Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
Mindfields schreef:Neonlight, het gaat er denk ik om dat er een aantal mensen zitten die veel weten, en dan komen er een paar voorbij die alleen maar komen om te rellen, die zelf niets kunnen laten zien maar er allerlei hele vage theorieen op na houden en die halen keer op keer willens en wetens het bloed onder iedereens nagels vandaan. Ik post niet meer in het topic omdat er bepaalde gebruikers zijn die keer op keer persoonlijke aanvallen en sneren plaatsen(ook richting mij) en als je dan eens wat terugzegt krijg je een OW. Ik vindt dat dus onterecht.
xmarliez schreef:Zie mijn bovenste bericht Neonlightpak de oorzaak aan, de mensen die relschoppen of met opmerkingen komen waardoor er gereageerd wordt zoals er gereageerd wordt. Als die mensen nou eens verdwijnen, moet je na gaan.. wat een rust en orde..
Want zoals jullie wel kunnen zien zijn er veel leerzame en rustige momenten in het topic TOTDAT er weer iemand in komt die er niet thuis hoort. En dan kun je zeggen wat je wil maar ligt het dan aan de mensen die in het topic deelnemen en dus ook deelnemen aan de rustige momenten of aan de mensen die zomaar binnen komen vallen en hun mening al klaar hebben? Wat ik net al zei, zoek de oorzaken en niet de gevolgen want die zullen tot rust komen als de oorzaken weg genomen zijn.
Mindfields schreef:Hmm ja totdat iemand zegt dat je liegt en allerlei valse beschuldigigingen in het topic uit, op een gegeven moment ben je dan klaar met het feit dat zulke mensen dat keer op keer doen en je zelf steeds netjes blijft reageren. Uiteindelijk denk je dan, nu moet je gewoon kappen met die onzin.
Mindfields schreef:Klopt en die OW had ik ook wel verwacht en vond ik ook geen probleem. Ik heb nogal een groot rechtvaardigheidsgevoel en soms reageer je dan op een aanval. Ik sta dan ook achter wat ik post en neem de consequenties voor lief.
xmarliez schreef:Want zoals jullie wel kunnen zien zijn er veel leerzame en rustige momenten in het topic TOTDAT er weer iemand in komt die er niet thuis hoort. En dan kun je zeggen wat je wil maar ligt het dan aan de mensen die in het topic deelnemen en dus ook deelnemen aan de rustige momenten of aan de mensen die zomaar binnen komen vallen en hun mening al klaar hebben? Wat ik net al zei, zoek de oorzaken en niet de gevolgen want die zullen tot rust komen als de oorzaken weg genomen zijn.
Mindfields schreef:Klopt en die OW had ik ook wel verwacht en vond ik ook geen probleem. Ik heb nogal een groot rechtvaardigheidsgevoel en soms reageer je dan op een aanval. Ik sta dan ook achter wat ik post en neem de consequenties voor lief.
Neonlight schreef:In principe zijn er geen gesloten topics op bokt, en is iedereen welkom en hoort iedereen er thuis. Wanneer mensen binnen komen vallen met een mening die anders is dan jullie hebben, kan er ook zonder sneren en persoonlijke aanvallen en met argumenten het tegendeel gezegd worden. Iemand die nu het topic binnen komt gaat geen 300 pagina's teruglezen. Daar mag ook wel rekening mee gehouden worden, ook met het feit dat het geen besloten topic is.
Neonlight schreef:In principe zijn er geen gesloten topics op bokt, en is iedereen welkom en hoort iedereen er thuis. Wanneer mensen binnen komen vallen met een mening die anders is dan jullie hebben, kan er ook zonder sneren en persoonlijke aanvallen en met argumenten het tegendeel gezegd worden. Iemand die nu het topic binnen komt gaat geen 300 pagina's teruglezen. Daar mag ook wel rekening mee gehouden worden, ook met het feit dat het geen besloten topic is.
Revanches schreef:liberty22 schreef:volgens mij word er veelal getemt in het topic puur om het feit dat mensen BANG zijn dat het topic op slot word gegooid , iedereen die deelneemt aan het topic staat zijn mannetje en kan wel tegen een stootje.
Nou hebben we juist geprobeerd en openheid erin te houden en niet meteen te slotteren bij (heftige) aanvallen
Topic had al veel eerder en meerdere malen op slot kunnen zitten. Maar telkens hebben we het toch nog enigszins kunnen bijsturen waardoor het topic nog steeds open is. Bepaalde dingen hebben wij voor lief genomen en geaccepteerd zoals het gaat. Dat zegt toch ook wel wat mag ik aannemen? Of zie je dan toch liever de geslotenheid middels een slotje?
Mindfields schreef:Neonlight schreef:In principe zijn er geen gesloten topics op bokt, en is iedereen welkom en hoort iedereen er thuis. Wanneer mensen binnen komen vallen met een mening die anders is dan jullie hebben, kan er ook zonder sneren en persoonlijke aanvallen en met argumenten het tegendeel gezegd worden. Iemand die nu het topic binnen komt gaat geen 300 pagina's teruglezen. Daar mag ook wel rekening mee gehouden worden, ook met het feit dat het geen besloten topic is.
Ehm nee, want de mensen die wij bedoelen zijn noch klassiek, noch academisch, houden er hele andere trainingswijzen op na die echt niets met het topic te maken hebben, kunnen zelf nooit iets laten zien wat ze nou precies bedoelen en hoe ze dat dan doen, zodat ermisschien nog iets te begrijpen zou zijn. Toch halen die mensen constant ALLES onderuit wat mensen zeggen die a ervaring hebben met onnoemelijk veel paarden op de klassieke wijze opleiden, b kunnen laten zien wat ze bedoelen aan de hand van beeldmateriaal en c niet steeds met allerlei vage,kromme beschrijvingen komen waar niemand iets van begrijpt en ohja d een paard NIET continue vergelijken met een auto of een mens en daar hun argumenten constant mee willen onderbouwen en dan zeggen kijk het klopt.
Daar wordt je heel moe van hoor als je serieus in zo'n topic zit.