Het is en blijft een forum, ik let wel op mijn taal maar ga ook weer niet op elk klein detail gaan letten. Als mensen me begrijpen en het is leesbaar, dan ben ik ook tevreden.
Ik vind het veel belangrijker om mijn leestekens te gebruiken, met regelmaat een nieuwe regel of paragraaf om het geheel leesbaar te houden. Heb een bloedhekel aan teksten in 1 blok, en vooral als er dan nog eens amper een leesteken in te bekennen is. Als ze schrijver dan ook nog eens van de hak op de tak springt, dan haak ik af. Dat leest echt niet prettig, punt uit.
Waar ik dan ook nog grijze haren van krijg, is bij simpele vervoegingen. Akkoord, d - t of dt, iedereen ligt er wel eens een keertje mee in de knoop, ik ook. Vooral omdat ik voor mijn werk niet vaak meer moet schrijven, het vervaagt toch altijd wel wat. Maar ik vindt heb ik intussen al zo ontzettend vaak voorbij zien komen, in elk type topic, dat ik me echt wel afvraag of ik het zelf wel goed doe.
Als ik moet mailen, brief typen of iets voor het werk ben ik wel ontzettend nauwkeurig op mijn schrijfwerk