Weggehaalde reacties

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 20:30

Citaat:
Ik lees zelf een hoop mee op Bokt, maar post weinig in de RT topics, dit omdat het vaak dezelfde mensen zijn die een topic overnemen en het topic dan altijd dezelfde kant opgaat. Voor mij heeft reageren dus vaak geen zin.

Dat is precies het probleem! Dat is nou juist iets dat wat gebalanceerder zou moeten, dat zou de discussies veel interessanter maken. Nu wordt er vaak niets nieuws gezegd, terwijl het veel interessanter is als meer mensen zich op hun gemak voelen te reageren.

(Maar het plaatst je voor een klassiek dilemma... want zolang 'de andere kant' niet wordt gematigd, moet je dus steeds kiezen of je bepaalde dingen zonder tegenwerpingen laat staan - waardoor mensen een heel verkeerd beeld krijgen, of dat je reageert, waardoor de discussie opnieuw op dezelfde manier gedomineerd wordt.)

Wat mij betreft is meer sturing van de mods van harte welkom!

Anoniem

Re: Weggehaalde reacties

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 21:13

Nu is er alweer een normaal topic gesloten, wordt daar zo moe van he. Ik volg het topic met interesse, reageer hier en daar en dan opeens zonder een enkele post die aanvallend is of wat dan ook wordt het topic weer gesloten om nog maar niet te spreken over de soms uitermate respectloze PB's die ik weleens van een mod heb gekregen.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 22:37

delerium schreef:
Ik trek die schoen niet aan hoor, volgens mij past-ie niet, hoewel er zeker mensen zullen zijn die hem voor mij uitstekend zullen vinden.
Laat ik het zo zeggen; van iedere post die ik verwijder denk ik even 3x na of het wel nodig is. Als ik een fout maak ben ik verre van te trots om dat toe te geven en doe ik zonder uitzondering mn best om het te herstellen. Daarbij durf ik gerust complimentjes uit te delen en me ook nog eens te mengen in topics als deze om in de openbaarheid gewoon te antwoorden.

Hier krijg ik alleen langzaamaan het gevoel dat er geen sprake meer is van een vraagstelling gevolgd door discussie, maar gewoon modje neerhalen. Want groenen doen het toch nooit goed. En modbashen; als dat woord nog niet bestond heb ik het bij deze uitgevonden :+ (en ja, dat doe ik vaker := )

Het is totaal niet mijn bedoeling om een natrap uit te delen, maar het gevoel u beschrijft is denk ik het gevoel wij als klagende bokkers ook ervaren. Dus dat werk beide kanten op, dan kunnen bijde zijdes ook samenwerken dat te verbeteren.
Voorbeeld u heeft mij via een pb gebeten, terecht daar gaat het niet om. Maar waar het om gaat, is dat ik nu mijn uiterste best doe, die politieke topics te negeren en alleen te lezen. Wetende dat me dat niet gaat lukken, omdat de anderen gewoon vrolijk door gaan. Maar dan heb ik toch mijn best gedaan, naar uw advies te luisteren en niet stronteigenwijs deel te blijven nemen.
Voor u moderatoren is het ook niet makkelijk, maar voor ons bokkers ook niet. Beide maken elkander moeilijk, beide reageren en verzetten zich tegen elkander. Mijn persoonlijke ervaring is dat een goed gesprek, zoals dat laatste pb waarin u mij weer terecht doet wijzen het beste werken doet. Als het een ow was, zou ik alleen maar dwarser geworden zijn, hou er rekening mee dat die ow als nog kan komen met de dagban. Het zijn zo, maar dan zou ik niet als eerste reactie dwarser worden, omdat ik nu rustig op de hoogte gebracht ben, waar de en zo ook mijn fouten zitten.
Schrijf nu voor mezelf, maar zal zo vast en zeker ook voor anderen bokkers werken?

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 22:50

Shadow0 schreef:
Citaat:
Ik lees zelf een hoop mee op Bokt, maar post weinig in de RT topics, dit omdat het vaak dezelfde mensen zijn die een topic overnemen en het topic dan altijd dezelfde kant opgaat. Voor mij heeft reageren dus vaak geen zin.

Dat is precies het probleem! Dat is nou juist iets dat wat gebalanceerder zou moeten, dat zou de discussies veel interessanter maken. Nu wordt er vaak niets nieuws gezegd, terwijl het veel interessanter is als meer mensen zich op hun gemak voelen te reageren.
(Maar het plaatst je voor een klassiek dilemma... want zolang 'de andere kant' niet wordt gematigd, moet je dus steeds kiezen of je bepaalde dingen zonder tegenwerpingen laat staan - waardoor mensen een heel verkeerd beeld krijgen, of dat je reageert, waardoor de discussie opnieuw op dezelfde manier gedomineerd wordt.)

Zoals ik eerder beschreven heb, is opvallen hoe rijtopics en hoefverzorging rustiger is geworden bijvoorbeeld. Puur omdat men bewust minder tot niet gaat plaatsen, uit de weg doet gaan door te negeren. Het is nu eenmaal niet leuk als men best doet on topic te schrijven en woest verwijderd, door de veroordeling off topic of persoonlijke aanval bijvoorbeeld.
Zelf doe ik dat niet graag, zo weg ik dat ook van anderen. Dat moet u moderatoren toch ook opgevallen zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 06:01

FaberSmid schreef:
Shadow0 schreef:

Zoals ik eerder beschreven heb, is opvallen hoe rijtopics en hoefverzorging rustiger is geworden bijvoorbeeld. Puur omdat men bewust minder tot niet gaat plaatsen, uit de weg doet gaan door te negeren. Het is nu eenmaal niet leuk als men best doet on topic te schrijven en woest verwijderd, door de veroordeling off topic of persoonlijke aanval bijvoorbeeld.
Zelf doe ik dat niet graag, zo weg ik dat ook van anderen. Dat moet u moderatoren toch ook opgevallen zijn?

In alle hyperflexie, rollkur, natuurlijk bekappen vs traditioneel, bitloos vs traditioneel, ect. discussies ging het er hard aan toe, maar het was wel leerzaam en inhoudelijk.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 06:35

Asyaa u treft precies het punt wat ik bedoel, het ging er hard aan toe maar inhoudelijk. En men zou elkander toch op de
fouten moeten kunnen wijzen? En zo zou men toch ook zijn fouten moet toe kunnen geven?
Schouderbinnenwaarts topic is daar een goed voorbeeld van, dan zou men toch niet expres fout moeten schrijven om het maar
leuk en netjes te behouden? Maar die op de fouten wijzen, zijn dan de spelbrekers en zullen verbannen moeten worden? Waarom omdat die fouten maken, hun fouten niet kunnen toegeven?
Door het harde ingrijpen zoals karl66 beschreef, is het nu opvallend stil is dat de bedoeling?

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 08:51

Ik denk dat het vooral de manier waarop is, iemand kan mij op mijn fout wijzen, maar mij wel in mijn waarde laten. Je kan ook tegen me zeggen, he, domme ...... dat zie je helemaal verkeerd, zo moet dat niet, ik weet het veel beter.
Bij de eerste zal ik luisteren, bij de tweede temmen en als ik mod zou zijn zou ik dat tweede bericht ook weglaten.
Ik denk dat iedereen zich er heel bewust van moet zijn dat mensen je gezichts uitdrukking niet zien bij jou bericht, je moet er dus zelf voor zorgen dat het op een ander niet vervelend over kan komen. Zelf weet je hoe en waarom je het bericht hebt geschreven, maar een ander kan niet zien of je het bijvoorbeeld ook zo kortaf bedoelt zoals het er staat.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 08:53

Ik steek mijn nek maar uit.
Wordt vanochtend wakker, koffie, computer aan....

sturende PB omdat ik "de laatste tijd" negatief zou reageren......

dat kan eigenlijk alleen vanuit dit topic komen! Dan lijjkt het erop dat we niet mogen discusiëren over het werk van het moderator team?
Anderen ook deze ervaring? mag per PB hoor, ik snap het volkomen als je niet on topic meer durft te reageren!

Per PB mag je trouwens nog steeds mensen de dood toewensen en je kinderen de meest vreselijke ziektes gunnen, maar als je verteld dat mensen niet meer hoeven te temmen, of je wilt een richtprijs weten, dan ben je in overtreding!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 09:01

Negatief waarin, Frantic? Op welke manier? Hoe uit je deze? Staat dat erbij?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 09:02

nee, en als je Frantic 's ochtends zo'n verrassing geeft, dan kan je als mod die vragen wel verwachten :+

Maar die is niet 24 uur online natuurlijk!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 09:05

Je hebt dezelfde vragen als ik die jou stel?! :')
Dan zou ik het ook maar niet al te serieus nemen... :) Als dat er niet eens bij staat...

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 09:07

Wel pb gehad maar ging over politiek en was wel terecht, ook al kan ik niet anders dan zo schrijven en probeer maar blijf ik ook nog netjes.
Ik heb niet voor niets een permamente ban op fomt en paardentango, omdat ik demonstratief tegen fascistisch schrijven in ging. Schijnbaar mag men wel tegen een jood schrijve dat zijn familie niet afdoende uitgemoord is, maar niet tegen die persoon schrijven dat zijn schrijven te ver gaat omdat het fascistisch schrijven is. Ben geen heilige verre van en zeker geenmakkelijke, maar echt lelijk vuil schrijven heb ik nog niet gedaan.
De moderatoren hebben het niet gemakkelijk, de schuld alleen bij bokt neerleggen of of bij de bokkers is niet eerlijk. Beide zijdes zullen samen moeten werken aan de oplossing.

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 09:09

Jep,hier hetzelfde idee.Zijn al een paar reakties de laatste tijd van mij verwijdert.
Reakties op iemand die NIET netjes reageert in een gezellig topic.
Ik heb geprobeert daar netjes wat van te zegggen maar dat is dan verwijdert en de niet nette reakties staan er nog wel???!!!
Gisteren stelde iemand een vraag.Ik wist daar het antwoord niet op en zette een :n neer.....
Weggehaald.......
Ik kreeg een pb met de melding dat het een oneliner was en dat mocht niet.(zal zeker kloppen maar is dat dan zooooo erg?)
maar iemand tot de grond toe afbranden mag wel?
Snap het dan niet meer :o?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 09:12

FaberSmid schreef:
Wel pb gehad maar ging over politiek en was wel terecht, ook al kan ik niet anders dan zo schrijven en probeer maar blijf ik ook nog netjes.
Ik heb niet voor niets een permamente ban op fomt en paardentango, omdat ik demonstratief tegen fascistisch schrijven in ging. Schijnbaar mag men wel tegen een jood schrijve dat zijn familie niet afdoende uitgemoord is, maar niet tegen die persoon schrijven dat zijn schrijven te ver gaat omdat het fascistisch schrijven is. Ben geen heilige verre van en zeker geenmakkelijke, maar echt lelijk vuil schrijven heb ik nog niet gedaan.
De moderatoren hebben het niet gemakkelijk, de schuld alleen bij bokt neerleggen of of bij de bokkers is niet eerlijk. Beide zijdes zullen samen moeten werken aan de oplossing.

Ik geloof ook niet dat het toegestaan is om tegen een jood te zeggen dat zijn familie niet afdoende vermoord is. Ik denk dat je je nu in een verdomhoekje stopt.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 09:20

Waarom doe ik mij in een verdomhoek stoppen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 09:23

delerium schreef:
Suuzepuus; ook een mod is maar een mens en beter een fout toegeven en herstellen dan niets erkennen toch?

Berichten verwijderen is een vervelende kwestie, soms is er helaas niet aan te ontkomen, maar het is en blijft een laatste redmiddel. Zoals TurdusMerula al zegt; stuur de betreffende mod een PBtje om om opheldering te vragen, dat is altijd ok!

Helemaal niet, want dan krijg je gewoon geen antwoord.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 09:25

@fabersmit:omdat u klaagt over anderen die veel erger zouden zijn dan uzelf.
het wordt ook wel het calimero effect genoemd, een tv kuiken die altijd jankte "maar zij zijn groot en ik is klein"

Het ene is erger dan het andere... zo iets

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 09:27

FaberSmid schreef:

Denkt u eens goed na? :)
Denkt u nu werkelijk dat dat is toegestaan?
Welnee, ik moet direct ergens aan denken, bepaalde mensen die zich ook in een verdomhoekje stoppen. Is nergens voor nodig. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 09:30

delerium schreef:
Nee, als iemand iets zegt dat niet door de beugel kan omdat het spam/een aanval/compleet offtopic/nutteloos oid is DAN neme men een gum. Niet als iemand iets schrijft wat een mod niet leuk vindt, dat zou een gekke wereld wezen dan...

Hoe kan jij bepalen of iets nutteloos is ??? Heb ooit eens negatief commentaar gegeven bij een rijtopic, maar wel positief en opbouwend geeindigd. Wordt het gewoon weggehaald. Nutteloos ? Nee. Gemeen ? Nee. Waarheid ? Ja. Maar dat mag blijkbaar niet. Waarom zou ik dan nog reageren ??? Zit ook op een ander forum daar zijn dit soort onzinnige regeltjes niet, werkt een stuk fijner.

Soms heb ik het idee dat hier een zware vorm van censuur heerst en dan onzinnige censuur. Ontzettend jammer.

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 09:31

Heino schreef:
Oh wat ik overigens erg irritant vind is dat posts verwijderd worden, maar dat dit niet vermeld wordt in het desbetreffende topic. Dan begrijp ik er af en toe helemaal niets meer van en ga aan mezelf twijfelen :P

Dit heb ik idd. ook eens gehad,ik plaatste een opmerking en die was bijna gelijk weg. Ik dacht,ik doe zeker iets fout,dus plaats dezelfde opmerking nog eens en die was weer direct weg. Ik,dom blondje had nog niets in de gaten en plaats het daarom nog maar een keer,twijfelde intussen wel heel erg aan mezelf. Ook de derde opmerking was direct weg. Snapte er niks van en had toen zoiets,laat dan maar. De volgende dag kreeg ik een ow,omdat een Mod vond dat mijn opmerking niet toelaatbaar was. Als ze me dat direct gemeld had,had ik de opmerking niet 3x geplaatst en had ik geen ow gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 09:32

TurdusMerula schreef:
Nu ga je wel ergens vanuit wat niet klopt. Een bericht wordt niet zomaar verwijderd, natuurlijk. :)
Ik ben heel bij dat je het aangeeft, want met feedback kunnen we zeker wat.
Ga er alleen niet vanuit dat een mod zomaar verwijderd, of een topic niet doorleest, want dat kan ik mij persoonlijk niet voorstellen.
Nogmaals: stuur betreffende mod een pb, dan zijn de zaken helder. :)

Nee dus, want je krijgt gewoon geen antwoord van de betreffende mod... Zal niet voor alle gelden, maar ik heb het een paar keer meegemaakt.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 09:38

ikkeweer schreef:
Heb ooit eens negatief commentaar gegeven bij een rijtopic, maar wel positief en opbouwend geeindigd.

Net zo positief geëindigd als in dat topic over dat oranje setje? Raar dat je bericht weggehaald is?
Ik ben over het algemeen prima voor een kritisch FZ topic, maar ga niet bashen als jezelf niet doet wat je beloofd.

bonnefooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 09:45

Van mij zijn ook weleens berichten weggehaald en dat ik dacht waarom?
En wat ik wel merk is dat van sommige bokkers wel alles mag blijven staan en dat is toch echt meten met 2 maten.

En krijgen we nu ineens een modewoord bashen. Kan dat niet in het Nederlands? :?

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 09:51

Frantic schreef:
@fabersmit:omdat u klaagt over anderen die veel erger zouden zijn dan uzelf.
het wordt ook wel het calimero effect genoemd, een tv kuiken die altijd jankte "maar zij zijn groot en ik is klein"

Het ene is erger dan het andere... zo iets

Als u fascistisch schrijven niet erg doet vinden? Ik heb mezelf negatief genoeg meermaals hier op bokt beschreven, dus het geen u schrijft gaat in deze niet op, mijn fouten toegeven heb ik ook geen moeite mee staan ook beschreven.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 09:53

MamboBeach schreef:
FaberSmid schreef:

Denkt u eens goed na? :)
Denkt u nu werkelijk dat dat is toegestaan?
Welnee, ik moet direct ergens aan denken, bepaalde mensen die zich ook in een verdomhoekje stoppen. Is nergens voor nodig. :n

Of iets wel of niet is toegestaan, wil niet zeggen dat het niet geschied? Wat dat met mijn denken te maken heeft?