Berichten/account op verzoek verwijderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_manuela_

Re: Berichten/account op verzoek verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 22:36

Ik zou eigenlijk wel op zijn minst de optie willen hebben dat leden niet al mijn berichten kunnen teruglezen. Dan wordt het al moeilijker om een specifieke post van iemand te vinden.

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 22:42

Lijkt me geweldig dat dat kan.. soms plaats je weleens iets uit woede, overenthausiasme.. of gewoon iets anders en als je er dan om wat voor reden dan ook spijt van hebt.. kan je dus niet meer terug!

t1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 22:44

Het is niet intressant of je wel of niet dingen op internet zet waar je later spijt van krijgt.

In deze discussie gaat het er feitelijk alleen maar om dat Bokt het voor de leden niet makkelijk maakt om eerder geposte berichten en of accounts te laten verwijderen. Ze doen het wel maar dit mag niet zo omslachtig zijn dat je allereerst veel bezwaar moet maken voordat er werkelijk iets verwijderd wordt.
Om dan ook nog een link per artikel te moeten plaatsen maakt het er nog moeilijker op wanneer men het liefst alles verwijderd ziet.

En dat is ook wel begrijpenlijk want nergens in het regelement van Bokt is een regel opgenomen hoe dat in zijn werk moet gaan waardoor zowel het voor de beheerders/mods als gebruikers moeilijk is om op bepaalde omstandigheden eenzijdig in te grijpen.

Ik denk dat er zelfs al heel wat onduidelijkheid wordt weggenomen wanneer er iets in het beleid wordt opgenomen dat het verwijderen iets makkelijker maakt dan dat het er nu aan toe gaat.

Of topics onduidelijk worden door verwijderen van berichten, ja natuurlijk daar ben ik het compleet mee eens, maar of dat mag gelden boven de wens van het forumlid die zich om een of andere reden wil terugtrekken dat denk ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 22:45

Miiejs schreef:
Lijkt me geweldig dat dat kan.. soms plaats je weleens iets uit woede, overenthausiasme.. of gewoon iets anders en als je er dan om wat voor reden dan ook spijt van hebt.. kan je dus niet meer terug!

dat is dus niet waar, er is al meerdere malen aangegeven dat je een persoonlijk bericht met een goede onderbouwing kan aanmelden bij het beheer, en dit dus keurig wordt weggehaald.

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 22:49

Nou heb dit meerdere malen van de week geprobeerd, het enige wat er is gebeurt is dat het topic is gesloten maar dit werkt verder niet mee want het werkt nog steeds tegen me!

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 22:55

Inderdaad wanneer je spijt hebt van een bepaalde post, kun je via een pb een verzoekje indienen om deze post te verwijderd. Maar dan ben je afhankelijk van wat desbetreffende mod beslist, kan dus ook niet verwijderd worden. Ik begrijp uit meerdere posts in dit topic dat Bokkers hierover juist zelf meer controle willen. In de eerste plaats heb je die ook want je kiest zelf wat je post maar zoals al eerder is aangegeven in dit topic zijn er soms persoonlijke redenen om berichten of een volledig account weg te halen. Redenen die je op het moment van 'verzenden' niet altijd kunt overzien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 22:55

verhaal heeft altijd twee kanten, mijn ervaring is dat dit geen enkel probleem is.
Heb in het verleden ook verzoeken ingediend omdat ze wel erg persoonlijk waren, goede onderbouwing.
Mijn vraag was alleen die éne nick weg te gummen, omdat die traceerbaar was op een zoekmachine en mij in de problemen kon brengen.
Wat schepte mijn verbazing, hele topic van 20 paginas lang werd weggehaald.

Denk ook niet dat je dr een sport van moet maken en in jou geval het meerdere malen in een week moet aanvragen Miiesjs, of was het verzoek om één topic en niet meerdere topics?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-10 23:32

_manuela_ schreef:
Ik zou eigenlijk wel op zijn minst de optie willen hebben dat leden niet al mijn berichten kunnen teruglezen. Dan wordt het al moeilijker om een specifieke post van iemand te vinden.

Dat vind ik ook wel een goede optie :)
Dat de berichten wel blijven staan, maar dat je er na 2 jaar niet meer op kunt zoeken (berichtgeschiedenis die terug gaat t/m een jaar bijvoorbeeld) maar nog wel per toeval op kunt stuiten zegmaar. Dat maakt het voor potentiële werkgevers/volgers lastiger iemand's volledige postgeschiedenis na te gaan.

_manuela_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 23:39

Heino schreef:
_manuela_ schreef:

Dat vind ik ook wel een goede optie :)
Dat de berichten wel blijven staan, maar dat je er na 2 jaar niet meer op kunt zoeken (berichtgeschiedenis die terug gaat t/m een jaar bijvoorbeeld) maar nog wel per toeval op kunt stuiten zegmaar. Dat maakt het voor potentiële werkgevers/volgers lastiger iemand's volledige postgeschiedenis na te gaan.

Wat mij betreft mag die functie helemaal verdwijnen of op zijn minst optioneel zijn. Ik denk dat dat een hoop meelezers ontmoedigd. Dan kun je alleen nog zoeken op bv de naam van een paard om iemands berichten te vinden. Persoonlijke berichten worden dan al een stuk moeilijker te vinden.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 23:48

Fiffill schreef:
Maar lees je ook HK topics? Is het geen idee om die te verwijderen? Vaak worden daar juist de meer persoonlijke dingen gezegd (die mensen nu miss liever kwijt dan rijk zijn ;) )

Voor mij zijn het juist de oude posts (mijn eigen) in de HK topics die ik graag terug lees. Ik zou het meer dan jammer vinden als ik die niet meer terug kan lezen. :)

Ik las ergens de optie om zelf je posts om te kunnen zetten naar 'gast'. Dat lijkt me een goede optie. :j

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 23:49

Het is goed nadenken voor je iets plaatst op een forum wat prive voor vervelende situaties kan zorgen.

Daarnaast moet het gewoon mogelijk zijn wanneer nodig berichten te laten verwijderen zonder dat je hiervoor hemel en aarde moet bewegen om dit te laten uitvoeren.
Een mod of beheerder kan de impact niet bepalen van een bericht. Dat kan alleen de gene die hem geplaatst heeft en het bericht kwijt wil.
Dus om een hele onderbouwing te moeten geven en dat iemand daar vervolgens maar moet besluiten of de impact voor de gene die het vraagt wel erg genoeg is, is fout.
Er zijn genoeg (technische) oplossingen te verzinnen om dit snel en eenvoudig op te lossen.

En op de vermelding van onderlinge pb's zit ik eigenlijk ook niet te wachten moet ik eerlijk zeggen.
Laatst bijgewerkt door PascalB op 14-12-10 23:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 23:51

Misschien een idee om het twee-ledig te doen:
1) bokkers welke nog actief zijn kunnen zelf kiezen of ze berichten ouder dan 2 jaar overzetten op gast
2) bokkers welke niet meer actief zijn (vrijwillig of via BOT) kunnen het beheer vragen om al hun berichten te veranderen naar gast en hun profiel leeg te halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 23:53

Ik zou ook heel graag zien dat bepaalde berichten verwijderd konden worden. Ik ben namelijk vanaf mijn 15e lid van Bokt, en wist toen echt nog niet dat werkgevers internet afstruinen naar informatie over sollicitanten bijvoorbeeld. Ik ben opzich makkelijk te achterhalen aangezien ik ook wel eens mijn volle naam op bokt heb geplaatst. Aangezien ik inmiddels wel weet dat werkgevers dat doen, zou ik bepaalde berichten heel graag verwijderd zien worden. Ook idd dingen die in een opwelling zijn geplaatst, en nu zeker helemaal niet meer van toepassing zijn. Ik baal nu dus best wel dat dat niet mogelijk is..

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 23:55

Maar dat is dus wel mogelijk Juul, een pb met motivatie en de linkjes is voldoende. Of is je te verwijderen bokt verleden zo omvangrijk dat dat geen doen is? :D

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 23:57

Jola schreef:
1) bokkers welke nog actief zijn kunnen zelf kiezen of ze berichten ouder dan 2 jaar overzetten op gast
2) bokkers welke niet meer actief zijn (vrijwillig of via BOT) kunnen het beheer vragen om al hun berichten te veranderen naar gast en hun profiel leeg te halen.

Ik mis de optie om al je berichten te laten verwijderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 23:57

Ik moet dan best ver terug gaan graven in m'n bokt-verleden in ieder geval, ik ga dr maar even een dagje voor uittrekken in mijn vakantie :D

*Had er even overheen gelezen dat dat kon, sorry :o

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 00:01

minkie schreef:
Jola schreef:

Ik mis de optie om al je berichten te laten verwijderen.

Als je al je berichten op gast laat zetten (zonder nummer) dan zou het toch anoniem genoeg moeten zijn?

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 00:16

Lezen is ook een kunst hè := Sorry hoor, maar dit is nou al de zoveelste die niet even de moeite neemt om het hele topic door te lezen alvorens te posten.

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 00:19

Mosh schreef:
Lezen is ook een kunst hè := Sorry hoor, maar dit is nou al de zoveelste die niet even de moeite neemt om het hele topic door te lezen alvorens te posten.

Voor wie is dit nu bedoeld?

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 00:23

Voor degenen die maar blijven roepen dat 'Als je naam in gast veranderd wordt, je toch anoniem genoeg bent?!'

Antwoord: niet in alle gevallen. Door bijvoorbeeld paardennamen is het nog heel makkelijk te achterhalen van wie dat account (en dus posts) was. Dan is het verwijderen van een post of een vervangend woord zodat het niet meer te achterhalen is, meer op zijn plaats.

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 00:25

Dus het was op mij gericht, zeg dat dan gewoon? :D
Ik heb het topic overigens wel helemaal gelezen en probeer mijn steentje bij te dragen om tot een oplossing te komen waarin alle partijen zich kunnen vinden. Sorry hoor dat ik ook probeer mee te denken! :+

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 00:26

Maar wie weet er na zoveel jaar nog wie welk paard had bijvoorbeeld? Profielen zijn dan leeg gehaald en kan het niet meer op nagezocht worden toch?

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 00:35

Er zijn altijd wel mensen die het interessant vinden om jouw naam en de naam van je paard in de typen op google. Ja, ik was ook zeer verbaasd toen ik meerdere malen aan de telefoon hoorde 'Ik heb je paard opgezocht op bokt maar ik kon niets vinden' bij verkoop. Bokt wordt ook gewoon als soort van paardengoogle gezien en dat zit mij nog het meest dwars.

Sorry, mijn bericht kwam niet zo aardig over :o Was niet heel rot bedoeld, maar meer om te voorkomen dat we steeds blijven hangen op het zelfde punt ;)

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 00:40

Eigenlijk zou ik het liefst een knopje zien die jezelf kan bedienen.
Dus iedere gebruiker kan dan daarmee zelf dingen vanuit zijn eigen hand aanpassen/verwijderen/toevoegen.
Maar dat zal wel te ingewikkelt zijn.

t1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 00:41

de meesten kan ik na 10 min al achterhalen, als ze ergens schrijven met wel paard in welke klasse ze ooit hebben gereden, daarnaast vind je vaak altijd wel in welke omgeving of plaats iemand woont waardoor het erg makkelijk wordt. Laatst ook iemand met een vraag die zeker anoniem wou blijven maar gewoon door een paar simpele gegevens goed te filtreren kom je al snel achter wie het is.

Vervelend is dan ook dat je met een simpele zoekopdracht in google vrijwel alle posts van iedere boktgebruiker in een mooi lijstje ziet. Rare is dat iedereen wel eens iets laat vallen, al is het door verkoop van artikelen op marktplaats met toevallig een achternaam en of woonplaats erbij.

Kan me voorstellen dat de gebruikersnaam dan niet zoveel zegt aangezien de meesten een gebruikersnaam kiezen die niet rechtstreeks te herleiden valt, maar dan toch kan je bij veel leden die al een redelijk verleden hebben op bokt, snel de gegevens vinden. Veranderen in een andere accountnaam heeft dan ook weinig zin, je artikelen vallen altijd weer te herleiden naar je gegevens. Immers iedereen laat sporen achter op het internet.

De vraag is dan ook meer gericht op het feit dat je de mogelijkheid moet hebben om deze sporen uit te kunnen wissen zodat ze niet meer naar jou persoonlijk kunnen worden herleid.