Opruimen van bokt

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Opruimen van bokt

Ja
104 (41%)
Nee
124 (49%)
Hoeft niet perse
24 (9%)

Totaal aantal stemmen: 252

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 14:26

rommulus schreef:
vanitymay schreef:
Ik vind het na 2 jaar verwijderen van dingen van topics die niet gebruikt worden of gesloten zijn op zich een prima plan. Weet niet of dit technisch haalbaar is, maar waarom zou je al die meuk laten staan? Nieuwe bokkers willen ook wel weer graag nieuwe items kunnen openen zonder de opmerkingen: is al 100 keer op bokt geweest of zoek maar zelf op..

dus ook jij wil iedere keer weer dezelfde dingen typen ???

Je hoeft zelf niet telkens te reageren in dat soort topics lijkt me. Ik kan me voorstellen dat telkens de nieuwe generatie bokkers het leuk vinden en de mensen die het al 10 keer hebben gedaan en er geen aardigheid meer aan hebben, kunnen toch gewoon hun mond houden? Ik zit echt al jaren op bokt en veel discussies zijn telkens hetzelfde en daar reageer ik alleen als ik er zin in heb, anders niet..bokt is hobby voor mij, geen noodzaak..
ik denk dat mensen die nog korter bokken en nog niet al alles voorbij hebben zien komen ook het recht hebben hun eigen stempeltje op bokt te drukken, Het is voor en door bokkers toch?

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 14:26

Ik zou het trouwens ook niet erg vinden om nieuwe mensen te helpen met dingen die ik 10 jaar geleden ook al aan een andere bokker heb getypt. je helpt de mens er mee :)

BE_GENTLE

Re: Opruimen van bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 14:28

Vanitymay: Fijn dat jij er toch ook zo over denkt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 14:29

slimmerik schreef:
Nog nooit meegemaakt zoiets. :n En als iemand kwetsende niet toelaatbare posten verwijderd of veranderd, heb ik begrepen dat mods die nog kunnen teruglezen en ook nog kunnen "beboeten". Dus ik zie het probleem niet zo.

Precies, begrijp het probleem niet zo, bovendien kan jijzelf ook ten allertijden je bericht weer aanpassen

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 14:30

Ik vind het jammer dat bokt minder toegankelijk wordt gemaakt door de mensen die roepen: is al gevraagd of zoek maar op. Als je nog maar net begint weet je dat ten eerste niet en het is ook niet heel erg leuk om alles maar terug te moeten zoeken. Ik vind het ook altijd nog leuk dat er in een door mij geopend topic wordt gereageerd, kan mij het schelen of er ergens anders 10 jaar geleden ook al zoiets is geschreven! Ik denk dat bokt voor iedereen leuk en laagdrempelig moet zijn. ook voor beginners en pennymeisjes! Ik denk dat dat kan door een deel van oude topics te sluiten en zo iedereen het recht te geven zelf iets nieuws te openen. Er is sowieso niets nieuws meer onder de zon..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 14:33

Inderdaad, daarom is ook de regel ingesteld dat een topic na twee weken niet gepost te hebben, niet meer omhoog geschopt mag worden maar dat er een nieuw topic over dat onderwerp geopend moet worden.

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 14:33

Bokt is lang niet meer zo leuk als dat het was voorheen :) maar buiten dat kan het wel weer terug gebracht worden naar de leuke en goeie tijd.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 14:34

slimmerik schreef:
Inderdaad, daarom is ook de regel ingesteld dat een topic na twee weken niet gepost te hebben, niet meer omhoog geschopt mag worden maar dat er een nieuw topic over dat onderwerp geopend moet worden.

Inderdaad. Een topic met veel goede reacties erin hoef je niet opnieuw te openen, maar als er alsnog onduidelijkheid is kun je altijd een topic openen.

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 14:35

slimmerik schreef:

Dan heb je dus weer een dubbel topic ?? dus onnodig. de oude laten staan en mocht er een soort gelijke topic geopend worden sluiten en deze persoon helpen door de link van het oude topic te sturen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 14:35

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 14:36

Jij hebt het over 2 jaar, dus de 2-weken-regel zou dan nog steeds gelden.

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 14:36

xKatleentjex schreef:

Had je beter anders kunnen formuleren wie gebruikt de zoekfunctie en vind deze handig of onhandig ??

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 14:37

BE_GENTLE schreef:
slimmerik schreef:

Dan heb je dus weer een dubbel topic ?? dus onnodig. de oude laten staan en mocht er een soort gelijke topic geopend worden sluiten en deze persoon helpen door de link van het oude topic te sturen.

In de oude kunnen tips staan die in de nieuwe niet meer genoemd worden. Denk dat het trouwens met zo'n groot forum door de mods niet beheersbaar is om topics door te lezen met hetzelfde onderwerp om te kijken of er verschillen in zitten en of die oude dan opgeruimd kunnen worden....

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 14:37

als jullie het op die manier willen gaat bokt in mijn ogen snel vervelen

er zullen dan weinig echt vernieuwende dingen bij komen omdat de informatie steeds weer opnieuw word gevraagd

om het tinker stamboekken drama aan te halen dat is een dood gezwegen zwart schaap
waarom omdat het veel mensen heeft pijn gedaan en het echt op een gegeven moment uit de hand liep
jullie willen dit drama dus steeds weer op halen ??

od de wel bekende bm stables ??

de info die ik laatst zocht
ik gaat een opmaat gemaakt western zadel laten maken, en door de zoekfunctie heb ik verschillende manieren gevonden van het bouwen van een zadel en wat de voor en nadelen hiervan zijn
ook welke methodes voor welke gebruikswijze beter zijn

deze informatie is van bokkers die niet meer op bokt komen
ook zijn deze methodes niet echt veel meer besproken gezien de fabrieken tegenwoordig de overhand hebben en dus deze informatie niet echt meer nodig is voor de gemiddelde bokker

het gevolg hiervan is dus dat mocht je hiervoor een nieuw topic willen openen dan heb je een probleem
er zullen geen tot weinig bokkers meer zijn die je de informatie kunnen geven
laat staan dat je informatie en meningen uit verschillende hoeken kan krijgen

om zo maar even een paar dingen aan te halen

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 14:38

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 14:39

Nies_ schreef:
Jij hebt het over 2 jaar, dus de 2-weken-regel zou dan nog steeds gelden.

ja maar dan vind ik dat nieuwe mensen in het oude topic moeten reageren en dus niet weer een soort gelijk topic van dit onderwerp moet openen.
Ook topics die 60 pagina´s hebben onoverzichtelijk, maak van hetzelfde onderwerp een nieuw topic en sluit de oude met 60 pagina´s want je maakt mij niet wijs dat iedereen die 60 pagina´s gaat doorlezen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 14:40

Gadver wat een aanvallen steeds op TS ..... en dat zelfs na twee modopmerkingen.

En dan TS verwijten dat ze niet goed leest, zoekt etc.

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 14:41

Nies_ schreef:
xKatleentjex schreef:

Ojee, al meer dan 10 mensen gebruiken hem. TS, dat kan niet!!

moet ik nou lachen of iets ?? het was gezegd uit " bij wijze van " maar bokt snapt dat weer niet die zien overal weer dingen in om te kunnen bewijzen dat het er meer zijn. dat snap ik ook wel.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 14:42

veel info is best wel gedateerd en als je de zoekfunctie gebruikt kom je in topics van 2001 waar je uiteraard niet meer in kan reageren en als je dan een nieuw topic aanmaakt wordt dat gesloten omdat er al een is. Vind het ook een beetje omslachtig allemaal! Maarja, niks aan te doen ;)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 14:42

slimmerik schreef:
En als iemand kwetsende niet toelaatbare posten verwijderd of veranderd, heb ik begrepen dat mods die nog kunnen teruglezen en ook nog kunnen "beboeten".

Mods, kunnen jullie dat bevestigen?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 14:43

NenaC schreef:
veel info is best wel gedateerd en als je de zoekfunctie gebruikt kom je in topics van 2001 waar je uiteraard niet meer in kan reageren en als je dan een nieuw topic aanmaakt wordt dat gesloten omdat er al een is. Vind het ook een beetje omslachtig allemaal! Maarja, niks aan te doen ;)

Als er in het topic uit 2001 de juiste informatie niet staat blijft het nieuwe topic gewoon open hoor.

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 14:45

NenaC schreef:

Thanx voor deze opmerking. en blijven er dus mensen zitten met eventuele vragen over dit onderwerp.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 14:46

Nies_ schreef:
NenaC schreef:

Als er in het topic uit 2001 de juiste informatie niet staat blijft het nieuwe topic gewoon open hoor.

Inderdaad :j

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 14:46

en dan kan je inderdaad een soort gelijk topic openen en zo krijg je er weer 10 in een maand BIJ WIJZE VAN !! dus onnodige dubbel topics. dus oude behouden en open houden voor vragen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 14:48

BE_GENTLE schreef:
en dan kan je inderdaad een soort gelijk topic openen en zo krijg je er weer 10 in een maand BIJ WIJZE VAN !! dus onnodige dubbel topics. dus oude behouden en open houden voor vragen.

Ik snap deze gedachte heus, maar ik blijf bij mijn mening dat als iedereen de zoekfunctie gebruikt er ook nauwelijks dubbele topics komen.

Maar, de oude open houden? Ik dacht dat je de oude juist weg wilde gooien?