We leveren zoveel kritiek, maar amper complimentjes..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 01:27

Maar goed je kan er lang en kort over zijn...
Het veranderd toch niet. Net als al die andere jammere dingen op Bokt. Kan je over blijven praten en discussiëren. Ieder blijft toch wel doen en vinden wat hij/zij wil doen/vinden.
Kun je topics mee blijven vullen, maar denk dat dat verder toch niet veel zin zal hebben. :o

papagroom

Re: We leveren zoveel kritiek, maar amper complimentjes..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 01:30

wel storend vind ik dat veel van t comentaar komt van ruiters die zelf niet presteren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 01:36

Elma_: Heb je gelijk in hoor..
Het vervelende wat ik aan die uitspraak vind, is dat alle bokkers dan over één kam geschoren worden.

Papagroom: Klopt, mensen die bijvoorbeeld zelf op B-niveau rijden, maar wel altijd commentaar hebben op bijv. mensen in de Z.
Soms denk ik weleens dat die mensen dan jaloers zijn, maar dat kun je natuurlijk niet met zekerheid zeggen.
Dan heb ik het over de totaal niet onderbouwde reacties.

Lous: Ik blijf gewoon stug een poging wagen.. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 01:37

Ik ben zelf trouwens ook geen talentvolle ruiter en ook die ambitie nooit gehad, maar het komt niet in mijn hoofd op om dan maar de wel talentvolle ruiters af te kraken..

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 01:40

Dat is waar, maar voor een TS is het erg lastig om een goedbedoeld advies uit een reltopic te halen (ik spreek helemaal niet uit ervaring hoor :+ ) ach, ik had in de begintijd constant ruzie met iedereen, lag vooral aan mijn eigen houding :) Ik vermijd die dingen nu gewoon, ga niet door, en doe altijd mijn rondje leuk reageren op ITP's, stuk gezelliger!

(ik kwam trouwens gister dat topic tegen waarin iemand jou volledig afkraakte :oo wat een mens zeg! Die kwam er even niet meer uit, en probeerde het verhaal te verdraaien?? niks van aantrekken meid, ze zet alleen zichzelf voorschut, echtwaar ;) )

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 01:42

papagroom schreef:
wel storend vind ik dat veel van t comentaar komt van ruiters die zelf niet presteren...

De beste stuurlui staan aan wal :P
Ik presteer ook niet veel, rij gewoon B, les fanatiek, heb veel over inrijden en opvoeden geleerd, toch vind ik dat ik soms handige tips voor andere kan hebben :j

Krijg soms ook pb-tjes van mensen die helemaal blij zijn met een tip, dat doet mij goed.
Ook kan ik heel erg blij zijn met tips die echt werken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 01:52

Elma_: Waar is jouw blauwe stofzuiger..
Ja, en ik denk ook dat zo'n TS zich dan juist niks aantrekt van de reacties incl. de goede tips.
Als iemand een topic plaatst waarin ze met een slof en pelham rijdt en niet weet waarom, of juist omdat het van de eigenares móét, en er dan 100 mensen ineens vrij heftig reageren dat ze een dierenbeul is of een 'penny in vakantietijd', dan snap ik heel goed dat ze denkt; ik kom hier nooit weer..

Ik weet welk topic je bedoeld.. :)
Dat sloeg inderdaad helemaal nergens op.

Doei: Zo ben ik ook een beetje.. :j
In het zadel kom ik niet verder dan wat oefeningen uit de L, meer zit er bij mij niet in en daar ben ik me van bewust.
Maar juist de dingen rondom het rijden, zoals lichaamstaal van paarden bestuderen en naar hun communicatie onderling kijken, vind ik zo mooi.
Op een gegeven moment kun je dan zien hoe het zal gaan lopen en wie bij wie hoort..
Dat vind ik het mooiste..

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 01:55

Inderdaad ja.. De kunst is, om als je weer rustig kunt ademhalen, het even terug te lezen, maar meestal is zon topic dan op slot, of TS is gewoon idd te boos. (en terecht).
haha, mijn stofzuiger :') Ja, die is op vakantie :+

Wat me trouwens de laatste tijd wel echt opvalt, (en nee dit is niet om te rellen) Is dat je bijna niet meer normaal een vraag op bb kunt stellen. Sinds secar hoeheetdie fluisterman helemaal HOT is, kun je nog geen vraag stellen of je weet niks van honden, bent ze niet waard, etc. Dat vind ik echt zo jammer :j

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 01:58

Trouwens Tineke jou topics doen het altijd wel goed :+
Je zit nu inmiddels ook weer op pagina 7 :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 02:07

Elma_: Ik wist niet dat het zo heftig was op BB.
Nou moet ik zeggen dat ik daar nooit echt gericht op kijk, maar soms staan er BB-topics bij actieve onderwerpen, waar ik soms in reageer.
Een tijdje terug waren er wel een heleboel topics over broodfokkers en goede fokkers enzo..
Dat is geloof ik wel wat minder toch?

Doei: Ja.. dat is wel waar..
En niet alleen met mensen die het met me eens zijn.
Dat kan ook eigenlijk niet, aangezien we niet allemaal gelijk zijn of hetzelfde over dingen denken.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 02:12

Ik vind het persoonlijk erg overdreven. En dan doel ik nieteens op mijn eigen topics, maar gewoon overal op. Als je een normale vraag stelt, krijg je heel snel te horen dat je niks weet, en maar gewoon dom bent :') heel vervelend. En die discussie fokkers zal er altijd blijven, vooral in de hondenwereld :j maar ook gewoon als je een doodnormale vraag stelt over gedrag, voer, watdan ook maar. maar, volgens mij ga ik nu wel een beetje offtopic :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 02:19

Ik denk dat dat helemaal niet offtopic is..
BB is een onderdeel van Bokt en als het daar net zo gaat als bijv. bij ITP, zou het daar misschien ook van toepassing kunnen zijn. :j

Ach, iets compleet veranderen lukt toch niet en dat is ook niet mijn streven, maar een poging wagen kan altijd. :)

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 02:31

Precies. Heb je trouwens het topic 'maak bokt mooier doe mee' topic gezien? Vind ik ook een mooi initiatief. Ik ga geen profielen langs om iets te zoeken, maar als ik ergens langskom wat ik supermooi vind laat ik zeker wat achter! Ookal zijn er natuurlijk weer mensen die zelfs in dat topic moeten gaan zeuren :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 02:38

De titel komt me wel bekend voor.. :j
Ik zal er eens naar gaan kijken!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 08:40

Ik wist niet dat "huilie huilie doen" ook op de lijst van aanstootgevende uitdrukkingen stond, sorry.

Ander goed voorbeeld... Grietje opent een topic op medisch met een vraag over haar paard. Paard is overduidelijk kapot en heeft mazzel als die nog als grasmaaier kan dienen. Wil je dan alleen maar reacties als "leuk/lief paard"? In plaats daarvan wordt er getemd op reacties die adviseren linea recta naar een goede kliniek te rijden omdat het echt heel slecht is en dat het mischien goed is om erop voorbereid te Zijn dat het mischirn beter is voor het dier om te gaan hemelen. Maar tig pagina's met "het valt mischien wel mee" mogen gewoon blijven staan. Tsja, wat wil je dan eigenlijk?

Overigens mag ik gewoon ieder topic aanklikken wat ik wil hoor... Het staat toch gewoon op internet. God en de hele wereld mag en kan reageren en ik dus ook.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 08:42

KoudbloedKim schreef:
De titel komt me wel bekend voor.. :j
Ik zal er eens naar gaan kijken!

zie mijn onderschrift O:) - Grootste bokt actie :)

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 08:51

papagroom schreef:

Indeed! De kritieken komen meestal van de mensen die zelf net zo beroerd rijden. No offence, maar de helft weet niet echt waar 'ie mee bezig is. Dat geeft helemaal niks, als je maar lol hebt met rijden, maar ga dan niet een ander afbranden om zijn of haar rijstijl. Daar wil ik aan toevoegen dat er een groot verschil is tussen een vrijblijvende tip geven en vertellen hoe het wel en niet moet.

Bovendien zijn de kritieken meestal in de trant van: laat je paard lang en laag, rij eens bitloos of draai je tenen naar binnen. Tja... Bij 9 vd 10 topics denk ik altijd, ga verdorie eens rechtop zitten en ga eens rijden. Van achter naar voren; gas! En nageeflijk rijden; weerstand bieden en als je paard nageeft ontspannen. Dat getrut op die voorhand en je paard 36 jaar de tijd geven voordat je 'm zadelmak maakt. Maargoed, dat is dus ook een groot verschil in ervaring/verstand/visie.

Aan de andere kant vind ik wel dat er best wat topics geopend worden op HAW. Dan vind ik dat je er wel zelf een beetje om vraagt (lett en fig)... Bokt lijkt me nou niet echt het medium om echte tips te ontvangen, bovendien ook vrij onmogelijk omdat het commentaar is op basis van foto's of een klein filmpje. Ik denk dan altijd NEEM IN GODSNAAM GOED LES. :+ Investeer in goed les en niet in hordes setjes.

Maargoed. Zelf reageer ik nauwelijks op rijtopics, zowel op ITP als HAW. Ik reageer enkel als ik echt kritiek heb op iemand of als iemand echt goed bezig is. En als ik zin heb om te reageren. Ik reageer dan overigens sneller op ITP dan HAW.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 09:32

Moet je persee op hoog niveau rijden om commentaar te mogen geven dan?? Ik vind dat een huismoeder die in een ver verleden lekker buiten rond heeft gekacheld op haar boerenknol en nu thuis vooor 6 kinderen zorgd best commentaar mag geven.

De beste stuurlui staan aan wal gaat in mijn beleving echt niet op hoor...

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 09:42

Nee hoor ik vind dat iedereen commentaar mag leveren, maar als commentaar als "ga nou eens lekker bitloos rijden, je zult zien dat je paard zo ontzettend ontspannen loopt' mag... Dan mag commentaar als: ik vind inderdaad dat je paard zo ontspannen loopt dat ie niet meer loopt ook.

Er zijn bokkers die mega-positief, op het gruwelijk positieve af.. hun missie menen te moeten delen met andere paardenhouders.

Dat is de groep die het liefste alles -loos doet. bitloos, boomloos, spoorloos, zweeploos, dekenloos, stalloos, drukloos en niet te vergeten ijzerloos.

Nu mag iedereen van mij het lekker zo doen als zij het zelf willen, maar ik word doodmoe van die missiedrang. Al dan niet lief en leuk opgeschreven.
Ik ben niet eens tegen -loos maar als zij hun missie mogen uitdragen, dan mag ik er ook wat van zeggen :j

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 09:45

papagroom schreef:

Dit slaat natuurlijk nergens op.

Moet je presteren dan?
Als je geen ambitie hebt om je in de sport uit te geven....

Dus nee, die zin gaat voor mij niet op...

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 10:02

Ik vind die uitspraak inderdaad niet echt kloppen.
Ik ben al jaren geintresseert in paarden, en hoe je moet rijden.
Maar ik rij zelf nog maar een tijdje. Dan kan je er toch alsnog wel wat van weten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 10:20

Als iemand denkt goed bezig te zijn en denkt leuke foto's te zetten op bokt met het idee dat mensen nu haar alle lof gaan geven, maar gewoon helemaal verkeerd bezig is, waarom moeten er dan alleen leuke reakties gegeven worden? Is dit eerlijk???

Eerlijk naar het paard toe, eerlijk naar de persoon die helemaal de verkeerde kant op gaat?

Is niet zo iets als iemand een afschuwelijke jurk aan heeft en heel de groep roept, "ooooo wat een leuke jurk" Vind dat zelfs nog vals ook.......

En dat neem goed les, vind ik nou echt een boktcredo... :D Wat is goed les, er zijn meer baggerlesgeefmensen dan een beetje fatsoenlijke...en de goede zijn of onbetaalbaar of zitten vol....geef dan liever kritiek waardoor je weer een beetje verder kan...en dan wel op het niveau van waar iemand op zit.

Zo zijn er altijd volksstammen die aan de kant je van alles toeroepen en volledig afkraken, maar als je afstapt en zegt, lamaarzien...dan durven ze niet :+

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 11:02

Wat ik vaak jammer vind dat als je dan een vraag stelt en echt geinteresseerd bent om het te weten, iedereen je als dom en ook nog als onwetende dierenbeul verslijt.
Even egovoorbeeld:
Heb een topicje geopend omdat ik een pup gekregen heb van mijn man, omdat ik gek werd van een leeg huis, na de dood vn mijn honden. Omdat dit een goedbedoelde maar slechte actie is, want ik werk en hij ook , wil ik er of een poes of een hondje bijnemen zodat Mimi niet alleen is. Ik gaf aan dat ik zelf liever een poes zou willen, lijkt me gezellig, maar dat ik wil doen wat goed is voor Mimi. Nou ik werd bijna voor dierenbeul uitgemaakt en het heeft me echt heel erg geraakt, want als die persoon in kwestie maar één momentje de pijn kon voelen die ik voel door het verlies van Roc, zou ze zoiets niet zeggen, maar ze heeft niet eens de moeite genomen het Roc topicje door te lezen.Gevolg; ik ga nu niet zo snel meer een tòpic plaatsen, ik kijk wel uit.
Voor degenen die het willen lezen, hier de link
[BB] Kater of poes, reu of teefje??

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 11:04

@rocymax, idd, en je bent zeker niet de enige.. Ik vind dat er op bb overdreven gereageerd, en geconcludeerd wordt.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 11:08

Idd, en ook het is net alsof al die hondenfluisteraars heilig zijn, terwijl ze de zelfde methoden hanteren als altijd.
Ik reageer meestal wel op ITPs of BBITPs, vooral omdat ik de verscheidenheid aan dieren mooi vind, en ze hebben allemaal iets speciaals.
En alle eigenaars zijn dol op hun dieren en vinden het leuk als jou ook iets leuks opvalt aan hun dier :j
Ik heb ook het topic met de pessoa en de slofteugel gelezen, niet gereageerd, ik vond dt na één keer zeggen het wel genoeg was en eerst naar de verklaring van de Ts geluisterd zou moeten worden. Die overigens heel netjes bleef. Ik vond het eerlijk gezegd een beetje sneu voor haar.