Hahaha, tja, het is ook niet mijn favo smiley... Hij wil je effe met je neus op de feiten drukken. Het lachje is zo nep. En toch gebruik ik hem zelf best regelmatig, gewoon, omdat ik iets 'lichter' wil brengen... (Wat overigens niet betekent dat ik nooit denk: hopelijk komt het niet weer zo arrogant over...) De blik is te hard. Idd: "Dat je dat niet weet." Hè, joh?
Hetzelfde heb ik trouwens met de -smiley. Ja, ook die gebruik ik zelf, maar ik vind hem niet ideaal. Ik erger me er zelfs behoorlijk aan. Het komt op mij áltijd arrogant/verwend over, en ik vind het ook zo'n pennysmiley... Zo'n smiley waarvan ze denken dat ze het dan opeens wel kunnen maken, als ze die achter een zin zetten.
"Ik ben een beetje te groot voor me Shet maar ga binnenkort wel stoppen denk ik. " "Ehmmm ja ik rij altijd zonder cap. " "Ik zou wel graag een Arabier willen, het liefst een ongetemde hengst. " "Me merrie heeft geen papieren nee, maar ik ga haar laten dekken door de hengst van me vriendin. " "Morgen ga ik me 1e sporen uitproberen want me pony is niet zo voorwaarts. " "Ehm, ze zijn 50 mm maar dat raadde me instructrice aan. Hoezo dan. "
bovendien stef, heb jij ook je eigen intepretaties van smileys zoals is niet arrogant of betweterig voor jou dan heb je toch ook een eigen invulling ervan
LadyMadonna
Geplaatst: 24-06-11 19:35
Of wel..... Iemand kan een groene bal blauw zien, maar hij blijft toch echt groen
Dat is geen eigen interpretatie, dat is gebaseerd op de feiten, op waar een knipoog voor staat
maar is de groene bal wel groen? of is dat jouw waarheid? bestaat de kleur groen wel? wie bepaalt welke tinten nog groen zijn?
xMercury
Geplaatst: 28-06-11 22:41
Haha ja ik vind dat ook! Inderdaad zo'n beterweter smiley :p
Kentaro
Geplaatst: 28-06-11 22:47
Ik had hem nog nooit als negatief gezien en heb hem volgens mij best wel eens gebruikt.. (nu maar hopen dat bij de tekst waar ik hem dan hebt gebruikt niemand dat als betweterig heeft opgevat...... )
(als IRL iemand mij een knipoog geeft, vat ik het ook absoluut niet negatief op )
6 pagina's over een onschuldige knipoog... het is zo ongeveer mijn meest geliefde smiley. Ik kan helemaal niet goed knipogen en door de komst van dit soort leuke smileys kan ik het op papier gewoon ineens wel! Daar maak ik graag gebruik van en het is altijd vriendelijk bedoeld. Op de momenten dat je in gesproken taal ook een knipoog zou willen geven. Gezien de opmerkingen over MSN... is hier wellicht sprake van een kleine generatiekloof??? Ik heb geen idee wat de knipoog-smiley op MSN precies voor leven leidt...
een heel eigen leven kennelijk mandymonica Of het is gewoon nieuw om dingen die een bepaalde betekenis hebben ineens een compleet andere betekenis toe te dichten
Ik vind hem zo ehm bij-de-hand.. beterwetertje Nee, not my emoticon..
jamiroquai
Geplaatst: 04-07-11 14:05
Ik gebruik hem vaak. Gewoon als knipoog, waar hij ook voor bedoeld is..... Nooit bij stilgestaan dat hij ook anders gebruikt wordt. Blijkbaar lees ik die topics nooit...
whaaaah ,ik gebuik m eigenlijk heel vaak meer als " een ik bedoel het goed" smiley en nu ik dit dit topic heb ontdekt durf ik m haast niet meer aan te klikken ,want stek je voor dat men hem verkeerd opvat..... ik wil dus een nieuwe smiley ! een dieiedereen als vriendelijk begrijpend hart onder de riem,ik heb t goed met jou voor -snapt, snappie?