leeftijd, altijd maar die leeftijd.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 17:54

Nog even een tip: je wordt inderdaad veel serieuzer genomen als je zo min mogelijk typefouten maakt. :)
Dus bijvoorbeeld ...dan: jou.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 17:55

Ayasha schreef:
Jammer dat ik al richting de 22 ga he? ;)

Ik ben er niet zo zeker van of je daar trots op moet zijn (zie de vorige posts).
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-03-12 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 17:55

pniekepnak schreef:
Je mag best een sterke eigen mening hebben. Het is het open staan voor andere meningen wat je nog gaat leren. Dat heeft niets, maar dan ook niets met je opvoeding of wat dan ook te maken. Dat heeft met ouder worden te maken.

+:)+ helemaal mee eens

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 17:56

Mensen kunnen volgensmij niet goed lezen.
Ook in dit topic heb ik adviezen van andere mensen aangenomen
en ben ik het met bepaalde uitspraken eens.
Waarom lezen jullie daar overheen?

pniekepnak

Re: leeftijd, altijd maar die leeftijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 18:01

Omdat de algehele strekking van al je berichten in dit topic is dat je koste wat kost niet van je standpunt gaat wijken, ondanks dat heel veel mensen met hele goede argumenten aankomen. Omdat je iets weigert aan te nemen van mensen die het al meegemaakt hebben (de veranderingen naarmate je ouder wordt), terwijl jij er nog niks van afweet omdát je het nog moet gaan meemaken. Je denkt dingen te weten die je gewoon nog niet kúnt weten, en dat lijkt maar niet bij je binnen te komen. Daar maak ik uit op dat je niet open staat voor andermans meningen.

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 18:05

Ik heb gezegd dat ik het eens was met bepaalde reacties.
Maar moet ik nou serieus van mijn mening gaan afwijken,
om zogenaamd 'volwassener' te lijken.
Nee, dat gaat me te ver.
Dan ben ik maar onvolwassen hier op bokt.
gelukkig werkt het in de praktijk anders.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 18:12

Nee hoor, je hoeft niet van je mening af te wijken, zoals ik in een eerder bericht al zei.
Er valt alleen heel wat aan te nuanceren, maar daarvoor moet je meer begrip op kunnen brengen. Dat kun jij nu nog niet, omdat je het nog niet meegemaakt hebt.
Het punt is dat dat echt helemaal niet erg is, als je het maar beseft. En dat is dus juist wat ik bij jou mis en waarom ik kan merken dat je inderdaad een sterke mening hebt, maar ook nog erg jong bent.
Het komt allemaal nog wel meid, maak je niet druk! :)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 18:17

@deruijter: mag ik eerlijk zijn, die laatste reactie vind ik vrij "kinderachtig". waarom? je overdrijft wat de andere zegt, niemand zegt dat jij een andere mening moet aannemen, maar wel dat je ervoor open moet staan en soms je mening wat mag nuanceren. En het laatste stukje komt vrij 'aanstellerig' over, dat heeft geen toegevoegde waarde aan deze discussie

en vergeet niet, ik ben nog steeds van mening dat je niet iemands posts minder sirieus mag nemen vanwege iemands leeftijd

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 18:19

ja vandaar dat ik ook zeg dan ben ik maar onvolwassen.
Ik sta open voor andere meningen, en ik neem ook adviezen van andere aan.
Maar dat valt niemand op. helaas, pindakaas.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 18:22

deruijter schreef:
Enzino, zou je willen uitleggen waarom?
Want volgensmij reageer ik op dezelfde manier als menig ander,
alleen heb ik een andere mening.

je bent gewoon te overtuigd van jezelf...dat zal de meesten irriteren

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 18:24

Nou wil ik niet onaardig overkomen, maar in plaats van dan in het slachtofferhoekje te gaan zitten, zou je ook goed naar jezelf kunnen gaan kijken en je afvragen waarom dat niemand opvalt.

Dan zou je leren, en groeien. :)

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 18:37

Wat velen voor mij al opgemerkt hebben: Mensen kijken meestal pas naar de leeftijd in een profiel als iemand typische reacties schrijft. Met typisch bedoel ik dan ongenuanceerd, eigenwijs, of ook "hard" of "koud", wanneer het over anderen gaat en tegelijkertijd juist overgevoelig en snel op de teentjes getrapt zijn, als het over de schrijver zelf gaat.

Zwart/wit denken hoort bij de puberteit, maakt niet uit, hoeveel je dan al hebt meegemaakt, de hersenen ontwikkelen zich immers tot ongeveer je 24ste levensjaar. En trust me, over tien jaar interesseren andere dingen je en denk je op een meer genuanceerde manier na over alles, echt waar.... Ik zelf zit elf jaar op Bokt en als ik mijn eerste posts teruglees.... :+

(edit) Trouwens, er zullen altijd mensen zijn, die het niet met je eens zijn. Leer er mee te leven en wordt niet gelijk boos, als iemand je op je leeftijd wijst. Wees eerder blij dat ze het aan je leeftijd wijten! Om eerlijk te zijn, als ik iemand een "puber" reactie zie schrijven en ik ontdek in hun profiel, dat ze die leeftijd al (tientallen) jaren gepasseerd zijn, dan maak ik automatisch heel andere aannames... :x
Laatst bijgewerkt door Nouska op 14-03-12 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 18:42

Ik heb hier zelf helemaal geen last van.
Ik denk dat dit meer aan de inhoud van je berichten ligt en aan je taalgebruik :)
Ik lees soms ook wel eens berichten en dan kijk ik even hoe oud iemand is en vaak
zijn die mensen dan ook jonger dan mij (een enkele keer ook een stuk ouder :+ ).
Het is nou eenmaal zo dat hoe ouder je word hoe wijzer je word.
Maar om het even om te draaien he, een penny van 13 die over een niet te rijden pony
bericht zal waarschijnlijk ook denken dat ze heel goed en volwassen typt en dan denk
jij ook van meid.. kom op doe ff normaal :o Gewoon negeren en wachten tot je ouder en
wijzer wordt haha

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 19:09

deruijter schreef:
Superwoman, zou je dan alsjeblieft willen zeggen wat jij er zo kinderachtig
aan vind? Want zelf reageer je behoorlijk onaardig tegenover mij.
Of ja misschien is onaardig niet het juist woord, ik zou eerder minachtend willen zeggen.
Ik stel mij op veel topics serieus op, ik gebruik de juiste taal,
ik ben misschien erg verdedigend, maar dit hoeft door bepaalde omstandigheden
niet aan mijn leeftijd te liggen.
Dus als je mij advies zou willen geven, op een respectvolle manier, zou ik me ook
kunnen aanpassen.

Er zijn al reacties geweest van andere,bedankt daarvoor :D

Ook deze x heeft een (andere) bokker aangegeven dat jij mijn posts anders leest, dat jij sommige dingen daaruit persoonlijk op vat terwijl die niet zo geschreven zijn.

Wat ik er onvolwassen aan vind is dat je ondanks menig dezelfde antwoorden niet wil aannemen dat er een waarheid in zou kunnen zitten...
Er is menig x aangegeven dat er niet gelijk in een profiel wordt gekeken zonder aanleiding.
Daar was je discussie (of eigenlijk had je meer een debat voor ogen volgens mij) op gebaseerd.
En is het dus eigenlijk niks meer te discusseren..

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 19:27

Ik denk toch dat men niet in ieder profiel gaat spieken om te kijken hoe oud iemand is... Als je een gewone nette reactie neerzet, zal niemand over je leeftijd struikelen. :)

Zelf ben ik sinds vandaag volgens de wet geen kind meer, hooray! :D

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 19:28

haha gefeliciteerd!

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 19:37

Daar ben ik het zeker mee eens Nargini. Kijk , je hebt kinderen die posten zonder hoofdletters, dan denk ik al direct; o die zou nog wel jong zijn. Dat heb ik ook bij volwassenen trouwens. Verder zijn sommige posts al raar opgesteld waardoor je ook al jonger lijkt. Dat heb je zoals ik net al zei ook bij volwassenen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 19:40

Misschien is het een leuk experiment, als bokkers van +25 in hun profiel zouden aanduiden dat ze een jaar of 14 zijn. En dan kijken of ze tijdens discussies nog aux serieus genomen worden. Als blijkt dat zij dan plots wel te horen krijgen "tja, je bent nog maar 14, wacht tot je een paar jaar ouder bent dan denk je wel anders", dan weet je ook dat je toch gelijk had :D .

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 19:48

Een volwassen reactie is niet; 'boe boe iedereen vind me zo jong en daarom reageren ze gemeen'.
Een volwassen reactie is niet; 'boe boe ik heb een rot jeugd gehad dus nu ben ik veeeeel volwassener'.
Duur taalgebruik hoeft ook zeker niet van volwassenheid te spreken.

Wat wel volwassen is, is om 'de benadeler'/'de spiegelaar' even prive aan te spreken en te vragen waarom diegene zo reageert. Dan kun je bij goede tips iets leren, ergens samen uitkomen of bij geen en/of rare reactie vrede hebben met het feit dat het niet aan jou ligt.

En dat is waarom dit topic juist een schot in de verkeerde roos is. Je bent 16 daar is niks mis mee, maar ken je plaats en wees jezelf.

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 20:26

volgensmij is het probleem hier dat ik mezelf ben, en dat ik een mening heb die ik niet wil veranderen tenzij er reacties zijn waarbij ik me aansluit.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 20:30

waar zie jij dat iemand vind dat je je mening moet veranderen??

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 20:32

Het is jouw probleem, jij zit ermee dat je word aangesproken op jouw leeftijd, niet degene die hier reageren. Wij proberen je alleen duidelijk te maken dat jouw reacties lijken op wat kinderen van 16 jaar zouden schrijven. En vergis je niet, op je 16e ben je nog steeds kind. En daar is niks mis mee.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 20:34

deruijter schreef:
volgensmij is het probleem hier dat ik mezelf ben, en dat ik een mening heb die ik niet wil veranderen tenzij er reacties zijn waarbij ik me aansluit.

Om eerlijk te zijn denk ik dat het weinig zin heeft om verder te discussiëren als ik dit lees...

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 20:35

Ach je bent zo oud zoals je je gedraagt! :j

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 20:37

deruijter schreef:

Inderdaad, ik denk dat je hier het antwoord hebt! Opgelost slotje!