Vraag over topics op FZ

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 12:47

Van wie zouden ze dat niet mogen? En waarom? Vraag je je dan toch af :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 12:49

Vienna2007 schreef:
Gaan ze ook niet doen, of wel, met een vage reactie, en dan natuurlijk als afsluiter.

"De vragen zijn beantwoord (Dat bepalen zij dan naar aanleiding van hun eigen reactie) dus hier kan een slotje op."

En dan word er vervolgens weer een topic geopend, omdat die vraag dus helemaal niet beantwoord is.
Dus continu vooruit schuiven ipv oplossen.

En dit heb ik al zo vaak aangehaald.
Het bokt beleid geilt ontzettend op problemen verschuiven, ipv oplossen. Gaat een topic hard tegen hard? Slotje, ipv zorgen dat hard niet op de man word. Worden er kritische vragen gesteld? Slotje want de 'vragen zijn beantwoord' ipv hoor en wederhoor. Overal slotje op...

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 12:50

Het team en beheer zullen gerust achter de schermen over dit topic praten :j
Ik kan het me wel voorstellen dat ze eerst gezamelijk de boel bespreken alvorens te antwoorden.
Ik weet zeker dat dit topic door bijna elke mod gelezen wordt en dat er achter de schermen gekeken wordt op welke punten beleid en regels aangepast kunnen worden indien dat nodig blijkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 12:51

Saffier schreef:
Ik kan het me wel voorstellen dat ze eerst gezamelijk de boel bespreken alvorens te antwoorden.
Ik weet zeker dat dit topic door bijna elke mod gelezen wordt en dat er achter de schermen gekeken wordt op welke punten beleid en regels aangepast kunnen worden indien dat nodig blijkt.

Dit topic is niet het enigste topic, dit speelt al veel langer. Als ze nu nog moeten gaan overleggen dan adviseer ik ze te stoppen met internet en aan de lopende band te gaan werken. Ze zullen het vast en zeker al eerder over deze kwestie hebben gehad, probleem is er komt niks naar buiten, of het is een algemeen antwoord van 'we geven geen uitleg over ow's *slot*' terwijl het topic daar helemaal niet over ging.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 12:54

c_alsemgeest schreef:
ok en nu weer ontopic :Y)
Karl/iefke/andere mods hebben jullie een antwoord op onze vragen?
:

Waarom zouden ze? Alles wat ze zeggen of dat nu positief of negatief is wordt toch verkeerd opgevat door een bepaalde groep Bokkers.
Als het jullie hier niet meer bevalt ga dan lekker op dat Geitenforum zitten, waar je andere Bokkers zo fijn kan kleineren.

http://geit.forum-xl.nl/viewforum.php?f=14
Laatst bijgewerkt door Onali op 10-12-10 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 12:56

Saffier schreef:

De rotzooi in de politieke topics speelt al een maand of 9. En nog steeds is er geen bevredigende oplossing gekomen. Verschillende leden hebben verscheidene goede ideeën aangedragen maar tot op heden lijkt het beheer eigenwijs de eigen uitgestippelde lijn te volgen, ondanks dat die toch écht niet effectief blijkt te zijn.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 12:57

Wat zouden gebruikers op Bokt op een forum over geiten moeten zoeken?

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 12:59

Vienna2007 schreef:
Wat zouden gebruikers op Bokt op een forum over geiten moeten zoeken?

:') + 1

chevax

Re: Vraag over topics op FZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 13:03

Ik denk dat er soms vragen met een bepaalde bedoeling worden gesteld en die bedoeling is niet altijd het opstarten van een fijne discussie die bijdraagt aan een beter Bokt. Er is een verschill tussen het beantwoorden van vragen of het antwoord krijgen dat je horen wilt. Op het moment dat je een vraag stelt, kan het antwoord wel eens anders zijn dan je hoopt. En dan kun je twee dingen doen: je kunt dat antwoord bestempelen als een standaard-antwoord of je kunt proberen te begrijpen hoe het antwoord in elkaar steekt. Sancties worden niet voor de schermen besproken en er kan nog zo hard worden geroepen "die en die kreeg een OW om niks", maar dat weet je vaak helemaal niet. Ook is het zo dat er vaak twee kanten aan een verhaal zitten en als door het team (omwille van de privacy van gebruikers) niet toe kan lichten hoe iets tot stand is gekomen, dan is het makkelijk roepen.
Feit is en blijft dat als je op een normale manier Bokt je nu eenmaal ook erg weinig met OW's en andere zaken te maken zult hebben. Maar goed, ook dit antwoord zal niet bevredigend zijn en er zijn ongetwijfeld punten in het bovenstaande die kunnen worden aangegrepen om opnieuw een discussie te starten.

liesje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 13:13

chevax schreef:
Ik denk dat er soms vragen met een bepaalde bedoeling worden gesteld en die bedoeling is niet altijd het opstarten van een fijne discussie die bijdraagt aan een beter Bokt. Er is een verschill tussen het beantwoorden van vragen of het antwoord krijgen dat je horen wilt. Op het moment dat je een vraag stelt, kan het antwoord wel eens anders zijn dan je hoopt. En dan kun je twee dingen doen: je kunt dat antwoord bestempelen als een standaard-antwoord of je kunt proberen te begrijpen hoe het antwoord in elkaar steekt. Sancties worden niet voor de schermen besproken en er kan nog zo hard worden geroepen "die en die kreeg een OW om niks", maar dat weet je vaak helemaal niet. Ook is het zo dat er vaak twee kanten aan een verhaal zitten en als door het team (omwille van de privacy van gebruikers) niet toe kan lichten hoe iets tot stand is gekomen, dan is het makkelijk roepen.
Feit is en blijft dat als je op een normale manier Bokt je nu eenmaal ook erg weinig met OW's en andere zaken te maken zult hebben. Maar goed, ook dit antwoord zal niet bevredigend zijn en er zijn ongetwijfeld punten in het bovenstaande die kunnen worden aangegrepen om opnieuw een discussie te starten.

Misschien is het niet de bedoeling dat een mod denkt voor boktgebruikers. (1e zin)
En wat is de "normale manier". Ieder mens is anders en reageerd anders. na wie zijn maatstaven ben ik hier dan??
En de laatste zin verbaasd me nog wel het meest?? : als je iets typt sta er dan achter en schuil niet achter, het zal wel niet bevredigend zijn..

Normaal heb ik niet zoveel te melden op bokt. maar ben hier dagelijks.
Hoe langer ik hier meelees hoe meer vraagtekens.
En eerlijk, de eerlijkste mensen met goede commentaren "verdwijnen" en al na een paar maanden mis ik hun steengoede reacties.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 13:14

chevax schreef:
Ik denk dat er soms vragen met een bepaalde bedoeling worden gesteld en die bedoeling is niet altijd het opstarten van een fijne discussie die bijdraagt aan een beter Bokt. Er is een verschill tussen het beantwoorden van vragen of het antwoord krijgen dat je horen wilt. Op het moment dat je een vraag stelt, kan het antwoord wel eens anders zijn dan je hoopt. En dan kun je twee dingen doen: je kunt dat antwoord bestempelen als een standaard-antwoord of je kunt proberen te begrijpen hoe het antwoord in elkaar steekt. .

Dit is precies zo'n antwoord waar je niks mee kunt. Een hoop blabla, maar inhoudelijk stelt het niks voor.
Een antwoord is pas bevredigend als degene die de vraag stelt die als bevredigend beschouwd. Maar Bokt wacht daar niet op, die zegt, de vraag is beantwoord (met bv bovenstaand antwoord) en daarmee is de kous af.

Ben benieuwd of er ook mods zijn die in het zakenleven werken, en zo hun klanten afschepen. Maar dat stukje proffesionaliteit mist Bokt gewoon, en dat zullen ze ook altijd houden als ze studenten als Mods aanstellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 13:17

Schermen met iemand privacy vind ik trouwens ook wel erg grappig..
want als er omwille van diezelfde privacy gevraagd wordt door een bokker of zijn oude posts verwijderd kunnen worden,dan kan dat allemaal niet,of heel moeizaam "want dan had je maar moeten nadenken voordat je iets typt".
Terwijl je RECHT hebt om bepaalde zaken te laten verwijderen.
En dan nu met het woord privacy aankomen?
Strookt niet helemaal.

Ik zit al jaren op bokt,ben kennelijk een brave bokker,nooit een ow gehad maar neemt niet weg dat ik me soms mateloos erger aan de snelle slotjes en het monddood maken van bepaalde bokkers.
en ja,ik lees af en toe mee op GEIT,omdat daar tenminste ook de andere kant van de verhalen verteld wordt en dingen toch wel wat complexer in elkaar blijken te zitten dan hier op bokt verteld wordt.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 13:30

Saffier schreef:

Nou en dat is dus juist wat er niet moet gebeuren, wat hebben ze te bespreken dan? wat het meest politiek correcte antwoord is?
nee ik wil van elke mod wel apart horen hoe hij of zij erover denkt en zijn of haar visie erop is

IndianLady schreef:
Waarom zouden ze? Alles wat ze zeggen of dat nu positief of negatief is wordt toch verkeerd opgevat door een bepaalde groep Bokkers.
Als het jullie hier niet meer bevalt ga dan lekker op dat Geitenforum zitten, waar je andere Bokkers zo fijn kan kleineren.

http://geit.forum-xl.nl/viewforum.php?f=14

ja en als het niet stuit met jouw mening dan ga je toch gewoon lekker terug schoppen :\

nou die bepaalde groep bokkers wordt anders wel steeds groter! Wel gek he dat steeds meer mensen de feiten gaan zien
tevens heeft het beheer al toegegeven dat er fouten zijn gemaakt
jammergenoeg is het wel meer dan alleen dat foutje en worden er dingen weggemoffelt.....

chevax schreef:

Sorry maar dit is dus weer zo een typisch voorbeeldje van "hoop herrie en weinig duidelijkheid"
want daar gaat het niet alleen om hier in het topic, het gaat niet alleen om OW's wel of niet terecht verkregen te hebben
en er worden wel degelijk standaard antwoorden gegeven, met een hoop herrie en weinig duidelijkheid,zoals deze hierboven.
dus gewoon maar zeggen dat het aan de gebruikers zelf ligt en de fouten zo weg te moffelen......

Anoniem schreef:
Schermen met iemand privacy vind ik trouwens ook wel erg grappig..
want als er omwille van diezelfde privacy gevraagd wordt door een bokker of zijn oude posts verwijderd kunnen worden,dan kan dat allemaal niet,of heel moeizaam "want dan had je maar moeten nadenken voordat je iets typt".
Terwijl je RECHT hebt om bepaalde zaken te laten verwijderen.
En dan nu met het woord privacy aankomen?
Strookt niet helemaal.

idd! bokt lapt de wet aan z'n laars en houdt er zijn eigen wetten op na
en ja dat kan nou eenmaal gewoon niet :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 13:34

@ikdoemaarwat:
volgens mij is het niet eens toegestaan,om te weigeren posten weg te halen..als ik mijn account verwijderd wil,of al mijn posten tot 2009 ofzo,dan hebben ze dit gewoon te doen...
maarnee,dan komen ze weer met onzinnigheden aan als'dan kloppen er dingen niet meer'...

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 13:36

Maar dat is toch geen argument? Wettelijk zijn ze overigens verplicht het weg te halen als het gevraagd wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 13:38

nou,dan wil ik dat bij deze wel.
weg met die oude meuk....ik heb al eea weg mogen laten halen door Eline,echter moest ik zelf álle urls aanleveren van posten die ik wegwilde.
terwijl ik heel duidelijk álles van voor een bepaalde tijd weg wil.
maarnee,dat kan maar weer niet...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 13:45

Anoniem schreef:
@ikdoemaarwat:
volgens mij is het niet eens toegestaan,om te weigeren posten weg te halen..als ik mijn account verwijderd wil,of al mijn posten tot 2009 ofzo,dan hebben ze dit gewoon te doen...
maarnee,dan komen ze weer met onzinnigheden aan als'dan kloppen er dingen niet meer'...

ja dan maken ze r maar gast van ofzo......

wettelijk gezien moeten ze het weghalen
en dat gebeurd idd niet, bij een aantal gebotte bokkers die er wel om vragen

en daarom dus dit topic
want zoals dit hierboven,zo zijn er meer onduidelijkheden van bokt
dingen die vragen oproepen maar nooit beantwoord worden.....

en als we erom vragen gaan de topics altijd op slot......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 13:48

maar wettelijk gezien moeten ze dit dus doen?
nou,dan zouden er eigenlijk een paar gedupeerden officieel een klacht moeten gaan indienen oid...ik meld me bij deze ook aan.
weet dat er "op het forum dat niet genoemd mag worden" ook mensen zitten die dit willen.

en inderdaad,er wordt hier te makkelijk met slotjes gegooid en gezegd 'dat dit nu eenmaal de regels van bokt zijn'.
en natuurlijk moet een forum gemod worden,en zijn er regels,maar zonder gebruikers geen forum en ook wij hebben recht op uitleg en een weerwoord.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 13:51

ja maar berichten weghalen van meningen wordt wel gewoon gedaan ,dat mag dan weer wel,omdat je meningen niet mag geven
maar toch wel weer gek,want dat stuit weer met de nederlandse wet,waar we vrijheid van meningsuiting hebben..........

en diegene waarvan de naam niet genoemd mag worden, daar worden wel alle belastende posten van weggehaald op diegene z'n verzoek

en daarom wordt er dus zo gehamer op meten met 2 maten,want zeg nou zelf.....dit is toch heel dubbel?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 14:01

chevax schreef:
Ik denk dat er soms vragen met een bepaalde bedoeling worden gesteld en die bedoeling is niet altijd het opstarten van een fijne discussie die bijdraagt aan een beter Bokt.

Ten eerste top dat je even reageert chevax :)

Ik quote je even omdat ik het jammer vind dat je denkt dat kritische gebruikers het niet goed voorhebben met bokt. Ik spreek nu even voor mezelf: en ik kan je melden dat ik graag bok. Weliswaar minder dan eerst en ook op een andere manier (voornamelijk in de HK) en ik vind het erg jammer dat jij (en in deze reactie ben jij dan even een verpersoonlijking van "de mod") denkt dat wij bijbedoelingen hebben. IK (en ik spreek nog steeds voor mijzelf, ik kan uiteraard niet in de hoofden van andere gebruikers kijken) vind het juist de moeite waard om energie te steken in een opbouwende discussie, en in dit topic lijkt het erop dat dat misschien wel zou kunnen lukken :) En waarom dan die moeite? Nou, juist omdát het bokt is. Ik cyberstruin hier best graag rond en ik wil hier graag in de toekomst blijven. Maar bokt blijft niet vanzelf bokt, daar zullen we met z'n allen wat energie in moeten steken. Ik denk dat er meer kritische bokkers en/of geiters zijn die dat vast ook vinden. Op geit hebben de meeste leden nog een actief account op bokt :j

Zowel op bokt als op geit kom ik dingen tegen waar ik me over verbaas. Ik weet niet wat wel en niet waar is, aangezien ik maar een gewone gebruiker ben en op geen van beide fora achter de schermen kan meekijken. Wat ik wel weet is dat mijn vertrouwen in de boktmods een beetje weg is en dat vind ik erg jammer. Zo is het niet leuk bokken. Wat mij betreft gaat deze discussie daar over: twijfels wegnemen, iedereen die wat zinvols bij te dragen heeft aan het woord te laten en met z'n allen zorgen voor een beter en leuker bokt. Juist omdat we dat de moeite waard vinden.

En misschien is mijn post wel heel sentimenteel en naief. Maar dit is hoe ik erover denk :o

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 14:17

Nee hoor, dit is voorbeeld van een antwoord wat ik geef en wat niet naar wens is. Je zegt het precies goed; "als degene die vraag stelt het als bevredigend beschouwd". Ik pas mijn mening niet aan omdat een vraagsteller iets ander wil horen.

Vienna2007 schreef:
chevax schreef:
Ik denk dat er soms vragen met een bepaalde bedoeling worden gesteld en die bedoeling is niet altijd het opstarten van een fijne discussie die bijdraagt aan een beter Bokt. Er is een verschill tussen het beantwoorden van vragen of het antwoord krijgen dat je horen wilt. Op het moment dat je een vraag stelt, kan het antwoord wel eens anders zijn dan je hoopt. En dan kun je twee dingen doen: je kunt dat antwoord bestempelen als een standaard-antwoord of je kunt proberen te begrijpen hoe het antwoord in elkaar steekt. .

Dit is precies zo'n antwoord waar je niks mee kunt. Een hoop blabla, maar inhoudelijk stelt het niks voor.
Een antwoord is pas bevredigend als degene die de vraag stelt die als bevredigend beschouwd. Maar Bokt wacht daar niet op, die zegt, de vraag is beantwoord (met bv bovenstaand antwoord) en daarmee is de kous af.

Ben benieuwd of er ook mods zijn die in het zakenleven werken, en zo hun klanten afschepen. Maar dat stukje proffesionaliteit mist Bokt gewoon, en dat zullen ze ook altijd houden als ze studenten als Mods aanstellen.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 14:20

Je hebt het nu over een mening, en niet over een antwoord. Jou mening hoort in jouw functie niet te gelden in zulke zaken.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 14:23

chevax schreef:
Nee hoor, dit is voorbeeld van een antwoord wat ik geef en wat niet naar wens is. Je zegt het precies goed; "als degene die vraag stelt het als bevredigend beschouwd". Ik pas mijn mening niet aan omdat een vraagsteller iets ander wil horen.

maar waar staat nou een daadwerkelijk antwoord voor de vragen die we hebben?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 14:26

hestejente schreef:
chevax schreef:
Ik denk dat er soms vragen met een bepaalde bedoeling worden gesteld en die bedoeling is niet altijd het opstarten van een fijne discussie die bijdraagt aan een beter Bokt.

Ten eerste top dat je even reageert chevax :)

Ik quote je even omdat ik het jammer vind dat je denkt dat kritische gebruikers het niet goed voorhebben met bokt. Ik spreek nu even voor mezelf: en ik kan je melden dat ik graag bok. Weliswaar minder dan eerst en ook op een andere manier (voornamelijk in de HK) en ik vind het erg jammer dat jij (en in deze reactie ben jij dan even een verpersoonlijking van "de mod") denkt dat wij bijbedoelingen hebben. IK (en ik spreek nog steeds voor mijzelf, ik kan uiteraard niet in de hoofden van andere gebruikers kijken) vind het juist de moeite waard om energie te steken in een opbouwende discussie, en in dit topic lijkt het erop dat dat misschien wel zou kunnen lukken :) En waarom dan die moeite? Nou, juist omdát het bokt is. Ik cyberstruin hier best graag rond en ik wil hier graag in de toekomst blijven. Maar bokt blijft niet vanzelf bokt, daar zullen we met z'n allen wat energie in moeten steken. Ik denk dat er meer kritische bokkers en/of geiters zijn die dat vast ook vinden. Op geit hebben de meeste leden nog een actief account op bokt :j

Zowel op bokt als op geit kom ik dingen tegen waar ik me over verbaas. Ik weet niet wat wel en niet waar is, aangezien ik maar een gewone gebruiker ben en op geen van beide fora achter de schermen kan meekijken. Wat ik wel weet is dat mijn vertrouwen in de boktmods een beetje weg is en dat vind ik erg jammer. Zo is het niet leuk bokken. Wat mij betreft gaat deze discussie daar over: twijfels wegnemen, iedereen die wat zinvols bij te dragen heeft aan het woord te laten en met z'n allen zorgen voor een beter en leuker bokt. Juist omdat we dat de moeite waard vinden.

En misschien is mijn post wel heel sentimenteel en naief. Maar dit is hoe ik erover denk :o

Kijk, dit vind ik nu wel een fijne manier van discussieren. Ik denk niet dat iedereen bijbedoelingen heeft, ik denk echter wel dat er de laatste tijd topics zijn geopend met een bepaald doel. Daarmee beschuldig ik niemand; dat is mijn mening. Ik ben het helemaal met je eens dat Bokt niet vanzelf een gezellige ontmoetingsplaats-in-cyberspace is/blijft als we ons hier niet gezamenlijk voor inspannen. En ik kan ook voor de andere teamleden spreken als ik zeg dat constructieve kritiek alleen maar goed is. Als ik voor mezelf spreek: ik sta open voor ieders mening en ieders argument. Ik ben ook altijd bereid om de discussie aan te gaan en naar elke mening te luisteren met de gedachte "er kan zeker iets bruikbaars in zitten". Mits dat, om even binnen Bokt te blijven, is gegeven met intentie om echt een fijne, constructieve discussie op te starten. Dat je vertrouwen weg is, vind ik heel jammer. Ik weet eigenlijk niet goed wat ik moet antwoorden: als ik zeg dat elke mod het modden met de beste bedoelingen doet, wordt die zin gekopieerd en als dooddoener bestempeld. Als ik zeg dat ik het zeker belangrijk vind dat bokkers zich op hun plek blijven voelen op Bokt, valt dat ook niet in goede aarde. Het enige wat sommige mensen willen horen, is hoe het team werkt en welke beslissingen er op welke basis worden genomen. En dat kan nu eenmaal niet (altijd). Dit is niet op jou persoonlijk, ik vind je bericht juist erg opbouwend en als we op zo'n manier met elkaar kunnen praten, zal dat zeker helpen.
Je post is niet sentimenteel of naief!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 14:27

ik wacht ook op een zeer goed onderbouwd antwoord,hier,openbaar in dit topic.
met geldige redenen voor alles.