ik begrijp even een paar dingen niet

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 16:52

sarabande"]
[quote="Teigetje schreef:
[Het huidige onderwerp, Sarabande, is dat een aantal mensen de manier waarop er in FA met elkaar omgegaan wordt, grondig beu is. Als jij dan het feit dat iemand je "Saar" noemt als voorbeeld geeft, dan vind ik het niet meer dan correct dat ik er jou op wijs dat je het zelf ook al gedaan heb..
[/quote]

Er is al aangetoond dat de manier waarop mensen met elkaar omgaan nogal verschillend geinterpreteerd wordt.

En wat betreft Saar en Sammetje, het is de toon die de muziek maakt (vrij vertaald) Als Anna42 dat vriendelijk bedoelde zou niemand er over vallen.

Anna bedoeld alles vriendelijk en als het soms wat a muzikaal uit haar strot komt, dan haar welgemeende excuses. Muzikaal is Anna zeker niet. Want als Anna achter het fornuis zingt, gaan bij de buren de ramen potdicht en de televisie op volle sterkte. Doch als Anna spreekt, hangen ze aan haar lippen. Zelfs de Saartjes en Sammetjes die nog op de schommel wippen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 16:57

Anna42"]
[quote="sarabande"]De enige die, zoals ik al eerder zei prive dingen bij een discussie over een fokkerij onderwerp haalt is Anna42.
[/quote]

Can i have (and this spoken with a very stiff upperlip) one example please?
[/quote]

Wat heeft dit inhoudelijk met paardenfokkerij te maken?:

[quote="Anna42 schreef:
Jammer, dat je inplaats van die spontane meid die soms nog een beetje tussen wal en schip hangt, geen even leuke knul bent. Want dan wist Anna het wel. Voor een consequente, briljante mannelijke pedigree die inhoudelijk perfect weerspiegelt wat de buitenkant, zowel aan uiterlijk als aan karakter, weergeeft, wil Anna nog weleens buiten de deur eten.

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 17:12

sarabande schreef:
Maar Anna42 wil de eigen mening graag kwijt, maar dult geen enkele vorm van andersdenken, niet hier alleen ook op andere fora.

Een keuze maken:
Of alleen voor eigen parochie willen preken en je wentelen in het gejuich.
Of een volwassen discussie over het onderwerp durven voeren, zonder slinks getrap naar degene met een andere mening.

Anna dult iedereen. Alleen moeten WIJ niet gaan voorschrijven wat Anna wel of niet moet zeggen. Dat dult Anna thuis en ook hier niet. Voorts is Anna, ondanks herhaald verzoek, slechts present op een forum. Dat bokt al genoeg. Aan nog meer bokken op een ander forum heeft Anna geen behoefte.

Anna heeft net als haar paarden een uitermate mensvriendelijk karakter.
Noch Anna noch haar paarden trappen slinks. Zelfs niet naar degenen die er af en toe bijna omvragen. Met 42 jaar is Anna redelijk volwassen en vraagt zich soms af, waarom volwassenen meer veel herrie schoppen dan kinderen.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 17:16

IK vraag me nog steeds af waarom Anna in de 3e persoon blijft praten? En je trapt slinks genoeg hoor Anna, of liever, zoals ik al zei, je slaat slinks genoeg met je deegrol.

Sorry maar ik vind het zo'n schijnheilig gedoe nu hierzo,...

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 17:20

Whoehoe,
ik heb 3 paarden gezien en hier zijn 3 pagina's gescoord, ik ga toch maar weer verder paarden kijken Haha!

Als er een clinic gehouden wordt zie ik het t.z.t. wel!

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 17:26

Anoukie schreef:
IK vraag me nog steeds af waarom Anna in de 3e persoon blijft praten?

Misschien omdat Anna Anna niet is?

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 17:27

Teigetje schreef:
Aan de andere kant lijkt Anna me iemand met een heel fijn gevoel voor humor en volgens mij zit zij zich gewoon achter de computer te pletter te amuseren en ik kan haar geen ongelijk geven.

Want, zeg nu zelf, als je nu als objectieve buitenstaander al die topics eens zou doornemen, je zou er haast meer kunnen van snoepen dan van om het even welke soap. Eén of andere slimme tv-producer kan er misschien nog een idee voor een spannende serie uit puren.

Mijn man en ik liggen bij voortduring in een deuk. 'Hou toch op met die flauwekul': zegt hij dan: 'ga maar een boek schrijven'. Ja maar, breng ik dan in. Alle paarden bokken niet. Er zitten ook heel veel goede tussen en met die paarden is het plezant om naar een wedstrijd te gaan.

Ik heb de eerste aanbieding al binnen en ben naarstig op zoek naar acteurs. Keuze zat hier op Bokt. Want acteren kunnen bijna allemaal.

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 17:31

Margreet schreef:
Anna, klein verzoekje van mijn kant, zou je misschien je teksten kunnen onderverdelen in alinea's?
Je voorziet ze keurig van leestekens etc., maar een witregel op z'n tijd vergroot de leesbaarheid, het zijn altijd van die lange lappen. Tussen het kauwen door even de gelegenheid om te slikken is wel zo fijn Haha!

Wordt aangewerkt.

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 17:49

CGJ12 schreef:
........geef mij maar even een catalogusnummer uit het verleden Anna42 van 1 van jouw paarden. Wel even vermelden welke keuring het betrof.

Ik heb echt geen behoefte aan een foto / wie je WEL of NIET bent. Maar Ik ben gewoon erg nieuwsgierig naar je eigen fokprodukt(en).
Da's alles. Is dat nou zo moeilijk?
Wellicht kom ik dan een keer bij je kijken als ik in de buurt ben (als dat mag).

Het fokkersniveau alsmede de fokkerijkennis van Anna is door jou meermalen en publiek in dit forum bekritiseerd. De anderen kregen zelfs aan de hand van jouw conclusies het waardevolle advies van IGNORE Anna. Geef mij nu eens een argument, waarom je wel van dit lage en onwetende niveau deze op laag niveau staande paarden wilt bekijken? Een gast is overigens altijd welkom bij ons.

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 18:00

VLEUTIE"]
[quote="sarabande schreef:
Anna42 heeft mij en anderen, maar laten we het even over mij hebben, diverse malen met quotes uit topics van 2002 terecht gewezen.
A Anna is pas een paar maanden hier.
B ze zegt voortdurend weinig kennis van pc te hebben, maar weet excact waar ze iets kan vinden om iemand de mond te snoeren.

Dat vind niemand een zuivere manier van discusieren. Als je daar wat over zegt krijg je direkt het gevolg over je heen.
Het gevolg is dat de ontstane interesse in het onderwerp naar nul daalt.

En so what? Wat kan jou dat nou schelen? Je lijkt een beetje geobsedeerd, is niet gezond meer hoor! Ach gut
[/quote]

Als Anna zegt dat ze weinig verstand van een PC heeft, wil dat nog niet zeggen Sarabande dat Anna ook dom is en dat ze niet weet waar Abraham (die ken je ongetwijfeld) de mosterd haalt. Dat deed Abraham ook zonder kennis van een PC.

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 18:09

Teigetje schreef:
Sarabande, ik heb van jouw nog posts gelezen waarin je Zannekin, "Zanikje" noemt en Troef, "Stroef" dus vind ik het wel een beetje raar dat je dan boos bent omdat iemand je Saar noemt.
Ik had daarstraks de indruk dat het met dit topic de goeie kant uitging. Een lekkere Giant, cola en een kleine friet later blijkt dat ik maar weer eens naïef geweest ben.
Enne euh, Geral, het is speld (met een d), speld is een ander woord voor naald. Spelt met een t is als ik me niet vergis, één of andere plant of zoiets, alleszins, je gebruikt het (dacht ik) in het proces om bier te maken.

Gelukkig. Ik wilde direct mijn schoolgeld weer terughalen. Ik thuis weer hardop oefenen. Ik spel, jij spelt, hij spelt etc. Ik heb overigens nog nooit een speld horen vallen. En op dit forum, met zoveel verbaal geweld, lukt dat zeker niet. Ook een genetische niet. Dus blijft Anna, met goedvinden, nog even.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 18:19

O dear, de pc heeft een virus gehad en nu zitten we al op 6 pag. Scheve mond

Mocht er een clinic georganiseerd worden...
Ik ben van de partij.

En verder vanavond mag ik weer paarden wassen, alvast een fijne afkoeling.

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 18:27

Kayla"]
[quote="Anoukie schreef:
IK vraag me nog steeds af waarom Anna in de 3e persoon blijft praten?

Misschien omdat Anna Anna niet is?
[/quote]

Niemand weet dat beter dan Anna zelf. Ik ga mij trouwens weer wijden aan de topic: bloedlijnen, skelet en oorsprong. Want we zouden het over de fokkerij van sportpaarden hebben. Dat onderwerp lijkt een aantal toch minder te boeien dan de bijzaken die in dit topic zo uitvoerig aan de orde komen. Want om hoofdzaken en bijzaken te scheiden, blijft voor ons intelligente mensen nog altijd een probleem. Daar gaan ik dan ook verder in op de gevraagde clinic. Anna groet u en wenst u nog veel genoegen met de woordenfokkerij. Want op dat terrein zijn ALLE Bokkers TOPfokkers. Anna gaat zich weer bezig houden met de PAARDENFOKKERIJ.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 19:05

Moet je geen eten koken, Anna?

Zazoutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 20:20

Amen Haha! Haha!

basje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 11:39

Anne42, ik kan alleen maar zeggen dat ik heel veel van je leer en dat ik hoop dat je gewoon verder gaat met je uitleg over het skelet, bloedlijnen en oorsprong. Voor mij ben je een grote hulp, ik post misschien niets maar lees aandachtig mee en schrijf veel op.

Bedankt.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 12:43

Anna42 schreef:
Een gast is overigens altijd welkom bij ons.

Ik heb het maar even onderstreept en vet gemaakt. Eens kijken of je woord houdt........
PB me maar even adres en -of telnr. Dan spreken we even wat af........
Ik zal me als een GAST gedragen. Beloofd is beloofd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 15:00

[quote="Anna42"]Wie heeft er bij het KWPN ooit van een lendenmechanisme gehoord en dat dit element cruciaal is voor dressuur-en springpaarden. [quote]

Hier word ik zo verschrikkelijk moe van, jullie doen net alsof je een nieuwe uitvinding gedaan hebt.

Het is al jaren bekend dat een paard zijn lendenen het belangrijkste en crusiaalste zijn om goed te kunnen bewegen, en om te kunnen " zitten" achter. Alleen in gewoon paardentaal praat je dan over een goed achterbeen, zakken in de achterhand en daarmee de voorhand optillen.
En dat gehele proces komt vanuit een lendenmechanisme. Volgens mij weet iedereen dat...........dus doe er niet zo bijzonder over. En een beetje iemand met paardenverstand weet dat een arabier dat nou juist NIET heeft!!!

Verder zijn er steken genoeg onder water, en om eerlijk te zijn....deel er ook wel eens eentje uit.

Het discusseren over fokkerij is erg interessant, en zeer leerzaam. Maar Anna heeft uitspraken gedaan over topsportpaarden die gewoon niet kunnen. Ben ook benieuwd wel topsportpaard van haar is, en of ze zelf ook op dat nivo rijd.

Voor een clinic ben ik altijd in, mijn nieuwsgierigheid naar meningen van anderen is groot!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 16:55

Gebeurd weliswaar niet vaak Knipoog, maar ik sluit me aan bij Pipo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 17:03

Anoukie schreef:
Gebeurd weliswaar niet vaak Knipoog, maar ik sluit me aan bij Pipo.

Ook verschillende meningen kunnen het eens zijn, zo blijkt maar weer. Haha!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 10:50

Hier is de herhaalde vraag Geral:

CGJ12 schreef:
........geef mij maar even een catalogusnummer uit het verleden Anna42 van 1 van jouw paarden. Wel even vermelden welke keuring het betrof.

Ik heb echt geen behoefte aan een foto / wie je WEL of NIET bent. Maar Ik ben gewoon erg nieuwsgierig naar je eigen fokprodukt(en).
Da's alles. Is dat nou zo moeilijk?
Wellicht kom ik dan een keer bij je kijken als ik in de buurt ben (als dat mag).

Kyan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 08:00

Mensen waar maken jullie je druk om, en waar verspil je je tijd aan!!!
(ondertussen maak ik me er nu ook schuldig aan)
Wat wordt er nou met dit topic bereikt??? Er komt een slotje op en iedereen gaat weer vrolijk verder met iets anders. Wat wordt je wijzer van dit topic???? geen drol..