Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
jesito schreef:Ik ben het wel een beetje eens met ts-er, teveel regels maakt de sfeer er echt niet beter op.
Waarom zou je geen leuke reactie over een jasje mogen plaatsen.
Ze zouden de toppics moeten sluiten die vaak zo uit de hand lopen door al het gebekvecht.
Maar die laten ze op een enkele reactie na, lekker doormodderen.
Asyaa schreef:@amyz
Helaas gaat dat niet op. Het doel is zelf-modereren en sociale controle. Ik heb genoeg forums gezien waar de gebruikers elkaar en zichzelf modden. Meestal dachten mensen voordat ze posten, heeft de wereld hier wat aan? Wanneer er dan toch iets tegen de regels werd gepost corrigeerde de gebruikers dat (van een simpele http://oldblog.orly.ch/files/lolz-you-fail.jpg tot een uitgebreide uitleg waarom TS lomp bezig is). Hier laat het mod team zich echter gebruiken als eind redactie. 'Mods jullie mogen het verplaatsen' 'ik wist niet waar het moest dus heb het maar hier gezet' 'ja het moet eigenlijk daar maar daar kan ik nog niet posten' 'hey weten jullie wat 1+1 is' (voorbeeld simpele google vraag). En ook de bokt gebruikers laten zich voor alles gebruiken. TS heeft geen zin om moeite te doen? Vrees niet, er is vast wel een bokker 'slim' genoeg om het voor haar te doen.
lindake schreef:Wat bedoel je met dat mag niet het enige zijn. Je kunt toch ook zeggen. 'Wat een mooi paard heb je onder je kont, ik vind dat je hem netjes rijdt want de aanleuning ziet er super uit en hij gebruikt zijn achterhand super. Tevens zit je mooi recht op je paard. Ga dus zo door!' Dan ben je positieve commentaar aan het geven maar dan wel met rijtechnische onderbouwing.
Verder kan je temmen wanneer je merkt dat er heel wat in herhaling wordt gevallen in een topic, daar help je de moddies goed mee.
Asyaa schreef:@Nessah
'Alle informatie op Bokt zelf:
Het is niet de bedoeling om een topic op EA te openen met daarin alleen de link van een advertentie op een andere website. Ook het plaatsen van alleen de link naar een foto-album link of verwijzing naar een eerder topic op Bokt is niet toegestaan. Alle informatie dient op Bokt in het topic zelf te staan.'
En dat dan?
manie schreef:Bokt is gewoon een heel erg belerend forum als het om de mod's gaat.
Er zijn genoeg fora waar veel minder 'gestapo-achtig' wordt gemod en daar gaat het ook prima.
Zelf kom ik wel op het motorforum, dat gaat zonder mega-mod-controle best prima.
Dus ik deel de mening dat er veel te veel regeltjes zijn hier
Moschino schreef:Ja, ik vind dat je overdreven reageert. Die regels op HAW zijn er al lang, en ook de regels op EA. Het is toch logisch dat je eerst de forum regels leest?
Bokt is enorm groot en het is juist goed als er structuur is, anders zou het echt een chaos zijn.
Nessah schreef:@manie: Maar je moet niet vergeten dat hier ook kinderen mee lezenAlles wat op Bokt staat moet dus een beetje voor alle leeftijden geschikt zijn en daarom moet er bij schokkende foto's ook altijd een melding staan. Berichten met onnodige scheldwoorden, vieze grappen en dat soort dingen, is gewoon niet de bedoeling. Meisjes van 11 jaar horen hier namelijk ook gewoon thuis