Aanvraag Kleurengenetica sub forum

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eline

Re: Aanvraag Kleurengenetica sub forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 20:09

Dat de vraag nog openstaat is bekend, ik probeer al een paar dagen een antwoord te typen maar ben er nog niet aan toegekomen. Komt vanavond of uiterlijk morgen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 20:11

Dank je eline, dan ga ik weer in de wachtstand ;)

Zolang ik maar weet dat ik niet vergeten wordt :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 20:48

Ben benieuwd :)

maar vermoed stiekem wel dat het een "nee" wordt, want enkel in dat geval is een uitgebreid antwoord gewenst, indien "ja" hoeft daar - lijkt mij - niet zo veel aan toegelicht worden....

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 21:02

1. Stef
2. Flyer
3. Nouks
4.xElienx
5.Sandra3235
6. PureSylk
7.betssa
8. kehdra
9.Chely
10.zigranta
11.__Suzanne__
12.Vanneke
13.jolandje
14. mistid
15. Wranglerbutt
16. Marlinda
17.Sonja_vR
18. Aeris
19.Kimmie261
20. Orchid
21. [***]
22. Kaisa
23. Saffier
24. Sharon_Jims
25. Slotty
26. Bubsj
27. _Margot_
28. Vue
29. gemske
30. Alikesflame
31. Sodeletuut
32. RianneH
33. PSM
34. NatasjavE
35. NadineK
36. Dressuurenzo
37.tieneke
38.timokyana
39. MariekeA
40.Savat
41. Jord
42. Girlgamer
43. Dorien1
44. absque_dubio
45. fokfanaat
46. Kylah
47. Djoni
48. pelryo
49. Pentax
50. T3mptati0n
51. Natasja91
52. Unfaithful
53. Pletje123
54. Lia_
55. GJ9
56. Dennis
57. MargreetB
58. Sjaad
59. YWC
60. ktink
61. Lyonesse
62. DeSa
63. Coentjuh
64. Appelsapje
65. Maydine
66. Rhendera
67. CubaLibre
68 Jolliegirl
69. MarJon
70. PantyKous
71. Annash
72. Moos24
73. fenja
74. Fox_xy
75. Roadracer
76. marjolein88
77. Lotte
78. Larachel
79. Sam_antha
80. Yinka
81. Riagr
82. Michellkuh
83. Cynthia82
84. Marnix
85. Monica1978
86. Ilovemickey
87. Miss_nadine
88. Peterina
89. IcePrincess
90. Sjimmy
91. Konstantine
92. Wildwings
93. _Zwikkie_
94. Kler
95. Axel_Clauw
96 keona
97. Quir

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 22:02

Zie trouwens dat het exact een maand geleden is dat we de 30 bereikten...

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 00:07

en nu al bijna op de 100 mensen! :D
Weet zeker dat als dit topic bekender wordt onder de bokkers dat er nog meer stemmen zouden komen, want ik denk dat erg veel mensen dit een leerzaam intressant onderwerp vinden :)

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 16:25

Excuses dat het antwoord even op zich heeft laten wachten, maar dat heeft er dit keer vooral mee te maken dat er achter de schermen nog eens grondig gediscussieerd is over het al dan niet toestaan van een subforum over dit onderwerp, omdat naar aanleiding van dit topic en ook opmerkingen in de bezoekersenquete van eerder dit jaar gewoon duidelijk is dat er zeker vraag naar is. Toch hebben we besloten om het niet toe te staan, en daarvoor geldt eigenlijk de reden die ook de vorige keer al gegeven is: de aanvraag voldoet niet aan de voorwaarden die we voor een nieuw subforum hebben opgesteld (Heel kort door de bocht: er is geen grote versnippering van de topics, er is een plaats waar ze besproken kunnen worden en deze is niet zo druk dat een splitsing noodzakelijk is).

We begrijpen dat er een groep mensen is die hier wel graag een eigen plek voor zou zien, en jullie argumenten zijn gewoon helder. Maar we hebben de voorwaarden voor een nieuw forum expres zwaar gemaakt, omdat er op dit moment al heel veel fora zijn op Bokt. Voor nieuwkomers is dat gewoon al verwarrend en overweldigend, waardoor we zéér beperkt nieuwe fora toevoegen. Als we de voorwaarden lichter maken, dan betekent dat waarschijnlijk niet alleen een kleurengenetica subforum erbij, maar ook een aantal andere subfora waar al eerder aanvragen voor geweest zijn met goede argumenten, maar die we om dezelfde reden niet hebben aangemaakt.

In de toekomst willen we zeker kijken of we op Bokt een manier kunnen creëeren waardoor er ook voor heel specifieke onderwerpen de mogelijkheid is om wel een eigen plek te creëeren, maar op dit moment is dat gewoon nog niet het geval.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 16:38

Bedankt voor je antwoord Eline. Kan je aangeven wat er met : in de toekomst: bedoelt wordt?

Ondanks dat ik zeer teleurgesteld ben begrijp ik de argumenten die je aangeeft. Alleen denk ik dan: Als er teveel subs zijn, gooi dan een paar niet paarden subs dicht op een paardenforum, maar goed, zo zal het wel niet werken ;)

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 16:53

Als je specifiek vraagt naar een tijdsperiode, nope, dat kan ik dat helaas niet aangeven. Is afhankelijk van de nieuwe software die we ook voor EA nodig hebben, en het noemen van tijdstippen voor de introductie van nieuwe dingen, blijkt gewoon te tricky.

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 16:58

Ontzettend jammer.... Door deze beslissing zal ik dus nog steeds niet te vinden zijn in kleurentopics, puur omdat ze verdeelt staan over 2 fora en de overige topics die bij deze fora geopend worden mij helemáál niet interesseren....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 17:16

Waardeloos vind ik het

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 18:12

Eline schreef:
Als je specifiek vraagt naar een tijdsperiode, nope, dat kan ik dat helaas niet aangeven. Is afhankelijk van de nieuwe software die we ook voor EA nodig hebben, en het noemen van tijdstippen voor de introductie van nieuwe dingen, blijkt gewoon te tricky.

Hmmz, knop sceptisch aan... gaat dus jaren duren.... knop sceptisch uit

ga er vanavond wel verder op in

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 18:39

Ook hier zeer teleurgesteld...

Kaisa schreef:
Ontzettend jammer.... Door deze beslissing zal ik dus nog steeds niet te vinden zijn in kleurentopics, puur omdat ze verdeelt staan over 2 fora en de overige topics die bij deze fora geopend worden mij helemáál niet interesseren....

Twee? Drie zelfs... Snap niet dat het team versnippering over 3 subfora te beperkte versnippering vindt ;(

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 19:13

Tja, jammer, kan niet zoveel zeggen. Behalve dat ik zeer teleurgesteld ben net zoals de meeste mensen..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 19:24

4... Laatst stond er een vraag over een specifieke fjordenkleur (héél interessant aangezien dat anders werkt dan het normale dun zeg maar) bij de sub fjorden

Verder over de vele subs.. Even wat onderzoek gedaan.
[TEN] Trec en Endurance
4 topics die vandaag actief zijn geweest, het 5e topic het laatst op de 26ste
[DRS] Draf- en Rensport
1 topic wat vandaag actief is geweest, 2e topic het laatst op de 26ste
[SGW] SGW en Eventing
2 topics vandaag actief geweest, 5 gister, en dan gaan we naar de 29ste
[WN-FA] Western Fokkerij
1 topic vandaag actief geweest, 3 op de eerste, en daarna gaan we naar de 25ste
[RPA] Rassenpraat Algemeen
kan niet zeggen dat dit nu zo verschrikkelijk storm loopt..
[GP] Gangenpaarden
Hier hetzelfde verhaal.

Vervolgens is bokt een paarden forum en zijn er 20 (!!!!!) subs in algemeen, waarvan ik er een paar best kan begrijzen (FZ, WWW, LZP etc) En het zal ongetwijfeld heel persoonlijk zijn maar de rest hoeft van mij niet, maar ze zijn er wel... Ik bedoell.. "bokt erop uit" :?

Ik begrijp op zich de beslissing, want nee, super storm loopt het momenteel niet, maar dat heeft ook te maken dat we niet in het dek/fok seizoen zitten.

Wellicht is het ook aan ons users om eens te kijken hoe we betreft KG meer leven in de brouwerij kunnen krijgen, alleen tja, aangezien een centraal topic ook niet mag, wordt dat wellicht lastig.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 19:27

Zeg maar gerust, die zal er nooit komen.

Subfora's als MHK, TI, HA, FJ kunnen wel gewoon. Makkelijk samen te voegen.
Net zoals Fotokunst en Uit de Kunst, waarom zijn er hier 2 voor gemaakt? Volkomen onzin.
Dan niet te beginnen over de niet paard gerelateerde fora's.

Maar een informatief forum, waar véél vraag naar is én ook nog eens een paard gerelateerd onderwerp.
Nee hoor, dat kan natuurlijk niet.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 19:30

Precies mijn idee idd Quir, maar ik vrees dat we ons erbij neer moeten leggen (ga trouwens ff zoeken wat MHK is, want ik heb echt geen idee ;) )

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 19:39

Eline schreef:
Excuses dat het antwoord even op zich heeft laten wachten, maar dat heeft er dit keer vooral mee te maken dat er achter de schermen nog eens grondig gediscussieerd is over het al dan niet toestaan van een subforum over dit onderwerp, omdat naar aanleiding van dit topic en ook opmerkingen in de bezoekersenquete van eerder dit jaar gewoon duidelijk is dat er zeker vraag naar is. Toch hebben we besloten om het niet toe te staan, en daarvoor geldt eigenlijk de reden die ook de vorige keer al gegeven is: de aanvraag voldoet niet aan de voorwaarden die we voor een nieuw subforum hebben opgesteld (Heel kort door de bocht: er is geen grote versnippering van de topics, er is een plaats waar ze besproken kunnen worden en deze is niet zo druk dat een splitsing noodzakelijk is).

We begrijpen dat er een groep mensen is die hier wel graag een eigen plek voor zou zien, en jullie argumenten zijn gewoon helder. Maar we hebben de voorwaarden voor een nieuw forum expres zwaar gemaakt, omdat er op dit moment al heel veel fora zijn op Bokt. Voor nieuwkomers is dat gewoon al verwarrend en overweldigend, waardoor we zéér beperkt nieuwe fora toevoegen. Als we de voorwaarden lichter maken, dan betekent dat waarschijnlijk niet alleen een kleurengenetica subforum erbij, maar ook een aantal andere subfora waar al eerder aanvragen voor geweest zijn met goede argumenten, maar die we om dezelfde reden niet hebben aangemaakt.

In de toekomst willen we zeker kijken of we op Bokt een manier kunnen creëeren waardoor er ook voor heel specifieke onderwerpen de mogelijkheid is om wel een eigen plek te creëeren, maar op dit moment is dat gewoon nog niet het geval.

Lees :
in principe hoort het thuis op 2 fora nl. FA en WN-FA... als we één subforum voor KG maken, stoten we WN tegen het hoofd... }:)

Waarom dan eigenlijk wel een WN-FA... Fokkerij is dan toch ook fokkerij ?
over 2 maten en 2 gewichten gesproken -:(-

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 19:40

erg jammer , ik heb eigenlijk nog nergens een echte kleuren afdeling gevonden, iemand links voor me?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 19:42

MHK is de manege huiskamer.

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 19:43

Hier nog een teleurgesteld persoon, dit is toch echt wel paardgerelateerd, en hoort thuis op een paardenforum, wat van andere dingen niet gezegd kan worden, die dan wel aan bod mogen komen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 19:51

sja, ik vind het erg jammer en ik denk dat het voor bokt ook een flinke gemiste kans is om hier niet op in te springen .

het beperkt versnipperd zijn, die zie ik even niet, zoals Stef al aangeeft, de vragen zijn juist te vinden op een redelijk flink aantal subfora...

het gedeelte van het niet storm lopen kan ik voor mezelf ook wel verklaren, er worden gewoon minder topics geopend omdat het juist wel zo versnipperd is en het centrale topic over de calculator en de uitslagen daarvan, te groot en onoverzichtelijk zijn . en daarnaast, ik wil geen geneuzel van en over een calculator, ik wil info van mensen die weten waar ze het over hebben , die topics dus ook nog wel eens mis lopen, omdat het juist wel versnipperd staat .
voor mij een reden om een kleurenvraag maar gewoon te laten zitten en niet te plaatsen, ik gok dat ik niet de enige ben .

verwarring voor nieuwkomers en dat er al zoveel subfora zijn, lijkt mij juist een reden om te kijken of er een aantal subfora nog wel voldoen ....zoals bijvoorbeeld de crea subjes, de scheiding uit de kunst en fotokunst, zijn ontstaan omdat mensen het irritant vonden dat er zoveel van het 1 tussen het ander
(ik neem dit even als voorbeeld, zo zijn er meer situaties geweest, waarin bij een bepaalde sub een scheiding is aangebracht omdat mensen bepaalde dingen irritant vonden)
prima, snap ik, maar in mijn ogen is een paard gerelateerd onderwerp waar veel info over gecentraliseerd kan worden en waar veel van geleerd kan worden en gedeeld, net even wat nuttiger, informatiever en passender bij wat bokt eingelijk is, een paardenforum , het lijkt wel alsof het geneuzel erom heen belangrijker word dan relevante info ... erg jammer in mijn optiek

YWC: ik snap idd de scheiding western fok en de algemene fok afdeling ook niet,. fokkerij is fokkerij, in principe valt alles buiten western en sportpaarden(dressuur en springen) buiten beide afdelingen, ik ga op fokkerij namelijk niets vragen over alles wat geen warmbloed sportpaard is, topic is in 5 minuten ondersgesneeuwd..., maar ik kom verder ook nooit op western...en dus eingelijk ook niet op fokkerij en afstamming omdat het te specifiek is allemaal en een grote groep buitensluit

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 20:15

Western is gewoon een forum binnen een forum met eigen privileges, die discussie draait al jaren.
Er is ook geen aangespannen-fokkerij, tja... (hoeft van mij ook niet trouwens)

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 20:18

stef schreef:
Western is gewoon een forum binnen een forum met eigen privileges, die discussie draait al jaren.
Er is ook geen aangespannen-fokkerij, tja... (hoeft van mij ook niet trouwens)

inderdaad en ik denk dat ik er niet ver af ben, als ik zeg dat die privileges een subforum voor KG in de weg staan. ~~}>

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 20:21

Maar goed, dat is al jaren zo en zal niet veranderen dus ik denk dat het geen nut heeft om daar verder energie in te steken. Beter ons beperken tot positieve berichten waarom we toch echt de noodzaak van een sub zien, anders loopt het straks weer uit zoals het vorige aanvraag topic, en dat was op een gegeven moment echt niet meer gezellig