Achter de schermen

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 10:11

Waar het mij omgaat is waarom de mensen die scherp uit te hoek komen aangepakt worden en niet de mensen die er voor zorgen dat deze mensen heftig reageren? Zonder oorzaak geen gevolg en als we de oorzaak aanpakken zal het gevolg uitblijven maar als het gevolg gepakt wordt loopt de oorzaak nog rond.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 10:15

Marliesz, het is inderdaad een bijzonder informatief en leerzaam topic. Echter, wij modereren niet op inhoud van een topic, maar op de manier van reageren. Ook al is een topic informatief, zitten er mensen in met veel kennis, dan is het nog geen vrijbrief om de (fatsoens)regels van bokt te overtreden en sneren en persoonlijke aanvallen te plaatsen. Moderators acteren op dat soort zaken.

Electra, ik had nog niet op jouw post gereageerd. Ik kan oprecht zeggen dat er geen lijstjes achter de schermen staan van lastige gebruikers die gevolgd worden. Het lijstje wat ik per ongeluk verkeerd geplaatst had zijn gebruikers die allemaal in dat topic zaten, en allemaal met 1 of meerdere posts in dat topic opgevallen waren.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 10:17

Je dient gewoon niet te heftig te reageren. Heel simpel. Doe je dit wel, dan doe je iets tegen de bokt regels.

Nu snap ik ook wel dat er een oorzaak is. Uitlokkerij is ook niet echt prettig, maar probeer gewoon volwassen ten blijven reageren en sta boven de uitlokkers.

Als je denkt dat iemand een uitlokkende post plaatst kun je een pb naar de betreffende persoon sturen en vriendelijk vragen of deze persoon door heeft dat door zijn of haar post andere bokkers heftig kunnen reageren. Op internet komen dingen soms toch anders over dan IRL.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 10:19

Neonlight, het gaat er denk ik om dat er een aantal mensen zitten die veel weten, en dan komen er een paar voorbij die alleen maar komen om te rellen, die zelf niets kunnen laten zien maar er allerlei hele vage theorieen op na houden en die halen keer op keer willens en wetens het bloed onder iedereens nagels vandaan. Ik post niet meer in het topic omdat er bepaalde gebruikers zijn die keer op keer persoonlijke aanvallen en sneren plaatsen(ook richting mij) en als je dan eens wat terugzegt krijg je een OW. Ik vindt dat dus onterecht.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 10:21

Zie mijn bovenste bericht Neonlight ;) pak de oorzaak aan, de mensen die relschoppen of met opmerkingen komen waardoor er gereageerd wordt zoals er gereageerd wordt. Als die mensen nou eens verdwijnen, moet je na gaan.. wat een rust en orde..
Want zoals jullie wel kunnen zien zijn er veel leerzame en rustige momenten in het topic TOTDAT er weer iemand in komt die er niet thuis hoort. En dan kun je zeggen wat je wil maar ligt het dan aan de mensen die in het topic deelnemen en dus ook deelnemen aan de rustige momenten of aan de mensen die zomaar binnen komen vallen en hun mening al klaar hebben? Wat ik net al zei, zoek de oorzaken en niet de gevolgen want die zullen tot rust komen als de oorzaken weg genomen zijn.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 10:21

Mindfields schreef:
Neonlight, het gaat er denk ik om dat er een aantal mensen zitten die veel weten, en dan komen er een paar voorbij die alleen maar komen om te rellen, die zelf niets kunnen laten zien maar er allerlei hele vage theorieen op na houden en die halen keer op keer willens en wetens het bloed onder iedereens nagels vandaan. Ik post niet meer in het topic omdat er bepaalde gebruikers zijn die keer op keer persoonlijke aanvallen en sneren plaatsen(ook richting mij) en als je dan eens wat terugzegt krijg je een OW. Ik vindt dat dus onterecht.

Er wordt nu toch ook op "uitlokking" gemodereerd, dus temmen inplaats van sneren teruggeven zou ik zeggen. Sneren teruggeven is ook OW waardig net als uitlokking.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 10:24

Terugsneren is ook tegen de bokt regels. Je kerijgt daarvoor dus een correctie. In dit geval door een persoon aanval. Dat mag ook niet en de gebruiker die dit doet dient daarvoor een correctie te krijgen, maar jij ook. Je had zo niet mogen reageren. Ik snap dat de verleiding heel groot is, maar toch mag je op zo'n manier niet reageren. Tel een keer tot honderd en sla de betreffende reactie over.

Pak je alleen de uitlokkers aan door middel van een OW en mogen de reacties op het bericht van deze persoon met een sneer oid wel, dan ga je met twee maten meten. Dat kan gewoon niet
Laatst bijgewerkt door Dribbel op 27-04-11 10:26, in het totaal 2 keer bewerkt

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 10:25

Het heftige reageren.. kijk in ieder topic waar het ook over gaat OVERAL wordt heftig gereageerd omdat mensen gewoon een eigen mening hebben. Als je dat niet kan waarderen WAAROM open je dan in hemels naam een paarden forum??? Er wordt onderhand nergens anders strijdlustiger gediscussierd dan in de hele paardenwereld en waarom open je dan een forum waar iedereen maar zijn mond moet houden en ja en amen moet zeggen?
Hoeveel valt er nog te leren als mensen niet meer (heftige) discussies voeren?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

xmarliez schreef:
Zie mijn bovenste bericht Neonlight ;) pak de oorzaak aan, de mensen die relschoppen of met opmerkingen komen waardoor er gereageerd wordt zoals er gereageerd wordt. Als die mensen nou eens verdwijnen, moet je na gaan.. wat een rust en orde..
Want zoals jullie wel kunnen zien zijn er veel leerzame en rustige momenten in het topic TOTDAT er weer iemand in komt die er niet thuis hoort. En dan kun je zeggen wat je wil maar ligt het dan aan de mensen die in het topic deelnemen en dus ook deelnemen aan de rustige momenten of aan de mensen die zomaar binnen komen vallen en hun mening al klaar hebben? Wat ik net al zei, zoek de oorzaken en niet de gevolgen want die zullen tot rust komen als de oorzaken weg genomen zijn.

Wanneer je als gevolg op zo'n uitlokking reageert, doe je in feite precies hetzelfde als de uitlokker.
Waarom zou daar niet op gemodereerd moeten worden? Beide partijen moeten zich gewoon aan de regels houden.
Iemand die probeert te rellen geeft nog geen vrijbrief om er eens persoonlijk op te reageren :)
Een beter bokt begint bij jezelf ;)

Edit: en heftige discussies kun je ook voeren zonder persoonlijk te worden.
Gewoon netjes blijven.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 27-04-11 10:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Mindfields

Hmm ja totdat iemand zegt dat je liegt en allerlei valse beschuldigigingen in het topic uit, op een gegeven moment ben je dan klaar met het feit dat zulke mensen dat keer op keer doen en je zelf steeds netjes blijft reageren. Uiteindelijk denk je dan, nu moet je gewoon kappen met die onzin.

Dribbel

Re: Achter de schermen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 10:26

Pak je alleen de uitlokkers aan door middel van een OW en mogen de reacties op het bericht van deze persoon met een sneer oid wel, dan ga je met twee maten meten. Dat kan gewoon niet.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 10:26

Mindfields schreef:
Hmm ja totdat iemand zegt dat je liegt en allerlei valse beschuldigigingen in het topic uit, op een gegeven moment ben je dan klaar met het feit dat zulke mensen dat keer op keer doen en je zelf steeds netjes blijft reageren. Uiteindelijk denk je dan, nu moet je gewoon kappen met die onzin.

Tja, op dat moment kies je er toch zelf voor om heftig te reageren?
Je kunt ook gewoon even afstand nemen tot je bent afgekoeld.
Om meteen "in de hitte van de strijd" te reageren neem je zelf een risico en ja, dan kun je een OW verwachten.
Je bent er immers zelf bij, bij wat je neerzet. Dan moet je imo ook niet miepen wanneer je wel een waarschuwing krijgt.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 10:29

Zoals ik in mijn bovenstaande post al aan geef, hoeveel valt er nog te leren als mensen niet meer heftig mogen discussieren? Dit is toch een groot paardenforum waar we dingen van elkaar kunnen leren? Maar we moeten wel allemaal onze mond houden want anders is het TEGEN de regels. Hoe meer regels hoe meer onrust, laat ze de regels maar eens veranderen moet je eens kijken wat een verademing.

Maargoed dat bokt niet het enige paarden forum is. Op andere forums is de sfeer beter en hebben ze weinig tot geen regels, daar respecteren ze elkaar omdat alles kan en mag en ze zelf geen onrust willen. Omdat je hier na een verkeerd woord al op je donder krijgt is het heel lastig nog leuke en fijne discussies te voeren, dat zie je maar weer in het topic.. ze worden er allemaal op aangekeken. Misschien een idee voor de bokt team leden om eens te kijken op andere forums, zien hoe het er daar aan toe gaat en vooral afvragen waarom het zo hier niet kan.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 10:30

Klopt en die OW had ik ook wel verwacht en vond ik ook geen probleem. Ik heb nogal een groot rechtvaardigheidsgevoel en soms reageer je dan op een aanval. Ik sta dan ook achter wat ik post en neem de consequenties voor lief.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 10:31

Heftig discusieren mag, maar zorg dat je binnen de regels blijft. Geen persoonlijke sneren en dergelijke.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 10:33

Het gekke is, dat als je Temt op zo'n sneer of aanval, ipv er dus zelf op in te gaan, wordt daar in mijn beleving niets of heel weinig mee gedaan door de mods. Dus als iemand dan pagina's lang door blijft zaniken dan is je geduld wel eens op.

Dribbel

Mindfields schreef:
Klopt en die OW had ik ook wel verwacht en vond ik ook geen probleem. Ik heb nogal een groot rechtvaardigheidsgevoel en soms reageer je dan op een aanval. Ik sta dan ook achter wat ik post en neem de consequenties voor lief.

Dat is dan jouw keuze. Nu snap ik alleen niet meer waarom je nu precies hier bent gaan reageren? :+ Mijn korte termijnsgeheugen wil niet zo.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Marlies, tussen heftig discussiëren en uitlokken en persoonlijke aanvallen plaatsen zit een heel groot verschil. Heftig discussiëren is niets op tegen, maar het gaat om de manier waarop. In de boktregels staat een heel mooi voorbeeld over de kleur van gras beschreven. :)

Het topic wordt niet voor niets besproken, en het is duidelijk dat er het een en ander niet lekker gaat, dat geven jullie zelf ook toe. Vandaar ook dat wij er mee bezig zijn en wij bespreken wat er aan gedaan kan worden. Want inderdaad, uitlokkende reacties is ook niet de bedoeling.

xmarliez schreef:

In principe zijn er geen gesloten topics op bokt, en is iedereen welkom en hoort iedereen er thuis. Wanneer mensen binnen komen vallen met een mening die anders is dan jullie hebben, kan er ook zonder sneren en persoonlijke aanvallen en met argumenten het tegendeel gezegd worden. Iemand die nu het topic binnen komt gaat geen 300 pagina's teruglezen. Daar mag ook wel rekening mee gehouden worden, ook met het feit dat het geen besloten topic is.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 10:34

Dribbel: Ik heb ook tijdenlang meegepost in het betreffende topic en inderdaad liep dat topic heel rustig totdat bepaalde mensen er kwamen rellen. Uiteindelijk liet ik de sneren ook niet meer over mijn kant gaan en toen heb ik een OW gehad.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 10:34

Mindfields schreef:

Zo denk ik er ook meestal over. Niet miepen als je aangepakt wordt +:)+

Daarom vind ik het een hele vooruitgang dat uitlokkers ook bestraft kunnen worden als duidelijk blijkt dat het uitlokking is. Zit met smart te wachten zo iemand met die reden in de banlijst tegen te komen ;)

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 10:38

Neonlight schreef:
In principe zijn er geen gesloten topics op bokt, en is iedereen welkom en hoort iedereen er thuis. Wanneer mensen binnen komen vallen met een mening die anders is dan jullie hebben, kan er ook zonder sneren en persoonlijke aanvallen en met argumenten het tegendeel gezegd worden. Iemand die nu het topic binnen komt gaat geen 300 pagina's teruglezen. Daar mag ook wel rekening mee gehouden worden, ook met het feit dat het geen besloten topic is.

Ehm nee, want de mensen die wij bedoelen zijn noch klassiek, noch academisch, houden er hele andere trainingswijzen op na die echt niets met het topic te maken hebben, kunnen zelf nooit iets laten zien wat ze nou precies bedoelen en hoe ze dat dan doen, zodat ermisschien nog iets te begrijpen zou zijn. Toch halen die mensen constant ALLES onderuit wat mensen zeggen die a ervaring hebben met onnoemelijk veel paarden op de klassieke wijze opleiden, b kunnen laten zien wat ze bedoelen aan de hand van beeldmateriaal en c niet steeds met allerlei vage,kromme beschrijvingen komen waar niemand iets van begrijpt en ohja d een paard NIET continue vergelijken met een auto of een mens en daar hun argumenten constant mee willen onderbouwen en dan zeggen kijk het klopt.

Daar wordt je heel moe van hoor als je serieus in zo'n topic zit.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 10:40

Neonlight schreef:

Misschien moeten die mensen dat maar wel doen ;)
Dit topic is niet besloten maar mensen die binnen komen vallen met een duidelijke mening die NIET in het topic past en vervolgens weer vertekken als de boel onrustig is, die mensen zijn in mijn ogen NIET welkom nee. Mensen die nuttige informatie hebben mogen best mee praten maar wel met respect het topic binnen komen. En het liefst nog die 300 pagina's gelezen te hebben want ergens binnen komen zonder dat je weet wat er besproken is en waar het overgaat is ontzettend vervelend voor je mede gebruikers.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 10:40

Marlies heb je deze post gelezen;
Revanches schreef:
liberty22 schreef:
volgens mij word er veelal getemt in het topic puur om het feit dat mensen BANG zijn dat het topic op slot word gegooid , iedereen die deelneemt aan het topic staat zijn mannetje en kan wel tegen een stootje.

Nou hebben we juist geprobeerd en openheid erin te houden en niet meteen te slotteren bij (heftige) aanvallen
Topic had al veel eerder en meerdere malen op slot kunnen zitten. Maar telkens hebben we het toch nog enigszins kunnen bijsturen waardoor het topic nog steeds open is. Bepaalde dingen hebben wij voor lief genomen en geaccepteerd zoals het gaat. Dat zegt toch ook wel wat mag ik aannemen? Of zie je dan toch liever de geslotenheid middels een slotje?

Bepaalde dingen worden ook wel door de vingers gezien, en laten staan.
We hebben juist in dat topic nog bepaalde dingen laten staan, die misschien al wel verwijderd en aangesproken hadden mogen worden. In de hoop dat het vanzelf zou oplossen. Soms is dat het geval geweest, en soms niet, dan moet er af en toe toch een maatregel worden getroffen. En zoals je ziet is het topic ook nog steeds open en hebben we vele posts nog laten staan en niet direct verwijderd/aangesproken.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 10:43

Mindfields schreef:
Neonlight schreef:

Ehm nee, want de mensen die wij bedoelen zijn noch klassiek, noch academisch, houden er hele andere trainingswijzen op na die echt niets met het topic te maken hebben, kunnen zelf nooit iets laten zien wat ze nou precies bedoelen en hoe ze dat dan doen, zodat ermisschien nog iets te begrijpen zou zijn. Toch halen die mensen constant ALLES onderuit wat mensen zeggen die a ervaring hebben met onnoemelijk veel paarden op de klassieke wijze opleiden, b kunnen laten zien wat ze bedoelen aan de hand van beeldmateriaal en c niet steeds met allerlei vage,kromme beschrijvingen komen waar niemand iets van begrijpt en ohja d een paard NIET continue vergelijken met een auto of een mens en daar hun argumenten constant mee willen onderbouwen en dan zeggen kijk het klopt.

Daar wordt je heel moe van hoor als je serieus in zo'n topic zit.

Als jij de mening van die persoon niet deelt, dan kan dat. Geef argumentenen jouw mening ondersteunen en weerleg de argumenten van een ander. En dan zin jouw argumenten dus op basis van KR en AR. Als je dan uitlegt, met argumentatie, dat hun visie niet onder KR of AR valt, dan heb je je punt wel gemaakt.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 10:44

Dat hebben we ook in het begin gedaan, maar dat helpt dus absoluut niet.