Poging 2: Officiele waarschuwingen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 00:00

Was de 2e OW daarvoor???? Pffff overdrijven is ook een vak zeg. Sluit me verder bij ruiterinrust aan.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-03 07:38

Kayla schreef:
Was de 2e OW daarvoor???? Pffff overdrijven is ook een vak zeg. Sluit me verder bij ruiterinrust aan.

Ik durf er haast geen bericht meer over neer te zetten, voel me behoorlijk belemmerd in mijn berichten, maar ja, ik doe toch een poging.

Ik denk nl. dat het hele topic behoorlijk opgeklopt is. Ik heb in alle rust mijn eerste bericht nogmaals gelezen en zie er niet de zware lading in die andere bokkers er wel in zagen. Nogmaals, met mij Bart en Apple ook niet schijnbaar, anders hadden die wel eerder opgetreden.

De verklaring van Bart is aardig mbt het beleid van Bokt, alleen vraag ik mij af of ik me dan, tegen die tijd, ook nog bij iemand kan wenden met mijn vragen en argumenten? Want ik heb gemerkt dat zelfs het openbaar maken van je bezwaren niet werkt (stiekem zelfs het tegenovergestelde Bloos).

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 23:17

is het geen goed idee dat als bart een officiele waarschuwing wil uitdelen dat hij dan 5 willekeurige bokkers zoekt. Die niks met de discussie of de personen te maken hebben en die in die bepaalde situatie opjectief naar de discussie kunnen kijken?

Dat hoeven echt niet elke keer dezelfde te zijn, en de keus van 5 uit 2000 lijkt me ook niet al te moeilijk?

Ik heb het bewuste topic gezocht en gelezen (ja je moet toch iets als je je verveeld Knipoog maar eigenlijk nog tonnen huiswerk hebt liggen Knipoog ) en vind eerlijk gezegd dat het slotje wel terecht was. Anders zou dit topic eeuwig en altijd op dezelfde argumenten van de laatste 4(???) pagina's zijn doorgegaan.

Iedereen op bokt heeft een eigen mening, gelukkig maar, anders werd het een saaie boel! Maar laten we elkaars mening dan ook in zijn waarde laten! en blijf dan bij het doel van je discussie, namelijk de ander overtuigen van je mening, en niet.. hoe kan ik de ander zo uitbokken (whuhahah lollige samenhang van woorden Tong uitsteken) tot dat je diegene een goede hak gezet hebt...

ik weet niet precies over welke opmerking van Anoukie de OW is gevallen, maar vind over het algemeen dat er niks extreems is gezegd, en vind ook dat er dan een aantal mensen op hun plek gezet moeten worden. Dit geld niet voor iedereen, want gelukkig zijn er ook nog een aantal die elkaar wél in hun waarde laten en hun mening goed beargumenteren.

De opmerking van Anoukie van "gefrustreerd" zag ik ook niet als een aanval, eerder als een comische opmerking in een heet pannetje en als sommige mensen bokt niet zo serieus zouden nemen, zouden meer mensen hier zo over denken...

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 07:21

btw moet ook nog even kwijt dat ik de tweede OW ook een tikje overdreven vind. De woordkeus in de vergelijking is misschien wat onhandig gekozen, maar ze zal de moddies en bart en heike er echt niet van beschuldigd hebben om mensen in concentratie kampen te stoppen, ze zal hier wel op geduid hebben dat het hier begint te lijken op een dictatorschap... wat voor haar gewoon een mening is, wat iemand prima mag uiten. Maar goed tuurlijk zijn jullie vrij om weer van een mug een olifant te maken...

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 08:06

IMO is het niet Bart die van een mug een olifant maakt...
De keus voor het uitdelen van een OW ligt bij het beheer en de moddies, zou toch niet te geloven zijn als Bart 'toestemming' moet vragen voordat hij een OW mag uitdelen?? Onthoud dat je hier nog steeds te gast bent...

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 12:23

Anoukie schreef:
Ik denk nl. dat het hele topic behoorlijk opgeklopt is. Ik heb in alle rust mijn eerste bericht nogmaals gelezen en zie er niet de zware lading in die andere bokkers er wel in zagen. Nogmaals, met mij Bart en Apple ook niet schijnbaar, anders hadden die wel eerder opgetreden.

De tweede waarschuwing heb je na overleg gekregen.

Dat overleg is tussen diverse moddies geweest dus ook namens BartVB en Apple. En ik heb die namens de rest van het team gegeven.

BartVB en Apple hebben ook mee de beslissing genomen om je een tweede waarschuwing hebt gekregen. Dus een beetje flauw om het nu alleen mij in mijn schoenen te schuiven.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 12:26

Apple schreef:
Extra opmerking: ik vind het trouwens niet gepast om een reactie van wie dan ook te vergelijken met het regime van WOII.

Om mezelf maar even te quoten van pagina 1.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-03 15:21

Mickey"]
[quote="Anoukie schreef:

De tweede waarschuwing heb je na overleg gekregen.

Dat overleg is tussen diverse moddies geweest dus ook namens BartVB en Apple. En ik heb die namens de rest van het team gegeven.

BartVB en Apple hebben ook mee de beslissing genomen om je een tweede waarschuwing hebt gekregen. Dus een beetje flauw om het nu alleen mij in mijn schoenen te schuiven.
[/quote]

Heel simpel Mickey, met alle respect, maar wie de schoen past,... Jij hebt dat bericht geplaatst, mij een email gestuurd met daarin de OW en jouw naam stond er dus onder, niet die van Bart of Apple. Lijkt mij dat je als mod zijnde ook die verantwoording neemt, dus "in je schoenen schuiven" vind ik een rare uitdrukking in deze.

Apple, ik zal je eerlijk zeggen dat ik niet meer op opmerkingen inga die over die ene zin gaan. Nogmaals, dan gaat de essentie van het hele topic verloren dat juist weer was opgepakt.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 18:01

ookal is het inderdaad offtopic: ik heb nooit gezegd Naz dat BART van een mug een olifant maakt.. ik zeg JULLIE< en dat jullie is direct gericht naar het gehele moddieteam, incl. de moddies bart en heike...

En idd het is misschien niet gepast om iets te gaan vergelijken met WO2, maar dat maakt nog steeds niet dat je daarom een OW moet krijgen imo

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 20:30

Shiloh schreef:
Maar goed tuurlijk zijn jullie vrij om weer van een mug een olifant te maken...

Leek mij dat dit toch wel op Bart en de moddies sloeg.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 20:56

Verward sorry hoor maar dat zeg ik toch nu al 3 keer! Ik zeg jullie.. dan maak jij ervan dat ik hier alleen op bart doel terwijl het bij het beheer van en de moddies ligt..

vervolgens maak ik nog eens duidelijk dat ik JULLIE schreef en daarbij dus doelde op het gehele moddie team, inclusief Bart en Heike,

en vervolgens ga je dit nog een keer herhalen...

jeetje, lezen schijnt ook en vak apart te zijn...

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 21:12

Maakt helemaal niet uit of het nou om Bart of het hele moddie tems ging, het ging mij erom dat dat het modteam niet degene zijn die van een mug een olifant maken, maar iedereen die hier die ontvangen OW zo op zit te blazen. Misschien is het nu duidelijker.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 21:30

Nou als ik eerlijk moet zijn kan ik me zoiets goed voorstellen! Ik vind zoiets als een Officiele Waarschuwing heel zwaar klinken, en het is ook serieus, met dr van ie dingen heb je een ban aan je broek..

Ik zou het ook nou niet bepaald prettig vinden om vor mijn gevel ten onrechte beschuldigd te worden.

Ik denk dat de enige reden dat ze die tweede OW gekregen heeft is omdat zij op dat moment in de schijnwerpers stond. Ik weet zeker dat als pietje jan l*l zo'n opmerking had geplaatst er geen OW was gekomen, en zoiets vind ik hypocriet. Maak er dan een aantekening van of laat Anoukie weten dat ze op haar woorden moet gaan letten, omdat dit eigenlijk niet kan... maar voor zoiets een OW ... blijf ik muggenzifterij vinden... (jeetje hoe schrijf je dat woord)

ook opperde iemand dat je hier een gast bent en blijft.. TUURLIJK ik geef je groot gelijk. En tuurlijk Bart is en blijft de baas!, maar etisch vind ik dat als je met zo'n grote groep op een forum rondhangt, dat je in dit geval van een community kan spreken, en vind ik dat je toch moet gaan kijken of er meer democratie kan ontstaan...

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 21:46

Het is niet slim om regels te implementeren zonder dat in het regelement te beschrijven. Ik als nieuwe bokker moet dus via dit topic lezen wat het allemaal inhoud. Dit schept veel onduidelijkheid Verward , zoals het geval van Anoukie.

Verder denk ik dat respect voor andere bokkers bij sommige mist. Je kan laten merken dat je het ergens niet mee eens bent, maar formuleer het op een zo net mogelijke manier. Het is inderdaad waar dat iedereen een zin anders kan lezen, maar probeer het dan zo neer te zetten dat duidelijk is wat er bedoeld wordt. Het voorkomt dat bokkers elkaar in de haren vliegen zonder dat ze elkaar ooit gezien hoeven te hebben.
Je doet dit voor je plezier en dat moet ook zo blijven.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 21:57

Je hebt helemaal gelijk Mistic, respect is dan ook 1 van de essentiële dingen die bokkers in grote getalen missen... en ook al doe ik mijn best, ik zal me hier ook vast wel eens onbewust schuldig aan hebben gemaakt.. Ik realiseer me na jou bericht dat ik misschien wat bot uit de hoek gekomen ben.. maar als je al keer op keer dit soort discussies voorbij hebt zien gaan, zonder dat je het gevoel hebt begrepen of goed gelezen te worden, raak je nou eenmaal een beetje gefrustreerd...

Ook hebben mensen ook wel eens een bord voor hun kop... en ja ook ik, zal daar wel eens last van hebben..... daar is dan weinig tegen te beginnen, maar erg frustrerend.. Even voor de duidelijkheid ik doel met die laatste opmerking niet op dit topic, maar over bokt en discussies op bokt in het algemeen///

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-03 23:10

Shiloh, dat is ook iets wat ik aan probeerde te kaarten, dat mijn 2e OW ontstaan is doordat men over die ene zin viel en ik nu eenmaal toch al de beerput had opengetrokken zoals Pipo het zo mooi zei. Ik stond al in the picture en dan kan zelfs ik me nog wel voorstellen dat men zaken anders gaat opvatten dan ze bedoelt zijn.

Het jammere vind ik dan nog steeds dat ik die OW niet kan aanvechten. Ja het kan, stuur een pb naar de mod die hem gegeven heeft, maar hoe groot is de kans dat die hem weer intrekt? Vrij klein lijkt mij. Maar goed, daar heeft Bart dan weer nieuwe regels voor ontwikkelt heb ik begrepen.

Hoe lang kan ik dan eigenlijk mijn OW's aankaarten bij "wie-dan-ook"? En wie beslist wie die "wie-dan-ook" is?

Ik heb nog best wel veel vragen eigenlijk Verward .

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 23:15

Tja je kan het wel aanvechten, maar het heeft weinig zin denk ik Scheve mond

Anoukie schreef:
En wie beslist wie die "wie-dan-ook" is?
Wie=Bart en wie-dan-ook=Bart

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 23:49

Waarbij Bart = boktteam Kayla Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 23:52

Dat bedoelde Kayla vast niet.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 23:53

Dat zei ik ook niet Knipoog

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 00:01

Romkabouter schreef:
Waarbij Bart = boktteam Kayla Lachen

*mist het is-niet teken*

Bart+Heike+mods=boktteam

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 00:18

Moah, zo kun je het inderdaad lezen Kayla. For that matter, dan vergeet je Ime.
Wat ik bedoelde is dat er heel vaak met het vingertje gewezen wordt naar Bart. Dit terwijl in mijn ogen Bart een onderdeel is van het team, zoals jij het ook aangeeft.

Dus "Wie=Bart en wie-dan-ook=Bart" zou eigenlijk "Wie=boktteam en wie-dan-ook=boktteam" moeten zijn in mijn ogen. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 00:23

Rom, denk je niet dat Bart dat ook over zichzelf afroept??

Kayla

Mwah zou kunnen, maar ik denk toch dat Bart de beslissing uiteindelijk neemt.

Ja idd ik vergeet Ime, al geloof ik dat hij zich niet zo met het inhoudelijke van bokt bemoeit.
Laatst bijgewerkt door Kayla op 15-10-03 00:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Romkabouter

Nee, dat denk ik niet Lovely

Hij neemt die taak maar op zich omdat er niemand anders het wil doen denk ik?