Bokt is niet meer wat bokt geweest is....

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 15:03

Ik ben het met je eens Asyaa :j Ik vind discussiëren ook leuk. Maar mensen die roepen 'dat zoek je zelf maar op' of 'ik weet gewoon dat het zo is' of die in een slachtofferrol kruipen daar kan ik niks mee helaas..

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 15:04

Dat is het idd ook. Sommige mensen staan gewoon niet open voor discussie en houden alleen maar keihard vast aan hun eigen idee. Want das toch het enige juiste? Dat bedoelde ik net ook met dat paardenmensen miss wat feller zijn dan motormensen. Motormensen zijn miss ook heftig, maar op een andere manier...

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 15:10

jesito schreef:
Ik ben het wel een beetje eens met ts-er, teveel regels maakt de sfeer er echt niet beter op.
Waarom zou je geen leuke reactie over een jasje mogen plaatsen.
Ze zouden de toppics moeten sluiten die vaak zo uit de hand lopen door al het gebekvecht.
Maar die laten ze op een enkele reactie na, lekker doormodderen.

de regels maken geen sfeer, Dat doe je zelf ;)

maar, ik ben het wel een beetje eens met ts, Er word een reactie verwijderd met standaard bericht, Liep ook een topic over " Berichten verwijderen"

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 15:13

Ook ik ben het met sommige dingen eens.

Ik heb een tijdje geleden bij aangespannen rijden een topic geopent met de vraag of mijn tuig goed lag en of de kar er goed achter lag.

Niet omdat ik het zelf niet weet maar omdat bevestiging van een derde soms fijn is voor je zelf.

Nou vroegen ze daar om betere foto's van het geheel en van dichter bij en hebben ze wat tips gegeven.
De tips heb ik op gevolgd en de foto's gemaakt.

Nou ben ik toevallig dit weekend naar het strand geweest met de aanspanning (lees: shet voor sulky)
En heb daar foto's van.
Dus ik pik er 2 foto's uit en de gevraagde foto's en plaats die in mijn topic met die vraag.

Ver volgens maak ik een nieuw topic aan om de sfeerplaatjes te delen gewoon om te laten zien dat ik naar strand geweest ben en hoe leuk het was...

En ja hoor hop zonder pardon een slotje op het eerste topic omdat er zelfde foto's gebruikt zijn en dat is niet nodig....

Dus is 1 topic voldoende nou prima leuk hoor...

Maar in mijn nieuwe topic heb ik nog NIET 1 reactie op de vraag die ik stelde in het andere topic...

Het spijt me zeer maar vind het ook echt onzin..
Het waren 2 compleet verschillende topics 1 met een vraag en 1 met foto's...

Waren het nou 2 precies de zelfde ja dan snap ik het maar nu..

Nee sorry vind het onzin...

Anoniem

Re: Bokt is niet meer wat bokt geweest is....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 15:17

Japielover, heb je al contact opgenomen met de mod die je topic heeft gesloten?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 15:19

Ik ben ook moderator op een ander forum en daar lopen dergelijke discussies ook wel eens.
Helaas is het gewoon zo dat op het moment dat er meer mensen komen, er ook vaak mensen komen die zich op internet groter/beter/stoerder/vervelender voordoen dan dat ze daadwerkelijk zijn. Op elke slak zout leggen, overal op moeten reageren en tegen de bestaande regels aan moeten schoppen. Wij hebben daarom ongeveer een half jaar terug van de ongeschreven regels maar geschreven regels te maken. En dat is niet leuk, want soms ben je net een politieagent en dat is niet het aanlokkelijke van moderator zijn.
Helaas blijkt het nodig, omdat mensen soms dingen gezellig vinden (bijvoorbeeld die leuke opmerking over die jas) terwijl anderen daar helemaaaaaal niet op zitten te wachten. Dus dan maar een opdeling. Snap ik 100%.. natuurlijk wil je ook wel eens iets buiten de regeltjes om doen, of zien hoever de regels kunnen buigen. Maar hoe vaker je dat test, des te minder flexibel de regels worden....

Je hebt genoeg topics waarbij men elkaar werkelijk zo ongeveer naar de keel vliegen en daar is niets aan, terwijl een ander dat een mooie pittige discussie vindt. De volgende vindt het weer nodeloos gezemel over vlechtjes of dekjes, dat is toch niet inhoudelijk..

Om het zoveel mogelijk mensen naar de zin te maken, her en der wat regels... kan ik 100% mee leven. Al doe ik hier ook vaak genoeg iets wat "mis" is of tegen de regels. Het zijn wel "veel" regels, verspreid over heel bokt. Naar mate je vaker komt, wordt het wel duidelijker...

Wij zitten ook met het dilemma van handelaren, opfok bedrijven etc. Mag men alleen maar positieve berichten plaatsen, of ook negatieve berichten.. mja, op het moment dat het forum dan misbruikt wordt om hun recht te krijgen, of als dreigement " Ik zet het op het forum" .... dan wordt het forum gewoon misbruikt om "gelijk" te krijgen, en dat is ook niet de bedoeling, want dan kom je al met zoveel negatieve energie zo'n forum op....

Wij hebben de instelling en ik neem aan dat men op bokt hier dat ook heeft, om het iedereen zoveel mogelijk naar de zin te maken... en met zoveel mensen, tsja, dat gaat dan wel eens mis. Maar je zit niet vast aan dit forum en als je het dan niet eens bent, ga dan alsjeblieft gewoon weg en ergens anders heen waar je het wel leuk vindt, in plaats van het voor anderen ook ongezellig te maken met testen hoever je kunt gaan elke keer.

zongrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 15:19

Asyaa schreef:
@amyz
Helaas gaat dat niet op. Het doel is zelf-modereren en sociale controle. Ik heb genoeg forums gezien waar de gebruikers elkaar en zichzelf modden. Meestal dachten mensen voordat ze posten, heeft de wereld hier wat aan? Wanneer er dan toch iets tegen de regels werd gepost corrigeerde de gebruikers dat (van een simpele http://oldblog.orly.ch/files/lolz-you-fail.jpg tot een uitgebreide uitleg waarom TS lomp bezig is). Hier laat het mod team zich echter gebruiken als eind redactie. 'Mods jullie mogen het verplaatsen' 'ik wist niet waar het moest dus heb het maar hier gezet' 'ja het moet eigenlijk daar maar daar kan ik nog niet posten' 'hey weten jullie wat 1+1 is' (voorbeeld simpele google vraag). En ook de bokt gebruikers laten zich voor alles gebruiken. TS heeft geen zin om moeite te doen? Vrees niet, er is vast wel een bokker 'slim' genoeg om het voor haar te doen.

En als je een keer een mod pbt omdat je zelf niet weet waar je een topic moet plaatsen
En het ook niet kan vinden waar het moet
En er geen zin in heb om hem zomaar ergens neer te kwakken met het gevolg dat de mods weer extra werk hebben
Dan pb je en krijg je geen antwoord
Ze hebben het misschien wel druk of ik had de verkeerde mod
Maar even een berichtje van dat weet ik niet moet je bij die mod zijn had ik wel fijn gevonden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 15:21

@zongrit
De keren dat ik de weg kwijt was heb ik gewoon een mod online gepb't met de vraag of die misschien het wist, elke keer antwoord gehad.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 15:22

lindake schreef:
Wat bedoel je met dat mag niet het enige zijn. Je kunt toch ook zeggen. 'Wat een mooi paard heb je onder je kont, ik vind dat je hem netjes rijdt want de aanleuning ziet er super uit en hij gebruikt zijn achterhand super. Tevens zit je mooi recht op je paard. Ga dus zo door!' Dan ben je positieve commentaar aan het geven maar dan wel met rijtechnische onderbouwing :).

Verder kan je temmen wanneer je merkt dat er heel wat in herhaling wordt gevallen in een topic, daar help je de moddies goed mee :j.

Ja, dat bedoel ik dus, dan zou ik moeten reageren in een bepaald "format", terwijl dat niet is wat ik wil zeggen, ik wil alleen zeggen: toffe knol...
Maar goed, ik verwacht de inkopper al: "dan reageer je toch niet meer op HAW?" En inderdaad, dat doe ik dan ook niet meer.

CrossHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 15:22

Ik word dit soms ook wel eens zat, maar sommige regels zijn dan wel nodig omdat zo ik lees bokt heel erg gegroeid is.....

Maar ik plaats een advertentie voor een stal waar ik werk die vrij is(heb je intresse stuur pb is in Lekkerkerk Z-H) en die word verwijderd omdat het niet mijn eigendom is.... Dit vind ik nu heel overdreven...

Maar misschien moet het ook wel omdat het anders uit elkaar ploft van de reacties...

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 15:24

@CrossHorse: Een advertentie voor derden is op Bokt inderdaad niet toegestaan. Wat je dan wel kan doen is een advertentie op bijvoorbeeld Marktplaats zetten en de link van die advertentie in je onderschrift vermelden.

zongrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 15:25

Oké ik niet misschien wist zij het ook
niet wacht gewoon even af misschien zoekt ze het uit ofzo
het is alleen jammer dat ik ook niet iets hoor van gaat het even uit zoeken weet je ook waar je aan toe bent

Ilzas

Rock schreef:
Je hebt de pro- en anti-abortusclubjes
De Wilders aanhangers en de mensen die juist fel anti Wilders zijn
Naturals en ... hoe noem je dat eigenlijk?

Regulars?

Anoniem

Punt is, er zijn nog maar heul weinig mensen die verstand van zaken hebben die nog reageren op HAW. De rest zit al lang lekker in de bak geld te verdienen.

CrossHorse

Nessah schreef:
@CrossHorse: Een advertentie voor derden is op Bokt inderdaad niet toegestaan. Wat je dan wel kan doen is een advertentie op bijvoorbeeld Marktplaats zetten en de link van die advertentie in je onderschrift vermelden.

Oke bedankt wist niet dat dat wel mogt :P
Is heel handig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 15:26

@Nessah
'Alle informatie op Bokt zelf:
Het is niet de bedoeling om een topic op EA te openen met daarin alleen de link van een advertentie op een andere website. Ook het plaatsen van alleen de link naar een foto-album link of verwijzing naar een eerder topic op Bokt is niet toegestaan. Alle informatie dient op Bokt in het topic zelf te staan.'
En dat dan? :?

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 15:27

Asyaa schreef:
@Nessah
'Alle informatie op Bokt zelf:
Het is niet de bedoeling om een topic op EA te openen met daarin alleen de link van een advertentie op een andere website. Ook het plaatsen van alleen de link naar een foto-album link of verwijzing naar een eerder topic op Bokt is niet toegestaan. Alle informatie dient op Bokt in het topic zelf te staan.'
En dat dan? :?

Het is inderdaad niet de bedoeling om daarvoor een topic op EA te openen, dat is ook niet wat Nessah zegt. Die geeft aan dat je bijvoorbeeld in je onderschrift een link kan zetten naar een advertentie op marktplaats.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 15:28

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 15:28

Ik vergelijk het maar met kant-en-klare maaltijden; die moeten op de algemene smaak zijn gebracht. Dat ik, als kookgek, nou 1001 kruiden en smaakmakers bijmieter, tsja, dat ben ik. Een ander moet daar miss weer niks van hebben :P

Zo moeten sommige fora ook de, soms wat zoutloze, middenweg zien te vinden. In dit geval betekent dat dat als je iets wil zeggen over die mooie jas, dat er een flauw verhaaltje bijmoet over dat t paard zo netjes wordt gereden :P

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 15:30

Nessah schreef:
Wat je dan wel kan doen is een advertentie op bijvoorbeeld Marktplaats zetten en de link van die advertentie in je onderschrift vermelden.

Precies, doe ik ook! :D

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 16:03

manie schreef:
Bokt is gewoon een heel erg belerend forum als het om de mod's gaat.
Er zijn genoeg fora waar veel minder 'gestapo-achtig' wordt gemod en daar gaat het ook prima.
Zelf kom ik wel op het motorforum, dat gaat zonder mega-mod-controle best prima.
Dus ik deel de mening dat er veel te veel regeltjes zijn hier :)

Een forum van ongeveer gelijke grote waar inderdaad op zo'n manier gemod wordt is fok.nl, volgens mij worden daar bijna alleen de doodsverwensingen weggehaald. Het gevolg is wel dat als er eindeloos op elkaar wordt ingehakt. De taalpolitie is er ook overactief. Je hebt daar een paar hoekjes die hecht zijn en waar wel sfeer is en waar men elkaar wel respecteerd, maar een heel groot deel in mijn ogen is hun dagelijkse frustraties aan het botvieren op hert eerste het beste topic dat ze tegenkomen. Het zit er vol met trollen, met als gevolg dat niemand elkaar meer geloofd.

Dan toch liever de iets strengere regels hier waar een gemiddelde user toch echt niet wekelijks tegenaan loopt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 17:05

Ik vind een forum als fok.nl niet erg representatief wanneer dat vergeleken moet worden met bokt. Bokt is meer "all ages". Kom je op fok met een redelijk serieuze vraag, dan krijg je alleen maar reacties als " :') " en "pics van je zusje?".
Er zijn idd wel een aantal serieuze subfora daar, maar de mods zijn lang niet zo actief als hier, sterker nog, die lokken dat soort reacties meestal zelf uit :=
Ik moet er niet aan denken dat het modbeleid van bokt ook hier gevoerd zou moeten worden := Ik ben het dus eens met Odetteke.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 17:08

Moschino schreef:
Ja, ik vind dat je overdreven reageert. Die regels op HAW zijn er al lang, en ook de regels op EA. Het is toch logisch dat je eerst de forum regels leest?
Bokt is enorm groot en het is juist goed als er structuur is, anders zou het echt een chaos zijn.

Misschien zijn wij er wat langer dan jij (op bokt dan :D) en weten wij nog hoe het was..... Ik vind het ook jammer dat alles zo veranderd is. Ik plaats al geeneens meer wat op HAW of ITP :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 17:09

Cayenne schreef:
Ik moet er niet aan denken dat het modbeleid van bokt ook hier gevoerd zou moeten worden :=

:))

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 17:10

Nessah schreef:
@manie: Maar je moet niet vergeten dat hier ook kinderen mee lezen :) Alles wat op Bokt staat moet dus een beetje voor alle leeftijden geschikt zijn en daarom moet er bij schokkende foto's ook altijd een melding staan. Berichten met onnodige scheldwoorden, vieze grappen en dat soort dingen, is gewoon niet de bedoeling. Meisjes van 11 jaar horen hier namelijk ook gewoon thuis :)

Dat vind ik dus echt niet van belang.
Die kinderen hebben toegang tot i-net en daarmee tot ALLES wat op i-net is te vinden....
Denken jullie nu werkelijk dat door hier de boel 'netjes' te houden, arme kinderzieltjes geen 'kwaad' onder ogen krijgen???