Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Waves schreef:Ik vind het onbegrijpelijk dat Bokt zich zo wil neerzetten.
FaberSmid schreef:Chiqa alles of gedeeltelijk negeren?
FaberSmid schreef:Ok dus negeren (gedeeltelijk of geheel) en temmen helpt, nog anderen ideeën?
FaberSmid schreef:Waves ik denk dat vluchten geen oplossing is, gedeeltelijk negeren misschien wel? Dus gewoon die personen die maar door blijven gaan negeren, maar wel deel blijven nemen aan de topics?
FaberSmid schreef:mick75 dat idee ervaar ik ook en vast en zeker vele bokkers net zo.
MamboBeach dat is een moeilijke vraag en ik denk aan de verkeerde, gezien mijn wel verdiende ow's en bans. Ik ben nu niet bepaald een voorbeeld bokker, eerder het tegendeel helaas.
Maar zal toch de stoute hoefijzers aantrekken en uw vraag beantwoorden. Het idee pas toegang geven na bepaald aantal paarden berichten is een goed idee. Dan is ook snel te lezen wat schaduwaccounts zijn en de interesse voor bijvoorbeeld politiek snel verdwenen. Omdat men dan beter naar een politiek forum kan verhuizen.
Denk ook dat bokt streng maar rechtvaardig tegen alle bokkers moet zijn en niet selectief. Dus ook tegen mij, gewoon ow en ban geven als het niet anders kan. Nu heb ik het idee dat professor de enige verbannen bokker is naar aanleiding van politiek. En het gaat er dan niet om dat het in dit geval professor is, maar die staat nu eenmaal als enige in de lijst. En dan zie ik karll66 wederom mij antwoorden bespreken geen anderen bokkers en 1e ow staan niet in de lijst. Maar gokken waar men een ow voor dient te verkrijgen en tellen is nu eenmaal niet zo moeilijk. Hoewel dat tellen wel eens moeilijk is gebleken, maar dan ga ik off topic dus laat ik dat achterwege.
Wat het beste is en wijsheid, denk een combinatie van wat de bokt en bokkers aandragen?
sarabande schreef:Als er op temmen niet gereageerd wordt, zelfs niet op een persoonlijke belediging, dan heeft temmen weinig zin.
Zelfs op een pb naar een van de mods in kwestie wordt niet gereageerd, dus nogmaals wat is het beleid in deze eenzijdige keuze.
Heino schreef:delerium schreef:Heino, met alle respect, maar hoe verder de standpunten uiteen liggen, hoe interessanter de discussie kan worden toch?
Absoluut. Maar dan wel respectvol en niet door continu te smijten met termen als theedrinken, knuffelen en kop in het zand steken. Dat is niet inhoudelijk discussiëren.
Chiqa schreef:sarabande schreef:Als er op temmen niet gereageerd wordt, zelfs niet op een persoonlijke belediging, dan heeft temmen weinig zin.
Zelfs op een pb naar een van de mods in kwestie wordt niet gereageerd, dus nogmaals wat is het beleid in deze eenzijdige keuze.
In zo'n situatie vraag ik mij dan af of mijn interpretatie verkeerd is, zou zomaar kunnen.
Mijn ervaring is dat er meestal wel wat met de TEM's wordt gedaan vooropgesteld dat ik alleen TEm als er bokkers beledigend en kwetsend reageren, dus niet als ik het niet eens ben met ze.
Mocht er niets met die tem gedaan worden en voel ik een sterke vorm van onrechtvaardigheid, reageer ik alsnog op dit persoon maar dan op een knappe manier.
Maar bij mij werkt negeren het allerbeste, ik zit daarvoor te lang op bokt.
sarabande schreef:Anya schreef:Ik heb deze topics een tijdje gevolgd en ik heb eruit geleerd dat netjes tegengas geven geen enkele zin heeft en alleen olie op het vuur gooit en wederop tegenreacties oproept. Daardoor houden dit soort topics zichzelf in stand helaas.
Dus ik negeer het tegenwoordig zoveel mogelijk. Helaas leven we tegenwoordig in een tijd waarin discriminatie en oordelen o.b.v. geloof, afkomst of overtuiging weer gemeengoed is. Triest maar waar.
Het is toch te gek voor woorden dat degenen die tegen zo iemand in het verweer komen met ows en ban bedreigd worden en degene die discrimineert door Bokt in bescherming genomen wordt. Want dat is waar TS het over heeft. Bokt vind dat ze gelijk heeft en dus hebben alle anderen ongelijk.
Ik voel me even meer dan 50 jaar terug in de tijd.
phormicola schreef:Maar het is toch jammer als de mensen die echt van goed discusseren houden alles maar gaan moeten negeren, omdat van normaal discusseren geen spraken is?
phormicola schreef:Ik voel erg veel voor negeren, maar ik weet ook dat je met struisvogel politiek absoluut niet verder komt. Hoe leer je een grote groep mensen fatsoenlijk discusseren?
Heino schreef:Mocht je een interessant politiek forum gevonden hebben trouwens, meldt het dan ff