Live bokt! Rijden in real life!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Live bokt! Rijden in real life!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 21:38

Zo iets idd Cindy, dacht al aan een wiki hoek.

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 23:08

Joolien schreef:
Ach ik weet dat ik 70% van mijn dagbesteding aan bokt uitbesteed, gelukkig ben ik bewust van mijn boktverslaving, en ik kan er goed mee omgaan.
Daarom wil ik zoiets als dit organiseren, kom ik nog eens buiten de deur he :D

_/-\o_ herkenbaar!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 23:10

Hhilde schreef:
Het lijkt mij heel leuk om te helpen organiseren! :j

ik wil op zich ook wel helpen met organiseren :))

lijkt me leuk om b.v. verschillende groepen te doen, paar dressuurmusten, paar springers, paar sgwers, paar reiners etc etcetc...
dat iedereen een goed beeld krijgt zeg maar :)

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 23:24

Groep penny's om het boktbeeld compleet te maken :Y)

Hhilde

M_D_H schreef:
lijkt me leuk om b.v. verschillende groepen te doen, paar dressuurmusten, paar springers, paar sgwers, paar reiners etc etcetc...
dat iedereen een goed beeld krijgt zeg maar :)

Ja idd! We hebben toch genoeg mensen hier op bokt!

Hhilde

xSaarSaar schreef:
Groep penny's om het boktbeeld compleet te maken :Y)

_/-\o_ Met hun denkbeeldige Arabische zwarte wilde hengsten!

juudii5

:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 23:25

We kunnen een pennyverkiezing doen :d Wie de grootste penny is met pennypony :D

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 23:26

Hardstikke leuk idee!

Alleen 1 groot minpunt:
Waarschijnlijk wordt het in het midden van Nederland dit gehouden, en kan er een hele grote groep bokkers niet.
Wel lijkt het mij erg leuk, als je het per provincie aanpakt???

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 23:28

Oost noord zuid west? :D

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 23:29

EngeltjeS schreef:
Hardstikke leuk idee!

Alleen 1 groot minpunt:
Waarschijnlijk wordt het in het midden van Nederland dit gehouden, en kan er een hele grote groep bokkers niet.

Crisis, dat is pas een georganiseer :wow: Ik denk dat het per provincie slecht haalbaar is... En trouwens ook lang niet zo leuk qua bokkers ontmoeten.

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 23:30

Nee idd.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 23:31

Hhilde, ik denk dat er een hele grote groep afhakers zijn, als je 3 uur moet reizen met je paard.
Natuurlijk heb je mensen die het er voor over hebben, maar ik zou miss. ook wel mee willen rijden, maar heb het er niet voor over, om 3 uur heen en 3 uur terug te moeten.
Daarom lijkt het mij per provincie veel makkelijker haalbaar.

Of: een Bokt wedstrijd!
eerst provinciaal, en dan landelijk! :P

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 23:33

Ja, een Bokt-cup :))
dát lijkt me nu echt leuk. Een competitie over verschillende wedstrijden in verschillende plaatsen van het land. Waarvan je er bijv. minimaal 2 gereden moet hebben om je te kwalificeren voor de finale :)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 23:35

EngeltjeS schreef:
Hardstikke leuk idee!

Alleen 1 groot minpunt:

waarom zou, wanneer je het in het midden van het land doet, een heleboel bokkers niet kunnen?
je moet kijken naar wat er logistiek georganiseerd kan worden en vooral wat haalbaar is,
ga je het per provincie doen ben je afhankelijk van behoorlijk wat inschrijfgeld om die locaties af te kunnen huren, voornamelijk omdat je relatief gezien minder mensen per locatie hebt. en zelfs wanneer je het per provincie doet zijn er altijd mensen die niet kunnen komen.
wanneer je het in het midden van het land doet hoef je maar 1 locatie af te huren en omdat het maar 1 keer wordt gehouden zijn er ook meer mensen die op die locatie zullen verschijnen waardoor de entree en inschrijfgeld veel lager kunnen maken.
bovendie zullen ook hier mensen niet kunnen komen maar er zal veel minder werk in steken...
kijk alles heeft een voordeel en en nadeel maar ik denk dat in grote lijnen gezien 1 locatie, dus in het midden van het land, voorkeur zal hebben vanwege de aanloop en de financien :)

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 23:36

oeh dat lijkt me super tof! wil ook wel mee doen! ik rijd dressuurmatig met mijn topdravertje! :D

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 23:38

Ja een bokt wedst!!!!!

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 23:42

Bokt wedstrijd lijkt me ook erg leuk :j

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 23:42

EngeltjeS schreef:
Hhilde, ik denk dat er een hele grote groep afhakers zijn, als je 3 uur moet reizen met je paard.
Natuurlijk heb je mensen die het er voor over hebben, maar ik zou miss. ook wel mee willen rijden, maar heb het er niet voor over, om 3 uur heen en 3 uur terug te moeten.
Daarom lijkt het mij per provincie veel makkelijker haalbaar.

Of: een Bokt wedstrijd!
eerst provinciaal, en dan landelijk! :P

no offince maar laten we eerst maar proberen dit haal baar te maken ;)
later kunnen we altijd nog kijken of we het kunnen uitwerken tot een bokt wedstrijd :)

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 23:57

Leuk idee! Ik wil gerust rijden hoor! Ben echt geen topper en ken mijn leerpunten en valkuilen. Ik heb niks om me voor te schamen en volgens mij ben ik een heel gemiddelde bokker! Lijkt me een leerzame ervaring voor mezelf en mijn gup! Misschien is het een idee om alleen mensen aan het woord te laten die ook zelf die dag rijden? Bijvoorbeeld in poules. Zes combinaties in de baan, zes ruiters beoordelen. Rollen steeds doorschuiven zodat iedere ruiter ook een keer verbaal commentaar mag geven.

Voor de toeschouwers is een kijkwijzer wellicht leerzaam. Zo kunnen zij ook actief deelnemen aan het geven van tips en kunnen ze later worden ingezameld en aan de ruiters gegeven. Voorzien van boktnaam, zodat de ruiter in kwestie later om verduidelijking kan vragen.

En naast de ruiters en toeschouwers wellicht een of twee professionals die na het commentaar van bovengenoemden hun visie geven!

Mocht utrecht daadwerkelijk voor een gebrek aan animo zorgen, kun je altijd nog voor noord, oost, zuid, west gaan.

Jeeeeeezus.... Ik word weer overenthousiast! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 00:05

Maar ik zelf zou wel willen rijden, maar niet goed genoeg om commentaar te kunnen en willen geven. Dus ik ben dan ook geen voorstander van het doorschuiven.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 00:15

Wat een leuk idee.ik wil ook wel rijden met mijn draver vriend.ik leer graag dingen bij.

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 00:20

maroescha schreef:
Maar ik zelf zou wel willen rijden, maar niet goed genoeg om commentaar te kunnen en willen geven. Dus ik ben dan ook geen voorstander van het doorschuiven.

Niet goed genoeg? Dat is juist het mooie aan bokt en de paardensport, niemand is goed genoeg! Daarnaast hoeft commentaar niet negatief te zijn, als jij ziet dat de rijdende ruiter een nette zit heeft, kun je dat ook zeggen. Je kunt van niemand verwachten dat er op dat moment altijd goedonderbouwde kritiek uit komt. Precies de reden waarom je bij het ene haw-topic wel reageert en bij de ander niet.

Ik vind het nogal gemakkelijk om bokkers te laten 'schieten' op ruiters, terwijl ze zelf de ballen niet hebben om voor te rijden O:)

Surprise_Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 00:23

Ik vind 't een erg leuk idee :j .
Zal zeker ook leerzaam zijn, maar ik zal maar geen poging doen tot rijden denk ik :') .

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 00:26

waarom zou je niet willen rijden??
het is onwijs leerzaam om op zo'n moment te rijden, iedereen let ergens anders op dus je krijgt echt heel veel feedback waar je tijdens je trainingen ook weer wat aan hebt :)
jij kent jezelf en je pony het beste dus je kunt zelf scannen met welke tips je wel en niet wat kan en de organisatie zal er heus wel voor zorgen dat mensen niet volkomen de grond in gestampt worden zeg maar :+