Schrikfilmpjes... Kunnen we er vanaf?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

flappaashaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 17:32

Shadow0 schreef:
love_western schreef:
Snap ook heel goed dat sommige heel erg kunnen schrikken van deze filmpjes. En erg bang/angstig voor zijn. Maar snap niet waarom het verboden zou moeten worden? Of dat er eerst een waarschuwing moet worden gegeven. Dan is de lol voor ons (die de filmpjes wel gewoon kijken) er gauw af.

Maar waarom is jullie lol belangrijker? De afweging is lastig. Het zijn geen leuke filmpjes meer als je gewaarschuwd wordt, maar als je niet gewaarschuwd wordt kun je de keuze niet maken.

Ik snap alleen niet helemaal waarom het vanzelfsprekend is dat het ene voorrang krijgt boven het andere...

En waarom is jullie angst belangrijker? En je kunt altijd eerst nog de reacties lezen op bokt en youtube. En meestal aan de titel kun je het al merken als het een schrikfilmpje is.[/quote]

en als dat niet te merken/lezen/weetikveel te zien is,
krijgt de ander een hartverzakking,vind ik ook heel leuk!(sarcastich!)
als er straks een topic geopend word,
'ik lig in het ziekenhuis met hartproblemen dankzij een schrikfilmpje van een een-of-andere bokker'
Ik vind dan dat angst belangrijker is!
er zijn genoeg andere leuke en lollige dingen op bokt en het internet!
Als ik ergens lees dat je bang voor bijv. spinnen bent bel ik toch ook niet bij je aan om je te laten schrikken met een spin!
net als je bang bent voor bloed,stuur ik je een filmpje van een bloederig ongeluk! Leuk dan kan je lachen want misschien valt die gene flauw! Waarom is dit zó moeilijk,gewoon een waarschuwing,of een bepaalde categorie openen,Schrik niet! of Eng(e filmpjes)

@Shadow0 ook een hele goede oplossing!
edit:zie dat laatste quote niet goed is gegaan
Laatst bijgewerkt door flappaashaas op 25-07-10 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 17:32

Shadow0 schreef:
love_western schreef:
En waarom is jullie angst belangrijker? En je kunt altijd eerst nog de reacties lezen op bokt en youtube. En meestal aan de titel kun je het al merken als het een schrikfilmpje is.

Het is niet mijn angst overigens. Maar als je het toch al aan de titel of de reacties kunt merken, is een tag geen probleem toch?

En inderdaad, het verbieden is ook niet vanzelfsprekend, het zou beter zijn om een oplossing te vinden die voor beide partijen werkt. (Bij voorkeur een markering die je altijd op kunt vragen als je wilt, en kunt negeren als je het niet wilt. Iedereen die een schrikfilmpje plaatst moet aangeven dat het een schrikfilmpje is, maar niet iedereen hoeft de waarschuwing te zien.)

Tja ik kijk zelf nooit naar de titel als iemand mij een filmpje laat zien. En als er een tag in de titel die laat zien dat het een schrikfilmpje is, zal ik niet eens op de titel klikken.

En de oplossing is nu al meerdere keren vertelt :+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 17:33

love_western schreef:

En er is meerdere keren aangegeven dat die 'oplossing' niet helemaal werkt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 17:34

Jitskeangela schreef:
en als dat niet te merken/lezen/weetikveel te zien is,
krijgt de ander een hartverzakking,vind ik ook heel leuk!(sarcastich!)
als er straks een topic geopend word,
'ik lig in het ziekenhuis met hartproblemen dankzij een schrikfilmpje van een een-of-andere bokker'
Ik vind dan dat angst belangrijker is!
er zijn genoeg andere leuke en lollige dingen op bokt en het internet!
Als ik ergens lees dat je bang voor bijv. spinnen bent bel ik toch ook niet bij je aan om je te laten schrikken met een spin!
net als je bang bent voor bloed,stuur ik je een filmpje van een bloederig ongeluk! Leuk dan kan je lachen want misschien valt die gene flauw! Waarom is dit zó moeilijk,gewoon een waarschuwing,of een bepaalde categorie openen,Schrik niet! of Eng(e filmpjes)

@Shadow0 ook een hele goede oplossing!

Dan wacht je toch dat er een paar mensen antwoorden? En van mij mag je gerust met een spin langs komen (liefst een vogelspin :j die zijn cool )
En er zijn nu al zoveel oplossingen gegeven zodat je geen hartverzakking krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 17:35

Shadow0 schreef:
love_western schreef:

En er is meerdere keren aangegeven dat die 'oplossing' niet helemaal werkt :)

Dan vraag ik mij af waarom die oplossing niet werkt :) Zo moeilijk is dat toch niet?

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 17:36

xTinkertje schreef:
Smokey je reageert wel heel wat heftig.
De oplossing moet niet zo moeilijk zijn toch...
Paar tips:

#Lees reacties minimaal 4
#Nou youtube is makkelijk als er staat : Schrik niet weet je het al.
#Geluid uit. door scrollen

Niet zo moeilijk toch.. Die tag vind ik prima.
Maar alsjelbieft doe niet alof het echt een verschrrikkelijk dodelijk iets is...
Dat vind ik dan net wat overdreven... maar dit is natuurlijk omdat ik er minder moeite mee heb..

Dat filmpje wat ik poste is echt niets verschrikkelijks hor.. Dat zij ik toch ... Ik laat jullie niet nog feller tegen schrikfilmpjes zijn :+

Maar waarom zoveel moeite doen om geen last te krijgen van hartkloppingen, hyperventilatie, en minstens 1 slapeloze nacht (waardoor overdag geen greintje productiviteit uit mij te slaan is) ?

Is het niet veel makkelijker om er simpelweg een hele simpele TAG in te voeren, waardoor gewoon iedereen ongestoord filmpjes kan kijken.

Ik snap nu niet waarom de ene groep moet lijden onder de andere groep.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 17:38

love_western schreef:
Dan vraag ik mij af waarom die oplossing niet werkt :)

Omdat niet altijd uit de reacties blijkt dat het om zo'n filmpje gaat. En helemaal niet aanklikken betekent dat je ook de filmpjes moet missen die je wel interesseren.

Kehdra: dat er een groep moet lijden onder de andere is (zolang er geen technische oplossing voor komt) onvermijdelijk. Of je bederft het plezier van de ene groep door de verrassing weg te halen, of je bederft het plezier van de andere groep door ze op te zadelen met dat soort filmpjes.

kehdra

Re: Schrikfilmpjes... Kunnen we er vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 17:39

Maar ondanks dat er een TAG staat is het toch niet duidelijk wannéér de gillende trol in je beeld springt? dus blijft de 'verassing' toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 17:39

kehdra schreef:
Maar waarom zoveel moeite doen om geen last te krijgen van hartkloppingen, hyperventilatie, en minstens 1 slapeloze nacht (waardoor overdag geen greintje productiviteit uit mij te slaan is) ?

Is het niet veel makkelijker om er simpelweg een hele simpele TAG in te voeren, waardoor gewoon iedereen ongestoord filmpjes kan kijken.

Tjah je kunt niet met alles rekening houden ;)

Mijn zusje zit voor lange afstanden in een rolstoel. En er word echt geen rekening mee gehouden hoor. Ze moet continue op de rem omdat er weer iemand er net voor langs vliegt. Zij gaat toch ook niet kijhard roepen: Pas op rolstoel? Waarom moet zij zoveel moeite doen om niet mensen aan te botsen? Waarom moet zij daar onder lijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 17:40

kehdra schreef:
xTinkertje schreef:
Smokey je reageert wel heel wat heftig.
De oplossing moet niet zo moeilijk zijn toch...
Paar tips:

#Lees reacties minimaal 4
#Nou youtube is makkelijk als er staat : Schrik niet weet je het al.
#Geluid uit. door scrollen

Niet zo moeilijk toch.. Die tag vind ik prima.
Maar alsjelbieft doe niet alof het echt een verschrrikkelijk dodelijk iets is...
Dat vind ik dan net wat overdreven... maar dit is natuurlijk omdat ik er minder moeite mee heb..

Dat filmpje wat ik poste is echt niets verschrikkelijks hor.. Dat zij ik toch ... Ik laat jullie niet nog feller tegen schrikfilmpjes zijn :+

Dat de angstige moeten lijden onder diegene die lol willen, of diegene die lol willen onder de angstige? ;)
Shadow, dat de oplossing niet werkt is onzin.
Vaak geven de reacties weer wat voor topic het is, en daarnaast kan je altijd youtube comments lezen, of het filmpje scrollen zonder geluid. Kost een beetje moeite, maar dan hoeft de andere partij niet te lijden.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 17:42

Misschien niet met alles, maar een tikkeltje sociaal gedrag lijkt me niet meer dan normaal...

(ik snap de vergelijking met de rolstoel niet helemaal...)

Als er om 12 uur s nacht een filmpje word geplaatst duurt het vaak even voordat er een reactie is, dus zou ik geen filmpjes kunnen kijken zonder dat er een reactie is geplaatst?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 17:42

kehdra schreef:
Maar ondanks dat er een TAG staat is het toch niet duidelijk wannéér de gillende trol in je beeld springt? dus blijft de 'verassing' toch?

Dan ben je compleet het punt van die schrikfilmpjes voorbij.
Als ik puur wil schrikken vanwege de adrenaline dan spring ik wel uit een vliegtuig. De lol die de meeste hebben is dat we erin getrapt zijn. Zoals ik al eerder zei zie ik 9 van de 10 keer al van te voren dat het een schrikfilmpje is, en kijk ik het vaak niet eens meer. Echter die enkele keer dat TS me toch in de maling kan nemen +:)+

@kehdra
Dan kijk je zonder geluid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 17:44

kehdra schreef:
(ik snap de vergelijking met de rolstoel niet helemaal...)

Nou dat je niet met alles en iedereen rekening kunt houden.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 17:45

Maar ik snap niet waarom ik dan elk filmpje wat ik tegenkom pas kan openen nadat er tenminste 1 reactie is geplaatst (en nog maar hopen dat dat een reactie is waaruit blijkt dat het een schrikfilmpje is), bij elk filmpje mijn geluid uit moet doen, en maar moet duimen dat ik er dan alsnog niet intrap...
want reken maar dat ik dat doe nadat ik er ingetrapt ben! maar dan ook echt bij élk filmpje...

Terwijl een TAG dit heel simpel tackelt. Waarom scrollen jullie niet een stukje door?
Laatst bijgewerkt door kehdra op 25-07-10 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 17:46

Wat ik nu niet snap.
Iedereen zegt ja maar met een TAG is de lol er al af.
Maar vervolgens zeggen ze wel je kunt aan de OP en de reacties toch al zien dat het een schrikfilmpje is.
Wat klopt hier niet?
TAG haalt de lol eraf omdat je het dan al weet terwijl je het volgens dezelfde mensen ook aan de OP en reacties kunt zien.
Waarom haalt dat de lol er dan niet vanaf?
Als je weet dat iets een schrikfilmpje is dan weet je het toch dan maakt het toch niet uit hoe je dat te weten bent gekomen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 17:47

Moontje1991 schreef:
Wat ik nu niet snap.
Maar vervolgens zeggen ze wel je kunt aan de OP en de reacties toch al zien dat het een schrikfilmpje is.
Wat klopt hier niet?
TAG haalt de lol eraf omdat je het dan al weet terwijl je het volgens dezelfde mensen ook aan de OP en reacties kunt zien.
Als je weet dat iets een schrikfilmpje is dan weet je het toch dan maakt het toch niet uit hoe je dat te weten bent gekomen?

Omdat op bokt ik de reacties vaak niet lees, en op youtube al helemaal niet. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 17:48

Asyaa schreef:
Moontje1991 schreef:
Wat ik nu niet snap.
Wat klopt hier niet?

hier precies zelfde!

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 17:48

Asyaa schreef:
Moontje1991 schreef:
Wat ik nu niet snap.
Wat klopt hier niet?

Gaan we dan het doel van een forum niet een beetje voorbij :?
Lees je de titel wel dan?
Laatst bijgewerkt door kehdra op 25-07-10 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 17:49

Asyaa schreef:
Moontje1991 schreef:
Wat ik nu niet snap.
Wat klopt hier niet?

Maar de titel en de OP wel en jullie geven aan uit de titel al op te kunnen maken dat het een schrikfilmpje is.
Dus sorry dat ik het zeg maar dit slaat gewoon op stront dit is gewoon weigeren rekening te houden met andere.
Aan de titel zie je al dat het een schrikfilmpje is dus dan maakt die TAG voor de mensen die het wel leuk vinden geen worst meer uit.

loesje688

Asyaa schreef:
Zoals ik al eerder zei zie ik 9 van de 10 keer al van te voren dat het een schrikfilmpje is, en kijk ik het vaak niet eens meer. Echter die enkele keer dat TS me toch in de maling kan nemen +:)+

Maar dan kan je er toch ook in trappen als je juist níét naar een schrikfilmpje wilt kijken?
Zeker als de OP heel erg onschuldig is ('leuk spelletje' oid) is het toch niet zo vreemd dat je niet eerst het hele topic gaat lezen om er zeker van te zijn dat het geen schrikfilmpje is :+

Anoniem

kehdra schreef:
Asyaa schreef:

Gaan we dan het doel van een forum niet een beetje voorbij :?

/nuancering
De reacties op LN lees ik vaak niet voordat ik een link open. Vaak kan ik uit de titel genoeg halen of het me interesseert. Als de link me bevalt kijk ik nog eens verder bij de reacties ;)
/nuancering

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 17:50

loesje688 schreef:
Asyaa schreef:
Zoals ik al eerder zei zie ik 9 van de 10 keer al van te voren dat het een schrikfilmpje is, en kijk ik het vaak niet eens meer. Echter die enkele keer dat TS me toch in de maling kan nemen +:)+

Maar dan kan je er toch ook in trappen als je juist níét naar een schrikfilmpje wilt kijken?
Zeker als de OP heel erg onschuldig is ('leuk spelletje' oid) is het toch niet zo vreemd dat je niet eerst het hele topic gaat lezen om er zeker van te zijn dat het geen schrikfilmpje is :+

Inderdaad.
Moet je dan op HAW enz ook eerst alles lezen om er zeker van te zijn dat het geen grap is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 17:51

Op LN word niet gediscusseert. Dus dan ga je het doel van dit forum niet voorbij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 17:52

Moontje1991 schreef:
Inderdaad.
Moet je dan op HAW enz ook eerst alles lezen om er zeker van te zijn dat het geen grap is?

Het is volgens mij wel erg gebruikelijk om bij HAW eerst de tekst doorleest en dan naar de foto's gaat kijken.

DreamUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 17:53

ik vind sommige reacties hier echt overdreven, het lijkt mij wel een handig idee als je het topic hebt geopend met een schrikfilmpje er dan gelijk een reactie onder te zetten met een waarschuwing. dat is dan voor mensen met hart problemen of mensen die er niet tegen kunnen.
mensen die dit schrik filmpjes leuk vinden en er tegen kunnen gaan denk ik niet eerst reacties lezen, dan hebben hun er nog gewoon lol om. en zijn anderen gewaarschuwd.