[Dienstmededeling] Ban van Steef permanent

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 13:20

LuvdaTossa"]
[quote="Nathalie1981 schreef:
Ik kijk mijn ogen hier uit

Je bent niet de enige
[/quote]

gelukkig Haha!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 13:20

Het gaat er niet om hoe het gegaan is en wie er benadert is,
het gaat erom dat er visjes worden uitgezet in de hoop dat mensen happen. Dat de topicstarter zich hier bewust van is blijkt wel uit het feit dat er al moddies gewaarschuwd worden.
Wanneer iemand zich niet laat kennen en zeer correct antwoord, wordt de gehele bedoeling van een post overhoop gehaald omdat de topicstarter onmiddelijk begint te gillen.

Ik heb dit al in een bezwaarschrift duidelijk gemaakt maar hier werd in mijn ogen niet correst op geantwoord, ik heb het er maar bij gelaten.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 13:21

vikki, er is een verschil tussen minder subtiel en bot.
Als je vaak gewezen bent dat je postings bot zijn hoor je daar wat aan te doen imo. En niet verschuilen achter "ik ben gewoon recht door zee" of "ik zeg gewoon wat ik denk". Als iemand het eerst niet door heeft ok, no problem, maar er meerdere malen op gewezen worden en dan toch gewoon door blijven gaan vind ik eigen schuld dikke bult. Als mensen te trots zijn om in een ruzie of iets dergelijks een stapje terug te doen zodat het niet escaleert dan is dat ook hun probleem. "Ja, maar zij doen het ook" vind ik altijd zo flauw en kinderachtig Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 13:22

Maar dat moeten de regels wel consequent en eerlijk toegepast worden.
Wat je dus hier kunt lezen, dat dat duidelijk niet zo het geval is.
De zielige jankerd, loopt er lachend mee weg, terwijl diegene die dan een keer openbaar te ver gaat meteen een ban heeft

kloppen die regels volgens jullie op die manier nog wel?

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 13:23

Sjuim het ging in jouw geval over de lenzenopmerking, omdat jou al eerder duidelijk gemaakt was dat dat niet op prijs gesteld werd.
Bovendien heeft Phia in het topic zelf ook een waarschuwing gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 13:23

Citaat:
Ik heb dit al in een bezwaarschrift duidelijk gemaakt maar hier werd in mijn ogen niet correst op geantwoord, ik heb het er maar bij gelaten

Op bezwaarschriften word door het mod team niet gereageerd.
Daar ben ik ook allang achter.
Tijd verspilling dus.

jessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 13:25

Dat is heel goed mogelijk. Maar dan zijn er toch ook andere manieren van het op te lossen? Als ik me onterecht op de vingers getikt voelde, zou ik het op alle mogelijke manieren proberen recht te trekken en desnoods de beheerder voorstellen ff ergens een borrel te halen & het goed uit te praten.

Als niets wat ik doe blijkt te werken, dan zou ik daaruit mijn conclusies trekken en een andere hobby gaan zoeken. Hoe leuk ik het hier ook had gevonden. Op een gegeven moment kun je toch het beste onder ogen zien dat het huwelijk niet meer is te redden?

Weten we trouwens hoe Steef over zijn ban denkt? Misschien boeit het hem minder dan ons? Just a thought...

Wijziging: dit was een reactie op RK's antwoord... Jullie zijn me te snel af Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 13:26

ja weet ik
en hij is het er niet mee eens
maar ja, hij kan zijn verhaal hier niet posten he, zijn kant mag niet gehoord worden

En oplossen, wat is dat?
Dat staat niet in iedereens woordenboek hoor Lachen Verdrietig
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-09-03 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 13:26

Romkabouter schreef:
vikki, er is een verschil tussen minder subtiel en bot.

Dat weet ik Rom...maar ik wou tactvol zijn en niet direct bot zeggen... maar goed -sorry Phia-, ik vind dat Phia net zo bot is als Steef (ik persoonlijk vind steef trouwens zo erg nog niet) en daarom is haar reactie imo een geval van de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet... + *edit* niet als persoonlijke aanval bedoeld trouwens, wel mijn mening zoals ik het zie.
Laatst bijgewerkt door vikki op 22-09-03 13:34, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 13:27

botter
want achterbaks is gemener dan gewoon openbaar

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 13:29

Gaat iedereen hier nou weer tegen elkaar schoppen?

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 13:29

Sypheron schreef:
Gaat iedereen hier nou weer tegen elkaar schoppen?

Dat dacht ik ook net

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 13:30

Citaat:
Wijziging: dit was een reactie op RK's antwoord... Jullie zijn me te snel af

op het moment zijn er 2 rk's in dit topic
Romkabouter en ik Haha!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 13:30

Beste Cody, ik heb in mijn hele Boktcarriere 3 keer het woord 'lenzen' gebruikt, waarvan 1 keer in het laatste topic waarvoor ik mijn UN heb gekregen. Ik gebruikte die opmerking serieus, omdat de topicstartster in een ander topic aangaf dat dat een reden was van het voorover duikelen.
Maar goed, daar gaat dit topic niet om, ik gebruikte het als voorbeeld om aan te geven dat alleen diegene die om het hardst gillen gehoord worden. Terwijl ze notabene zelf de eerst stoot uitdelen.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 13:32

Wat je ook besluit, er zijn altijd wel mensen te vinden die de beslissing oneerlijk vinden. Dat iemand achter de rug om dingen uitvreet kun je toch nog nooit controleren? Dat kun je daarom volgens mij ook nooit meenemen in je oordeel.

Voorbeeldje voor de paardenwereld. Als je je paard op een niet toegstane wijze corrigeert en de jury ziet het niet kan die daar nooit op straffen.

Hoe eerlijk is het om iemand te bannen waarvan gezegd wordt dat die persoon achter de schermen rottige dingen uitvreet? Wie moet je dan geloven?
Nee, volgens mij kun je alleen oordelen op wat er geschreven is. En of de ene persoon wel een ban krijgt en de ander niet ligt, zoals al eerder gezegd, aan het feit hoeveel OW's ze al hebben gehad. Zo kan het twee personen een OW krijgen en dit voor de 1 de derde is en voor de ander de eerste of tweede. Zie het gele-kaarten systeem bij het voetbal.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 13:32

runningkawa schreef:
Romkabouter en ik Haha!

Ja, ik snap er ook niets van Haha!

Rom = rom
en RK = kawa ok?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 13:33

idd sjuim
En dat moet veranderen
Moeilijk dat weet ik, maar diegene die je in het openbaar de grootse mond ziet hebben, zijn vaak niet het ergste.
er is vaak veel aan vooraf gegaan, voor ze dat hebben.
Alleen bij die laatste kan iedereen het lezen omdat ze het beu zijn en er zo een keer wat van zeggen.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 13:35

Dat is wel jammer idd kawa, maar ben je het er niet mee eens dat je alleen maar op openbare berichten kan oordelen dan?

jessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 13:36

runningkawa schreef:
ja weet ik
en hij is het er niet mee eens
maar ja, hij kan zijn verhaal hier niet posten he, zijn kant mag niet gehoord worden

En oplossen, wat is dat?
Dat staat niet in iedereens woordenboek hoor Lachen Verdrietig

Jah.. Ik doe ook maar een gooi. Ben een redelijk mens Haha!

Ik moet eerlijk toegeven dat ik het moeilijk vind om de kritiek die hier geuit wordt op het beheerder/moderator team goed te plaatsen. Dit bedoel ik absoluut niet negatief!!! Ik ben hier gewoon nog niet lang genoeg om zelf een induk te hebben opgedaan en kan dus geen goed onderbouwde mening uitdragen. Neemt niet weg dat er toch blijkbaar

iets dwars Boos! zit bij een hoop mensen.

Ik hoop dat het in de (nabije?) toekomst wel opgelost kan worden. Bokt is nl. een erg gezellige site, waar je ideeen over je hobby/beroep kunt uitwisselen met een groep gelijkgestemden. Het is jammer als zoiets vertroebeld wordt door dit soort dingen... Huilen

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 13:38

Sjuimpje schreef:
Beste Cody, ik heb in mijn hele Boktcarriere 3 keer het woord 'lenzen' gebruikt, waarvan 1 keer in het laatste topic waarvoor ik mijn UN heb gekregen. Ik gebruikte die opmerking serieus, omdat de topicstartster in een ander topic aangaf dat dat een reden was van het voorover duikelen.

Misschien dan dat jij het wel serieus bedoelde, maar die uitspraak staat wel bekend als grappigste boktuitspraak, dus kan het me voorstellen als anderen die opmerking anders opvatten, waardoor er een sfeertje gecreëerd wordt.
Maargoed, in dat topic werd de eerste stoot naar mijn mening niet uitgedeeld door Phia.
Maar toen ze later in dat topic wel de fout in ging heeft ook zij een waarschuwing gekregen dus dat lijkt me dan wel consequent, toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 13:41

En die uitspraak, zoals ik hem eens gemaakt heb, was ook echt als grap bedoeld, niet om te hakken.
Dat heb ik al 1000 x uitgelegd.
Ik vond hem gewoon super gevonden.
En voor mij is hij ook toepasselijk omdat ik voorover zit en lenzen draag.

Maar dat leverde mij ook een waarschuwing op.
En daar officieel tegen in gaan, daar krijg je niet eens bericht van?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 13:41

Romkabouter gedraagt zich als of hij al moddie is.
Zou me niks verbazen, hij past erg goed in de groep: alle beslissingen steunen, en mooi meepraten Scheve mond

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 13:47

Billy, ik geef mijn mening. Als die hetzelfde als die van bokt of van vele anderen boeit me niet. En meepraten is nog nooit mijn sterkste punt geweest. Het zelfde als ik zou zeggen dat jij met de aanhangers van Steef meepraat. Ook een rare conclusie als je gewoon dezelfde mening deelt.

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 13:53

Wat een verschrikkelijke discussie is dit!

Ik kom op meer dan genoeg forums en er zijn maar weinig forums waar het er zo aan toe gaat als hier!

Bart kan best de eigenaar en beheerder zijn van deze site, hij kan er best veel geld in pompen, maar dit was zijn eigen keuze. Een forum met alleen iemand die er geld in pompt is geen forum. Voor een leuk forum heb je users nodig. Users in alle soorten en maten.

Users waaraan je jezelf irriteert, users die nog weinig verstand van paarden hebben, users die meelopen, users met verstand en users met een grote bek.

Het kan allemaal wel leuk en aardig zijn, maar als we het altijd met elkaar eens zijn dan valt er hier niets te leren, niets te discussiëren en te bepraten. Dan heb je alleen verslag van de dag en het fotoforum maar nodig, want ja... de rest is dan overbodig. We zijn dan net de grootste familie van Nederland.

Persoonlijk ben ik recht voor mijn raap en niet altijd tactvol. Waarom iets mooi verpakken als het ook in een paar keiharde woorden kan. De strekking blijft hetzelfde en het risico dat mooie woorden niet serieus genomen worden of dat men niet tussen de regels kan lezen blijft dan aanwezig.

Het feit dat Steef een ban kreeg in de eerste instantie is mij ontgaan. Maar mij is altijd verteld dat er altijd 2 schuld hebben in een ruzie. Ik neem aan dat Steef een harde opmerking heeft gemaakt. Niets mis mee, zolang het zijn mening was. Maar waarschijnlijk is daarop gereageerd op een niet zo vriendelijke manier en gingen de 2 personen hard tegen hard door. Dus waarom heeft dan 1 van de twee een ban? Omdat die persoon begon?
Lekker kinderachtig vingergewijs "ja maar hij begon!"
Volgens mij is het altijd actie - reactie.

90 dagen niet bokken! Absurd! Sorry, maar voor winkeldiefstal krijg je nog minder! En wat dan omdat hij de boktregels niet accepteerde!
Vertel mij eens waar ik de boktregels kan vinden.
Want ik zie ze nergens. Bij de meeste forums staat er ergens bovenaan een policy, maar hier niet.
Als je mij kan vertellen waar ik de regels vind dan kan ik ze eens doorlezen.

Daarnaast heeft Steef zich met zijn schaduwaccount niet misdragen. Dus ik vraag me af wat voor jullie moderators/beheerders de rede was om het IP adres op te vragen en om uit te zoeken of het Steef was. Volgens mij hadden de meeste mensen geen vermoeden. Dus... ik denk dat jullie getipt zijn. Vind ik ook een K*Tstreek van die persoon. Dus zo'n iemand is een stoker en mag van mij ook een ban.

Dan een permanente ban. Pfew.... je kan beter een moord begaan, dan kom je er makkelijker vanaf! Vraag je eens af waarom Steef hier zit. Ik denk echt niet dat Steef hierheen komt om het de beheerders en moderators moeilijk te maken. Echt niet met de intentie om jullie leven zuur te maken. Echt niet om expres alle regels te overtreden. Als jullie dit wel denken dan nemen jullie teveel eer op jullie. Dan kunnen jullie alleen maar diep vallen. We zitten hier niet omdat er een geweldige crew is, nee, we zitten hier omdat we leuke discussies willen, omdat we met elkaar van gedachten willen wisselen en van elkaar leren.

Dus... Steef zit hier omdat hij hier goede en leuke contacten heeft opgedaan.

Dan het gezeur om Phia.
Ken haar niet, maar kan me nog wel de opmerking over op je doos rijden en lenzen voor mijn geest halen. Een opmerking out of the blue om Sjuimpje even te kakken te zetten.

Nou kan Sjuimpje erg direct zijn en ook niet altijd politiek correct, maar volgens mij is Sjuimpje wel zo fair om het te zeggen als ze niet fout zat. Ik zie ook hier in het topic genoeg meelopers die dat niet zouden zeggen. Die verhullen liever hun eigen mening.

Ik zou het ook niet meer dan fair vinden als Phia ook een usernote heeft gehad. Ik bedoel... als Sjuimpje die heeft gehad in dat topic... dan heeft de andere partij ook recht op een aantekening!

Bokt was erg gezellig, maar ik denk dat het goed is om eens een ander in de crew erbij te nemen. Iemand met organisatietalent. Je hoeft niet alles van paarden te weten, maar het is wel fijn om iemand die communicatief sterk is in de crew te hebben om brandjes op te lossen. Een goede duidelijke kracht naar de users toe. Want heel vaak weten we nu niet waar we aan toe zijn en dat wekt enorm veel frustraties op. Als ik hier lees dan mensen geen reactie krijgen op problemen, dan vind ik dat in en in triest. Staat zeker niet in de boktregels, dat je met problemen contact op kan nemen met de crew. Of staat erin dat het kan, maar staat er niet in dat de crew een reactie terug moet geven????

Op deze manier worden mensen denk ik toch wel bokt moe!

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 13:55

Kleintje schreef:
Ik zou het ook niet meer dan fair vinden als Phia ook een usernote heeft gehad. Ik bedoel... als Sjuimpje die heeft gehad in dat topic... dan heeft de andere partij ook recht op een aantekening!

Ergens hierboven staat ook dat ze die idd heeft gehad.