Waar is de grens wat men schrijven mag?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

FaberSmid

Re: Waar is de grens wat men schrijven mag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 13:14

Waves ik denk dat vluchten geen oplossing is, gedeeltelijk negeren misschien wel? Dus gewoon die personen die maar door blijven gaan negeren, maar wel deel blijven nemen aan de topics?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 13:15

Waves schreef:
Ik vind het onbegrijpelijk dat Bokt zich zo wil neerzetten.

Ik denk niet dat ze dit zo willen hoor, het is een gevolg van. Zij zien ook liever een goedlopende respectvolle discussie verschijnen, weet wel zeker.
Zo zat ik laatst in een bepaald topic waarin de vraagstelling was hoe kunnen we de sfeer op een bepaald forumonderdeel verbeteren.
Zelfs in dat topic werden heel triest gratis en voor niets voorbeelden genoemd hoe het dus níet moet.
Discussieren op het randje.
Zag ook dat er berichten weggehaald zijn, topic loopt ook niet meer.
Dus op dat punt geef ik je gelijk, waar gaat dit heen. negeren is nog het allerbeste.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 13:16

Chiqa alles of gedeeltelijk negeren?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 13:17

Ik heb juist in dat ene topic gekozen om wel te reageren let wel mijn keuze...daarna ervoor gekozen het topic bij mijn eigen berichten weg te halen omdat ik er verder niet in geintresseerd was om te lezen hoe mensen een bepaalde bevolkingsgroep afkraken..

Bij de politieke topics kies ik ervoor om niet te reageren omdat dus iedere keer dezelfde mensen komen opdraven om hun mening te verkondigen.
Mijn keuze net als het mijn eigen keuze was op wie ik gestemd heb en dat niet iedereen door de strot duw..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 13:19

FaberSmid schreef:
Chiqa alles of gedeeltelijk negeren?

Dit verschild bij mij, als ik zie dat iemand echt probeert een discussie te voeren maar het wat krom formuleerd, vraag ik wel eens om verheldering mss begrijp ik de woorden verkeerd.
Maar als ik een drammer zie, die net als het plaatje van hierboven met een rode waas achter de ogen over bokt heen raast, en ik dit persoon al vaker 'tegen' ben gekomen op deze manier, tem ik en negeer ik.

En dat werkt echt....

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 13:21

Ok dus negeren (gedeeltelijk of geheel) en temmen helpt, nog anderen ideeën?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 13:23

FaberSmid schreef:
Ok dus negeren (gedeeltelijk of geheel) en temmen helpt, nog anderen ideeën?

Als er op temmen niet gereageerd wordt, zelfs niet op een persoonlijke belediging, dan heeft temmen weinig zin.
Zelfs op een pb naar een van de mods in kwestie wordt niet gereageerd, dus nogmaals wat is het beleid in deze eenzijdige keuze.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 13:23

Ik voel erg veel voor negeren, maar ik weet ook dat je met struisvogel politiek absoluut niet verder komt. Hoe leer je een grote groep mensen fatsoenlijk discusseren? Dat kan ik gewoon niet, al zou ik het erg graag doen. Hoe leer je mensen alle drogredenatie af zodat je daar in ieder geval niet meer op hoeft in te gaan? Misschien een sticky met alle drogredenaties in Nieuws en Maatschappij? Ik denk niet dat de meesten zich daar wat van aantrekken.

Ik vind het vooral gewoon jammer, ik ben een echt paardenwijf, maar ben opgevoed met een grote politieke en intellectuele inslag. Ik had graag gezien dat ik op dit forum gewoon alle aspecten van m'n persoonlijkheid kon laten ontplooien, samen met anderen die dat ook willen. Helaas ziet het er naar uit dat ik moet gaan kiezen of delen.

Ik denk ook niet dat temmen veel gaat uitmaken. FS, je weet zelf hoe je er op reageert als je berichten worden verwijderd, of als je een ow krijgt, het werkt gewoon NIET. Fuel on the fire, imo.
Laatst bijgewerkt door Grapjasjes12 op 24-07-10 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 13:24

FaberSmid schreef:
Waves ik denk dat vluchten geen oplossing is, gedeeltelijk negeren misschien wel? Dus gewoon die personen die maar door blijven gaan negeren, maar wel deel blijven nemen aan de topics?

Dat werd gisteravond collectief gedaan volgens mij en het topic liep best goed.
Maar op gegeven moment kon ik en nog iemand me niet meer inhouden :')
Kan gebeuren, je kan niet alles maar blijven tolereren/negeren. Volgens mij blijf ik altijd best beschaafd en anders heb ik er best een OW of bannetje voor over. Ik zit toch veel te veel op Bokt :+

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 13:26

FaberSmid schreef:
mick75 dat idee ervaar ik ook en vast en zeker vele bokkers net zo.

MamboBeach dat is een moeilijke vraag en ik denk aan de verkeerde, gezien mijn wel verdiende ow's en bans. Ik ben nu niet bepaald een voorbeeld bokker, eerder het tegendeel helaas.
Maar zal toch de stoute hoefijzers aantrekken en uw vraag beantwoorden. Het idee pas toegang geven na bepaald aantal paarden berichten is een goed idee. Dan is ook snel te lezen wat schaduwaccounts zijn en de interesse voor bijvoorbeeld politiek snel verdwenen. Omdat men dan beter naar een politiek forum kan verhuizen.
Denk ook dat bokt streng maar rechtvaardig tegen alle bokkers moet zijn en niet selectief. Dus ook tegen mij, gewoon ow en ban geven als het niet anders kan. Nu heb ik het idee dat professor de enige verbannen bokker is naar aanleiding van politiek. En het gaat er dan niet om dat het in dit geval professor is, maar die staat nu eenmaal als enige in de lijst. En dan zie ik karll66 wederom mij antwoorden bespreken geen anderen bokkers en 1e ow staan niet in de lijst. Maar gokken waar men een ow voor dient te verkrijgen en tellen is nu eenmaal niet zo moeilijk. Hoewel dat tellen wel eens moeilijk is gebleken, maar dan ga ik off topic dus laat ik dat achterwege.
Wat het beste is en wijsheid, denk een combinatie van wat de bokt en bokkers aandragen?

Ik vind het zelf ook een moeilijke vraag hoor! :)
Wie of wat is wel een voorbeeldbokker? Er is hier niemand waarvan ik echt denk, zo, die doet het echt super. We zijn allemaal individu en hebben ons eigen karakter, mening, tekortkomingen en noem maar op.
Irl ben ik een persoon die zaken van allerlei kanten probeert te bekijken en te begrijpen. Is niet altijd makkelijk maar proberen kan, toch?! ;) Als iemand irl iets tegen mij zegt waar ik het niet mee eens ben zal ik ook mijn weerwoord geven, sommige mensen zijn daar echt niet van gediend en dat kan ik me ook wel weer voorstellen. Ook merk ik dat ik op bokt ook best fel uit de hoek kan komen als het een onderwerp is die mij aan het hart gaat. Maar bijvoorbeeld bij de topics waar geen cap wordt gedragen en iedereen erover struikelt en blijft zagen, denk ik, zeur niet en lees verder. Maargoed, andere kant, als jij keihard met je kop op een betonnen bakrand bent gestuiterd kan ik het me ook wel weer voorstellen dat jij het niet slim vindt. De bemoeienissen met elkaar, daar word je toch ook gek van? Iedereen is DA op bokt en weet het beter. Er zitten ook mensen tussen die het goed bedoelen natuurlijk!
Al met al, wat en waar is de grens? Is die ook niet voor iedereen anders?

Praat of post een bericht zoals je dat zelf ook graag wil zien. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 13:27

sarabande schreef:
Als er op temmen niet gereageerd wordt, zelfs niet op een persoonlijke belediging, dan heeft temmen weinig zin.
Zelfs op een pb naar een van de mods in kwestie wordt niet gereageerd, dus nogmaals wat is het beleid in deze eenzijdige keuze.

In zo'n situatie vraag ik mij dan af of mijn interpretatie verkeerd is, zou zomaar kunnen.
Mijn ervaring is dat er meestal wel wat met de TEM's wordt gedaan vooropgesteld dat ik alleen TEm als er bokkers beledigend en kwetsend reageren, dus niet als ik het niet eens ben met ze.

Mocht er niets met die tem gedaan worden en voel ik een sterke vorm van onrechtvaardigheid, reageer ik alsnog op dit persoon maar dan op een knappe manier.

Maar bij mij werkt negeren het allerbeste, ik zit daarvoor te lang op bokt.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 13:30

Maar het is toch jammer als de mensen die echt van goed discusseren houden alles maar gaan moeten negeren, omdat van normaal discusseren geen spraken is?

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 13:30

Waves ik kan u volledig begrijpen, persoonlijk doe ik nu ook de politieke topics en rijden negeren. Staan dan niet meer in mijn faforietenlijst, maar het liefst zou ik toch willen deel blijven nemen en dan de parasieten negeren. Maar dat wordt nu op dit moment onmogelijk gemaakt. Las net weer een waarschuwing van karll66 en de bekende blijven gewoon door gaan. Gezien ik niet altijd even netjes schrijf, zal ik dan de eerste zijn die voor een ow en ban in aanmerking zal komen. Dus blijft er geen anderen oplossing over, dan maar te blijven te negeren en dan helaas geheel negeren ook nog.
Tot de rust wedergekeerd is en het weer veilig is te plaatsen. Maar wanneer de rust weder zal keren, is nu nog de vraag.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 13:31

Heino schreef:
delerium schreef:
Heino, met alle respect, maar hoe verder de standpunten uiteen liggen, hoe interessanter de discussie kan worden toch?

Absoluut. Maar dan wel respectvol en niet door continu te smijten met termen als theedrinken, knuffelen en kop in het zand steken. Dat is niet inhoudelijk discussiëren.

Het is nog wel een stuk respectvoller dan het vergelijken van Hitler met bepaalde politieke leiders, de stemmers op die partij met Nazi's en het te pas en onpas uiten van leuzen als 'dom', 'onwetend', 'racisten' als het gaat over die stemmers. Wat was er eerder, de kip of het ei? Dat soort discussies hebben altijd een actie-reactie keten.

Om te antwoorden op wat de grens van het schrijven is, dat is heel makkelijk te beantwoorden. Je moet je houden aan de regels van de Gastheer. In dit geval is dat Bokt. Zij stellen regels op waar men zich aan dient te houden. Bevallen die regels niet, dan is er altijd de optie om een ander forum te zoeken waar de regels wat meer bij je eigen gedrag en opvattingen past.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 13:33

Die rust zal gewoon niet wederkeren, daarvoor is het er teveel op tv.
Overigens zie ik niemand als een parasiet, alhoewel de defin itie aardig klopt in dit geval, FS. Ik zie alleen maar mensen die niet weten wat een discussie inhoudt en dat valt te leren, mits die personen dat zelf ook willen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 13:34

Chiqa schreef:
sarabande schreef:

In zo'n situatie vraag ik mij dan af of mijn interpretatie verkeerd is, zou zomaar kunnen.
Mijn ervaring is dat er meestal wel wat met de TEM's wordt gedaan vooropgesteld dat ik alleen TEm als er bokkers beledigend en kwetsend reageren, dus niet als ik het niet eens ben met ze.

Mocht er niets met die tem gedaan worden en voel ik een sterke vorm van onrechtvaardigheid, reageer ik alsnog op dit persoon maar dan op een knappe manier.

Maar bij mij werkt negeren het allerbeste, ik zit daarvoor te lang op bokt.

Ik TEM echt bijna nooit, weet amper wat dat is :') maargoed die keuze heb je wel. :j

Het is natuurlijk wel zo dat je iets heel persoonlijk kunt opvatten terwijl het dat niet is. Het is ook maar net hoe je het interpreteert.

Ik kom jou wel eens tegen in topics dat ik denk, jee... wat zegt of doet ze nu? Maar ben me ook heel bewust dat jij dat met mij zal hebben. :) Maar ik kom jou ook tegen in topics dat ik denk, ja, ze heeft gelijk.

Zelf kijk ik ook nooit zo naar namen, dat scheelt misschien ook wel een stuk... Ik herken iedereen wel maar probeer iedereen zo goed als blanco te zien.

Bokken is lang zo makkelijk nog niet, dat blijkt. :')

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 13:35

sarabande schreef:
Anya schreef:
Ik heb deze topics een tijdje gevolgd en ik heb eruit geleerd dat netjes tegengas geven geen enkele zin heeft en alleen olie op het vuur gooit en wederop tegenreacties oproept. Daardoor houden dit soort topics zichzelf in stand helaas.

Dus ik negeer het tegenwoordig zoveel mogelijk. Helaas leven we tegenwoordig in een tijd waarin discriminatie en oordelen o.b.v. geloof, afkomst of overtuiging weer gemeengoed is. Triest maar waar.

Het is toch te gek voor woorden dat degenen die tegen zo iemand in het verweer komen met ows en ban bedreigd worden en degene die discrimineert door Bokt in bescherming genomen wordt. Want dat is waar TS het over heeft. Bokt vind dat ze gelijk heeft en dus hebben alle anderen ongelijk.
Ik voel me even meer dan 50 jaar terug in de tijd.

Als dat soort dingen zo storend zijn dan kun je als gebruiker beter wegblijven uit dat soort topics, dan hoef je je ook niet meer te ergeren. :j

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 13:36

Laatst bijgewerkt door FaberSmid op 24-07-10 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 13:37

Ik vind dat niet respectvoller of minder respectvol, janesmith. Dat is gewoon even ondoordacht en ook gewoon niet correct.

En tja, is de gastheer zaligmakend? Ik denk dat ook de gastheer het fijn vindt om zijn standpunten over hoe het moet zijn bij te schaven? Of heb ik het fout?

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 13:40

Als mede schuldig aan het gastheer zijnde, doe ik daar eerder voor schamen dan positief ervaren.
Trolls negeren is dan wijsheid en zal nog beter mijn best moeten doen die parasieten te negeren. Ook als die in dit of welk ander topic ook tevoorschijn komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 13:45

phormicola schreef:
Maar het is toch jammer als de mensen die echt van goed discusseren houden alles maar gaan moeten negeren, omdat van normaal discusseren geen spraken is?

Is ook zonde, er stond heel lang in mijn profiel dat ik dol was op discussieren en een discussie ook niet snel zal schuwen, maar daar is in de loop der tijd veel verandering in aangebracht, zinnetje is ook al een tijdje weg.

Discussieren op het randje heb ik geen moeite mee, mits het niet persoonlijk wordt en dat gebeurde de laatste tijd wel erg vaak....privé zaken die al triest genoeg waren werden erbij gehaald 'om hun argument te bekrachtigen' }:0

Ik ga daar op een forum niet op in, dat heeft geen zijn krijg je alleen maar een ketting reactie. Dan tem ik, en dat wordt vrijwel altijd weggehaald.
Ik hoop dan maar ook dat het niet alleen bij elke keer 'weghalen' blijft maar de bokkers dr ook op aan worden gesproken, ik ga daar wel van uit.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 13:52

phormicola schreef:
Ik voel erg veel voor negeren, maar ik weet ook dat je met struisvogel politiek absoluut niet verder komt. Hoe leer je een grote groep mensen fatsoenlijk discusseren?

Ik denk dat je dit niet kan, en dat je dit helaas ook niet kan verwachten. Discussiëren blijft toch een "vak" apart wat je in mijn ogen toch hebt moeten leren. En veel mensen hebben dat nooit geleerd. Felle discussies vind ik helemaal niet erg, zolang het maar discussies zijn. En geen welles-niettes spelletjes, vragen continu met wedervragen beantwoorden en die irritante drogredeneringen. Om over rare verbandtrekkingen nog maar niet te spreken.

Mocht je een interessant politiek forum gevonden hebben trouwens, meldt het dan ff :P

Mensen negeren en op de foei zetten werkt overigens ook maar deels, omdat er altijd wel mensen zijn die die personen blijven voeden waardoor de discussie steeds weer afdwaalt.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 13:59

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 14:10

Ben jij daar lid van?

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 14:12

Hoezo, kom je dan niet? :D

Nee, ik ben daar geen lid van. Ik zit ook maar een beetje rond te kijken :)