Bedankt voor je tem, we gaan er naar kijken.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 22:54

Tot zoverre ik weet klap ik niet in zoverre uit de school dat ik allerlei zaken op straat gooi waar de gemiddelde bokker niks van weet. Wat ik hier aangeef is mijn persoonlijke mening, als bokker. Mocht ik wel met dingen strooien ontvang ik trouwens graag een berichtje van beheer / mods.

En jaaa naamsveranderingen zijn handig ;)

Overigens: Feedback mag op alles toch? Zowel op je hobbies, als vrijwilligerswerk, als werk. In het geval van bokt denk ik dat feedback nodig is gezien het A een groot forum is en B sommige mods al zo lang zitten (niks dan goed hierover trouwens) dat je wel eens zover in het vaste ritme zit dat je andere zaken niet meer ziet terwijl die onder je neus liggen. Ja, misschien komt het wel eens hard aan (of zeurderig, hoe je het ook bekijkt), maar ik neem toch wel aan dat iedereen zijn/haar mening over dingen mag geven.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 09:00

slimmerik schreef:
Vind het trouwens intriest dat uit de school klappen van sommige oudmods. Jullie hadden in die tijd dat jullie mods waren toch een bepaalde vertrouwens positie. Met een beetje normen en waarden besef, begrijp je dat zoiets voor het leven is over die periode.

Mijn normen en waarden zijn inderdaad anders. Ik vind loyaliteit best belangrijk, maar zeker niet het belangrijkste. (Privacy)gevoelige informatie zal ik nevernooit delen, dat valt nog steeds onder de belofte aan geheimhouding en daar kun je me ook nog niet op betrapt hebben. Maar ik vind een zorgvuldigheid belangrijker dan mijn loyaliteit en voel me dan ook niet verplicht om kritiek stil te houden alleen maar omdat we moeten doen alsof het team nu goed bezig is.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 20:59

Chiqa schreef:
slimmerik schreef:
Eline heeft al diverse malen gecommuniceerd dat het minimaal door 6 mods en 1 hoofdmod wordt besloten. Lijkt me meer dan genoeg eerlijk gezegd. Anders kun je nooit binnen 7 dagen als team reageren.

Nooit geweten wat het aantal mods was wat besliste, dit lijkt mij prima in orde op deze manier.

Vraagje waar is Karl66 gebleven op FZ? Heb hem al een hele tijd niet meer gezien, en omdat het in dit topic aan werd gehaald dat hier wat minder mods rondliepen op dit moment.

Die is geen mod meer.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 21:09

Heino schreef:
En idd, Janine, dat bedoelde ik, dat je zou verwachten dat als je meerdere malen geTEMd hebt op een bepaalde persoon die ernstig over de schreef gaat, dat er dan ook wel iets mee gebeurt, maar daar zie je vaak niets van terug.

Jij vindt dat die persoon over de schreef ging en dat er iets mee gedaan moet worden.
Dat is toch een significant verschil. -:)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 21:11

janesmith schreef:
Jij vindt dat die persoon over de schreef ging en dat er iets mee gedaan moet worden.

Nee, dat vinden de regels van Bokt ;)

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 21:28

Heino schreef:
janesmith schreef:

Nee, dat vinden de regels van Bokt ;)

Meer hoe jij de regels interpreteert en hoe het beheer van Bokt ze interpreteert.
Beledigen mag niet maar wat jij beledigen vindt en wat Bokt beledigen vindt, daar kan echt een groot verschil tussen zitten.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 21:35

Ah, fijn dat ook jij het met mee eens bent dat de regels niet duidelijk genoeg zijn +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 21:45

Heino schreef:
Ah, fijn dat ook jij het met mee eens bent dat de regels niet duidelijk genoeg zijn +:)+

Ik denk dat Janesmith dat niet bedoeld hoor :n Denk dat je wbt de regels toch echt in je eigen spiegel moet kijken, vind ze haarscherp.

RoodZonnetje

Re: Bedankt voor je tem, we gaan er naar kijken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 22:07

Ah, vandaar dat de mods het zo lastig hebben met besluiten nemen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 22:21

Heino schreef:
Ah, vandaar dat de mods het zo lastig hebben met besluiten nemen :)

Denk dat dat wel meevalt, regels zijn zo helder als glas.

Alleen dat gemier en gedraai dr omheen van sommige bokkers die denken dat deze regels voor iedereen gelden behalve voor hunzelf. ;)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 22:32

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 23:28

Chiqa schreef:
Heino schreef:

Ik denk dat Janesmith dat niet bedoeld hoor :n Denk dat je wbt de regels toch echt in je eigen spiegel moet kijken, vind ze haarscherp.

Precies. Zo zie je maar dat dezelfde zin door de een niet begrepen wordt en die haar eigen uitleg er aan geeft, terwijl jij wel begrijpt wat er bedoeld wordt.
Zo zit het dus ook met de regels. De een vindt dat wat hij of zij temwaardig vindt automatisch dan door de moderator bestraft moet worden.
Terwijl de bewuste moderator er wat neutraler naar kijkt (is toch te hopen) en kan beslissen dat het allemaal zo'n vaart niet loopt als de temmer meent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 07:06

janesmith schreef:
Terwijl de bewuste moderator er wat neutraler naar kijkt (is toch te hopen) en kan beslissen dat het allemaal zo'n vaart niet loopt als de temmer meent.

Godzijdank, sommige bokkers komen op mij over als een soort van officier van justitie in spé, die zie ik liever niet groen worden :D Denk ook niet dat ze een kans maken, gelukkig tot op heden ook nooit gebeurd.
Bokt bepaald, met regels die kraakhelder zijn, denk je tóch nog dat de regels voor iedereen gelden behalve voor jouzelf kan je nog bezwaar maken ook 8-)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 09:33

Ik begrijp niet helemaal waarom jullie nu offtopic gaan?

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 10:03

janesmith schreef:
Chiqa schreef:
Vraagje waar is Karl66 gebleven op FZ? Heb hem al een hele tijd niet meer gezien, en omdat het in dit topic aan werd gehaald dat hier wat minder mods rondliepen op dit moment.

Die is geen mod meer.

Jane, dat zit iets anders in elkaar. Dat kan je nalezen in [FZ] Tijdelijk terug naar zwart

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 12:28

Nadia schreef:
janesmith schreef:
Die is geen mod meer.

Jane, dat zit iets anders in elkaar. Dat kan je nalezen in [FZ] Tijdelijk terug naar zwart

Gelukkig maar want ik vind het een prettige moderator die niet bang is voor een eigen mening en/of fouten.
Laatst bijgewerkt door jantergouw op 28-09-10 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 12:31

Chiqa schreef:
janesmith schreef:

Godzijdank, sommige bokkers komen op mij over als een soort van officier van justitie in spé, die zie ik liever niet groen worden :D Denk ook niet dat ze een kans maken, gelukkig tot op heden ook nooit gebeurd.
Bokt bepaald, met regels die kraakhelder zijn, denk je tóch nog dat de regels voor iedereen gelden behalve voor jouzelf kan je nog bezwaar maken ook 8-)

Over dat bezwaar maken had ik geen hoge pet op. Ik meende dat de bezwarencommissie een verlengstuk was van de mods en iedere beslissing van hen zouden steunen. De ervaring heeft me geleerd dat dit absoluut niet het geval is en ik ben er 100% van overtuigd geraakt dat de bezwarencommissie inderdaad een eerleijk en onafhankelijk orgaan is dat terdege beslissingen neemt op feiten en niet op gevoel en drog argumenten. Hulde voor de bezwarencommissie. +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 12:33

Klopt, de bzc staat inderdaad onafhankelijk van de beslissingen van de moderators. Wij kunnen ook hun overleg niet volgen, is onzichtbaar voor de mods om het echt onafhankelijk te houden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 12:35

jantergouw schreef:
Over dat bezwaar maken had ik geen hoge pet op. Ik meende dat de bezwarencommissie een verlengstuk was van de mods en iedere beslissing van hen zouden steunen.

zoals ik al zei ;)

Chiqa schreef:
Alleen dat gemier en gedraai dr omheen van sommige bokkers die denken dat deze regels voor iedereen gelden behalve voor hunzelf. ;)

Kom op zeg, kan je geen spiegel voorhouden en toegeven dat je dr naast zat met je manier van reageren?

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 21:31

Ik kies er tegenwoordig voor om geen reactie te willen na een tem. Dat schept geen verwachtingen. Al kijk ik ze nog wel na met de hoop toch onverwacht toch nog een inhoudelijke reactie te krijgen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 23:32

Ik tem niet meer, de opmerking bedankt etc en daarna geen enkele uitleg motiveert niet echt

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 20:33

Conclusie: temmen heeft geen zin. Berichten worden soms zo maar, zonder enig bericht naar de poster, verwijderd. Raar maar waar.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 21:33

Snap dus dat je getemd hebt op iemand die een andere mening had dan jij ShadowO maar wel binnen de regels bleef? Kan me de reactie dan heel goed voorstellen. Want geen ander dan jij kent de regels goed. Dus duidelijke en eerlijke reactie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 22:36

Temmen omdat je dr een andere mening op nahoud is natuurlijk niet de bedoeling :D
Lijkt me alles behalve dan meer dan logisch, temmen doe je als iemand zich niet aan de regels houdt,
of een topic dubbel of verkeerd staat, niet omdat je dr een andere gedachte op nahoud.

Hoe verzinnen ze het, zullen de modjes het alleen maar drukker gaan krijgen dan nodig, ze kunnen hun tijd beter besteden. Krijg je dat gezeur weer.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 11:15

slimmerik schreef:
Snap dus dat je getemd hebt op iemand die een andere mening had dan jij ShadowO maar wel binnen de regels bleef? Kan me de reactie dan heel goed voorstellen. Want geen ander dan jij kent de regels goed. Dus duidelijke en eerlijke reactie.

Ik weet niet of de ander binnen de regels bleef - geen mod heeft daar ooit iets over gezegd. Ik was volledig en oprecht van mening dat het ging om zaken die de regels ver overschreden. Of dingen die niet de regels overschreden maar wel de modopmerking die even daarvoor gemaakt was.

Het werd me alleen duidelijk dat de regels ook op hele andere manieren kunnen worden uitgevoerd, en dus heb ik regelmatig concreet gevraagd aan de mods wat ze nou precies wilden, wat aanvaardbaar was en niet. (Letterlijk: "is dit toegestaan op Bokt, want dan tem ik er een volgende keer niet meer op, of is dit niet toegestaan op Bokt?" en daar werd geen antwoord gegeven.)
Wel werd bij al mijn tems gezegd 'bedankt voor je tem', en niet 1 keer 'sorry, hier gaan wij niets mee doen'. Dan uit het niets ineens zeggen dat wij als gebruikers precies hadden moeten weten welke tems men wel en niet had willen hebben is vooral heel flauw van hetteam. Ik HEB die moeite gedaan om daarover te praten en te vragen wat ze willen. ZIJ hebben aangegeven dat niet te willen beantwoorden. Om dan nog even de schuld bij de gebruikers neer te leggen is tamelijk laf.