team vinden dat ze prima kunnen.....

Werkelijk ik kan er met mijn kop niet bij :n

Ik ben het hier zo mee eens je haalt de woorden uit mijn mond.
De persoon in kwestie meteen zonder enig overleg een gastban geven en vervolgens de provocerende berichten verwijderen en toppic open laten zodat de discussie door kon gaan zou in mijn ogen een veel betere oplossing zijn geweest. Op die manier stoot je de toppicstarter die helemaal niets met de provocerende berichten te maken heeft ook niet tegen het been.
De bokker die rel berichten geplaatst heeft kan rustig afkoelen. En jullie kunnen achter de grote boktschermen rustig een beslissing nemen wat er met deze bepaalde bokker gedaan gaat worden zonder dat er meteen weer bokkers een toppic gaan openen op fz om te vragen hoe lang het nog gaat duren en wanneer het toppic weer geopend gaat worden zodat de discussie weer door kan gaan.Niet dat dit dat dit toppic de vraag is gesteld maar er wordt wel gespeculeerd wanneer er wat aan gedaan gaat worden want voor ons is er geheel niets inzichtbaar met betrekking tot een overleg hier over.
Ik vraag me ook af of er een bepaalde tijd voor staat voordat jullie met het uiteindelijke oordeel of uitspraak behoren te komen.
Laatst bijgewerkt door fenja op 07-08-12 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 21:58

Bij mijn weten is MARS een HOOFD-moderator!? :=
Maar ik begrijp heus wel als je van de bokker die het aangaat PBtjes krijgt dat je een paar dagen nodig hebt om die te ontleden tot een begrijpend verhaal. :)* Zoiets zal er wel aan de hand zijn....!

RoodZonnetje

Re: Gast ban mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 22:02

Kan zo'n bericht niet gewoon tijdelijk uitgegumd worden, en dan evt. na overleg met andere mods weer teruggeplaatst worden?
Dat een tijdelijke ban niet zomaar gegeven kan worden, begrijp ik. Kan een Bokker geen topicban krijgen? Dat hij alleen in een bepaald topic/subforum tijdelijk niet meer kan reageren?

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 22:05

Maar echt: het topic is nog geen halve dag geleden op slot gegaan... het is niet alsof er niks gebeurt, het is alleen nog niet zichtbaar. Is even pas op de plaats en kijken wat er nou in die dikke vijftig pagina's gebeurd is nou zó'n dom idee?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 22:07

50 pagina's ??? De scheefloop van het topic vond op de laatste twee pagina's plaats !!

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 22:08

Prrrr schreef:
Maar echt: het topic is nog geen halve dag geleden op slot gegaan... het is niet alsof er niks gebeurt, het is alleen nog niet zichtbaar. Is even pas op de plaats en kijken wat er nou in die dikke vijftig pagina's gebeurd is nou zó'n dom idee?

Dit snap ik even niet, in het toppic is meerdere malen gereageerd door een moderator. Met andere woorden het werd in de gaten gehouden. Echter pas in de laatste 2-3 pagina's is het mis gegaan door provocerende berichten. De discussie daarvoor is iedere keer een klein beetje bijgeschaafd geweest af en toe door enkele mod opmerkingen.
Gaan jullie werkelijk alles opnieuw doorlezen tewijl het in de laatste 2-3 pagina's finaal mis is gegaan??

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 22:09

Ik begrijp niet dat iemand zich niet kan inhouden en dat je soms té ver gaat.
Nu Feyenoord heb verloren blijf ik even van bokt af,ben anders bang mijn frustatie's te uiten op bokt.En daar heb en andere niets aan.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 22:11

Met zulke kwetsende opmerkingen kan er geen pas op de plaats gemaakt worden, er moet snel gegumd worden, in het verleden is er genoeg aangetoond dat er rap gegumd kan worden voor onbenullige opmerkingen zelfs in het bewuste topic, waarom durft een gastmod die verantwoording niet te nemen?

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 22:12

Ikima schreef:
Met zulke kwetsende opmerkingen kan er geen pas op de plaats gemaakt worden, er moet snel gegumd worden, in het verleden is er genoeg aangetoond dat er rap gegumd kan worden voor onbenullige opmerkingen zelfs in het bewuste topic, waarom durft een gastmod die verantwoording niet te nemen?

hier ben ik het inderdaad geheel mee eens

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-12 22:14

Op pagina 46 van dat topic heeft Ibbel nog gemodereerd en woetsie zo een aantal berichten verwijderd.... Ibbel @ [BEU] WAARSCHUWING Tunesie, Douz, Ranch Bedouin. Posters krijgen diverse malen complimenten voor het nette discusiëren....

De persoon die kwetsend is geweest reageert voor het eerst op pagina 48. ..... topic loopt tot en met pagina 50....

Schiet mij maar lek.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 22:15

Prrrr schreef:
Een hart onder de riem kan ook uitstekend via pb, daar hoeft het topic niet voor open.

Je kunt je misschien voorstellen dat het in dit geval verstandig is om niet in verschillende stappen te bedenken wat je met het topic en de hoofdrolspelers wil, maar dat er één lijn wordt vastgesteld die dan vervolgens wordt uitgevoerd. Het is verstandig om die lijn met het team vast te stellen, en de mensen die er al mee bezig zijn geweest, niet met de mensen die toevallig beschikbaar zijn.

En over maatregelen naar individuele bokkers wordt überhaupt niet gecorrespondeerd, behalve met de bokker zelf.

Natuurlijk kan het via pb, maar in dit geval zijn er meerdere betrokkenen en zal ik dus meerdere pb's moeten schrijven voor iets wat veel makkelijker in het topic gezegd zou kunnen worden. Dan kunnen mensen die er niets mee te maken hebben, maar het wel willen volgen het ook lezen.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 22:15

Ik durf als gastmod die verantwoordelijkheid niet te nemen juist omdat er actief gemod is. Ibbel is stomweg nog niet in gelegenheid geweest om ernaar te kijken of haar mening te geven en als zij met een bepaald beleid gemod heeft blijf ik er met mijn vingers af. Juist vanwege de eenduidigheid en het voorkomen van meten met twee maten.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-12 22:16

En het eerdere gummen in dat topic is echt zonder overleg gebeurd volgens mij..... Er werden posten gegumd die er nog geen half uur stonden....

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-12 22:17

Trouwens fijn dat je blijft reageren Prrrr !!

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 22:18

Ik denk dat Ibbel je dankbaar zal zijn dat je het gumklusje voor haar geklaard hebt.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 22:18

Er is gegumd door Ibbel. Die is dan ook mod van BEU.

At your service. Ik ga zometeen wel off line...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-12 22:20

Maar afkoelbans of gastbans worden dus niet gegeven....

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 22:21

Begrijp IK bokt nu niet? Of begrijpt bokt MIJ niet...?
Laatst bijgewerkt door HolyPope op 07-08-12 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 22:22

Ik begrijp je mededeling in dit topic in elk geval niet.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 22:22

Verklaar je nader HP..

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 22:26

Ik wordt een beetje moe van, de ene uitvlucht na de andere.

Het topic is 50 pag. lang.... Nou en..? het gaat om een paar laatste pagina's.
Yasmine is op vakantie. Nou en...? Mars is hoofd-moderator.
En dan krijgen we deze:
Ik durf als gastmod die verantwoordelijkheid niet te nemen juist omdat er actief gemod is. Ibbel is stomweg nog niet in gelegenheid geweest om ernaar te kijken of haar mening te geven en als zij met een bepaald beleid gemod heeft blijf ik er met mijn vingers af. Juist vanwege de eenduidigheid en het voorkomen van meten met twee maten.

Edit: Geen idee of het verstandig is om dit neer te schrijven, er hoeft maar wat te gebeuren of ik krijg een ban van minimaal een jaar is mij toe gezegd. :=
Laatst bijgewerkt door HolyPope op 07-08-12 22:30, in het totaal 4 keer bewerkt

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 22:27

Prrrr schreef:

Je kan mij niet vertellen dat de berichten van de provocerende bokker jou niet zijn opgevallen en jij ook net als wij een sterke mening over hebt.
Ik durf te wedden dat als het aan een andere mod zou vragen wie er provocerend gereageerd heeft in dat toppic deze die persoon ook er onherroepelijk uit zou halen. Als jullie allemaal gezamelijk hetzelfde denken zoals jullie aangeven zou jij of een andere toch op dezelfde manier moeten reageren als ibbel. De reactie waar het mee te maken heeft hebben namelijk niets te maken met bokt er op uit als forum zijnde, maar gewoon de manier waarop er door een gebruiker gepost is in dat toppic.

Ik mag toch hopen dat jij daarin dezelfde mening deelt met ibbel anders is er in mijn ogen helemaal geen eenduidigheid. want dan kan er op elk forumgedeelte waar weer een andere moderator zit weer op een ander manier gereageerd worden op een bepaald voorval.

Hoop dat ik nog te begrijpen ben. en complimenten dat je hier graag ant op geeft prrr. Mijn vragen zijn niet vervelend bedoelt tegen jouw

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 22:32

Ik snap echt niks meer van het beheer van bokt, die opmeringen kunnen duidelijk niet door de beugel, waarom nu zo in de regels vastbijten? Kan er niet een menselijke kant getoond worden jegens de slachtoffers in betreffend topic?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 22:38

Dat een gastmod niet in een topic van een andere mod gaat gummen.. daar kan ik me nog wel wat bij voorstellen - maar... met een topic dat zulke verstrekkende gevolgen heeft voor alle direkt betrokkenen moet er toch snel overleg gepleegd kunnen worden. En dan is er ook nog een bokt beheer. Die zouden ook hun verantwoordelijkheid kunnen nemen.